Sunday, August 19, 2018

TENTANG DAN BANTAH KERAJAAN NEGERI PERAK JIKA MENGKHIANATI MELAYU


Muhyiddin dan Mukhriz kena beri perhatian  isu ini dari sudut politik kerana melibatkan MB dari BERSATU. 
Jangan psndang remeh dan semua mengharapkan Tun sahaja. 

Isu yang panas di Perak,  agak sempit kalau kita nak bercakap pasal cina + dap yang dikhabarkan membuat beberapa tuntutan melampau melangkau kebiasaan terutama soal pajakan tanah kekal.

Oleh kerana ini memerlukan kelulusan negeri terutama Exco Tanah @ MB sendiri,  wajar fokus dan tekanan diberi kepadanya.

Jika secara pentadbiran masih gagal,  peralihan kuasa kepada kerajaan negeri yang baru adalah wajar dan sokong 100%.

Berdasarkan kedudukan kerusi di negeri Perak sekarang,  di masa akan datang,  PAS @ UMNO tidak boleh tidak, wajib diberi kemenangan. Kemudaratan jika ada tidaklah seteruk dan berisiko seperti sekarang.

Jangan menang sorak,  kampong tergadai.

23 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. DAP mmg dah anti org melayu tp dgn desakan tekanan kpd mb jelas mrk tak hormat sultan perak.. DAp cuba Singapore kan perak setelah berjaya di p. Pinang. Akn dtg johor

    ReplyDelete
  3. Betul ke aku baca blog kluengmen nih..

    Are you okey klueng men... ?


    kikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak guna jadi pejuang Melayu kalau bodoh. Lain kali hadamkan betul2 apa yang KD tulis. Ko ingat Melayu kat PH ni mcm kau. Dah tau pemimpin perompak masih nak pertahankan. Sepatutnya kalau ada yg tak betul sebat ajelah. Bukan mcm umno terlampau nak jaga hati kaum tertentu semua yg diminta dibagi. Lepas tu salahkan org lain.
      Hah.. Tepuk, tepuk. Raikan kebodohan sendiri.

      Delete
    2. bukti pemimpin perompak dah tunjuk ke atau karma kerajaan fitnah dah mula makan diri sendiri...?

      hahhh jangan tepuk..!!


      kikikiki..

      Delete
    3. Karma untuk kebodohan umno berkongsi negeri.
      Hah tepuk... Tepuk cai.

      Delete
    4. Ini lah kerajaan fitnah diasaskan secaea fitnah... kjaan fitnah untuk sang fitnah... karma fitnah untuk kerajan fitnah..

      tak payah tepuk... wayang nak start nih.. beli pop kon boleh masuk tgk wayang fitnah

      Delete
    5. Fitnah? Esok selasa, pergilah saman. Buat apa buang masa tengok wayang? Kikikikiki

      Delete
  4. Di Malaka juga tanah tanah pajakan yg hampir tamat tempuh terutama di kawasan ELIT pELANCUNGAN, kawasan sejarah dan kawasan komesial telah di sambung tempuh pajakannya,, ramai yg tidak minat umno BN tapi dalam perkara ini umno BN tidak tergamat lakukan,, tapi berlaku dalam PH seawal tidak sampai 100hari memerintah
    Perkara ini selalu penulis panjang kan tetapi tiada seorg pun yg peduli termasuk TanSri zam,,
    Ingat lain lain perkara smua boleh bertolak ansur tapi tidak pada hak tanah,, wlpun hanya 99 thn
    Macam macam perkara boleh berlaku dan pembiakan kaum ekonomi politik serta penguasaan tanah juga akan berlakau jika hak penganga di sambung,,
    Wlpun kita marah pd umnoBN tapi jangan kita kianat pd hak org melayu dan bangsa Melayu
    Ingat org melayu masih perlu kan sokongan dan perlindugan dari kerajaan malayu,, percayalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembang bolehlah bro. Dah byk tanah Melayu lebur dikerjakan umno. Pegi raaaaaaaaaa

      Delete
    2. Untuk tanah yg kerajaan buat pengambilan tu kira ok lah bro,
      Kerana ada tanah melayu yg tidqk di bangunkan terbiar di kawasan luar bandar dan ada juga tanah peganggan bebas yg di miliki oleh bukan melayu serta kerajaan mengenakan kota bumiputra dan di list kan kpd 99tahun,, pengabilan ini berlaku di kawasan kuar bandar bagi merancak kan ekonomi
      Dan ada kawasan tambak laut yg fi beri tempuh pajakan 99tahun
      yg menjadi masaalah ialah kawasan tengah bandar dan kawasan elit serta kawasan sejarah di KOTA Melaka ,, ini memberi akibat untu Geoekonomi org melayu dan hak org melayu di kawsan tanah yg berharga
      Klu di luar bandar dan di kawasan hutan yg jauh tu ambil lah biar mereka maju kan kwsn di sana dan akhirnya org melayu yg malas dapat naik kan nilai tanah bersebelahan dan mudqh cari makan kerana pembangunan ekonomi yg di bawa

      Delete
  5. yg leburkan tanah manusua yg berkuasa selama 22 tahun ... banyak tanah lebur sapa manusia haramjadah itu...

    lu fikir la sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Agaknya sebab tu lim goh tong dapat genting. Jahatnya ye? Kikikiki...

      Delete
    2. Johor forest city apa khabar? Kikikiki

      Delete
    3. johor fores ct ingat tak jadi jual dapat kat haramjadah 22 tahun amik masa 100 ari berkuasa dah leborrr


      tak ke babi namernywr tu...

      Delete
    4. Dah lebur? Nampak bebenor membongak.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  6. Yes KD.. ini lah yg selalu aku fikirkan dan perjuangkan..!

    Mengundi PH adalah untuk mendapatkan perubahan yg baik berbanding pemerintahan terdahulu..!

    Maka, sekiranya pemerintahan PH gagal dlm menjalankan amanah mereka.. maka, ia perlu dibidas..!

    Hak dan keistimewaan islam dan kaum bumiputera jangan dipertikaikan dan diganggu gugat..! Hak kaum lain jgn pula kita abaikan..!

    Apabila kita tidak taksub pada mana2 pemimpin atau parti.. kita akan memperoleh lebih banyak kebaikan utk semua..

    Yang betul kita sokong.. yg salah kita tentang..!

    ReplyDelete
  7. Aiikk...cik KluangDarai LGBT ni dah berjiwa pembangkang pulak kah?
    Ingatlah cik KD oi... ko tu di pihak KERA-jaan.. nak lungkup Melayu pun lantak pi lah... PH mana ada peduli pasal Melayu/Islam.. yg penting kuasa...
    Ada fahaamm cik KD!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangang yg tak sedar diri Muahahahahaha

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Bagi saya MB Perak dari BERSATU Faizal Alzumi adalah seorang ysng sanggat2 tidak layak untuk menjadi seorang MB.Kalau nak lantek jadi calun maharaja lawak sesusi sungguh!!...tersengeh2 macam macam lepat basi...terlalu lemah dalam mrntadbir negeri.Kesian
    Kepada Tun...boleh dikatakan kebanyakan menteri yang Tun pilih dari BERSATU terdiri dari mereka yang tidak ada ketokohan yang hanya pandai sengih 24jam.Malang sungguh nasib BERSATU.

    ReplyDelete