Sunday, August 12, 2018

PAS SEPERTI LIMAU MASAM YANG TERPAKSA DIPEPAH UMNO SECARA HIPOKRIK UNTUK TERUS HIDUP...



Berhati hati lah ke atas pemimpin umno yang berkata manis...
Pepat di luar rencong di dalam.

10 comments:

  1. Lupakan la berpolitik 24jam. Kini gerakkan minda anda utk bantu bina negara ke arah Malaysia Baharu.

    ReplyDelete
  2. Dr M: Najib jadikan orang Malaysia suka harap duit percuma

    Geraldine Tong
    12 Ogs 2018, 2:38 tengahari (Dikemaskini 12 Ogs 2018, 2:47 tengahari)

    A A
    Pentadbiran sebelum ini telah menjadikan rakyat Malaysia bersikap suka berharap duit percuma, sedangkan kerajaan hari ini kekurangan duit untuk diberikan, kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

    "Orang berharap untuk kita (kerajaan) bagi duit percuma kepada mereka sebab ini perangai yang dipupuk oleh bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

    "Dia bagi wang sesuka hati, dan kini orang harap kita bagi mereka duit sesuka hati. Tapi kita tak ada duit," kata Dr Mahathir kepada pemberita selepas menghadiri pameran seni di Serdang hari ini.

    Tambah Dr Mahathir, kerajaan hari ini kekurangan duit kerana mereka "tidak curi duit seperti Najib".

    Selain itu, tambahnya lagi, kerajaan juga kekurangan duit kerana kebanyakannya digunakan untuk membayar hutang pentadbiran BN.

    Dr Mahathir juga menjawab penafian Najib berhubung bayaran balik GST.

    "Itu apa kata Najib, dan (Menteri Kewangan) Lim Guan Eng pula kata lain.

    "Jika ia (bayaran balik GST) itu tidak hilang, tunjukkan kami mana duit itu," kata Dr Mahathir.

    Lim sebelum ini mendedahkan audit Jabatan Kastam Diraja Malaysia mendapati bayaran balik GST kurang RM18 bilion.

    Lim juga mendakwa jumlah berkenaan "disalah guna" oleh kerajaan di bawah BN untuk menebus defisit, membiayai projek pembangunan dan "buat sesuka hati".

    Bagaimanapun, Lim enggan mengaitkan Najib secara langsung perkara itu dan menyatakan bahawa bekas ketua perbendaharaan negara Tan Sri Irwan Serigar Abdullah seharusnya "tahu" tentangnya.

    Irwan menafikan dakwaan itu dan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Jumaat lalu.

    ReplyDelete
  3. Saturday, August 11, 2018
    Penceramah PAS Masih Serang UMNO Dibidas, UMNO Bukan K'jaan Lagi. Abd Hadi..




    Abdul Hadi Bidas Penceramah PAS Masih Serang UMNO

    MARANG – Datuk Seri Abdul Hadi Awang membidas sikap sesetengah penceramah PAS yang masih ‘ligat’ menyerang UMNO seolah-olah parti itu masih lagi memegang tampuk pemerintahan negara.
    Sambil memberi bayangan akan bekerjasama dengan UMNO, Presiden PAS berkata, ahli parti itu perlu sedar dan mengambil langkah memilih pihak mana yang lebih baik untuk mempertahankan kuasa politik umat Islam.
    “Terdapat kalangan penceramah PAS duduk hentam UMNO… UMNO dah kalah teruk, dia ingat UMNO jadi kerajaan lagi. Mereka perlu ingat yang memerintah sekarang adalah Pakatan Rakyat (PH) bukan UMNO lagi.
    “Ini tidak, masih ceramah macam dulu juga, (mereka) ini tak faham dan tak reti (pandai) politik.
    “Biar saya sebut terus terang, PAS sebagai parti Islam perlu mengambil satu langkah fiqah muwazanah iaitu pertimbangan untuk memilih (pihak) mana yang lebih baik untuk mempertahankan kuasa politik umat Islam, ini perlu difahami,” katanya.
    Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu (DPPNT) di Dewan Majlis Daerah Marang di sini, hari ini.
    Abdul Hadi berkata, Pilihan Raya Umum (PRU) lalu memperlihatkan keputusan unik apabila pemerintah tidak seimbang dengan demografi penduduk Malaysia.
    “Keputusan PRU lalu ditentukan orang muda berusia 21 hingga 30 tahun dan pengundi bukan Islam. Sebanyak 30 peratus pengundi muda yang baharu setahun jagung ini dan 90 peratus bukan Islam memilih PH sehingga menumbangkan Barisan Nasional (BN).
    “Penduduk Malaysia meliputi sebanyak 65 peratus orang Islam tapi yang menguasai Parlimen dengan majoriti mudah ialah bukan Islam.
    “Ini menjadikan cabaran untuk kita dan mungkin apa yang diluluskan di peringkat negeri tidak akan diluluskan (di Parlimen), di samping ada orang yang nak cepat jadi Perdana Menteri menambahkan lagi cabaran kepada kita,” katanya. – BH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seblm pru sokong umno lepas pru lagi kuat sokong umno..kalo bagi royalti lobai boleh tukar arah..

      Delete
    2. Masa Tun belum jadi PM, masa Mat Sabu belum jadi Menteri Pertahanan..boleh pula Hadi dan PAS serang mereka.

      Hadi jadi barua politik.

      Delete
  4. Umno tahu lobai pas ni bodoo....boleh dibeli dgn wang ringgit...

    ReplyDelete
  5. Khairy: Umno tak boleh mara langkaui 1MDB kecuali Jho Low pulang

    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail

    Khairy Jamaluddin menggesa Jho Low pulang ke Malaysia untuk membuktikan beliau tidak bersalah.

    PETALING JAYA: Bekas ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin menggesa ahli perniagaan, Low Taek Jho yang lebih dikenali sebagai Jho Low, kembali ke Malaysia untuk berdepan pihak berkuasa.

    Ahli Parlimen Rembau itu berkata, jika Jho Low tidak bersalah, beliau patut pulang ke Malaysia dan membuktikannya.


    Jika tidak, katanya, Umno tidak dapat melupakan isu 1MDB dan membina semula parti itu.

    “Jika anda tidak bersalah, henti bersembunyi.

    “Selagi anda melarikan diri dan kes mahkamah berkaitan (SRC International) tidak akan selesai, parti saya tidak boleh mara melangkaui isu 1MDB dan membina semula,” tulisnya di Twitter hari ini.


    Terdahulu, Jho Low mengutuk Tun Dr Mahathir Mohamad atas penyitaan Equanimity, sehari selepas perdana menteri melawat kapal layar mewah itu dan menyuarakan hasrat kerajaan mahu menjualnya secepat mungkin kerana nilainya mungkin susut.

    ReplyDelete
  6. Harga barang tak turun, malah ada yg makin meningkat. Harga komoditi spt getah dan sawit jatuh merudum teruk. Kehidupan pekebun kecil dan peneroka felda makin terhimpit. Golongan lgbt mula tunjuk taring, menteri agama ikut suka hati tafsir ayat Al Quran, dana IKSIM telah disekat (baca nak bubarkan IKSIM), matawang makin merosot, duit gst yg tak dibayar kpd yg menuntut dihilangkan (tuduh pihak lain rembat), belum 100 hari berpuluh bilion duit negara jahanam dan lain²... Inikah yg awak katakan malaysia baru ini semakin tersusun kd? Hari² kondem opponent sedangkan ia hanyalah sejarah. Yg ada di depan makin kelam tapi buat buta dan pekak... Biarlah jujur kd. Makan dedak ke atau indipendant? Kutuk umno pas ada faedah kpd rakyat masa kini ke? Ke nak puaskan nafsu nafsi je sambil mengunyah dedak yg patut diberi kpd ikan keli dan talapia. Malas je nk tulis yg empat kaki tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki..
      Ade jgk cai najis yg risau psl negara.
      Ingt risau psl najis je.
      Ke kerisauan yg ditimbulkan agar melupakan kebejatan si najis?

      Delete
    2. Ko tak payah la risau pasal negara. Cukuplah makan dedak kongsi dgn yg aku tak sanggup tulis tu...jgn sendawa kuat², busuk bangar...

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...