Sunday, August 26, 2018

PENULIS DAN PENGKAJI SEJARAH, PENERBIT DAN PENGARAH FILEM.. DAH BOLEH MULAKAN USAHA MENULIS DAN MENERBITKAN FILEM SKANDAL 1MDB..

Ramai pelakon berbakat dan watak² utama yang terlibat masih hidup. 

9 comments:

  1. Drama dari surau;

    Jemaah surau dan masjid juga sudah mula berkata-kata tentang duit yang tidak hilang.

    Lebih menarik lagi mereka menyindir bagaimana seorang perompak mampu memberi BR1M dan pelbagai bantuan kos sara hidup yang lain.

    "Bukankah lebih baik perompak tersebut memberi hasil rompakan kepada anak isteri dan kaum kerabat mereka sahaja dan tidak kepada rakyat?", soal seorang jemaah.

    Mereka juga hairan bagaimana rizab BNM MENINGKAT SABAN TAHUN dan tidak susut dirompak oleh perompak tersebut.

    Yang paling mereka hairan sekali adalah bagaimana rizab tersebut MEROSOT BEGITU DRASTIK sekali setelah perompak tersebut tidak lagi mentadbir negara.

    Mereka bertanya;
    "Siapakah perompak yang sebenarnya?

    Yang dituduh atau yang menuduh?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruk benar skrip, sampai jemaah surau dan masjid pun kau fitnahkan.

      Bagi rakyat ciput, bagi bini sampai kena rampas, tu sebab ada tanda² penyamunan.

      7 pertuduhan??? Siapa perompak sebenar? Alamak, salah tanya ke ni?

      Skrip boleh disiarkan, tapi penyudahnya ke parit.

      Delete
    2. Derma BRIM bukan duit dari 1 mdb...duit kerajaan dari kutipan cukai dan kenaikan minyak tiap minggu....perompak rompak wang 1 mdb bagi anak bini dan kroni...

      Csi nak putar dgn cara buat citer bodoh..

      Delete
  2. Kah kah kah..
    Ko jgn buat lawak kd.
    Pengarah filem tamil pun terus bertaubat kalau baca kronologi kes 1mdb ni.

    Kah kah kah..
    Nama dana pelaburan.
    Modal sejuta pinjam 42 ribu juta.
    Meniaga apa pun xtau.
    Ada sorg je pekerja dlm syarikat yg berhutang berpuluh billion.

    Kah kah kah..
    Tapi sebab yg melakukan perkara bodoh ni presiden umno, org melayu kena tunduk patuh walak kpd pemimpin. Sebarang persoalan adalah penderhakaan.

    Kah kah kah..
    Walaunta dpt serpihan pun menari ikut rentak yg sama.
    Dulu sblm pru xde pun terpikir psl kem pembangkang.
    Xde mslh lawan 3 penjuru. La ni calon mca pun kalau nk kejar akhirat ahli pas kena sokong. Sebarang pertikaian adlh durhaka yg menuju neraka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pinjam berbilion2...niaga menatang ape hingga kerajaan yg kena bayar hutang 38 billion?...arulkanda pon tak tahu akaun 1 ndb..

      Delete
    2. Rasanye Riza anak tiri najib pengeluar filem lucah boleh buat filem rompakan 1 mdb...

      Delete
    3. Why is Najib not charged yet?

      Because the Malaysian Police (specifically the CCID) and the Anti Corruption Agency are still building a case against him in relation to the 1MDB scandal. They have already established the motive as well as his involvement in the scandal. Now the next step is simply build the case with more concrete evidence rather than speculations.

      Realistically speaking, such investigations can take months to build so don’t expect some quick justice anytime soon like you see on some TV drama

      Delete
  3. Kerajaan perlu turut terlibat dalam usahasama penerbitan ini, dialihbahasa kepada beberapa bahasa dunia, dipasarkan di seluruh dunia dan keuntungannya untuk membayar hutang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa ekspot ke china & arab saudi. Mesti ramai yg guling² suka. Tak tahulah apa yg mereka gelakkan. Skripnya ke atau penerbitnya...huhu

      Delete