Saturday, March 17, 2018

RAIS YATIM SUDAH RUJUK NAJIB, DENGAR APA JAWAPAN NAJIB.






Rais Yatim mengaku antara yang terawal (2013) bertanya dari sudut undang² tentang 1mdb kepada Ghani Patail dan seterusnya kepada Apandi,  Zahid dan Najib sendiri. Pertanyaan tanpa menghebohkan kepada dunia.

Tetapi apabila dibuat kenyataan (masih dalam kategori bertanya)   secara terbuka,  tersentuh Jolo, sesuatu yang dipantangi,  melompatlah tali barut mempertahankan.. 

Mereka fikir,  tindak balas mereka menyerang Pahlawan Minangkabau membantu Pahlawan Bugis,  nyata meleset.  Hari ini Rais Yatim mula bercakap secara terbuka.  Lebih kurang sama kronologinya seperti yang Tun lakukan dulu dan sekarang. 

Jika tanpa disangka Rais Yatim mempunyai minat keraguan tentang 1mdb,  sudah tentu ramai lagi mempunyai situasi yang sama,  secara mudah orang² seperti ku li,  rafidah aziz,  samy vellu,  ghani othman dan banyak lagi mempunyai sense yang sama. 
Mungkin selepas ini ada lagi yang terbangkit terjolok untuk bercakap. 

Kata Rais lagi,  Zahid berjanji untuk mengemukakan soalan Rais kepada Najib,  tetapi tak tahu apa sudah jadi? 
Rais juga bertanya secara langsung kepada Najib,  apa jawapan Najib?  NAJIB TIDAK JAWAB. 

Nazri Aziz apabila ditanya tentang pertikaian Rais,  secara sinis Nazri (ini pun jenis lain ditanya lain dijawab) menyatakan Rais berdendam kepada Najib kerana tidak melantiknya Menteri punah (penuh) 

Jawapan Nazri ada logiknya,  Najib hanya perlu melantik pemimpin² yang bangang sahaja seperti nazri di dalam kabinetnya. Yang cerdik pandai macam Rais,  Mukhriz,  Muhyiddin,  Shafie,  dan lain² tidak diperlukan. 

Kesilapan Raiis, dia patut bertanya apa juga soalan kepada pecacai,  pendedak dan talibarut di sini, di blog ini.   Mereka serba tahu,  pakar ubah tiang gol, juara kepada lain ditanya lain dijawab. 

60 comments:

  1. Zahid ratusan jutawang kaki klentong pembodek...

    ReplyDelete
  2. Pencacai kuli arab mata sepet kaki putarbelit temberang sana sini dan merapuuu..

    ReplyDelete
  3. Kalo talibarut desak najib buang Rais najib buat bo layan....tapi kalo sang badak bukak mulut habislah Rais....anak yatim lah Rais...


    ReplyDelete
  4. Najib belum dibicarakan kat mana2 makamah jadi tak pasti bersalah kan. Nak dengar cerita camni saja dah nak kata Najib bersalah, mana bolehkan, tak ikut peraturan undang2 kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape tak dibawak je mahkamah?...bukti dah ade...mintak saje dengan DOJ...tak payah tunjuk bodooss lah..

      Delete
    2. Kenape Apandir ramoas kuasa hakim bebaskan najib seblm fi bawak ke mahkamah?...

      Umno tumbang tun terus tangkap najib...ko boleh lah tahu ikut undang2 ato tidak
      ...

      Delete
    3. Anon 700, siapa yang kata Najib bersalah???

      Semua orang masih pegang pada prinsip tidak bersalah selagi tidak dihukum bersalah oleh mahkamah.

      Tetapi si empunya diri tentu sudah tahu bersalah atau tidak di hadapan Tuhannya.

      Kita terima akuan Najib bahawa dia tidak melakukan apa² kesalahan disokong oleh Apandi, tetapi bukan sekadar dengan air lior kosong.


      Beri jawapan yang telus.
      Berani ke mahkamah.
      Tubuhkan RCI.
      Buka Laporan Audit Negara.

      Itu yang rakyat mahu.

      Delete

    4. 7.00, macamana nak bawak najib ke mahkamah. Belum apa-apa siasatan bebas boleh dibuat, si apandi dah kata najib tak bersalah walhal dia bukannya hakim. IGP dan ketua SPRM pun kata tak ada kes. Kalau failkan kat mahkamah pun, hakim buang kes.
      Semua dah kenyang.

      Delete
  5. Bila ade yg berani bukak mulut pasal 1 mdb akan bertambah ramai lah yg berani bukak mulut...geram cina jho lo di billionarekan oleh najib secara segera....seblm ni ade yg kabur dengan cerita rompakan 1 mdb...tapi bila polis indonesia berani beri kerjasama kpd FBI rampas kapal mewah cina jho lo pojaan hati oencacai dan talibarut ramai yg dah bukak mata...

    Jho lo nak sorok kapal mewah supaya tidak boleh dikesan oleh FBI...tapi tersungkur jugak..

    Kapal terbang dah kena rampas...
    Wang di swiis kena rampas...ade plak talibarut dan pencacai bodooss pertikaikan wang tu tiada kaitan dengan 1 mdb...wang jatuh dari langit di swiss tidak jatuh di malaysia...hahahaaa

    ReplyDelete
  6. tali barut pandai alih tiang gol dan putar belit fakta. bila kita kasi fakta ikut kronologi, apa kata tali barut, itu fakta atau auta? memang tali barut tugasnya spin jer semua cerita berfakta, kasi fakta air liur. memang kena lantik kabinet kayu untuk tak banyak tanya semasa mesyuarat kabinet dapur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaninet sedang di makan anai²..tak lama lagi dah.

      Delete
    2. Talibarut dan cai di upah untuk temberang dan posing fakta...tali pising cara bidoos...hahahaga

      Delete
    3. Semakin hari semakin gelabah najib...terbaru justo akan dakwa orang2 petrosaudi yg nayakan dia....kisah 1 mdb akan bersemarak semula....hihihi

      Delete
  7. WALAU APAPUN TERNYATA RAIS YATIM KINI MENJADI PELURU PERAK PAKATAN TUN A.K.A PAKATUN... DIA BOLEH MEMILIH UNTUK HANYA BERCAKAP TENTANG 1MDB SECARA RASMI MELALUI SALURANNYA... TETAPI BADUT PAKATUN NI SENGAJA MEMILIH UNTUK MEMULAKAN ATAU BERMUKADIMAH DENNAN BERPAKSIKAN NAMA JHO LO... BUKANNYA IMDB ITU SENDIRI... PELURU TERAKHIR TUN... JANGAN PULAK NANTI SAMMY VELLU PUN KATA SAYA JUGA ADA TANYA...

    RAIS YATIM LAH SEBENARNYA TALI BARUT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jho lo kan jumaah prompak...mana lebih handal ko ato FBI dlm suasat menyiasat?...

      Delete
  8. Kamu orang nilai sendiri... jangan nak fikir Rais Yatim sahaja yang cakap betul...

    Sunday, March 18, 2018
    @tunfaisal : @DrRaisYatim siapa Tali Barut sebenarnya?


    1. Memandangkan DS @DrRaisYatim @mkini_bm, editor pencen NST dan caitro Pakatan tak faham definisi TALI BARUT, elok kita bagi faham terlebih dahulu. 1. Kalau ikut deifinisi DBP - orang yang menjadi penyampai rahsia. Definisi lain 2. Barua/orang yang membuat pekerjaan tidak baik untuk orang lain. Konteks ke-2 nampaknya lebih tepat dalam isu dan polemik ini.



    2. Salah satu contoh konteks TALI BARUT adalah: apabila ada wartawan @mkini_bm yang mengakui bahawa Malaysiakini ada menerima dana daripada Open Society, milik usahawan Yahudi, George Soros, maka Malaysiakini tidak boleh menyalahkan sesiapa jika ada yang mendakwa ia menjadi TALI BARUT kepada PIHAK ASING/Soros dan sebagainya.

    3. Mengambil takrifan dan konteks yang sama, jika dibuat perbandingan di antara @DrRaisYatim dan saya, dalam aspek;

    A. ORGANISASI: @DrRaisYatim & saya, kami sama2 di dalam kerajaan dan mewakili kerajaan sedia ada, iaitu kerajaan Barisan Nasional

    B. PENDIRIAN DALAM ISU 1MDB:
    - pendirian saya adalah selari dengan pendirian kerajaan/kabinet/PDRM/JAN/AG/PAC, sedangkan
    - pendirian @DrRaisYatim selari, jika tidak menyamai, dengan pendirian Pakatan, Sarawak Report, Media Asing, media pro-Pakatan, @mkini_bm

    C. Pendirian terhadap kabinet, kementerian-kementerian dan agensi-agensi;
    - saya percaya kepada pendirian dan tindakan para Menteri Kabinet, kementerian-kementerian dan agensi-agensi terbabit dalam soal 1MDB, sebaliknya
    - @DrRaisYatim mempertikaikan pendirian dan tindakan rakan-rakan Menteri di dalam kabinet, kementerian-kementerian dan agensi-agensi

    5. Dalam soal ini, saya yakin ramai yang boleh melihat @mkini_bm, caitro Pakatan termasuk @ZainudinMaidin beriya-iya & tersangat gigih mempertahankan @DrRaisYatim. Jika melihat perbandingan dan perkaitan hubungan simbiotik ini, dalam soal TALI BARUT, bukankah soalan yg lebih wajar ditanya, adakah @DrRaisYatim tali barut mereka?

    Pelik kan? 😁😁😁

    6. Tweet pertama @DrRaisYatim mengenai Jho Low tidak akan timbul jika dia memahami FAKTA KES dan membaca LAPORAN PAC. Jika nak tahu dengan lebih mendalam mengenai soal jawab sebelum LAPORAN PAC dihasilkan, boleh baca hansard prosiding PAC di Laman Web Parlimen. Malangnya @DrRaisYatim tidak mahu merujuk FAKTA dan tidak menulis menggunakan saluran untuk mendapatkan taklimat.

    7. Tweet @DrRaisYatim mengulas pendirian pihak Polis Diraja Malaysia juga tidak wajar kerana seolah-olah meremehkan tugas @PDRMsia, JAN, PAC dan @AGCPutrajaya yang telah melaksanakan siasatan sejak tahun 2015. Sebab itu saya sarankan supaya @DrRaisYatim mendapatkan maklumat dan fakta kes menggunakan saluran rasmi yang ada. Bukannya susah untuk menulis surat rasmi atau bercakap sendiri dengan Menteri berkaitan untuk mendapatkan taklimat rasmi.

    8. Malangnya @DrRaisYatim lebih suka menulis di twitter dan tidak mahu berusaha mencari jawapan melalui saluran yang betul. Macamlah tulisannya nanti akan dijawab oleh twitter. Jadi fikirkan lah jawapan kepada soalan di atas. Siapa TALI BARUT sebenarnya?

    TUN FAISAL ISMAIL AZIZ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun fesal yg lebih handal ato FBI yg siasat gubah wang haram sumber rompakan wang 1 mdb?...

      Delete
    2. Adekah polis siasat money trail wang pelaboran 1 mdb di kyar negara?...sehingfa sekarang dah bertahun blm ade hasil...hihihihi...

      Delete
    3. suharli ambil fakta tali barut, dasar tali barut beri fakta sumber air liur. rais cuma pertikai hal jhlow, tapi tali barut hanyut ke laut dan alih tiang gol sebab banyak fakta air liur.

      Delete
    4. Suharli, rais sendiri tanya najib, NAJIB TAK JAWAB..

      Saluran mana lagi nak tanya, kalau najib sendiri tak berani jawab

      Delete
    5. Suhsrpi spesis naj8sb gak ler..duit 42 juta yg masuk akaun najibs tu apaciter tu pun fitnah...tu la aku cksp suhsrli ni satu spesis mcam naj8db gsk...yg kira nk kaya cepat...halal haram tolak tepi..yg penting maaasyuk...

      Delete
  9. Suharli,

    Tun faisal budak hingusan. Tak reti fakta, berfantasi nothing is wrong, indulging in falsities thonking semua orang bodoh macam suharli sendiri.

    Truths spin as fake news. If apa yg kuar dlm SR eaely morning pasal xavier justo is false then swiss AG juga penipu??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal xavier justo cai kata rekaan SR saje...hahhaha...

      1 mdb pon tak wujud...khayalan tun madey dan pembangkang sahaje...hihihihihi...

      Delete
    2. Tun faisal tak reti fakta. Period

      Delete
    3. Tun feisal kaki temberang putarbelit...

      Delete
    4. Tun feisal dan suharli tak payah tunjuk bodooo nak belit2 laaa...

      Suruh najib keluarkan laporan ketua odit negara dulu siasatan 1 mdb...baru boleh cerita panjang...

      Delete
  10. Replies
    1. Aku sokong najib tapi pangkah PH...sori laaa yeek.....

      Delete
    2. Sebab aku cedik...orang bodoo bela prompak...

      Delete
    3. dulu pru13, undi bn, pru 14 bukan simbol dacing dan bukan simbol bulan,

      Delete
  11. Suharli cakap laporan PAC...

    GEMPAR!!! 1MDB TELAH MEMBUAT BAYARAN SEBANYAK RM4 BILLION KEPADA SYARIKAT GOOD STAR LIMITED YANG DIMILIKI OLEH JHO LOW!!!

    Tony Pua: Bank Negara sahkan Good Star Limited kepunyaan Jho Low. Klik di sini

     Jika anda merujuk kepada Laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) pada mukasurat 25 dan 26 ada tertulis begini: 

     "Pada 30 September 2009, Bank Negara Malaysia (BNM) memberi kelulusan pindahan dana ke dalam akaun usaha sama di J.P Morgan SA dan RBS Coutts Bank Ltd. (Geneva). Seterusnya pada 30 September 2009 juga, sejumlah USD300 juta telah dipindahkan ke akaun 7619400 di J.P Morgan (Suisse) SA, iaitu bank 1MDB Petrosaudi Ltd (syarikat usaha sama). Bagaimanapun, baki USD700 juta telah dipindahkan ke akaun 11116073 di RBS Coutts Bank Ltd. milik sebuah syarikat lain yang tidak terlibat dengan projek usaha sama ini. 

    Berdasarkan dokumen yang dikemukakan oleh Datuk Shahrol Azral pada 5 Jun 2015 dan kenyataan beliau semasa mesyuarat PAC pada 25 November 2015, akaun tersebut adalah milik Good Star Limited yang merupakan subsidiari (anak syarikat) Kumpulan Petrosaudi sejak 1 September 2009. 

     Semakan Jabatan Audit Negara (JAN) juga mendapati tiada kelulusan Lembaga Pengarah 1MDBuntuk pemindahan wang ini ke dalam dua akaun yang berasingan." 

     PEMBOHONGAN DATUK SHAHROL AZRAL KONONNYA GOOD STAR ADALAH ANAK SYARIKAT PETROSAUDI TERDEDAH APABILA BANK NEGARA MALAYSIA TELAH MENGESAHKAN MELALUI SEPUCUK SURAT KEPADA PAC BAHAWA GOOD STAR LIMITED ADALAH MILIK JHO LOW DAN TIADA KENA MENGENA DENGAN PETROSAUDI 


     Download : Laporan DOJ di sini 


    Kandungan surat tersebut sepatutnya dimasukkan ke dalam laporan PAC tetapi Pengerusi PAC iaitu YB Hasan Arifin telah bertindak memadamkan maklumat tersebut pada saat akhir, ini menimbulkan protes dari 5 orang ahli PAC dari parti pembangkang antaranya YB Tony Pua dan Dr Tan Seng Giaw


      Isi kandungan surat tersebut telah didedahkan oleh akhbar Wall Street Journal (Pastinya ia dibocorkan oleh orang dalam BNM sendiri yang tidak tahan melihat kerakusan Najib dan Kuncu utamanya Jho Low merompak wang rakyat). Malaysiakini ada melaporkan tentang pendedahan WSJ tersebut namun tidak dapat menunjukkan isi surat berkenaan kerana ianya berstatus "SULIT".

    Kesahihan surat itu terbukti apabila kerajaan Malaysia MENGAKUINYAtetapi biasalah di Malaysia ni walaupun surat itu dengan jelas menunjukkan bahawa NAJIB RAZAK BERSUBAHAT DENGAN JHO LOW ROMPAK RM4 BILION WANG RAKYAT MELALUI 1MDB tetapi orang yang jenayahnya telah terbongkar TIDAK MAHU LETAK JAWATAN dan pihak-pihak yang sepatutnya menangkap dan mendakwa beliau semuanya TAKUT KEPADA NAJIB TAPI TAK TAKUT KEPADA ALLAH SWT. Kerajaan Najib sebaliknya berusaha mencari siapa yang membocorkan maklumat  tersebut untuk diambil tindakan.


      

     (Dibawah saya sertakan gambar kepala surat tersebut yg disiarkan oleh sebuah Laman Web (Laman Web ini telah disekat oleh SKMM))


     Juga disertakan gambar Najib bersama Jho Low, Putera Turki Bin Abdullah Pengasas Bersama syarikat Petrosaudi serta keluarga Najib yang dikatakan diambil diatas sebuah kapal layar mewah beberapa bulan sebelum mereka melaksanakan "operasi merompak" RM4 bilion daripada 1MDB melalui projek penipuan Petrosaudi. (Laporan DOJ Amerika Syarikat yang diterbitkan kemudiannya memberikan butiran terperinci bagaimana Najib dah Jho Low merompak kira2 RM20 bilion wang rakyat Malaysia melalui 1MDB) 


     #HANYA KUASA RAKYAT MAMPU MENGAJAR NAJIB, JHO LOW, RIZA AZIZ, ROSMAH MANSUR DAN KUNCU-KUNCU MEREKA TERMASUK PENJILAT2 TEGAR MEREKA DARI PARTI PEROMPAK UMNOBN DAN KHADUMB MEREKA PARTI PAS 

    ReplyDelete
  12. Dok kata orang perompak3 tapi hakim tak kata pun. Jadi yang dok kata perompak3 tu dia dah buat finah ke, bodoh ke, jahat ke, tak tau undang2 ke, gila ke dll. ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila najib dan cina jho lo pojaan hati ko dibawak depan hakim?...hihihi...

      Delete
    2. Hakim tak kata seseorang itu perompak ato tidak...pendawaraya yg akan sebut...hakim hanye kata bersalah merompak ato tidak sahaja seterusnye jatuhkan hukuman....bila ko ni nak jadi cedik sikit haaah...hehehe

      Delete
    3. sumber bukan tali barut suharli tak baca dan tolak. patutnya sumber tu dijawab dengan fakta bukan air liur. hasan cari makan pun tak bunyi bila tony pua cakap. aku biar dengar tony pua cakap untuk dinilai daripada tali barut cakap, dah sah auta jer semua tu dengan fakta itu semua fake news. bersembur air liur sebagai fakta tali barut.

      Delete
  13. DARI JOLOBU PERDI KE PULAU BALI
    BAKAR JAMBATAN SAMBIL TEMGOK KAPA
    KAPA BUKAN MILIK ORANG INDON KENA BULI
    DOJ FBI TERMALU INDON YANG TERHEGEH GILA

    BAKAR JAMBARAN DIREPAIR BALIK
    TERPEKIK TERLOLONG DIBAYAR KUTY
    SAMAN JER KE MAHKAMAH TAK PAYAH TRRPEKIK
    MALU PEGUAM BERCAKAP MCM GILA BABI


    KIKIKI.. BERAMBOSSS...

    PRU AKAN BERMOLA APRIL INI
    5 NIGRI INSYALLAH DLM GENGAMAN
    KUTY JIDIN TOKONG DAN ALJUBORI
    GIGIT JARI SBB PM NI DARI SELATAN
    TAK PERLI SLOGAN BANGANG TAPI PENUH ISI...


    KIKIKIKI.. BERAMBOSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sisewel tak de modal lagi nak bela bela prompak....meroyan lah kepandaianye...

      Delete
  14. Fakta2 Malaysia era Najib.
    (*N yg laat sebelum RAHMAN pergi)

    a) 1MDB
    adalah tong emas yg dicipta Jho Low,Mamamah,Tiri dgn Jibngong utk pelincir urusan- Hutang Songlap dan suap , kuncokan, *sehingga termasuk haji1,umrah1.

    b) BN Kabinet Kayu & Parlimen.
    Utk sorok,kona,ugut dan hitamkan , senyapkan londehan2 bertubi terhadap modus operandi 1mdb.

    c) PAS,
    Pelampong yg berjaya dibeli Umno utk redakan dan hadapi ribut, dan amukkan rakyat.

    d) Cacai Trompah TAEK JASA.
    Sekumpulan anjing pemakan TAEK, yg ditugas serang blog2 PH. Tugas jilat lahap TAEK juga dibantu oleh Penulis2 PAS dari akhbar2 tak luku PAS dan UMNO.

    Apapun FBI, AG SWISS sudah diperingkat akhir utk tangkao dan dakwa Penjenayah2 1MDB.

    RAKYAT TUNGGU HENDAK TENDANG UMNOBNPAS
    Syukur.

    ReplyDelete
  15. Machai jatuhkan kain rentang program Tun Mahathir

    SUDAH masuk tahun 2018 hampir ke tahun 2020, masih ada lagi "machai-machai" bahalol suka jatuhkan banner (kain rentang) untuk sabotaj program Pakatan Harapan (PH).

    banner kena sabotaj

    Petugas PH Ayer Hitam, Johor ketika membuat pemantauan mendapati kain rentang pemberitahuan program Bicara Pakatan Harapan bersama Tun Mahathir hari Ahad ini telah dijatuhkan dan dibuang ke dalam longkang.

    Pemantauan kain rentang tersebut pada malam sebelum itu mendapati ia masih tergantung dengan elok.

    Menurut petugas berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Shah, 30 beliau percaya ini satu tindakan terdesak pihak tertentu kerana tidak mahu penduduk Ayer Hitam hadir bertemu dengan Tun Mahathir hari Ahad ini.

    "Mereka takut dengan kehadiran Tun Mahathir, mereka takut rakyat Ayer Hitam bertemu dan mendengar sendiri penjelasan dari mulut Tun Mahathir berhubung rasuah dan penyelewengan pemimpin negara terutama isu 1MDB,"

    "Mereka nak berhujah dan berdialog tak berani, jadi mereka suruh machai-machai untuk sabotaj program kita," katanya.

    Katanya lagi, kain rentang program BN yang digantung sekian lama di lokasi berhampiran, sampai lusuh pun tak ada orang yang dengki.


    Read more: http://www.milosuam.net/2018/03/machai-jatuhkan-kain-rentang-program.html#ixzz5A4Jig9qA

    ReplyDelete
  16. Punyer takut kpd tun madey sanggup sabotaj.....umno nak kojol laa tuu...

    Tun madey tak pernah kaco program najib dan umno klentong rakyat...

    Hihihihi...makin hari makin gelabah...

    ReplyDelete
  17. Sejak akhir tahun lepas tak de dengar program tun di kedah...

    Tun dah yakin kedah boleh makan kot....hehehehe...

    ReplyDelete
  18. Berani ke najib buang Rais dari umno?....same2 kita tunggu dan lihat kebranian najib palawan bugis gagah pwrkasa sauh dilabuh layar dikembang.....sampai tua kapal tak belayar....

    hehehehehe...

    ReplyDelete
  19. DAH BAKA JAMBATANDI DI REPAIR BALIK
    KOJO ORANG GILO YANG TAK BAIK BAIK
    POIE LA SAMAN TAK PAYAH JERTI PEKIK PEKIK
    PERANGAI PEGUAM TERSOHOR MAKIN POLIK...

    KIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fucckk. . . Kikiki

      Delete
    2. Masa Rais repair jambatan ko mcm orang gilo duk diam jer

      Delete
  20. Tak kisah lah nak cakap apa pun, tak kisah lah kalau nak mengumpat sangat pun mengumpat lah ...asalkan dlm PRU14 nanti kita jangan pangkah parti DAP.

    ReplyDelete
  21. Untuk menang di kawasan majoriti kaum cina, DAP tidak memerlukan pun undi Melayu.

    Tetapi aku undi DAP untuk nyatakan sokongan kepada PH menang dan Tun jadi PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok logo dacing dah tahu senget...aku tak nak jadi melayu bodoo...kena kincin

      Delete
  22. Biarlah DAP menang di kawasan Cina, orang Melayu yang masuk bertanding PRU 14 dengan mengguna logo DAP kita lawan habis habisan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asal bukan roket, bulan dan dacing...

      Lain2 kita sokong.

      Delete
  23. Kalo tanye najib pasal 1 mdb nanti najib akan kata itu kena tanye isteri saya...hehehe

    ReplyDelete
  24. Tun faisal degree dalam farmasi, pandai bodek dapat JUSA.

    Pemikir JASA..apa ilmu dia ada.
    AUTA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo farmasi pandai buat ubat....tun fesal pandai tak buat ubat supaya najib jadi berani?...

      Delete
  25. Nak tanya lebai pas plak...camna zaman tun dulu jage barang stabil kenapa skrg ni hager barang naik..pas calap gst tu baik utk nagara .tu yg rakyat tengok pas dgn bn ni macam sama jer...malu la camna la org pas no masuk syurga bila dok kawn dgn kaki songpap...rakyat benci dgn kaku songpap...atau pas sebenar dah jadi buta ..bukan mata tapi hati...

    ReplyDelete
  26. ASSMIN MB PEGANG REKOD PALING SINGKAT LAH
    LEPAS PRU DIA TURUN PANGKAT DAN BERSILAT
    BUKA JURUS TAK INGAT BILA MASUK MAHKAMAH
    TURUN NAIK COURT SEKO KRONI X NNPK KELIBAT

    2/ 3 MAJORITI INSYALLAH SUDAH PASTI
    SUMA NIGRI SUDAH DI TAWAN BARISAN
    MASA TU LAH MUKA TEBAL BEBAL KUTTY
    TERHEGEH NAK JOIN BALIK UMNO BE'EN

    BILA KUTYJIDIN BOBOI NAK JOIN BARISAN
    LEPAS KALAH TERUK BARU SEDO DIRI
    INILAH PERANGAI PEMIMPIN UTARA SETAN
    KASI PENYEPAK KAT BONTOT DEPA NANTI...


    KIKIKIKI... BERAMBOSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA KIITA.. PRU SINGAPORK PERANG KITAYG SEBENAR... KITA SABOTAJ.. HASUT KAUM MELAYU INDIA SINGAPORE DI TINDAS SECARA SISTEMATIK OLEH REGIM SUPER RASIS KIASU KRONI YG MEROMPAK KEKAYAAN SINGAPORE SECARA SISTEMATIK... SKG NST...MAJALAN EKONOMIST DARI SINGAPORE MASIH BUAT FITNAH DAN SABOTAJ NEGARA INI...


    INI KALI LAH..... BERAMBOSSS SINGAPORK

    ReplyDelete
  27. Najib belum sah bersalah oleh mana2 hakim2 kat donia ni jadi setelah +×÷-@#$!& aku tetap undi BN.

    ReplyDelete
  28. Madey/pembangkang banyak uturn jadi setelah +×÷-@#$!& aku tetap undi BN, kik3

    ReplyDelete
  29. HADI AWANG BACO DOA KAUM AHZAB DI SGOR
    WAJIB KITO AMINKAN KAUM AHZAB MUNAFIK NI
    NAMPAK ASSMIN DAH TUNGGU MASO BEBENOR
    TUNGGU KENA ANGKUT SG BULOH LEPAS PRU NANTI


    KIKIKIKIKI..,.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUNGGU KENA ANGKUT DGN FBI...ter.asuk walanun2 Pas.
      Bukan pelakon2 agama sj yg tahu doa. Siapa pun boleh doa,
      Nilai doa Rakyat yg dizalim vs doa walanun2 pelakon agama setaraf brahmin,ketua sami,sudah pasti senang nk tentukan.

      Allah yg nak terima atau tentukan.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...