Friday, August 10, 2018

DAH LEBIH 100 HARI, KERAJAAN MAKIN TERSUSUN..

Parlimen lebih berdisiplin. Bebas bertanya soalan termasuk 1MDB. siaran langsung menjadikan apa yang berlaku di parlimen telus untuk rakyat menilai...
Rembau tahu ke tak tahu?  Air Hitam faham ke tak faham?
Najib disekolahkan..
Zahid lebih banyak diam,  tangan sudah tidak merewang dan bergentayangan..
Lawak Ahmad Maselan pun sudah kurang..
Tajuddin pun dah jadi anak kucing..
Kepala bapak.. Pun dah tarik balik ungkapan...
Baguslah. .Kalau semua duduk dan tidak lari.

Tidak ada rusuhan kaum dan ugama..
Negara tidak muflis tanpa gst dan tanpa sst selama dua bulan.
Pengurusan kewangan yang cukup berhemah. Kombinasi lim guan eng/azmin menstabilkan ekonomi dan keadaan. Kerugian di bursa saham dialami di seluruh dunia.

Kapal mewah secara "strategi" dibawa balik ke Malaysia,  jika tiada yang tampil menuntut,  menjadi hak kerajaan untuk memperdagangkannya?
(Akan Diiklan ke seluruh dunia-TunDr.M)-satu lagi langkah berani, strategik dan diluar jangkaan.

Kalau emas rosmah yang dirampas polis,  ada yang menuntut, kita tengok "akal mana" pula yang muncul untuk menuntut equaminity?






Rampasan Kapal Mewah AkuMenanti ini menunjukan betapa seriusnya kerajaan dalam isu 1MDB dan sekurang kurangnya melegakan rakyat.

Kebebasan suara makin tara,  tangani secara hujah dan fakta
Lgbt sudah rosak.. Bukan bunuh mereka,  perbaiki dan cuba bawa balik ke pangkal jalan.. Setakat melabel dan menghukum dengan mulut tidak selesaikan masalah..

Mujahid telah menunjukan pembuka jalan bagaimana Islam yang utama menguruskan pula kepelbagaian kepercayaan dan ugama. Pendekatan berbeza ini sudah tentu dipantau oleh Mufti dan Istana. Masih terlalu awal untuk menilai,  dan masih terlalu awal untuk katakan Menteri terpesong?

19 comments:

  1. bersetuju!,

    dari sekarang, kurangkan tabi'at 'rhetoric', one upmanship n penyampai berita2 sensasi.

    teruskan membantu yab tun m utk memulihkan negara dgn 'bekerja, bekerja n bekerja'.

    Insya'allah, negara akan pulih dlm masa yg lebih singkat.

    ReplyDelete
  2. Tol tak mansuh pun.
    Harga minyak tak turun pun.
    Harga barangan keperluan harian tak kurang pun.
    Peluang pekerjaan 1 juta tak ada pun.
    Pendidikan percuma tak ada pun.
    KWSP suri rumah tak ada pun.

    Lain dijanji, lain dibuat.
    Iktiraf LGBT.
    Iktiraf UEC.
    Bantuan SPMC.
    Tukar kasut sekolah hitam.

    Menyesal aku pangkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tol belum mansuh, bukan tak mau mansuh mcm kepala bapak.
      Harga minyak tak turun, tp stabil.
      Harga brg tak kurang, maknanya masa rejim dulu dah sedia mahal. Tp boleh pulak hang bayar.
      Peluang kerja byk, tp wak jawa lebih suka bangla, dan bla bla bla... Dan kalau tak suka boleh blah.

      Delete
    2. 1209.
      tak suka?
      sila keluar?
      muka ni pasport pun tak ada ni??
      nyah ke kelantan sj lah!

      Delete
    3. Kami yg pangkah ph pun tak sebok tuntut janji itu dan ini. Yg sokong umno bn plak yg sebok. Pegi la mintak brim $800 kat najib. Kami selama ni takde BR1M pun. Tun jaga kami tanpa brim, tapi negara mewah dgn subsidi dan biasiswa. Tgk tanpa gst pun tun bleh bagi bantuan sara hidup. Tun paham sengsara rakyat bawah najib. Tu yg dia bagi jugak. Kami tak lapo la janji2 ni. Kami nak negara yg dulu. Yg zaman tun jaga dulu. By the way, ko ade tak masa najib kat mahkamah ari tu. Dlm 10 ke belas2 org hari tu, ko yg mane satu. Lokman pun aku tak nampak, tu yg takde melayu melayu melayu tu. Nak harap eli tak bleh la. Org pompuan mane bleh terpekik pekik kat mahkamah. Malu kat org Melayu... Dgn buat malu orang Melayu...

      Delete
    4. Yang pangkah ph nak najib jatuh.barang memang konpom tak jatuh.masa pangkah ph memang dah tau diaorg ni takble harap.cuma ada Tun saja.
      Kritik ph bukan bermakna diaorg sokong bn tapi kene terima hakikat kerajaan ph tidak seperti yang mereka gembar gemburkan sebelum mereka menang.
      Rasanya lagi ramai ahmad maslan yang jadi menteri ph sekarang.bercakap dulu pikir kemudian

      Delete
  3. Bapok pulak blh masuk jmban perempuan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aik, mane tau ni. Mcm ade pengalaman je... Ni mesti dah biase. Keje takde ye tak, gua harta karun pun dah runtuh. Tu yg kena buat part time. Kalu ko keje ari tu dah selamat dah.... Degil. 😤😤😤😤

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlalu rendah akhlak anda! Perlukah jadi sebegitu dungu memaki dan mencarut?
      Mmg bodoh dan dungu pun anon..3.22
      Anda cuma mengata diri sendiri....kak kak kah!!!

      Delete
  5. 1MDB, Jho Lo, 1MDB, Jho Lo, 1MDB, Jho Lo, 1MDB, Jho Lo, 1MDB, Jho Lo, 1MDB, Jho Lo, 1MDB, Jho Lo, 1MDB, Jho Lo ...
    Rakyat apa dapat?
    Janji2 PRU mcm mana?
    Masalah rakyat yg dilaung2kan dan disalak sebelum PRU ada selesaikah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat Malaysia dapat mintiri torpedo kapla tumpol.
      Rakyat Malaysia dapat mintiri keling paria berak atas rel keretapi
      Rakyat Malaysia dpt tengok sami hindu dibawa masuk dewan oleh mintiri keling paria
      Bulan September rakyat Malaysia akan dapat harga barang barang yg lebih tinggi

      Delete
  6. Makin lama makin pelik la pulak... Lain cakap lain buat

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  7. Negara tidak muflis tanpa gsr, barang pun tak turun hsrga tanpa gst

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku beli barang era najib 10.60 di pasaraya...sekarang aku bayar 10.00 sahaja...itu dipanggil tak turun?...sampai kiamat lah umno tak menang kerana penyokong masih dungu bodosss...

      Delete
    2. Harga brg tak turun? Patutlah najib turun sebab ada penyokong mcm ni.

      Delete
  8. Nak tuntut boleh tapi bawak bukti kata tun...sampai kiamat lah jho lo tak kan berani tuntut....kalo tak salah takkan takut lari menyorok mcm jamal jamban...

    ReplyDelete
  9. Bila soklan 1 mdb di bangkitkan mp umno terlopong kebodohan...yg bising dgn komen bodoh cai2 bodoh....panglima umno sendiri terkena sindrom kebisuan..

    ReplyDelete