Friday, March 16, 2018

BUAT KERJA KOTOR UNTUK ORANG LAIN ADALAH TALI BARUT

Siapa agaknya yang layak (?)
Pecacai, Pendedak dan kini istilah baru yang lebih lengkap dan tepat "tali barut"...

Sudah tentu talibarut ini bukan seorang tetapi sekumpulan..



Sekaligus JASA lenyap integriti..


Nazri fikir Rais kemaruk jawatan Menteri macam dia yang setia membarut..



Jika dipanjangkan lagi maksud istilah tali barut, sudah tentu ramai yang ada dalam senarai...

Belum saman Husam Musa berhubung audio rakaman terima wang dari umno...










24 comments:

  1. Kadang kadang ada orang tak perasan yang bijak nya kadang2 tidak kemana... bila ada jawatan khas terasa diri masih ada guna... tapi kekadang tak perasan yang adanya kat tempat tu sekadar mengenang jasa.

    Kalau betul nak kata bijak... pi lah ke UIA... depan fakulti kejuruteraan.... tersergam sebuah rumah limas yang dipindahkan kesitu atas alasan memelihara kebudayaan.... ke atas tapak yang selalu banjir.... bijak sangatlah tu... kecualilah memang sengaja diletakkan disitu untuk menunjukkan keupayaan rumah dahulu menahan banjir..... ker sebenarnya dah salah arahan?... bijaklah sangat tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli, kalau bijak, fokus pd tajuk.. Jo lo

      Jangan lain ditanya lain dijawab..
      Jangan kerap ubah tiang gol..

      Delete
    2. Apa nak buat dia besar punya tali barut dah sebab tu nak alih tajuk.

      Delete
    3. Yg ini cai cai. Tak tahu mana yg benar dan sebaliknya.

      Delete

    4. Aku rasa anak masrop ini lah, kalau mak bapak dia masih ada, mesti diorang menyesal dapat anak dungu macam ni.

      Kahkahkah.

      Delete
    5. Setuju dengan suharli yg perasan dia dah bijak....yee pembela cina prompak memang bijak...bijak dari belakang...adekah suharli sekaye cina jho lo jugak....ade lagi melayu bodoos perasan bijak...

      Delete
    6. Fakta suharli bersumber tali barut, so, bila berhujah fakta ke laut kerana bersumber air liur.

      Delete
    7. Bro 5.49... Mak bapak suharli akan kesal jugak anak dia jadi pembela prompak kapir...

      Delete
  2. Yang super terang jadi talibarut penjahat kafir dapig perosak ko tak sebut.. looser munafik sgguh ye ko kd..

    Mmg org jnis mcm ko tak takut merangkak di maahsyar nnti...
    si matdett laknatullah tu sanggup buat apa shj skrg untuk jadi talibaruaa pakatan untuk tujuaan jaht.. rais yatim gunakn perkataan begitu menunjukkan dia gunting dalam lipatan. Humban kluar dr krjn kain buruk gedik tiga suku abad ni. Dlu bkn main suruh generasi muda mnggunakan bahasa sopan bila bertutur. Ini tiba2 label talibarut kpd Tun Faisal kenapa? Dia tegur cara rais yg sbnrnya bersikap talibarut mcm matdettt... Prcya dgn cerita fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tahu penjahat jangan lah takut repot polis....melalak jeer

      Delete
    2. Si tolol bercakap pasal citer fitnah yg tak dibuktikan fitnah.....di masyar pensubahat dengan prompak tidak merangkak....

      Delete
  3. Si kapir kalau dia bertaubat, dosa kosong..

    Si pencuri.. Kalau dia bertaubat, dengan Allah lepas, zalim pd manusia masih tanggung dosa

    ReplyDelete
  4. Buat kerja kotor orang lain, seumpama mencuci Taek Low.
    Buat kerja kabrap kerja kotor seumpama melahao Taek Low.
    Umnobnpas telah menjual agama bangsa dan pertiwi.
    Mereka tiada nilai lagi. Semua sudah jelas RAHMAN sudah sampai N (END).
    Rakyat tidak aakan maafkan.
    FBI tunggu ketika.....

    Skrg mereka hanya boleh tabur Wang utk kurngkan gigil. Semuanya FAKE belaka.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Ko punyer sukalah....ade aku kisaah...hihihi..

      Delete

    2. Ko nak undi 10 kali pun ada sapa kesah..

      Delete
    3. Pru13 undi bn, pru14 akan undi tukar simbol, tapi bukan bulan.

      Delete
    4. Undi 4.49 tak cukup untuk menangkan BN...

      Delete
  6. Berape agaknye cina jho lo bagi sumbangan kpd Tun fesal dan nazri sebagai upah membela cina prompak jho lo....yg pasti cai dapat habuk jeer...

    ReplyDelete
  7. Ape jasa JaSA kpd negara?...ape sebenarnye tugas JASA?...menghabiskan boraaih...
    Kerajaan baru perlu mansuhkan JASA...boleh jimatkan bajet kerajaan...

    ReplyDelete
  8. Rais Yatim geram sangat dengan tun fesal yg menunjuk2 bela prompak kapir...

    Samsing kg dusun Nazri yg dah abis samsing dah tunduk dengan cina mca...nak ambik hati mca hentam rais yatim dan rafidah...tun fesal dan samsing kg dusun nazri melayu takut cina kapir...samsing tahi koo cing..

    ReplyDelete
  9. GEMPAR!!! 1MDB TELAH MEMBUAT BAYARAN SEBANYAK RM4 BILLION KEPADA SYARIKAT GOOD STAR LIMITED YANG DIMILIKI OLEH JHO LOW!!!

    Tony Pua: Bank Negara sahkan Good Star Limited kepunyaan Jho Low. Klik di sini
    Jika anda merujuk kepada Laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) pada mukasurat 25 dan 26 ada tertulis begini:
    "Pada 30 September 2009, Bank Negara Malaysia (BNM) memberi kelulusan pindahan dana ke dalam akaun usaha sama di J.P Morgan SA dan RBS Coutts Bank Ltd. (Geneva). Seterusnya pada 30 September 2009 juga, sejumlah USD300 juta telah dipindahkan ke akaun 7619400 di J.P Morgan (Suisse) SA, iaitu bank 1MDB Petrosaudi Ltd (syarikat usaha sama). Bagaimanapun, baki USD700 juta telah dipindahkan ke akaun 11116073 di RBS Coutts Bank Ltd. milik sebuah syarikat lain yang tidak terlibat dengan projek usaha sama ini.

    Berdasarkan dokumen yang dikemukakan oleh Datuk Shahrol Azral pada 5 Jun 2015 dan kenyataan beliau semasa mesyuarat PAC pada 25 November 2015, akaun tersebut adalah milik Good Star Limited yang merupakan subsidiari (anak syarikat) Kumpulan Petrosaudi sejak 1 September 2009.

    Semakan Jabatan Audit Negara (JAN) juga mendapati tiada kelulusan Lembaga Pengarah 1MDB untuk pemindahan wang ini ke dalam dua akaun yang berasingan."
    PEMBOHONGAN DATUK SHAHROL AZRAL KONONNYA GOOD STAR ADALAH ANAK SYARIKAT PETROSAUDI TERDEDAH APABILA BANK NEGARA MALAYSIA TELAH MENGESAHKAN MELALUI SEPUCUK SURAT KEPADA PAC BAHAWA GOOD STAR LIMITED ADALAH MILIK JHO LOW DAN TIADA KENA MENGENA DENGAN PETROSAUDI

    Download : Laporan DOJ di sini

    Kandungan surat tersebut sepatutnya dimasukkan ke dalam laporan PAC tetapi Pengerusi PAC iaitu YB Hasan Arifin telah bertindak memadamkan maklumat tersebut pada saat akhir, ini menimbulkan protes dari 5 orang ahli PAC dari parti pembangkang antaranya YB Tony Pua dan Dr Tan Seng Giaw

    Isi kandungan surat tersebut telah didedahkan oleh akhbar Wall Street Journal (Pastinya ia dibocorkan oleh orang dalam BNM sendiri yang tidak tahan melihat kerakusan Najib dan Kuncu utamanya Jho Low merompak wang rakyat). Malaysiakini ada melaporkan tentang pendedahan WSJ tersebut namun tidak dapat menunjukkan isi surat berkenaan kerana ianya berstatus "SULIT".

    Kesahihan surat itu terbukti apabila kerajaan Malaysia MENGAKUINYA tetapi biasalah di Malaysia ni walaupun surat itu dengan jelas menunjukkan bahawa NAJIB RAZAK BERSUBAHAT DENGAN JHO LOW ROMPAK RM4 BILION WANG RAKYAT MELALUI 1MDB tetapi orang yang jenayahnya telah terbongkar TIDAK MAHU LETAK JAWATAN dan pihak-pihak yang sepatutnya menangkap dan mendakwa beliau semuanya TAKUT KEPADA NAJIB TAPI TAK TAKUT KEPADA ALLAH SWT. Kerajaan Najib sebaliknya berusaha mencari siapa yang membocorkan maklumat tersebut untuk diambil tindakan.

    (Dibawah saya sertakan gambar kepala surat tersebut yg disiarkan oleh sebuah Laman Web (Laman Web ini telah disekat oleh SKMM))

    Juga disertakan gambar Najib bersama Jho Low, Putera Turki Bin Abdullah Pengasas Bersama syarikat Petrosaudi serta keluarga Najib yang dikatakan diambil diatas sebuah kapal layar mewah beberapa bulan sebelum mereka melaksanakan "operasi merompak" RM4 bilion daripada 1MDB melalui projek penipuan Petrosaudi. (Laporan DOJ Amerika Syarikat yang diterbitkan kemudiannya memberikan butiran terperinci bagaimana Najib dah Jho Low merompak kira2 RM20 bilion wang rakyat Malaysia melalui 1MDB)

    #HANYA KUASA RAKYAT MAMPU MENGAJAR NAJIB, JHO LOW, RIZA AZIZ, ROSMAH MANSUR DAN KUNCU-KUNCU MEREKA TERMASUK PENJILAT2 TEGAR MEREKA DARI PARTI PEROMPAK UMNOBN DAN KHADUMB MEREKA PARTI PAS

    ReplyDelete
  10. KEMPEN.MINGGU NI ADALAH SEBUT BANYAK2 NAMA JO LO...KAN..KAN..KAN..KAN.. NAK CERITA FELDA DAH TAK BOLEH.... NAK CERITA PENANG ATAU SELANGOR TAK BOLEH... BAK CERITA JIDIN PAGOH LAGI TAK BOLEH.... SUADAHLAH KD OIIIIIII.... DAH TAKDER ISU DAH... JO LO..JO LO..JO LO.. NOW KUIS VETEREN UMNO PLAK... SAMA LEBIH KURANG ADA YG INGAT2 LUPA DAN CENDERUNG PADASENTIMEN TERTELAN BUDI DAN HATI PILU... TERUSKANLAH BERKKKK....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam banyak2 talibarut, suharli seorNg sahaja yang berani sebut nama jolo, yg tidak mempertuhankan jolo.

      Syabas suharli

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...