Tuesday, August 28, 2018

BAPA BOREK ANAK RINTIK...

 🇲🇾 PEGAWAI SPRM membawa tujuh pegawai tadbir dan diplomatik (PTD) yang bertugas di Bahagian Penyelidikan, Jabatan Perdana Menteri (JPM) ke Mahkamah Majistret Putrajaya pagi ini untuk ditahan reman berhubung kes penyelewengan dana Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) membabitkan jutaan ringgit.



Foto Ahmad Irham Mohd Noor
Sumber:
#beritaharianonline





16 comments:

  1. Bahagian penyelidikan,JPM.
    WOW.....
    Mcm mn bdk2 JPM bleh tau psl dana PRU?

    ReplyDelete
  2. Tahniah rakyat mesia

    Merdeka... merdeka...???

    Sempena Merdeka semua rakyat jrlata akan dianugerahkan pingat kehormat

    Pingat Ahli Mangku SST yang akan bawa
    gelaran YPM darjah tertinggi


    Pingat SST = Pingat Slow Slow Tipu

    YDP = Yang Padan Muko



    Merdeka.. Merde... Medey...!!!

    haaah tepuk...tepuk...!!!!


    kah kah kah...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehabisan hujah ke?

      Delete
    2. 432 baru kenal sst selepas mansuh gst kikiki sampaikan YDP pun terkait.. marah lertu brim kena potong, dedak pulak sedikit macai2 berebut

      Delete
  3. GST 0%, tak ada kesan penurunan pun pd harga barang.
    Ni nak tambah dgn SST pulak.
    Apa, menteri kewangan Malaysia anggap bila SST dilaksanakan harga barang akan turun ke?
    Kalau harga barang naik lps ni, kita akan dengar alasan dari menteri kewangan, "pegawai saya silap letak decimal point masa kira SST".

    ReplyDelete
  4. baki cacai pispus dan umngok masih royan meraban.dah kalah, rakyat dah tolak.
    semua penipuan momok bangsa agama tu dah basi.
    sila ketepi, rakyat nk cuci taek yg ditinggal oleh melayi hanat yg perintah dan melingkop negara selama 60 tahun.
    MERDEKA!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 60 tahun melingkup negara
      22 tahun dilingkupkan oleh bani Tamil
      Tak puas hati 22 tahun
      Sambung lagi, nak lingkup kan dgn lebih dahsyat lagi, guna bendera Panji Hitam pulak

      Delete
    2. 6.41 baru sampai Malaysia gamaknya. Dia mungkin tak tau PM7 pernah jadi PM Malaysia utk 22 thn. Dok jaja 60 pelingkup negara tp taktau 22 thn kena pelingkup dgn PM7. Hah.. tepuk!

      Delete
  5. maknanya KD..PMO pasa masa tu memang penuh dgn duit lar yaaa? Ari tu pengawal..ni pengarah lak..mmg giler lar....mandi duit dia orang nih...

    ReplyDelete
  6. Sdr KD,

    Mohon off-topic. Saya baru terbaca komen seorang anon di bawah pada entry yang lepas.

    AnonymousTuesday, August 28, 2018 12:46:00 AM

    Jgn terlalu fanatik saudara..takut jd mcm kumpulan Al Arqam yg sgt yakin Abuya mereka Ashaari sbg pemuda Bani tamim..tapi apa kesudahan mereka.


    Jawapan:-

    Saya kongsikan jawapan saya di blog Cahaya Al-Majid berkenaan isu ini.


    john doe17 July 2018 at 04:38

    Betul, kisah Abuya dan Al-Arqam secara hikmahnya membuktikan lagi kebenaran bahawa Tun M adalah pembawa panji hitam yang sebenar. 

    Saya pernah membaca interview dengan Almarhum Assyaari Muhammad dan telah juga membaca buku 'tersungkur di pintu syurga' karya salah seorang bekas orang kuat al-arqam. 

    Mereka sendiri mengakui mereka mula menyangka Abuya adalah pemuda Bani Tamim apabila al-arqam mula memiliki ramai pengikut. 

    Kumpulan Nadamurni iaitu kumpulan Nasyid Al-arqam malahan pernah membuat satu lagu untuk abuya mereka yang senikatanya dengan jelas menunjukkan bahawa mereka percaya abuya mereka adalah pemuda bani tamim. Ini senikatanya:-

    Telah tiba 
    Seorang pemuda berasal 
    Dari ufuk Timur membawa
    Cahaya keimanan bersama 
    Sebuah thoifah masa kini
    Di akhir zaman. 

    Lagu ini berlaku dicipta hampir 30 tahun yang lampau (satu generasi awal daripada hari ini di tahun 2018), sedangkan pada 30 tahun yang lampau ciri pemuda Bani Tamim ini masih belum terlihat pada sesiapa pun (pada 2018 ia dengan jelas menunjukkan ke arah Tun Mahathir). 

    Al-arqam yang disangka oleh pengikut-pengikutnya sebagai pasukan panji hitam akhirnya 'tersungkur di pintu syurga', diharamkan pemerintah, dan malahan kehilangan ramai pengikut apabila disedarkan bahawa amalan mereka khususnya aurad Muhammadiah adalah bathil. Hari ini di tahun 2018 Al-arqam hanya tinggal di dalam buku sejarah dan malahan Abuya mereka sudah pun bergelar Almarhum. Mana mungkin seorang yang telah Almarhum menjadi 'sosok yang dijanjikan' tersebut. 

    Al-Arqam tidak mungkin pasukan panji hitam kerana ciri pasukan panji hitam ialah mereka telah menyertai banyak pertempuran pada zaman fitnah dan mereka menang di dalam kesemuanya. Al-arqam pula telah tewas dan tumpas dengan teruk sekali. 

    Persoalannya, siapakah yang telah menewaskan Al-Arqam? Ia adalah kerajaan UMNO-BN pada masa itu melalui JAKIM yang diketuai oleh Perdana Menteri negara ini. 

    Siapakah Presiden UmNo dan PM Malaysia yang mengetuai JAKIM pada masa Al-arqam ditumpaskan? 

    Tidak lain ianya adalah Tun Mahathir yang pada tahun 2018 ini masih sihat walafiat dan malahan telah menjadi PM ke-7 dan menumpaskan UmNo yang telah berpaling dari jalan yang lurus sedang para pemimpin dan pengikut buta tulinya kekal menyangka mereka tidak mampu dikalahkan sehingga pemimpin mereka sangat sinonim dengan sikap angkuh dan bongkak.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Sambungan)

      Sekiranya dahulu Al-arqam telah 'tersungkur di pintu syurga' di tangan pasukan Tun M, hari ini pula selepas satu generasi , UmNo pula yang 'tersungkur dari persada kuasa' juga di tangan pasukan Tun M. 

      Secara hikmahnya tewasnya Al-arqam di tangan pasukan Tun M adalah salah satu petunjuk bahawa pasukan Tun M adalah sebenarnya pasukan pembawa panji hitam tersebut. Satu pasukan yang menyangka diri mereka adalah pasukan panji hitam (Al-arqam) telah ditewaskan oleh pasukan lain dan dari sudut hikmahnya pasukan yang menewaskan mereka ini adalah sebenarnya pasukan panji hitam. 

      Seperti yang telah saya katakan beberapa kali, segala petunjuk menunjukkan bahawa Tun M adalah pembawa panji hitam dan pasukan panji hitam adalah pasukan penyokong dan pendokong Tun M. Pasukan ini akan menang di dalam kesemua pertempuran yang ia sertai sehinggalah tibanya 'perintah Allah'. Perkara ini dikhabarkan sendiri di dalam hadith2 Nabi saw apabila dirujuk secara bersilang di antara satu dengan yang lain. 

      Masa akan membuktikannya, in shaa Allah.

      Delete
  7. 60 tahun negara ada pembangkang tetapi kali ini kita ada pembangang.

    Bukan shj bangkang apa yang kerajaan buat tapi ditambahnya dengan super fitnah.

    Perkembangang pembangang sungguh bangang.

    ReplyDelete
  8. Mohon juga untuk berkongsikan tulisan lanjut berikut :-



    john doe17 July 2018 at 05:52

    Sahabat2 semua. 

    Bagi mereka yang mengetahui tentang ciri-ciri pembawa panji hitam pasti akan mengetahui bahawa dia adalah seorang pemimpin sebuah negeri di Timur, telah memimpin pasukannya menyertai banyak pertempuran dan menang di dalam kesemuanya. 

    Kita semua sudah sedar bahawa Tun M telah memenangi 5 PRU sebagai jeneral BN dan kemudian menang lagi satu sebagai jeneral PH yang menentang BN. Tetapi hakikatnya pertempuran yang dilalui oleh Tun M dan ia menang kesemuanya ada banyak lagi. Di antara orang-orang yang tewas di tangan Tun M:-

    Di dalam UMNO:-

    1. Tunku 
    2. Tun Hussein
    3. Tengku Razaleigh 
    4. Tun Musa Hitam 
    5. DS Anwar 
    6. Tun Dolah

    Di luar UMNO:-

    1. Fadzil Noor
    2. Hadi Awang 
    3. Nik Aziz
    4. Harun Din

    Bukan politik 

    1. Tun Salleh Abbas
    2. Ishak Baharom 
    3. Assyaari Muhammad Al-Arqam
    4. Ibrahim Libya dan pengikut. 
    5. Terbaru Ustaz Kazim yang telah menyindir Tun M kini terpaksa menebalkan mukanya. 

    Senarainya panjang lagi dan saya boleh masukkan juga golongan mereka yang memakai tengkolok tetapi tidak perlulah kerana masing-masing boleh mengetahui. 

    Tun M malah juga telah berjaya meminda perlembagaan sebanyak dua kali berkaitan dengan kuasa dan kekebalan raja-raja dan secara hikmahnya Tun M berjaya mempertahankan kelangsungan institusi Raja-raja Melayu sampai hari ini. 

    Sekiranya dilihat kesemua orang-orang yang pernah ditewaskan olehnya kesemuanya adalah beragama Islam. Ini menyokong kata-kata saya sebelum ini bahawa perang besar akhir zaman (Al-Malhamah Al-Kubro) akan berlaku di antara sesama orang-orang yang beragama Islam dan kemenangan mutlak pasukan panji hitam adalah melalui lenyapnya pasukan-pasukan yang bathil yang dianggotai oleh orang-orang Islam sendiri. 

    Malhamah Alkubro bukanlah perang dunia tetapi kod nama tempat yang merujuk kepada Putrajaya (nama lamanya Perang Besar) iaitu pusat pentadbiran Bani Mim. 

    Lihat juga fakta bahawa setiap kemenangan besar beliau adalah pada hujung sesuatu dekad bermula pada hujung 60an. 

    1. Hujung 60an mula bertempur dengan Tunku dan menang
    2. Hujung 70an mula bertempur dengan Tun Hussein dan menang. 
    3. Hujung 80an bertempur dengan Ku Li dan menang 
    4. Hujung 90an bertempur dengan DSAI dan menang
    5. Hujung 200an bertempur dengan Tun Dolah dan menang. 
    6. Hujung 20 belasan (2018) bertempur dengan DSN dan menang. 

    Signifikannya:-

    1. Zaman fitnah berlaku di dalam tempoh 100 tahun dan Tun M muncul dan menang bermula pada separuh masa kedua. Ini menapati ramalan bahawa fitnah besar akan mula berlaku dan menggila selepas berlalunya 50tahun yang pertama. 

    2. Zaman fitnah bermula pada 1918 berikutan kemangkatan mujadid umat iaitu Sultan Abdul Hamid Uthmani dan keruntuhan empayar Uthmaniyyah. 

    3. 50 tahun selepas bermulanya zaman fitnah jatuh pada 1968. Di sinilah Tun M telah bertempur buat kali pertama dengan Tunku Abdul Rahman dan Tun M muncul pemenang. 

    4. Setiap dekad berikutnya Tun M akan bertempur lagi dan menang lagi. Walaubagaimanapun 2018 adalah dekad pertempurannya dan tiada 2028 yang terkahir kerana zaman fitnah sepatutnya berakhir pada atau sebelum Februari 2019 supaya tempohnya tidak mencecah 101 tahun. Ia benar-benar akan menggenapkan 100 tahun tanpa mencecah 101 tahun. 

    Masa akan membuktikan in shaa Alllah. 

    Wallahu a'lam

    ReplyDelete
  9. Anda silap john doe...tun mahathir pernah kalah dlm PRU 1969..tewas kpd calon PAS..anda boleh semak semula sejarah itu..marah akibat tewas tun mahathir telah menyerang pentadbiran Tunku Abdul Rahman dgn menulis Surat yg dianggap biadap oleh tunku..
    Maknanya tun mahathir pernah tewas dan tidak menang semua dlm pertempuran spt yg anda fikirkan...wallahualam

    ReplyDelete