Google+ Followers

Thursday, September 20, 2018

MALAYSIA BELUM SELAMAT... THE LAST BATTLE..

Malaysia belum selamat,  cuma mampu tarik nafas dan sedikit legaaa..
Penyatuan dan kekuatan Melayu Islam bukan sekadar parti besar tetapi dibina atas kuasa yang diuruskan secara berakhlak dan beramanah..

Umno itu melayu
Melayu itu umno

Alhamdulillah makin terhakis

Umno itu najib
Najib itu umno

Itu lebih tepat

Pas itu islam
Islam itu pas

Jika ada yang setuju,  lingkuplah akidah kamu. Lebih merbahaya dari apa yang umno bawa.

Tetapi kepahitan yang telah rakyat dan negara lalui belum lagi tamat,  belum lagi penghujung kerana satu lagi malapetaka bakal muncul kerana perebutan kuasa terpaksa ditempuh..

Mari kita hadapi. Kalau keras rakus dan jahat yang datang begitulah juga kita lawan tapi jangan sampai lupa,  dia tidak mampu mengubah dan mendapat apa² pun..  La haulawalla qhuwatailla billahila'azim.

Siapa yang menang bakal menjadi payung Melayu dan Islam dibumi bertuajh ini,  the last battle?

Jangan lupa solat Jumaat,  awal sampainya,  doakan segala yang baik, termasuk doakan juga mana² pemimpin mungkarr yang tersurat yang tersirat Allah gagalkan kemaraan dan niat tamak haloba mereka.

PESANAN ANAK KETAM KEPADA ABG² BAPAK² MAK² KETAM...


https://www.amenoworld.org/2018/09/rayuan-terbuka-untuk-semua-ahli.html


Apakah umno masih boleh bermimpi untuk menang puluhan kerusi jika PRU atau PRK di adakan sekali lagi dalam masa terdekat ketika najib sedang berhadapan dengan 33 pertuduhan?? Dan puluhan lagi sedang menunggu...

Menang dulu tu,  nasib..




MAJLIS DAKWAH NEGARA - RAPATKAN SAF.. KURANGKAN POLITIK.. COLOURLESS


Jadilah pendengar yang baik...dengar sampai habis.. masuk telinga,  simpan dalam otak kanan,  kiri,  tengah.... Hadam.... InsyaAllah selepas itu kalau sempurna  akan lahirlah  komen yang bermoral dan beretika.... 

RAIS YATIM DILANTIK




MAKCIK FELDA TANYA APA ITU AMLA?



Amla bukan filem hindustan,  bukan shahruk khan atau deepak

How to explain? 

Memiliki sejumlah wang secara tidak sah? 
Tiba² wang dimiliki,  dalam akaun,  bawah bantal..
Kalau secara sah... Jawablah nanti di mahkamah, sumbernya. 
Beban bukti mengesahkan itu wang sah terletak pada OKT untuk memanggil saksi²nya... 

Selain memiliki apa² transaksi mengesahkan lagi wang itu dikawal,  diguna,  dalam pengetahuan... 

Bagaimana jika wang itu telah dibelanja habis atau dipulangkan?
Itu mengesahkan lagi bahawa wang itu pernah dimiliki,  dalam pengetahuan dalam kawalan.. 

Kalau ada yang berdongeng di luar mahkamah selepas kena tuduh di bawah AMLA,  kita dengar je lah,  dia sendiri pun tak faham.. .

Makcik felda dah clear belum?

AMLA sangat luas liputannya dan sangat sukar OKT bebas kecuali membuktikan wang yg pernah dimilikinya datang dari sumber yang sah. 

HARAPAN PENYOKONG SENDIRI.. PULUHAN TUDUHAN BERBALOI DENGAN TAMAK HALOBA MELAMPAU..

Apa lagi nak complain,  sendiri tagih..

Wednesday, September 19, 2018

UMNO CAWANGAN BAHAGIAN KAKU BEKU BILA ZAHID TAK ADA HALATUJU...


Censored.. 
Hanya dipaparkan 2-3 minit sebelum dipadamkan


Censored... 
Hanya dipaparkan 2-3 minit sebelum dipadamkan


Hakikatnya selepas kalah umno hanya buat tiga urusan sahaja sampai sekarang... 
1) peringkat awal  masih sebok mempertahankan najib
2) berpaut dengan PAS macam belangkas..makin hanyut   
3) tawar diri sana sini untuk jadi semula kerajaan ikut pintu belakang.. 

Halatuju sendiri? 


DAN SATU HAL LAGI... 


Malam ini aku nak berkongsi satu kisah yang pernah diceritakan kepada aku tentang dua kumpulan seni pertahankan diri..

Satu kumpulan dari Amerika pakar seni bela diri berbagai cabang dengan setiap ahli adalah pemegang talipinggang hitam bertaraf jurulatih..

Satu kumpulan lagi adalah peninju Muay Thai dari Thailand yang hanya tahu tomoi...dan tiada lain.

Hampir setiap tahun selama 5 tahun berturut turut dua kumpulan ini akan mengadakan pertandingan antara mereka dan selama 5 tahun berturut turut ianya dimenangi oleh Kumpulan Muay Thai..

Ianya amat membingungkan Grand Master Kumpulan dari Amerika ini kerana setiap ahlinya adalah pakar paling kurang 7 jenis seni bela diri dan mereka bertaraf jurulatih tapi tetap tewas dengan kumpulan yang hanya tahu menggunakan Muay Thai..

Tahun ke-6 tiada lagi pertandingan sebab Grand Master US tidak sanggup lagi dimalukan jika kalah lagi..

Tahun ke-7 Sifu dari Kumpulan Muay Thai pergi ke US untuk melawat Grand Master tersebut untuk kunjungan hormat dan bertanya khabar...

Dalam pertemuan itu barulah Grand Master US tahu akan RAHSIA kekalahan anak didik dia selama 5 tahun berturut turut setelah diberitahu oleh Sifu Muay Thai...

Rupa rupanya punca kekalahan Kumpulan US adalah kerana mereka hanya diajar menyerang dan memukul selama ini dan tidak belajar rasa sakit dipukul atau kena pukul..manakala latihan Muay Thai tertumpu kepada menahan sakit dipukul sebelum bertindak memukul kembali..

Jadi setelah penat memukul dan tidak mendatangkan kesan terhadap ahli Muay Thai yang dah lali dengan pukulan..counter strike dari kumpulan Muay Thai akhirnya menumbangkan mereka sendiri...

Itulah UMNO yang dah 60 tahun asyik memukul dan tidak pernah rasa sakit dipukul...

Baru dipukul sekali 9Mei lalu semua pakat biul otak nampak bintang The Flintstone...😝😝😝


Fb Azmi ibrahim

ISU KELUAR UMNO PALING MENARIK..

Rakyat berharap setiap hari ada sahaja pemimpin umno keluar parti.. Ertinya hujung 2018 akan meriah dengan keluar parti.. Dan dijangka angin perubahan ini akan berlaku juga di PKR...tempiasnya akan berlaku juga di BERSATU?!

Akan ada berlaku "pukul dalam" untuk memberi imej BERSATU juga tidak stabil.

Pengunduran tok pa dan anifah mesti dituruti dengan pengunduran beberapa penimpin umno lain dalam masa terdekat jika itu satu perancangan..

Jika tiada,  keluar parti tersebut adalah peribadi dan terpencil,  umno masih kekal "kuat".

Pada asasnya peralihan jawatan PM antara Tun kepada Anwar should be smooth berdasarkan perjanjian awal lagipun Anwar the only candidate yang dianggap menepati keperluan masa..

Tidak ada suara lain yang membantah,  hanya Anwar secara terbuka dilihat sabar yang tidak sabar menuntut hak tersebut tanpa segan silu... Apabila Tun memenyatakan  tempoh peralihan lebih kurang dua tahun.. Isu ini mula menjadi kurang selesa..

Bisikan mula terdengar bahawa Tun telah mencari helah mungkir janji dan Azmin sedang dalam pembikinan PM dari kem Tun dan Daim.

Sudah tentulah Azmin berdasarkan aura,  ketokohan dan pengalamannya merupakan calon yang paling hampir layak menjadikan bisikan itu mampu menjadi sesuatu yang benar.

Kalau yang dibisik dicanangkan itu seperti dr mujahid, dr maszlee (selain dari Azmin)  sebagai bakal PM selepas Mahathir tentulah ia bukan satu ancaman kepada kem Anwar,  sesuatu yang mustahil dan mudah ditangani.

Bagi menghalang semua itu,  maka timbullah teori rampasan kuasa seperti undi tidak percaya ke atas PM di parlimen atau gabungan pkr+pas+umno membentuk pakatan baru untuk ambilalih kerajaan PH.

Boleh cuba,  belum tentu berjaya dan jika gagal,  bersedialah hilang semua jawatan dan pkr balik semula menjadi pembangkang.

Bagi rakyat,  selepas Najib kita sedia menerima siapa sahaja kerajaan dan rakyat berjanji mereka tidak akan lama jika masih ulang kemungkaran yang sama.


Mat Selangor

# akan diedit dikemaskini oleh admin jika perlu.

PEMIMPIN YANG MASIH KETUM KENA DIVIRALKAN.. PEROSAK PARTI DAN KERAJAAN BARU.


https://kedahlaniie.blogspot.com/2018/09/mb-kedah-mukhriz-masih-ulangi-perangai.html

Berundur atau undi tidak percaya..
Gantikan dengan yang lebih cerdik..

MUKHRIZ PATUT RASA MALU KERANA TIMBALAN PRESIDEN DAN MB ATAS EHSAN PEMIMPIN LAIN MENGHORMATI TUN DAN BUKAN ATAS KEUPAYAAN SEBENARNYA

KENAPA PEMIMPIN TIDAK JADIKAN POLITIK ITU SATU IBADAH

Kenapa perlu ada perebutan kuasa dan untuk itu ada agenda dan propaganda. 

Jika bukan kerana keuntungan berganda lumayan dalam politik, apa lagi yang mereka kejar. 

Untuk menegak Islam apa perlu sampai kafir mengkafir,  sembahyang dua imam dan bermusuhan sesama pemimpin Islam. 

Kalau berjuang demi Melayu,  kenapa masih tidak bertambah malah makin kurang,  tergadai. 

Politik Melayu berpecah bercakaran,  fitnah, merugikan,  kuasa menipis - itukah siasah Islam kita? 

Sebut korup 98% Melayu. 

Lihat akhlak cina singapura,  akhlak kapir - bercakaran dan huruhara kah setiap masa. 


PERKARA KECIK "TAK DENGAR NASIHAT" TAPI KESANNYA BESAR...

Apa yang berlaku kepada Najib dan Rosmah sekarang sejak umno kalah pru14 seperti dilaporkan media sosial adalah sangat malang sedih dan simpati sebagai seorang rakyat dan muslim. 

Walaupun ia hanya masih sekadar pertuduhan dan mahkamah belum membuat apa² keputusan tetapi tumpuan media kepada mereka sangat membebankan lebih² lagi kena turun naik mahkamah dan pejabat SPRM,  sudah tidak ada secebis kuasa untuk berkata NO. 

Berada di puncak kuasa dengan segala keistimewaan dan layanan penuh kini berada di bawah dan selfservice. Dari seorang anak bangsawan,  lahir dengan sudu emas kini berhadapan dengan satu suasana asing dan hina. 

Mana kawan² sahabat dan saudara.  Mujurlah lokman adam masih ada dalam saki baki perjuangannya walaupun penyokong tetap 50 orang. 

Semua ini tidak berbaloi sekadar ignore nasihat. Bermula dengan nasihat Tun dan beberapa orang lain termasuk keluarga sendiri. Najib sendiri tahu samada nasihat itu betul atau fitnah... 

Kalau itu sekadar fitnah,  persepsi atau konspirasi ia tidak mampu semudarat sekarang. 

Hari ini politik bergolak lagi,  akan ada yang ignore  nasihat dan overdo,  

Mereka yang berada di jalan yang salah,  di penghujungnya akan kalah terhukum juga. 

Sesal dahulu pendapatan.. 

ANTARA MASZLEE DAN MAHASISWA BIADAB, MANA YANG PATUT DIPERTAHANKAN...


7 hari tempoh mahasiswa kepada Maszlee,  di mana mahasiswa biadab?
Dan ada juga pemimpin yang mahu Menangguk di air keruh, campurtangan untuk meraih sokongan?

https://www.amenoworld.org/2018/09/maszlee-sebagai-presiden-ini-pandangan.html

     

KALAU BENAR UMNO MAKIN PARAH / NAJIB ARRESTED


https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/09/475563/18-ahli-parlimen-keluar-umno-shahidan-kassim




https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/09/19/najib-arrested-to-be-detained-overnight/

Tuesday, September 18, 2018

PEMIMPIN PAS DAH SESAT GAMAKNYA...


Bila ada kata PAS "pelampung" Islam itu merupakan kata sesat,  kata melampau,  kata sombong,  kata jahil. 

Islam begitu lemah,  kebenaran Islam tergugat dan Islam sedang lemas,  penyelamatnya adalah PAS? 

ALLAH GAGAL MEMELIHARA KEBENARAN AL QURAN? 

Hakikatnya siang malam,  berpuluh tahun PAS memperalatkan Al Quran dan Hadis untuk survival parti dan politiknya?

Siapa pelampung siapa? 
Sudah sampai masanya PAS diharamkan.. 

Apakah kita yang sebelum,  hari ini dan akan datang berugama Islam dan beriman kerana PAS ujud di Malaysia dan kalau PAS tiada,  diharamkan,  maka orang Islam akan bangsat, kapir,  rosak dan sesat??? 


ANIFAH QUIT UMNO HISHAMUDDIN JUMPA TUN


https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/09/19/now-anifah-resigns-from-umno/


https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/09/475475/hishammuddin-jumpa-tun-m

DALAM SEBOK² UMNO PAS COMOLOT, DIIKUTI ANGAN² PENUBUHAN PAKATAN MALAYSIA PKR+UMNO+PAS RUPANYA TIDAKLAH MEMBERAHIKAN BAGI MUSTAPA..



KENYATAAN MEDIA: PERLETAKAN JAWATAN SEBAGAI AHLI UMNO

1. Semenjak PRU 14 melabuhkan tirai, seperti orang lain juga, saya telah membuat beberapa pemerhatian tentang lanskap politik Malaysia, hala tuju UMNO dan Barisan Nasional (BN) serta masa depan negara.

2. Berdasarkan kepada beberapa perkembangan mutakhir ini, saya berpandangan bahawa usaha-usaha ke arah memulihkan defisit kepercayaan dan imej parti semakin sukar. Tidak ada tanda-tanda bahawa majoriti rakyat berbilang bangsa dan agama akan kembali meyakini perjuangan parti ini.

3. Untuk menjadi relevan dalam dinamika politik nasional hari ini, UMNO selaku peneraju Barisan Nasional tidak boleh bergantung kepada sokongan orang-orang Melayu dan Bumiputera semata-mata.

4. Secara prinsipnya, pendirian politik saya adalah UMNO harus menjadi sebuah parti yang inklusif, moderat dan berhaluan tengah. UMNO mesti terus memperjuangkan kepentingan Bumiputera dan Islam, namun tanpa sesekali mengenepikan kepentingan kaum dan agama lain. Saya percaya bahawa inilah jalan terbaik dalam kerangka negara Malaysia yang majmuk. 

5. Namun pada pandangan saya, hala tuju yang diambil UMNO pada masa ini tidak lagi selari dengan prinsip politik yang menjadi pegangan saya selama ini dan tidak ada banyak usaha yang meyakinkan bahawa proses rejuvenasi parti telah bermula.

6. Maka atas dasar inilah, setelah bermuhasabah dan memikirkan sedalamnya, saya mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan sebagai ahli UMNO setelah lebih 40 tahun berkhidmat untuk parti ini.

7. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada sahabat-sahabat dari Jeli, Kelantan dan seluruh negara yang banyak membantu sepanjang saya berkhidmat untuk UMNO, dari kepimpinan parti sehinggalah akar umbi. Insya-Allah saya akan terus menyumbang buah fikiran ke arah membangunkan sebuah negara Malaysia yang terbilang. 

8. Saya mendoakan agar negara kita akan terus aman, makmur dan disegani di peringkat antarabangsa. Semoga lembaran baharu Malaysia ini akan mewujudkan budaya politik lebih matang dan inklusif, di samping meletakkan tadbir urus serta integriti sebagai keutamaan. Sudah tiba masanya semua pihak tanpa mengira fahaman politik dapat mencari satu titik persamaan demi kepentingan rakyat. Kepada Allah SWT jua kita berserah.

Mustapa Mohamed
Ahli Parlimen Jeli
18 September 2018

LAKI BINI BELUMBA KUMPUL JUMLAH KES MAHKAMAH...


Berkat doa penyokong yang selalu bertanya tanya dan meminta, kerajaan rakyat untuk rakyat telah tepati janji,  ini baru mukaddimah. 

Janji ini sangat penting ditunaikan lambat atau cepat kerana sepadan dan berbaloi atas kebangkitan rakyat menukar kerajaan. 

Monday, September 17, 2018

SUMBANGAN PAS KEPADA UMNO SANGAT SEDIKIT TAPI MARKAH PENUH, SAMA HEBAT SEPERTI SUMBANGAN UMNO KEPADA BANGSA UGAMA DAN NEGARA...

Yg songlap duit billion2 tu umno..

Yg gadai aset negara pd cina tu umno..

Yg xnak jadkan ruu355 sbgai usul tu umno..

Yg byar prunding 1 malaysia dr israel tu umno..

Yg labur kwsp kpd trump amerika tu umno..

Yg dlm rumah penuh duit dn trlepas dr kes tu umno..

Yg sekat duit royalti tu umno..

Yg tarik sgala biasiswa pendidikn tu umno..

Yg masa najib brmahrajalela tp xbuat apa2 tu umno..

Yg pecat pgawai sprm tu umno..

Yg peralat SPR tu Umno..

Tapi...

Yg sokong umno ialah pas.. Berhuhu lah..

YANG SOKONG UMNO IALAH PAS.. BERHUHU LAH... 

INILAH AGENDA UMMAH PAS UMNO, BUKAN AGENDA POLITIK COMOLOT?? !!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1108601229321779&id=691032107745362


Bila ahli dan akar umbi bercakap benar,  mikrofon dirampas... 

ISU PAKAIAN PERBARISAN PAS


https://dialograkyat.blogspot.com/2018/09/isu-pakaian-jabatan-amal-malaysia.html



Seronok dan rasa bangga,  ada gaya Timbalan Perdana Menteri, atas sikit pangkat dari mat sabu. 
Cuma besok kalau DAP,  MCA,  MIC buat perkara dan cara yang sama jangan pula rakan sekutu melenting lenting melompat panas. 

KALAU MEMANG PEROMPAK, OTAK TETAP FIKIR NAK ROMPAK TANPA SEGAN SILU...


apakah umno berpendapat anwar dan pkr sangat desperado,  over greedy,  tidak berprinsip dan tidak ada jati diri untuk mengkhianati PH




MUSANG BERBULU AYAM PH SEDAR KE TIDAK

DALAM DIAM PH DIJERAT (TERUTAMA PKR)

Semalam saya ke pejabat Felda Wilayah di Tepuh Terengganu utk perbincangan pelantikan Ketua Peneroka @ naib pengerusi felda yang telah dijalankan...

Kami ke sana kerana yang telah dilantik itu terdiri daripada 100% orang umno...

Apabila sampai berjumpa dengan pengurus besar felda... dia berlakon sebagai ahli PKR & sentiasa menyebut nama Saudara Azan & dia kononnya dipanggil utk jadi ketua AMK negeri...

Apabila beberapa soalan saya kemukakan ternyata  dia menjawab seperti struktur pelantikan jawatan PKR macam umno...

Dia pula katakan... "x apalah... kita bagi masa 2 tahun je  ... saya yakin akan ada perubahan... orang felda pun akan menyokong PH"(kata pengurus besar felda)...

2 tahun yang dia cakap bagi saya... itulah masa yang telah dirancang bn dalam felda utk mengukuhkan kedudukan umno dalam semua felda d pantai timur...

2 tahun pada saya suatu tempoh yang lama & harapan kita utk mengembangkan pengaruh PH dalam felda akan menghadapi jalan sukar & mungkin PH akan berusia SEPENGGAL...

Keseluruhan struktur organisasi pekerja felda d Terengganu ini adalah terdiri daripada orang umno... dari kerani sampailah ke pengurus besar...

Mereka merancang supaya semua jawatan dalam peneroka iaitu:

1) Naib pengerusi (Ketua Peneroka)
2) Ketus GPW
3) Ketua Belia

Di isi dengan orang umno sepenuhnya  supaya semua peruntukan daripada pusat yang disalurkan melalui Felda mereka boleh gunakan utk mengoperasikan agenda mereka dengan berkesan...

Semalam telah siap juga terlatik NAIB PENGERUSI GABUNGAN utk mewakili negeri Terengganu ke pelantikan KETUA PENEROKA PERINGKAT KEBANGSAAN yang mana ketua peneroka kebangsaan ini antara TUGASNYA MENGIRINGI MENTERI...

Bayangkanlah sendiri orang yang mengiringi menteri PH adalah orang umno...

LOGIK KE PERKARA INI BERLAKU...

memang sekarang ni kita sibuk utk pemilihan parti...

Tapi kita sangat perlu prihatin bahawa musuh kita adalah orang yang dah 60 tahun jadi kerajaan...

Mereka amat arif tentang selok belok urus tadbir kerajaan...

Sekarang mereka sedang mengambil kesempatan atas keadaan ini...

Kita asyik utk berebut jawatan... umno dah menghidupkan agenda mereka utk mengambil alih semula kerajaan dengan menyerapkan orang umno di setiap peringkat penjawatan kerajaan...

Cuba anda fikir2kan...

Adakah kita wakil PH akan menjadi seperti kata pepatah...

"KERA DI HUTAN DISUSUKAN... ANAK DI RUMAH KELAPARAN"...

Kita orang akar umbi ini perlukan jawatan utk menyatakan KUASA PH di negara ini...

Kalau perkara ini tidak ditangani...

PH tiada HARAPAN utk mengambil alih kerajaan negeri sekurang kurangnya 2 negeri d pantai timur ni...

Macam mana ni... risiko ginih...


HAL GINI BERLAKU DI MANA2 KALAU TIDAK BERINGAT

1.  LOMPAT PARTI UNTUK ELAK DITUKAR, ELAK DI GAM, DOWNGRADE, SEJUKBEKU
2. MASUK PARTI KERANA NAK JAWATAN, PANGKAT
3. MASUK PARTI KERANA NAK KPD HABUAN  @ PROJEK

KUANTITI AHLI BERIBU2, TAPI TIADA KEIKHLASAN DLM PARTI BARU YG. DISERTAI. NAHAS JIKA BEGINI

PENGKHIANAT KATA KJ

Kj sarankan BN letak calon tentang Anwar di PD dan mana² pemimpin BN yg sokong Anwar dalam kempen tersebut dianggap pengkhianat dan bukan sekadar perbezaan pendapat.

Pandangan yang berprinsip dan sangat jelas dari Kj.

Sebelum ini kenyataan pemimpin² umno yang menyatakan sokongan kepada anwar tidak akan diambil tindakan disiplin parti kata Zahid.


[Lokman Adam Angry and Bashes Khairy Jamaluddin] http://share.buzzup.video/s/vskkeQ

Sunday, September 16, 2018

SURUHANJAYA SIASAT TUN M, MANIFESTO PH YANG BELUM DITUNAIKAN..

Sejak Anwar kena pecat dari TPM, ezam pun kata ada bukti berpuluh lori, diikuti kempen mereka,  tidak lekang di mulut anwar dan semua pemimpin pembangkang tuduh Mahathir korup... Kemudian tuduhan yang sama makin rancak sejak era Najib. .

Dulu hingga sekarang,  ratusan tuduhan korup ke atas Tun  satu pun tak jejak kaki ke mahkamah walaupun najib cukup berkuasa.
Hari ini di bawah kerajaan baru,  kenapa janji manifesto PH untuk tubuh suruhanjaya siasat Tun M tidak ditubuhkan.

Kenapa Anwar diam, kenapa tidak dilakukan sekarang ketika Mahathir masih hidup untuk menjawab, apakah tunggu untuk dijadikan konspirasi,  agenda politik dan cipta persepsi selepas ini.

Apakah perlu tunggu Anwar jadi ahli parlimen atau jadi PM untuk melaksanakannya sebagai agenda peribadi ??






KETAM MARAHKAN ANAKNYA




GENDANG PERANG SUDAH BERBUNYI...






Ulasan admin atas tajuk - posting akan datang.. 
Yang tersirat sudah tetsurat... 


ANJING DENGAN ANJING NAK BERPAKAT MENYALAK, ADA KE KAU ORANG INGAT SERIGALA DI BUKIT NAK KESAH..

Yang nak direbut si anjing  si tulang kosong ..no minerals no calcium no vitamins.

UMNO dah gila talak meroyan mati kutu kalah dan pas masih terpesona dengan angan king maker.

Dari sumber maya,  kedua duanya sudah di angin syurga oleh brader untuk dilamar menjelang subuh  paling koman top² dog kedua dua parti ditawarkan Timbalan Perdana Menteri Bernombor 1 atau 2, pangkat atas sikit pada mat sabu.
( NEXT POST: GENDANG PERANG SUDAH BERBUNYI)

Tupasal top² dog saling berpelukan kerana brader dah bagi syarat,  behave yourself, tupasal dah ada top dog buat pemeriksaan barisan. Apakah akan ada satu lagi Askar Timbalan Setia???
( NEXT POS:  GENDANG PERANG SUDAH BERBUNYI)

UMNO dan PAS sudah wajib BERSATU, dah berbueh mulut dari satu pentas ke satu pentas cerita  pasal nak bekerjasama,
Zahid pun dah bawa gerombolan tebalkan muka menyondol ke Muktamar,  muka pun lebih tunduk tak berani pandang kamera , akhirnya terpaksa rebah di kaki Hadi minta nyawa gara² durjana yang ditinggalkan najib.

Kini bekerjasama bukan satu lagi pilihan,  bukan satu gimmik politik murahan dan jika gagal ia adalah pengkhianatan terhadap Melayu dan Islam. Biar dibantah dan hilang akar umbi asal pemimpin terus dapat hidup.

Ramai yang akan jadi kumpulan pertama sokong jika umno dan pas duduk semeja,  berpakat dalam sebuah perjanjian bertulis atas nama Gagasan Sejahtera.

Jangan tak jadi bersatu,  penyokong dah panas jubur, mana nak letak muka beb, muflis hujah.



Saturday, September 15, 2018

16 SEPTEMBER




TARIKH 16 September 1963 adalah detik bersejarah menyaksikan penyatuan Persekutuan Tanah Melayu bersama Sabah, Sarawak dan Singapura membentuk negara baharu bernama Malaysia.

Segalanya bermula melalui cadangan Perdana Menteri, Tunku Abdul Rahman Putra pada 27 Mei 1961, disusuli Mesyuarat Persatuan Parlimen Komanwel Cawangan Tanah Melayu di Singapura pada 23 Julai yang memutuskan penubuhan Jawatankuasa Perundingan Perpaduan Malaysia dipengerusikan Tun Mohammad Fuad Stephens.

Ia berperanan menjelaskan konsep Malaysia kepada rakyat termasuk di Sabah, Sarawak dan Brunei.

Siri mesyuarat berlangsung mulai Ogos 1961 hingga Februari 1962 di Sabah, Sarawak dan Singapura.

Hasilnya, pada 17 Januari 1962 Suruhanjaya Cobbold dibentuk dan dipengerusikan Lord Cobbold.

Keahliannya ialah Wong Pow Nee, Mohd Ghazali Shafie sebagai wakil kerajaan Persekutuan Tanah Melayu. Sir Anthony Abell dan Sir David Watherston menjadi wakil kerajaan British.

Suruhanjaya itu meninjau pandangan rakyat Sabah dan Sarawak mengenai gagasan Malaysia. Dari Februari hingga April 1962, Suruhanjaya Cobbold menemui lebih 4,000 orang dan menerima 2,200 memorandum pelbagai pihak.

Hasilnya, 80 peratus rakyat Sarawak dan Borneo Utara menyokong penubuhan Malaysia dan menerima pakai Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu 1957, menerima Islam sebagai agama rasmi Persekutuan dan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.

Suruhanjaya Cobbold turut mengesyorkan penubuhan Jawatankuasa Antara Kerajaan (JAK), Persekutuan Tanah Melayu ditukar kepada Persekutuan Malaysia, kuasa autonomi dan jaminan khas dalam beberapa perkara diberi kepada Sabah dan Sarawak serta kedudukan istimewa kaum pribumi Sabah dan Sarawak.

DAH ADA GAYA TIMBALAN PERDANA MENTERI... MAT SABU JANGAN JELES




ELOK HARAMKAN PENGGUNAAN USTAZ, TUAN GURU, ULAMA PADA MANA² YANG BERJAWATAN DAN GIAT DALAM POLITIK SUPAYA UCAPAN POLITIK MEREKA TIDAK MENGELIRUKAN.. ...



Tokoh besar dunia pun takut digelar ulama, tapi di Malaysia...?


KUALA LUMPUR: Penggunaan istilah ‘ustaz’ dan ‘ulama’ di negara ini perlu dikawal supaya hanya pihak yang mempunyai latar ilmu yang memadai boleh dirujuk dengan gelaran itu.

Perkara itu dinyatakan Mufti Perlis Datuk Dr. Mohd Asri Zainul Abidin, atau Dr. Maza, dalam satu kenyataan yang muat naik di akaun Facebooknya.

“Saya rasa perkataan yang paling bahaya digunakan ialah ‘ulama’. Ini seperti tokoh ulama, dewan ulama, majlis ulama, syura ulama dan seumpamanya. Tokoh-tokoh besar dunia pun takut untuk memanggil diri mereka ulama.

“Di Malaysia, dengan mudah wujud istilah-istilah ini. Jika memang ada latar ilmu yang memadai, maka tidak mengapalah digunakan. Bimbang sebaliknya,” ujar Mohd Asri.

Kenyataan Dr Maza itu hadir lantaran beliau bersetuju dengan ulasan Menteri di Jabatan Perdana Menteri bagi Hal Ehwal Agama Islam, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa, dalam satu seminar, yang memperkatakan tentang perlunya kawalan terhadap penggunaan gelaran 'ustaz' dengan sewenang-wenangnya.

Menurutnya, perkara itu dibimbangi akan membuatkan masyarakat terkeliru dan menyangka fakta yang salah itu benar, hanya kerana gelaran berkenaan.

Bisikan AKU LEBIH BAIK DARI KAMU



Jika engkau bertanya tentang Al-Qur'an kpd iblis, maka iblis akan bisa menerangkan dg sangat jelas, karena iblis tau persis kapan ayat itu turun dari langit...

Jika engkau bertanya tentang ilmu hadist kpd iblis, maka iblis akan sangat pandai menjelaskannya,karena iblis tau asbabul wurud dari hadist tsb....

Jika engkau bertanya tentang kisah para nabi, iblis akan dg tepat menceritakannya karena iblis sudah ada sejak nabi adam masih berada dalam surga...

iblis ahli alqur'an...
iblis ahli hadist....
iblis ahli riwayat..
iblis alim/pandai dalam segala ilmu...

Tapi iblis tdk menjadi kekasih Allah, karena dalam diri iblis ada kalimat...

AKU LEBIH BAIK DARI KAMU

Semoga sedikit ilmu yg dititipkan Allah Subhana Wa Ta'alla dihati kita tdk menjadikan kita sombong dalam segala urusan...Juga paham bahwa ilmu tak menjamin orang pasti ta'at dan sholeh.

Yang aku takut...hatiku kian mengeras dan sulit menerima nasehat, namun sangat pandai menasihati Yang aku takut...aku merasa paling benar, sehingga merendahkan yang lain.*

Yang aku takut...egoku terlalu tinggi, hingga merasa paling baik di antara yang lain.

Yang aku takut...aku lupa bercermin, namun sibuk berprasangka buruk kepada yang lain.

Yang aku takut...ilmuku akan membuatku menjadi sombong,memandang yang lain berbeda denganku.

Yang aku takut...lidahku makin lincah membicarakan aib orang lain, namun lupa dengan aibku yang menggunung dan tak sanggup kubenahi.

Yang aku takut...aku hanya hebat dalam berkata namun buruk dalam berbuat.

Yang aku takut...aku hanya cerdas dalam mengkritik, namun lemah dalam mengkoreksi diri sendiri.

Yang aku takut...aku membenci dosa orang lain, namun saat aku sendiri buat dosa aku enggan membencinya.

Kiranya Allah Subhana Wa Ta'alla
senantiasa menyadarkanku sehingga lebih rajin instrospeksi diri daripada mengurusi orang lain yang belum tentu perilaku dan tutur katanya lebih baik dari diriku. Aamiin...

SELALULAH MELIHAT KE DALAM HATI

Wallahu a'lam Bishowab

Allahuma sholii 'alaa sayyidina muhammad wa 'alaa aalihi wa shohbihi wa salim

#hakikatiblis

Friday, September 14, 2018

BUBAR UMNO, MASUK PKR


Integriti tinggal saki baki,  Ahli Parlimen umno wajar segera join PKR,  kumpulkan kekuatan di sana,  jangan tunggu lagi,  jangan berebut rebut di saat² akhir, jangan berduyun sekadar bila dijanjikan habuan.. 

Bawa bersama AP pas kalau mampu. 

Tun sokong keputusan Anwar,  tiada perubahan pada janji, next Anwar PM,  cepat atau lambat sahaja. 



Kerjasama mana² parti dengan komponen PH tidak diterima masuk dalam PH - Tun 

KERJASAMA PAS UMNO MENGISI PERJUANGAN ATAU KEPERLUAN SEMASA? TABAYYUN!!!

KUALA TERENGGANU, 14 Sept — Seramai 273 perwakilan Pemuda PAS hari ini menolak usul ‘tahaluf siyasi’ dengan Umno sebaliknya mengambil langkah untuk memperkukuhkan Gagasan Sejahtera yang dibentuk sebelum ini.

Mereka, termasuk barisan kepimpinan Pemuda PAS, yang berdiri ketika mengundi, menolak usul ini tetapi dengan pindaan dalam persidangan sayap parti itu di Duyong Marina and Resort di sini petang ini.

Manakala 58 perwakilan lagi, memutuskan untuk menyokong usul yang dibentangkan oleh Dewan Pemuda PAS Kota Raja. Sebelum pengundian dibuat beberapa perwakilan berbahas untuk menyokong dan menolak usul itu dengan pindaan.

Usul itu mempunyai tiga perkara iaitu:

1) Desakan kepada PAS Pusat supaya menentukan rakan politik menerusi kaedah ‘Tahaluf’ dan bukannya ‘Taawun’ yang terlalu anjal’

2) Mengambil langkah mengukuhkan Gagasan Sejahtera dengan menzahirkan keikhlasan PAS menerusi lantikan politik dalam kerajaan negeri Kelantan dan Terengganu kepada rakan daripada Gagasan Sejahtera. Sekaligus terbuka untuk mereka berperanan sebagai ejen semak dan imbang.

3) Manakala sebarang hubungan dengan Umno-BN, mestilah diikat oleh garis-garis yang jelas dan berprinsip selain dibuktikan menerusi lantikan politik kepada wakil PAS dan Gagasan Sejahtera di dalam kerajaan Umno-BN di Pahang dan Perlis.

Menjelaskan kedudukan usul itu, selepas perbahasan panjang lebar, pengerusi usul Hishamuddin Abdul Karim menjelaskan perkara yang pertama dan ketiga dimansuhkan daripada usul dan hanya mengekalkan perkara yang kedua sahaja.

Perbahasan usul itu dibahaskan oleh perwakilan Tumpat, Kelantan dan Sri Gading, Johor yang tidak bersetuju dengan usul tersebut. Manakala Pandan, Selangor pula menyokong usul tersebut.

Sebelum itu, perwakilan Tumpat berbahas dengan menyifatkan usaha tahaluf siyasi dengan Umno, dianggap “tergesa-gesa” memandangkan pilihan raya umum ke-14 baru sahaja berlangsung sedang pilihan raya umum ke-15 masih lagi jauh.

Perwakilan itu mempersoalkan sama ada berkerjasama dengan Umno itu satu keperluan terdesak dan telah diperhalusi dan diteliti dengan sebaik-baiknya.

Sedangkan rakyat telahpun menolak Umno selepas 60 tahun yang didakwa menyalahgunakan kuasa yang membolehkan kepimpinan PAS “terpalit” jika bekerjasama dengan Umno.

“Isu ini tiada keperluan mendesak dan tidak perlu diputuskan sekarang. PRU15 lebih panjang. Dua negeri ditadbir PAS, kita buktikan kita boleh buat yang terbaik.

“Umno memerintah dua negeri dan mesti menunjukkan (sikap) untuk bertaubat dengan dosa (yang dilakukan) dan buktikan kepada kita mereka tidak akan ulang kesalahan yang dilakukan,” katanya.

Sehubungan itu, pemuda itu mencadangkan perkara yang pertama dan ketiga, dalam usul Pemuda Kota Raja, dibuang sebaliknya mengekal perkara yang kedua iaitu mengukuh Gagasan Sejahtera.

Menyokong usul tersebut, Perwakilan Sri Gading senada dengan menganggap kerjasama Umno-PAS dianggap “tergesa-gesa”.

“Menerima usul ini (kerjasama dengan Umno) bermakna kita menerima fitnah Pakatan Harapan, bahawa PAS menerima RM90 juta daripada BN. Terima (usul) ini secara automatik, beerti menerima fitnah RM90 juta,” katanya.

Sementara itu, perwakilan Pandan pula mahu dasar taawun itu diberi penjelasan daripada kepimpinan PAS dengan lebih jelas dan tidak mahu dijelaskan secara longgar.

“Kita mahu dasar taawun ini diberi pencerahan supaya tidak timbul kekeliruan,” katanya.

Usul itu akan dimajukan dan akan dibahas di Muktamar Penuh PAS di Stadium Tertutup Gong Badak, di sini pagi esok.


# Pemuda PAS tampak matang,  waras tanpa Nik Abduh. 

ANWAR BAWA POLITIK MELAYU KE ARAH LOW CLASS?



Keputusan mengosongkan kerusi parlimen tidak dibincangkan di peringkat tertinggi parti,  apa penjelasan anwar.?

Hanya dibincang di kalangan pemimpin tertentu..kata rafizi,  bila di asak.. Dibincang dalam biro politik.. Kata Saifuddin.
Dah jadi standard mat maselan sama lokeman adam.



Terbaru,  zahid jadi broker kepada seberkas AP umno memberi kuasa untuk berunding dengan komponen PH dalam laluan menjadi sebahagian kerajaan.
Begitu murah untuk mudah.. Politik alibaba.

DALAM MASA YANG SAMA MACAM BERSUNGGUH UNTUK BEKERJASAMA DENGAN PAS...
PAS TAHU KE PERANCANGAN ZAHID INI?
ATAU LAGI SEKALI PAS DILEMBUKAN?

Apakah message itu yang dibawa oleh Zahid ketika mula² bertemu Tun? Kurang yakin kalau tak jumpa juga Anwar.

Adakah melayu² ini yang akan memimpin kita.. Mengurus negara?  Apa jaminan lebih baik dari najib?  Lebih baik dari Tun?


PENYATUAN MELAYU PINTU BELAKANG??
Apakah ini selari dengan hasrat Raja² Melayu berhubung penyatuan Melayu dan Islam?

Thursday, September 13, 2018

............ DAN UMNO TIDAK BERTANDING DI PD

Aku dapat wassap pagi ini. .

1) umno tidak akan bertanding di PD..
2) next isu Anwar lawan Mahathir..
3) Anwar perlu segera sebagai ahli parlimen untuk pendedahan lebih berani di parlimen atas isu² lama..

Seperti John Doe kata,  akan ada pertempuran yang lebih sengit. 

Isu negara isu rakyat belum selesai,  masih lintang pukang,  berterabur tetapi pemimpin nak selesaikan dulu isu politik sesama mereka,  isu tak dapat kerusi,  tak cukup kerusi,  isu politik lama,  dendam lama,  cerita lama, nak selamatkan yang akan berhijrah ke dunia lain.. 

Gajah sama gajah berjuang,  pergi mampus dengan rakyat. 



Jangan lupa klik: http://puteramariam.blogspot.com/2018/09/the-promised-land-cahaya-al-majid-mahu.html?m=1


TEKANAN, TENTANGAN DAN PERSEPSI KE ATAS ANWAR SEMAKIN BURUK..


Kena laksanakan Plan C.. 
Kena laksanakan Plan C.. 

NAZRI AZIZ IKRAR AKAN KEMPEN UNTUK ANWAR



Sudah ada beberapa pemimpin umno mahu kempen untuk Anwar,  mahu Anwar menang percuma. 

Nazri saran umno bekerjasama dengan pkr untuk menjadi sebahagian kerajaan dengan kadar segera dan mudah. 

Bertanding untuk menang,  laluan ke Parlimen dan seterusnya PM,  tak mungkin Anwar tolak sebarang bantuan untuk dia menang. 

Undi anwar bererti terima semula umno? Satu lagi penyatuan Melayu...

PAS tidak berhasrat untuk bertanding sebab apa?  Bagi laluan pada umno?  PAS dah serik tiga penjuru,  banyak calonnya makan pasir.. 
Kalau pemimpin umno mahu Anwar menang,  mana mungkin umno letak calon? 
Ini bukan cerita terkejut,  sudah lama dirancang,  plan A,  B,  C... 

Tetapi tidak semudah itu untuk Anwar,  sudah ada yang tetap mahu menandinginya,  bumi minangkabau perlu diselamatkan, ayuh warga minang,  bangkit... https://puteramariam.blogspot.com/2018/09/the-promised-land-cahaya-al-majid-mahu.html?m=1




# takkan najib tak tipon brader ucap tahniah dan sokong. 

RETHINKING


Stop complaining folks, you already “voted” for Anwar

By Editor , in Politics on September 12, 2018 . Tagged width: Anwar , by election , Daniyal Balagopal Andullah , Port Dickson

KUALA LUMPUR, Sept 12 – So the most anticipated by-election since the historic 14th General Election last May will soon be upon us.

PKR President Datuk Seri Anwar Ibrahim will be contesting for the Port Dickson parliamentary seat in Negeri Sembilan. This was after the current PKR MP Daniyal Balagopal Abdullah, a retired naval officer, submitted his resignation to the Dewan Rakyat Speaker.

“Most anticipated” because every one knew it was going to happen.

More so after the former opposition leader was given a fast-track pardon from his conviction for sodomy just days after Pakatan Harapan defeated Barisan Nasional in GE14.

8th Prime Minister

He was always understood to be in line to take over from Tun Dr Mahathir Mohamad and become Malaysia’s 8th Prime Minister within the next two to three years.

That always meant a by-election would take place for Anwar to gain a seat in the Dewan Rakyat, as.He could not contest in GE14.

All this was clearly informed following the PH Presidential Council meetings before GE14.

All you voters knew this was going to happen, yet you voted for PH.

All according to plan before GE14

So why all the hue and cry and talk of “violating the trust of voters” now that things have been executed exactly according to plan?

Why are all these PH supporters taking to social media, calling for Anwar to be patient?

Listen here folks, especially you PH supporters and voters who wanted a change in government, just accept this as part of the process of ousting former PM Datuk Seri Najib Razak and BN.

Unless, like Mahathir, you all too did not expect PH to win, and had agreed to the arrangement for the 93-year-old statesman to be a seat warmer for the eventual PM, Anwar, thinking it would not happen.

Well, shame on you all, especially those of you now calling for voters in PD to vote for BN instead as a sign of protest.

Then you are no better than the Umno turncoats who also voted against BN in GE14 out of spite over the choice of candidate or for whatever other reason.

Prove his worth

Let Anwar win, be it undeserving under the circumstances, and prove his worth in the Dewan Rakyat.

As far as I recall, many PH supporters were praising his time as finance minister when compared with ex-PM Datuk Seri Najib Razak.

So, maybe, he could in time take over the finance ministry from DAP’s Lim Guan Eng.

Or to have a firm grip on power, before taking over as PM, he could even be given the home affairs portfolio, especially with current Home Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin being unwell.

Whatever happens, let this be a lesson in democracy for all Malaysians. You always get the government you deserve.

-By K Anand




Its PH Decision, Full Stop!

Its PH decision before  GE14. TunM is to be PM and then smooth transfer of premiership to Anwar within 2 years. Its a consensus by all... Bersatu, PKR, DAP and Amanah. By constitution, Anwar can only become PM if he is firstly an elected MP. So his team is complying to PH decision. He is not asking for immediate transfer of premiership, he just do according to constitution. By being MP he can involve in the Dewan Rakyat and government and he shouldnt be considered 'an outsider' anymore.

PH never discussed option for younger generation to take over the premiership. So if Azmin wants to become PM, he can do that by proposing himself at PH Presidential Council. Not thru backdoor or asking his team to scream to tarnish the image of PKR and PH of indiciplinary of members towards the decision of leader especially in the strategic move such as this.

PH should always be ready and prepared for succession plan and smooth transition of power. Anything can happen. Leaders fell sicked or whatever calamities. TunM concern on performance of his young inexperience cabinet members should be remedied and the inclusion of experienced Anwar in government and international arena should be a big boost to PH.

Lets calm down the noise and work towards strengtening PH and government. After the dust is settled we hope Anwar can handle the indiciplinary of its members within PKR.

5Maidah8

13 September 2018

Wednesday, September 12, 2018

SIAPA KAMU MAHU NASIHAT PESAN HALANG?








# Isu semasa: saya berani lawan setakat calon mic sahaja. ..

LAYAK KE MUFTI CAKAP LEBIH² PASAL 1MDB(?)

Siapa pun anda hormatilah papan tanda arahan untuk kebaikan sendiri.. .

Seorang doktor perubatan layak di bilik pembedahan dan
bukannya di bengkel kenderaan.. 

Apabila mencampuri urusan orang lain berlebihan dan terkeluar dari had ilmu yang ada,  bersedialah untuk terima tindak balas.. 

"Tawaqquf" - satu istilah yang cukup digemari ustaz-ustaz dan golongan wala'un haraki yang masih terpalit dengan wahm, shakk dan zann dalam usaha mereka memahami 1MDB. 

Istilah itu cantik dan satu keuzuran ilmiah jikalau diguna pada awal kemelut 1MDB bermula. 

Tapi kini? Selepas 3 tahun berlangsung? Itu tanda-tanda golongan yang pemalas dan lemah akal untuk bertanya kepada mereka yang lebih ahli.

Kita tahu golongan agamawan termasuk beberapa Mufti  yang terang-terang pertahankan 1MDB dengan hujah cetek (rujuk kenyataan Mufti Perak https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2016/08/01/harussani-apandi-sudah-putuskan-buat-apa-bincang-1mdb/) yang cuba "kosher" penyelewengan aparatus kleptokrasi Najib Razak dulu.

"Tawaqquf" yang terpacul daripada bibir mereka itu adalah pada hakikatnya adalah alasan samada (1) kemalasan mengkaji dan tabayyun atau (2) keingkaran ilmu terhadap burhan yang dizahirkan sekian banyak dan lama tentang jejak-jejak wang serta kefahaman tuntas berhubung sistem kewangan dunia yang menjadi latar kepada operasi songlap duit negara oleh perompak 1MDB.

Sungguh sedih melihat pertimbangan akal golongan ini, biarpun dilatih berfikir secara mantiqi tetapi bila masuk bab siyasah akal mereka tewas dengan nafsu amarrah. 

Kalau Mahathir merupakan hijab untuk kalian mencari kebenaran, mengapa tidak dilihat kepada Muhyiddin, Shafie, Zeti, SPRM dan banyak lagi golongan yang bertarung dengan Najib Razak?

Najib Razak tidak jujur dalam menjelaskan auta dokumen daripada kerajaan Saudi tersebut. 

Siasatan pertuduhan baik daripada Malaysia hatta pemilik sistem aliran tunai global SWIFT iaitu Amerika, telah sahkan bahawa punca asal derma Arab palsu itu ialah daripada akaun Goodstar yang Jho Low pegang yang mana duit tersebut dirompak keluar daripada Malaysia melalui projek 1MDB (diceritakan panjang lebar dalam laporan PAC yang Hassan Arifin edit keluar nama Jho Low). 

Ini semua lapisan-lapisan pengubahan wang haram untuk mengaburi mata "regulators" - suatu tindakan bodoh.

Melayu pantang dengar nama dan segala Arab mudah cair dan ditipu. Itu banyak produk "substandard", timbang kati nama Arab yang laris dijual dan diiklan di corong-corong radio. Najib Razak tak bodoh. Dia pun tahu psyche Melayu. 

Simbolisme Islam, Melayu (termasuk dengan Ku Nan semua ber-ya hanana) adalah satu cara untuk mengaburi golongan yang lurus dan alpa terhadap realpolitik yang Nabi dan A'immah Muslimin ajar.

Cnp

STRATEGI TERANCANG ANWAR: PILIH PD UNTUK MENANG TANPA BERTANDING

Sekadar untuk menang,  itu bukan strategi Anwar. 

Sebagai bakal PM,  Anwar mesti menang tanpa bertanding atau lawan hilang deposit. 
Baru ada gerun,  ada syok...

Welldone








ANWAR SUKA SANGAT MEMBELAKANGI..


Sebagai Presiden sebuah parti senior,  komponen PH kerusi terbanyak, kini sebahagian dari kerajaan,  Anwar ketara sangat membelakangi mesyuawarah dan gagal mengambil sikap pendengar yang bagus kepada kepimpinan di bawahnya.

Cadangan dan Pilihan Mengosongkan kerusi parlimen tidak dibawa ke perbincangan seluruh kepimpinan atasan termasuk Timbalan Presiden, Ketua Wanita dll nyata nampak sangat takut,  dangkal dan anti demokrasi,  mengkhianati reformasi itu sendiri. 

Kalaupun ada kemungkinan Azmin membuat beberapa keputusan yang membelakanginya sebelum ini tetapi itu bukanlah lesen untuk menghalalkan cara untuknya mengambil tindakan yang sama. 

Azmin perlu dihadap ke lembaga disiplin parti jika benar melanggar arahan parti. 

Janji anwar,  PM akan dimaklumkan sebelum pengistiharan,  sudahkah berbuat demikian? 

Paling pelik,  kalaupun menang,  tidak mahu sebarang jawatan dalam kerajaan. 

Beragendalah kamu wahai anwar,  jangan sampai terlanggar palang. 

Tuesday, September 11, 2018

ISTANA ATAU PUSARA DI PD


Akhirnya anwar dengar juga nasihat aku,  jangan pilih kawasan majoriti melayu lebih 60%..

Anwar juga mengelak dari berlawan dengan calon Melayu. 

Cuma tak dengar nasihat jangan kosongkan kerusi dalam masa terdekat. 

NEGARA PERLUKAN MAHATHIR OR MAHATHIR PERLUKAN NEGARA....


Hingga ke saat ini adakah status di atas masih relevan. .

https://www.quora.com/What-do-Malaysians-think-about-the-return-of-Dr-Mahathir-Mohammad-to-politics

https://dinmerican.wordpress.com/2018/09/12/mahathir-the-disappointed-leader-father/

https://thecoverage.my/news/tun-daim-foolish-change-pm-now-anwar-tried-many-elections-failed-mahathir-succeeded/

Pandangan Daim sangat pahit untuk ditelan tetapi itulah ubat. 



#Komen tanpa baca link tidak akan disiarkan



PKR INI HANYA MILIK BEBERAPA ORANG SAHAJA (?) TIDAK TERMASUK AZMIN, TIAN CHUA..


https://www.amenoworld.org/2018/09/dimana-anwar-akan-bertanding-hanya.html



Politik atau bisnes anak beranak.

Sebaiknya Anwar yang bercakap kerana lalutan Rafizi sekadar merosakan lagi PKR dan PH.

Apa yang berlaku di PKR hari ini menggambarkan mereka akan berbunuhan dan cantas mencantas sesama sendiri bila dapat sedikit kuasa,  demi rakyat sudah sepi.

SUDAH SAMPAI MASANYA LOKMAN ADAM DITERIMA SEMULA MASUK PKR (?)

Cadangan ini aku buat atas beberapa sebab.. 

1) lokman adam yang berbakat besar di jalanan boleh membantu PKR dan sekaligus menggantikan hishamuddin rais yang kini dilihat menjauhkan diri dari PKR. 

2) lokman adam juga tidak punya masa depan jika terus bersama najib,  zahid dan umno. Lebih baik di PKR berganding bahu dengan Saifuddin Nadution. 

3) lokman adam boleh kembali sebagai pengarah komunikasi di MOF jika Rafizi Menteri Kewangan nya. 

4) Faktor yang paling penting adalah lokman adam boleh mengambil alih peranan serangan ke atas azmin dan Tun di mana Rafizi dan tok dollah sani dilihat tumpul dan tidak berkesan. 
...
Banyak lagi sebab.. 
...

10) Hubungan baik lokman dengan najib dan zahid boleh membantu di saat kecemasan perpaduan melayu atau untuk plan B dan C. 

Kalau setuju,  tepukkkk... 

RAKYAT SEDIA TOLAK PH JIKA KERUSI DIKOSONGKAN UNTUK ANWAR BERTANDING...

BN atau PAS akan disokong walau siapa pun calon nya tanpa syarat. 

Tun tetap akan disanggah jika turut bersetuju. 

Anwar digesa guna logo PKR untuk bertanding, bukannya logo PH. 

Lawan tetap lawan.. 
Cakap tak serupa bikin..








"Tun berjanji jangan ada siapa rebut jawatan dari saya.. "
So,  why so hurry? 

Apakah kamu ada berjanji tidak merebut jawatan PM dari Tun? 

Rakyat tidak terikat dengan sebarang perjanjian lebih² lagi yang mengkhianati kepercayaan rakyat dan membazirkan wang...






PARTI MANA YANG MENGGANTIKAN UMNO..

BERSATU hanya ada tempoh terhad untuk susun, bangkit dan setanding dengan umno. Sekarang ini jangankan umno,  tercorot dari AMANAH dalam semua perkara.  Mana ranting mana cabang mana dahan mana pokok?

BERSATU hanya hidup atas ucapan² Tun  tetapi perkembangan dan gerakan dibawah tidak seiring. Melihat kepada track rekod Muhyiddin,  Mukhriz dan Setiausaha Agung - memang

BERSATU akan hidup segan mati tak mahu.


BERSATU PERLU KEPADA TOKOH BARU YANG BERPENGARUH.

AMANAH sangat popular sekarang khusus di kawasan DUN dan PARLIMEN yang mereka kuasai,  ramai akar umbi umno memilih AMANAH kerana kepimpinan di atas majoriti bukan berasal dari umno dan mereka terima semua permohonan keahlian tanpa prasangka buruk.

Kalau ada rezeki Anwar sebagai PM,  PKR satu satunya parti yang boleh menggantikan umno sebagai dominan Melayu walaupun keahlian PKR terbuka kepada semua kaum. Parti ini juga mempunyai pelapis kepimpinan yang sudah diuji dan mampu bergabung menguatkan parti mengurus negara walaupun tanpa Anwar.

Malangnya kesatuan itu tidak mampu bertahan sepenuhnya kerana bibit perpecahan bakal ada akibat pertandingan Rafizi Azmin.
Rafizi telah memulakan satu kempen yang tidak sihat bukan sahaja untuk menang sebagai Timbalan Presiden tetapi memang ada hajat untuk mengusir Azmin keluar dari PKR.

Peluang ini mereka tunggu sudah lama sejak Anwar dipenjarakan kerana Azmin dilihat menguruskan PKR sebagai Timbalan Presiden dengan cara membelakangi wan azizah dan arahan anwar dari penjara.

Malah insiden kegagalan Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor adalah suatu sejarah pahit dan titik dendam ini mula membengkak. Azmin makin naik tocang dan mengembangkan kuasa dan pengaruh selepas menjadi MB.

Pertarungan kuasa dan pengaruh antara Anwar dan Azmin sedang berlaku walaupun Azmin hanya mempertahankan Timbalan Presiden kerana umum mengetahui Rafizi adalah bayangan Anwar.



Apakah PAS mampu ambil alih dan ganti umno mewakili Melayu dan Islam.
Sudah lama orang Melayu mengharapkan sedemikian khususnya selepas Tun bersara dan Paklah ambilalih.
Malangnya PAS bersama Pakatan Rakyat dan menghalalkan DAP di era Nik Aziz.
Harapan yang sama pada PAS di era Najib sebaik sahaja keluar dari Pakatan Rakyat tetapi sekali lagi malang kerana Hadi lebih mesra Najib sedangkan pada ketika itu orang Melayu sedang mula tolak umno. Wrong timing.

PAS PERLU ADA DAN TUKAR KEPADA KEPIMPINAN BARU, BELUM ADA YANG MENONJOL. DIHARAP BARISAN MB DAN EXCO PAS TERENGGANU MELAHIRKAN PEMIMPIN YANG LEBIH NASIONAL. .

Hari ini seolah PAS dan UMNO akan bekerjasama rapat tetapi sejauh mana diesel dicampur petrol akan dapat menggerakan sebuah engine yang lancar? ??

Apakah umno akan bangkit semula? Siapa pemimpin tersebut? Najib semula?  Lokman adam? Zahid?




Monday, September 10, 2018

SIMPAN DI POKET ATAS ATAU OTAK TENGAH..




Koleksi susur galur pemimpin. .bukan untuk racial,  suatu kebetulan... Kita tidak mampu menafikan sejarah jika ianya fakta..

Politik anak Razak dan anak Husien Onn macam sudah berakhir..
Politik anak Mahathir macam tak kembang.. ( jangan terus langsung underestimate..) 
Politik menantu Paklah.. Masih di persimpangan..

Politik anak Anwar, sepatutnya digilap bukan disimpan (kiv) .. 
Politik anak Lim Kit Siang.. Sedang berkembang..
Politik anak Najib. .Kembang di Taiwan. .

AKHIRNYA KITA KENA TEPUKKK DENGAN KEBIJAKSANAAN NAJIB...


Mendedahkan salinan dokumen merujuk kepada derma yang diterimanya daripada Arab Saudi. 

Sanggup hingga hilang jawatan demi menyimpan kerahsiaan dan sekarang baru didedahkan. Jika Najib tidak hilang jawatan,  tentulah DIRAHSIAKAN sehingga mati. 

Dan jika najib razak mati selepas pendedahan ini sebelum mahkamah mengesahkan tulin,  adakah ia akan kekal sebagai kebenaran? 

Apapun cerita pelik ini bukanlah pelik kerana seperti kata TMJ orang yang akan sedang lemas,  ketul taik pun dicapainya untuk selamatkan diri. 

Oleh kerana Najib Razak setakat ini tidak berkemungkinan menjadi semula PM (Takkan Anwar yang sudah menunggu puluhan tahun akan memberi laluan?) Najib sudah tidak penting untuk negara kecuali bertanggungjawab atas apa juga perbuatannya di sisi undang², maka biarlah dia strunggle untuk membenarkan dirinya. 

Najib razak hanya 9 tahun menjadi PM tetapi ia mungkin memerlukan 90 tahun untuk membersihkan namanya atau kekal buruk dan bersalah oleh sejarah. 


PETIKAN KOMEN DI FB TENTANG BERSATU 2

Sambutan 2 tahun Bersatu....

Sebelum sy mulakan...sy mohon maaf jika ada yg terasa dengan posting sy ni....

8 September 2018 merupakan tarikh sambutan ulangtahun ke 2 Bersatu...Sy seorang ahli biasa seperti tahun lepas yg diadakan di Muar Johor ingin menyaksikan sndiri hadir sambutan selepas kejayaan PRU 14  yg pada hemat sy pasti akan ada satu sambutan yg luar biasa dari akar umbi disamping tujuan asal sy utk sama2 meraikan bersama pejuang2 yg telah berjuang bg memastikan kejayaan pd PRU yg lepas....

Berkobar2 sy untuk hadir pada sambutan tahun ini...sy smpai pada 7 September malam dan terus  stadium...Dalam hati sy setelah melihat persiapan yg dibuat pasti esok ramai pejuang2 asal dan akar umbi memenuhi kawasan stadium....

Keesokan harinya...Sabtu setelah sy selesai beberapa perkara...sy ke stadium dan smpai lebih kurang jam 6 melihat kawasan parking kenderaan yg masih lengang tidak seperti majlis Perasmian pada 2 tahun lepas di tempat yg sama dan sambutan setahun yg lepas di Muar yg mana mmg tpt parking pasti sudah penuh sehinggaksn nk brjalan pun susah....Dalam hati kecil berkata....mgkin masih blom rmai yg smpai....

Kemudian sy naik ke tempat2 jualan khemah mmg terasa kehadiran sgt2 mendukacitakan....Sewaktu duduk mkn di area food truck...terdengar petugas2 cuba memujuk org ramai yg berada diluar untuk masuk ke dalam stadiumkerana keadaan didlm stadium amat menyedihkan....

Sewaktu berada di luar....terjumpa rakan2 lama dr serata negeri mula menceritakan ttg keadaan semasa....ada yg beritahu majoriti ahli akar mmg memboikot acara ini kerana kebnyakan dari mereka frust dgn apa yg berlaku kebelakangan ini..

Manakan tidak kecewa....kebnyakan pemimpin2 yg telah bergelar YAB..YB mahupun KB2 yg ada telah mula menunjukkan besar kepala....

Ada juga yg telah memberikan tempat pada bekas2 ahli UMNO yg dulunya secara terang2an menghina Bersatu....menghina Tun tp sekarang ada YAB/YB telah beri mereka tempat istimewa pada mereka dan langsung tidak memperdulikan ahli2 akar umbi yg telah bersusah payah selama ni....

Dimana janji2 yg dulunya masa masih diblok pembangkang yg akar umbi ni tidak akan di anak tirikan???Itulah dia org politik bila berjanji....

Disamping tu trdgr juga rungutan2 dr KB2 yg merungut terpaksa menutup pejabat Parti kerana sehingga kehari ini tiada lagi bantuan yg disalurkan baik dari pihak negeri mahupun pusat....Apa yg terjadi sebenarnya????

Disamping itu jgk ada jugak kedengaran sambutan ini tidak mendapat liputan promosi yg menyeluruh...yelah....terdengar rungutan dr beberapa pihak yg bertugas mengenai banner dan bunting....

Benda2 tu sepatutnya dh dipasang sekurang2nya 2/3 hari sebelum sambutan...tp bahan2 tu sampai di stadium pada petang jam 6 lbih pada 7 September dan pada sebelah malamnya baru nk dipasang sekeliling Shah Alam.....knape benda2 mcm ni terjadi???

Sedih....itu adalah apa yg sebenarnya telah berlaku.....dan kesimpulan sy sendiri sbgai ahli biasa yg sebenarnya akar umbi sebenarnya telah mula bosan dgn perangai sorang2 yg dh bergelar YAB/YB mahupun KB2 yg nmpknya dh mula menyusun kroni utk kepentingan peribadi mereka shj yg menyebabkan sambutan pada kali ini...mmg sgt hambar...

Akhir kata sy mohon maaf jika ada pihak2 yg terasa dgn kenyataan sy....Cuma sy sbgai ahli biasa ckp dari perspektif akar umbi....Jika masih terus menganak tirikan ahli2 yg tak de kelas ni....Ntahlah...Dan sy sendiri secara peribadi masih bertahan hanyalah kerana Tun Mahathir yg benar2 mahukan perubahan TOTAL yg masih tiada usaha ke arah tu yg ditunjukkan baik dari peringkat bahagian...negeri....mahupun pusat...

Jangan kita nafikan benda yg BENAR!!!!!
Ok done!!!

AKU NASIHATKAN DAP, KALAU NAK DIPANDANG MULIA, SERTAI UMNO DAN PAS..

Tak akan lagi dituduh racial sekurang kurangnya. 

Sunday, September 9, 2018

ISU INTIPAN..


Pihak Istana mempunyai saluran langsung dengan KDN dan JPM,  adalah wajar berhubung terus dan mendapat penjelasan. 

Jika individu dan pegawai tersebut memberi maklumat palsu wajar diambil tindakan. 

Pendedahan dibuat secara umum kepada rakyat hanya menimbulkan prejudice.

Sedangkan rakyat dihadkan kebebasan untuk mengemukakan pandangan balas. 

Banyak lagi isu rakyat kais pagi makan pagi yang belum selesai dan perlu diberi keutamaan.





Apabila kerajaan menafikan,  adalah perlu TMJ membuktikannya atau hentikan...



# Ketika politik sedang panas, ketika hubungan Tun dengan Istana Johor dikatakan tidak begitu molek, ketika lokman adam sedang mencari isu..  jangan ada yang sengaja mengambil kesempatan mengeluarkan bahan untuk memburukan kerajaan pilihan rakyat. 


DESPERADO TERTINGGI

Malaysia Flip Flop

800 instant millionaire in PKR if Azmin wins

by noreply@blogger.com (dian) / Yesterday, 6:48 pm


ttps://www.malaysiakini.com/news/434706
https://www.malaysiakini.com/news/442431
https://www.malaysiakini.com/news/442333

When the Devil enters your home, one is no longer safe.

RM66 billion was officially declared as a Forex loss when Mahathir became the Prime Minister the second time.
http://malaysiaflipflop.blogspot.com/2018/07/perfect-timing-to-steal.html
Yet the media, bloggers and others remain dumb or were they paid off to keep quiet?

Now how will the stolen money be spend"

First indication was Azmin going to Turkey to ask Anwar not to go for the president post in PKR since he is not well. But Anwar is not stupid knowing that the President post is important if he is to succeed in taking over from Mahathir the Prime Minister post.

Second - Azmin promised *a token sum of RM100 million to Anwar for retirement.

Third - Azmin and Zuraida have given an assurance to 800 PKR members they will be given RM1 million each if he (Azmin) wins against Rafizi.

Fourth - Azmin had given his words to certain Senior PKR members to make them Minister, Deputy Minister and Senators  next year when a reshuffle in the cabinet is schedule.

Fifth - Anwar is being monitor closely by the special intelligent.
https://www.malaysiakini.com/news/442422

Sixth is the deadly one.  Zuraida with the budget of US$2 million is given the task of finding a KILLER to purge Anwar and Kak Wan before the year ends.

OCTOBER AND NOVEMBER WILL BE TWO MONTHS OF BLOODY FIGHTING WITHIN PKR, IF RAFIZI WINS.

MONEY IS NOT THE PROBLEM.

AZMIN AND ZURAIDA ARE GIVEN A FREE HAND TO RUIN PKR IF THEY FAIL TO TAKE CONTROL OF THE PARTY.

THE DEVIL INVOLVED IN PUTTING ANWAR TO JAIL TWICE WILL NEVER ALLOW OR WISH TO FULFILL THEIR PROMISES TO MAKE AS PRIME MINISTER.

FOR THE SAKE OF THIS NATION, MALAYSIANS SHOULD NOT  HERO WORSHIP MAHATHIR.

ANWAR HAS NEVER SAT ON THE PREMIERSHIP YET CERTAIN PAID BLOGGERS, MEDIA AND HIDDEN HANDS ARE FINDING FAULT WITH HIS MOVEMENT AND ACCUSING HIM OF THIS AND THAT. 

MAHATHIR MASTER MINDED ALL THE CORRUPTION, ISLAMISM, RACISM AND KILLING, YET IS ADORED BY THE PRESENT GENERATION OF FOOLS.

I AM NOT A MEMBER OF PKR BUT FEEL THE PARTY MEMBERS MUST WAKE UP AND STOP AZMIN AND ZURAIDA NOW.

WHEN ONE IS IN POWER, GREED CREEPS IN.



CommentsVisit website


# info sebegini biasanya akan terus masuk ke email kita tanpa tahu siapa menghantarnya tetapi dijangka dari luar negara. 
Cnp

ANWAR BOLEH MENANG, TAPI ISUNYA BANYAK...



Aku pilih jalan tidak menyokong atas isu pembaziran dll,  menentang dan setuju dengan pembangkang dalam isu² tertentu.

Kikis sikap menyokong pemimpin membuta tuli.. ...

Kalau pembangkang keluarkan 10 isu dan perkara,  mustahil semuanya fitnah,  satu dua relevan tetapi insyaAllah anwar tetap menang.

Tetapi kalau pembangkang bawa 10 isu,  lapan darinya relevan,  insyaAllah Anwar bungkus. .

Jika bertanding dalam PRU , memang mudah untuk Anwar menang tetapi di PRK,  ia terlalu khusus,  fokus dan isu kecil juga berperanan.

Sejak PH tawan Puterajaya,  Najib tidak langsung komen atau nafi apa yang Anwar komen terutama tentang perbualan telefon mereka.

Apakah 100% apa yang Anwar kata betul atau Najib disyaratkan supaya diam,  jangan komen apa² untuk strategi ini?

Mereka saling tidak memburukan. Yang sumbat anwar ke penjara kes liwat adalah Najib,  tetapi yang mendapat buruk dan diungkit adalah  Mahathir?

Hakikatnya Anwar masuk penjara era Mahathir atas kesalahan salah guna kuasa bukan kes liwat.
kes liwat dibebaskan oleh mahkamah di era paklah? ?

Apakah logik Najib tidak turun dan bantu calon pilihan pas dan umno sedangkan Najib banyak tahu tentang Anwar?

Kita perhatikan..




KERAJAAN PERLU HENTIKAN SEGALA BENTUK KEWANGAN KEPADA KERAJAAN NEGERI BN

Semalam Kementerian kewangan mendedahkan, Boleh dikatakan setiap tahun Kelantan diberikan pemberian Defisit(pinjaman) bagi membantu Kerajaan Negeri.. 2018 ni pun, Pendahuluan diberi melibatkan peruntukan lebih RM 500 Juta..

Hampir setiap tahun sejak 2013 Kelantan mengalami Defisit, hampir RM 100 juta Setiap tahun dia meminjam..Dari tahun 2013 hingga 2017 Saja jumlah Keseluruhan Pinjaman untuk Menampung pembayaran Gaji Kakitangan awam negeri berjumlah RM 363 juta.. 

Apa maknanya..? 5 Tahun pemerintahan Ahmad Yakob dan Nik Amar..dalam keadaan Hutan balak habis ditebang licin.. mereka meminjam RM 363 Juta.. hanya lima tahun hutang beratus Juta hanya untuk perbelanjaan pengurusan dan bayaran gaji, Pinjaman itu bukan untuk pembagunan.. lepas tu tak mampu bayar balik pulak tu..

Bayangkan Kalau RM 363 juta pinjam sebab nak buat bekalan air bersih takpa jugak.. ia hanya digunakan Untuk Bayar Gaji dan Pengurusan,termasuk bayar Gaji dan elaun lebai yang naik.. 

Tapi kalau puak lebai ni punya sembang pasal Cukai.. depa kata, depa mampu uruskan Negara tanpa GST dan SST.. Nak buat sistem Zakat dan ekonomi Islam.. awat tak tunjukkan di Kelantan modelnya..

 sekarang ni kat negeri Sendiri pun urus Zakat gagal..bila berlaku bencana, Banjir besar.. Zakat negeri pun tak mampu bantu..terpaksa pakai wang Ehsan dari Pusat..Malu lah Sikit nak sebut sistem Ekonomi Islam..Buat malu nama Islam jer..

Tak malu ker PAS mengkritik dasar Ekonomi..Sistem percukaian Negeri dan kerajaan Lain ,dalam waktu yang sama Setiap Tahun meminjam untuk bayar Gaji kakitangan awam Negeri.. 

Asyik2 PAS tunjukkan laporan Audit kononnya Pengurusan kewangan pejabat MB Kelantan cemerlang.. kata dia pengurusan cekap..mana tak cekap..sebab Duit pun takda..nak urus apa 


Kerajaan Pusat perlu berhentikan segala bentuk bantuan kewangan kepada kerajaan negeri bukan PH kecuali bantuan asas pembangunan dalam bentuk projek yang dikawalselia terus oleh pusat.

Hanya kawasan DUN dan Parlimen yang dikuasai PH mendapat lebihan peruntukan.

Ini setimpal dengan pilihan rakyat di negeri² tersebut.

https://dialograkyat.blogspot.com/2018/09/bukan-mudah-nak-tawan-pantai-timur.html?m=1