Wednesday, March 28, 2018

KEMANA HALATUJU AZMI YUSUF SELEPAS KELUAR PPIM

Tubuhkan perjuangan dan kekuatan ekonomi orang Islam ala Arqam tanpa melibatkan kuliah² ugama seperti kesilapan yang dilakukan oleh pemimpin alarqam terdahulu.

Atau ceburi politik,  bersama umno atau pas,  mulakan perjuangan dari dalam.









#mana² tulisan yang berulang hujah yang sama dan lari jauh dari tajuk posting akan diusir.

24 comments:

  1. Wlcm to Pas bro.. Nk masuk umno pn ok.. Tp jauhi pakatan LGBT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lgbt kepala bapak ko...En Azalina liberal yg disokong kuat oleh umno...pondan umno biarkan...

      Delete
    2. Ade bukti ke ko tuduh Azlina? Ko nk masuk neraka dgn Abu Lahab? Ade dia sebarkan fhm tu? Hal peribadi dia ko tahu sgt ye..ank angkat madey sorg tu gay.. Marina penggerak lgbt..bodohh buka telinga pekak ko!!

      Delete
    3. Kalau kena puak kau cepat aje mintak bukti. Yg kau tuduh td boleh pulak. Dasar penjilat.
      Harkkkkk tuihhhh

      Delete
    4. Saya ingin menyampaikan kepada seluruh TKI dan TKW yang bekerja di negeri orang saya atas nama IBU MARINA saya seorang TKI DI MALAYSIA pengen pulang ke indo tapi ngak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka internet mendapatkan nomor KYAI ANOM SUROTHO katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi KYAI ANOM SUROTHO dan saya minta angka bocoran TOTO MALAYSIA angka yang di berikan TOTO 4D (5639) ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarai-saudara di indo mau di luar negeri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi KYAI ANOM SUROTHO di nomor (_085_298_569-393_) silahkan buktikan sendiri..
      "K L I K DI S I N I"














      Delete
  2. Dia nampak condong kpd pas...kalo masuk pas tak de beza dgn umno...

    ReplyDelete
  3. pPIM dikatakan oleh bekas kakitangan ala ah long...tolong selesaikan hutang ah long tapi ade caj tersembunyi......
    tolong selesaikan masalah pemilik kereta yg serah kpd tokey sewaan tapi terjah pintu pagar tak ikut undang2... Dah kena tahan polis tuduh polis berat sebelah...

    bukan persatuan ikut hukum dan prinsip islam tapi untuk orang berugama islam....ade beza tu....mcm Pas jugak parti islam tapi kudakan islam dengan serban besar dan jubah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niat dan tujuan baik tetapi tatacara mungkin tersasar, maafkan.

      Delete
    2. Betul KD...biasanye peringkat permulaan pimpinan ok tapi bila pimpinan baru tatacara dan kaedah berubah ikut kepentingan...

      Delete
  4. Azmi aktivus yg aktif memberikan alasan dia kluar dari PPIM kerana di fitnah...ingat orang politik saje fitnah memfitnah...

    ReplyDelete
  5. Persatuan pengguna kalo berjalan dengan baik boleh memainkan peranan kawal harga barang dan pengaruh orang politik...

    Persatuan mendidik pengguna dan menyediakan maklumat harga barang dan kedai yg patut dibeli kpd pengguna...boleh ajar sikit peniaga yg nak cekik darah.....

    ReplyDelete
  6. Maaf KD.. lari tajuk sikit.. Masih keliru tertanya tanya.. Sbb apa makuty ambik bideo izzah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf. Aku pun lari tajuk. Kau ni macai ke?
      Kihkihkih

      Delete
    2. Maaf tanye...kenapa cai takut tanye tun madey sendiri...tulur kicik?....hihihi

      Delete
    3. Maaf anal 952, nak tanya skit? Sedap ke taik palat rosmah tu hah? Huhuhu

      Delete
  7. Kalo azmi yusof masuk PH boleh berjuang tangkap kapla prompak...kalo masuk pas ato umnonmaka jadinpembela prompak sebagaimana kisah kat bawah:

    Ketika ini kita wajib berbangga kerana seluruh dunia telah mengenal Malaysia. Malah kita wajib tersenyum puas - walau pun kita bukan pemenang hadiah nobel atau pemenang Piala Bola Dunia - tapi kita ada memiliki seorang pencuri sebagai Perdana Menteri. Satu-satunya Perdana Menteri dalam dunia ini yang terlibat dalam kes curi dan kes bunuh. Berbangglah. Amin.

    Dalam buku yang akan terbit ini pasti ada babak pencurian, penipuan dan pembunuhan. Watak-watak perempuan genit cun lagi bergetah saperti Paris Hilton dan Merinda Kerr akan memainkan peranan penting. Ini diselang seli dengan watak perempuan gemok pendek bermuka bulat lagi tembam bernama Rosmah.

    Kesah intan berlian merah jambu - anting-anting, rantai dan gelang akan berselerak disana sini. Dan jangan lupa dengan babak lukisan pelukis gagalis miskin yang hilang sebelah telinga. Van Goh seorang Gagalis yang cintanya ditolak oleh seorang Minah di Brixton London akan memainkan peranan latar untuk menghias rompakan duit 1MDB. Semua ini adalah aji-no moto - yang akan merancakkan jualan buku ini.

    Pasti ada babak bagaimana duit curi 1MDB telah digunakan oleh Jho Low untuk merayakan tahun baru 2013 sebanyak dua kali pada hari yang sama.

    Awalnya pesta tahun baru ini dirayakan di Sydney Australia kerana tahun baru sampai awal disana. Kemudian semua tamu Jho Low diterbangkan dengan dua buah pesawat Jumbo ke Los Angles untuk pesta sambutan tahun baru kali kedua. Bayangkan. Bayangkan. Amin.

    Kalau saya yang berjaya mencuri duit 1MDB berbilion bilion dolar - akan juga membuat pesta tahun baru yang lebih hebat dari apa yang dibuat oleh China Tembam bernama Jho Low. Saya akan mengadakan pesta tahun baru di Finland di mana matahari tak turun-turun selama tiga bulan. Saya akan pastikan semua warga Brickfeild akan diterbangkan ke Finland. Dan tamu kehormat saya pastilah YB Tontotwi. Saya juga tidak akan lupa akan menjemput bintang filem dari German.

    Pesta hendonis saperti ini tidak ada apa-apa masaalah. Terlalu jauh dari tangan Jakim atau Jais. Tentang belanja. Tidak perlu dirisaukan. Jika putus duit buka saja kantong 1MDB. Dolar dan pound akan mencurah keluar. Bayangkan. Amin.

    Babak pesta Champagne dan entot mengentot diatas kapal Equnimity akan memeriahkan buku ini. Pasti watak Leornadio Di Caprio dan Martin Scorsese akan muncul. Awas bukan sebagai sebagai pelakon tambahan tapi sebagai penerima dana dari duit curi 1MDB.

    Sesudah buku ini diterbitkan pasti ada filem menyusul. Pernah dilaporkn sebuah filem dokumentri tentang 1MDB sedang disunting.

    Lihat dan perhatikan cara kempen gulingkan Najib ini disusun oleh media asing. Semua diatur. Semua disusun satu persatu. Semua dipastikan akan memberi impak maksima. Semua bertujuan untuk menjerut leher si Najib anak beranak.

    Pada tahap ini dikatakan Riza anak Rosmah Mansor dengan suami pertama sedang menyorok di Putrajaya. Pada ketika ini mengikut laporan harian The Australian si Lanun rakan curi Najib yang bernama Jho Low sedang menginap disebuah hotel mewah di Shanghai.

    Kenapa di Shanghai ? Kenapa China Merah memilihara dan memberi perlindungi kepada Jho Low? Itu satu babak yang tersendiri. Bagaimana pula gerak kerja rakyat Malaysia untuk menggulingkan Najib? Kita tunggu minggu hadapan. (tt)

    ReplyDelete
  8. Hahaha.. Toki dn yusof azmi nii pandaii main wayang..masing2 nk jadii taiko..main redah jerr tempat org tapii bila kena btg hidung sendiri baru tau..bila jln kepak dibuka ala2 islamic gengster gitu..🔫🔪💸💰💰

    ReplyDelete
  9. Surat Terbuka Rais Yatim Buat Annuar Musa:

    Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa boleh tahan menyebat saya dan Tan Sri Rafidah Aziz kelmarin. Beliau gambarkan seolah-olah kami sudah hilang kelayakan bersuara.
    Macamlah dua orang yang berusia 74 dan 75 tahun ini tak layak lagi memberi pandangan atau bercanggah pendapat dengan arus utama Umno dan kerajaan.
    Apakah hanya orang yang lebih muda saja yang dibenarkan menegur sistem politik dan pentadbiran negara kita? Cuba tengok, dengan pergolakan kini berapa orang warga Umno yang tampil bersuara menegur? Jika boleh dikira jari sebelah tangan bermakna hak bersuara ahli sudah terbenam.
    Hak bersuara dan menegur ada pada semua orang. Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan menjaminnya. Apa gunanya Umno yang berslogan bersatu bersetia berkhidmat? Apa erti mendalam Fasal 3 Perlembagaan Umno? Jangan-jangan Annuar sudah lupa?
    Memang senang tuduh kami sudah lost touchdengan keadaan akar umbi. Yang dimaksudkan dengan lost touch itu agaknya ialah “kaki dah tak cecah bumi”. Ku semangat! Sebenarnya para pemimpin kitalah yang “kaki dah tak cecah bumi”. Sombong, gah tinggi dan tak suka ditegur; disanggah sikit melenting.
    Agaknya Annuar lupa – saya memang terdaftar semenjak dulu-dulu lagi sebagai orang yang menegur dan tak kecil hati kalau saya ditegur atau dihempas-pulas. Sebenarnya semua hal yang dibangkitkan itu sudahpun saya sampaikan kepada PM dan TPM melalui saluran hormat, iaitu:

    Kenapa Jho Low harus disiasat demi maruah negara. Dia tak boleh lebih tinggi daripada Malaysia dan Umno. Perlakuan tutup buku sebelum disiasat tidak sejajar dengan Rukunegara dan semangat Perlembagaan.
    Jawapan kepada semua ungkitan antarabangsa dan domestik tentang 1MDB mesti dihurai dengan jelas.
    Rang Undang-undang Anti Berita Tak Benar boleh jadi senjata makan tuan kemudian kerana dibuat secara tergesa-gesa tanpa penelitian mendalam darihal implikasi konflik hak dan perundangan. Bila sudah tak berkuasa nanti (barang dijauhi Allah), baru tahu langit dan bumi tinggi-rendah!
    Keutamaan Keutuhan Undang-undang wajib dipertahankan
    Budaya tinggi dalam parti dan kerajaan wajib diberi penegasan utama.
    Perjuangan anti-rasuah mesti atas asas Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan – patut dan adil kesaksamaannya.

    Amalan dan budaya tegur-menegur dalam dan di luar parti wajib. Jika tidak Fasal 3 Perlembagaan Umno akan jadi surat khbar lama yang mungkin hanya jadi kertas bungkus barangan di kedai runcit.
    Sindiran “si-anu si-anu dah tua” tak payah diulang-ulang. Belum tahu siapa jatuh dulu –“ entah pucuk entah pelepah daun”. Itu kerja Tuhan, bukan kerja ketua penerangan Umno.
    (Petikan dari blog Celah Gelegar, Wednesday, March 28, 2018)
    -------------------------------------------------

    Mari kita bahaskan bersama petanda-petanda UMNO Najib dah tak dapat sokongan majoriti dari golongan Melayu, baik di bandar maupun di kampung2, apatah lagi di kawasan2 Felda.

    Sekian dan Salam Hormat & Salam Perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuor muso pon prompak jugak...rompak wang MARA...TMJ ade resit bayaran tapi sprm lepaskan anuar kerana bodek kepala prompak berjumaah..

      Umno tumbang ko lkut sama najib masuk sekolah sungai buluh....

      Delete
    2. Anuar muso jugak turut lindongi cina prompak jho lo...

      Delete
  10. Yusof hangan ikut fe el pas ini jadinnye...

    Moleklah Hj Hadi mengaku dia terima duit Umno...

    Ada walaun yang konon nak bela Lebai Rusila masuk ruang komen entri saya "Hj Hadi Ambil Duit Umno : Berani tak Hj Hadi nafikan dengan nama Allah?"

    Kata si Walaun ini, "Nak kata ikut Islam pun tak. Nak kata ikut Barat pun tak.Tuduh org buat salah...pas tu suruh org yg dituduh tu nafi dgn bersumpah. Ni undang undang apa ni... "

    Jelas bahawa Walaun ni beranggapan bahawa dalam Islam ni tak ada proses sumpah.

    Husam Musa banyak kali cabar Hj Hadi dan Pas supaya ambil tindakan saman keatasnya jika anggap tuduhan Husam bahawa Hj Hadi makan duit Umno tu fitnah.

    Tuan Ibrahim Tuan Man dan Setiausaha Pas, mereka berdua pernah buat kenyataan nak saman Husam, tapi dah setahun lebih masa berlalu… mereka masih gagal untuk meneruskan tindakan mereka itu.

    Lebai-lebai dan walaun yang perasan suci itu hanya menafikan dakwaan Husam dam menuduhnya sebagai fitnah bertujuan jahat!

    Malah Lebai-lebai dan walaun yang perasan suci itu meminta Husam kemukakan bukti. Mereka kata, adalah tanggungjawab pihak yang menuduh kemukakan bukti.

    Betullah apa yang mereka katakan itu. Bahawa pihak yang menuduh kena kemukakan bukti.

    Namun, begitu juga bagi pihak yang kena tuduh. Mereka juga kena nafikan dengan pembuktian. Bukan sekadar main nafi-nafi begitu saja.

    Maksudnya apa? Maksudnya, pihak yang kena tuduh kena heret pihak yang menuduh ke muka pengadilan iaitu mahkamah.

    Dalam mahkamah, barulah pihak yang menuduh kena buktikan tuduhannya itu benar.

    Pihak yang kena tuduh akan berhujah untuk menafikan pembuktian yang dikemukakan oleh penuduh.

    Hakim akan mengadili segala pembuktian dan hujah kedua belah pihak dan memutuskan pihak mana yang bercakap benar…

    Tetapi kenapa Hj Hadi takut untuk melalui proses mahkamah? Sebab bukan Islamik? Mahkamah sekular? Hahahaa! Apa-apalah korang nak bagi alasan...

    Mungkin Husam merasakan itulah alasan mereka sebab tidak mahu saman, maka Husam cabar Hj Hadi untuk bersumpah.

    Sumpahan adalah sesuatu yang dibuat secara bersungguh-sungguh untuk mengukuhkan, menguatkan dan menyokong kenyataan-kenyataan kita supaya kebenaran dapat diterima oleh pihak kedua.

    SUMPAH MUHABALAH

    Sumpah laknat atau muhabalah sudah dikenal sejak zaman Rasul dan Rasulullah SAW sendiri pernah melakukan sumpah ini dengan utusan kaum nasrani dari delegasi najran untuk membuktikan suatu kebenaran.

    Sumpah laknat dikenal dengan istilah muhabalah dalam islam. Ia adalah suatu sumpah yang diambil oleh dua orang atau lebih untuk melaknat orang atau pihak lain yang melakukan perbuatan berdusta.

    Sumpah laknat merupakan suatu doa yang dipanjatkan kepada Allah SWT untuk menunjukkan siapa yang berdusta dalam memutuskan suatu perkara.

    Doa yang dipanjatkan tersebut adalah untuk meminta kepada Allah SWT menjatuhkan laknat pada pihak yang berdusta atau dengan menimpakan azab kepadanya.

    Sumpah laknat memang bisa menjadi solusi untuk menyelesaikan pertikaian.

    Namun ada baiknya jika seorang muslim mengatakan kejujuran daripada ia dan keluarganya mendapat laknat Allah SWT.

    Moleklah Hj Hadi mengaku, dia terima duit dari Umno. Dan moleklah Nik Abduh juga akui bahawa suara dalam raman audio yang menyatan dia dan Hj Hadi ambil duit Umno itu adalah suaranya, bukan suara Encik Ahmad Maslan!

    ReplyDelete
  11. Aku syorkan Azmi Yusuf masuk umno dan perjuangkan dari dalam, maksudnya..
    1) begitu banyak masalah dalaman dalam umno dan pas, perbetulkan bab transaksi duit sesama mereka.
    2) Antaranya berkawan baik dan bergantung dengan 9 Dragon yang didedahkan PPIM
    3) PAS dan umno sudah ketandusan kepimpunan yang ada jati diri, jati Melayu dan Jati Islam.

    Atau pilihlah PH untuk jihad yang lebih besar, selamatkan negara.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...