Saturday, August 25, 2018

BELENGU DENGAN NEGARA CHINA SUDAH TERUNGKAI..

Keberanian Tun menyatakan pendirian Malaysia di hadapan muka PM dan Presiden China merupakan titik lega permulaan negara sudah tidak perlu menoleh belakang tetapi langkah ke depan dengan berani malah bersiap sedia dengan segala tindak balas China,  sekurang kurangnya itulah zikir tukang ramalan. 

Pembatalan ECRL atau apapun adjustment yang bakal dibuat dan meruntuhkan Tembok  Besar China Kuantan antara tindakan pendahuluan Mahathir yang diisi pada bulan kemerdekaan. 

Mengurangkan dan secara beransur menghapus BRIM adalah keputusan tidak popular ketika kempen PRK Balakong dan Seri Setia sedang berlangsung. Mahathir sedang menguji dan mencabar minda subsidi khususnya pengundi Melayu. 

Kalau itu pun PH boleh menang di kedua dua tempat ia akan membawa maksud rakyat meletakan sepenuh kepercayaan kepada Tun dan kabinet untuk terus memacu negara. 
Sekaligus petanda umno dan pas bakal pupus. 
Sama samalah kita tunggu keputusannya nanti. 

Akan ada banyak lagi keputusan dan dasar yang akan diputuskan dan sesuatu yang tidak patut terlepas pandang ialah bersihkan talibarut dan pengkgianat yang masih ada di Penjawat Awam,  PDRM,  SPRM, ATM dan juga lain² agensi.


18 comments:

  1. Zikir ko siang malam ialah memaki hamun pas dan umno. Dah takde cara lain ke kd bagi memberi gambaran baik kpd apa yang kerajaan mampu buat? Up kan sahaja kerja buat yang akan kerajaan laksanakan tanpa diselitkan dengan zikir benci membenci amalan harian ko ni. Adakah tanpa menghina dan menunjukkan rasa benci amat sgt kepada umno & pas maka kerajaan malaysia baru tak mampu buat kerja? Tak banyak, sikit pasti posting ko akan melibatkan dosa, apatah lg jika komen² bebas maki hina dan carut pro-kontra mula mengambil tempat. Tuan punya blog dah standby dgn karung guni bagi menghimpun dosa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana maki hamunnya?

      Kau pula?
      Apa sumbangan?
      Sokong penyamun pendusta ugama?
      Kumpul apa pula tu?

      Delete
    2. Maksum sangat ke umno dan pas sampai tak boleh disentuh langsung?

      Delete
    3. Perompak lama aku tak sokong, perompak baru bekas perompak lama juga aku tak sokong. Camane anak² perompak baru dan lama boleh kaya kalau bapak dia bukan perompak? Cuba ko buktikan congakan aku tak betul. semoga aku percaya...

      Delete
    4. Puak gila babi sejak kalah meroyan..

      Delete
  2. Sekarang kita perlukan lebih ramai pemimpin saperti TM, tapi saya belum nampak satu pun. Oleh itu pemimpin melayu yg sedia ada, buktikan dan tunjukkan pd kami rakyat kamu memang layak sebaris/lebih atas dari TM. Kalau tak mampu sila letak jawatan tak sukar pun demi agama, bangsa dan tanah air. Andai ada pengkomen tau ada calun spt TM sila kemukakan, tak kisahlah dari parti mana. Kita ulas bersama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada. Rafizi. Cuma dia perlu kurangkan sotongnya. Dan belajar sabar dan hormat otai. InsyaAllah bila dia 'banyak kerja' nanti, hilanglah kesotongannya perlahan². Apapun, untuk melihat samada dia boleh naik ke 'atas', tunggu perlawanan kerusi timbalan presiden PKR bagi menguji kesetiaan 'kawan' dan kesediaan 'lawan' dalam parti untuk menjulang dia ke tempat sepatutnya.
      Walaupun dalam beberapa tahun lepas hingga sekarang saya melihat Azmin yang lebih berpeluang untuk naik, tapi kunfayakun. Kehendak Allah siapa yang tahu?

      Delete
    2. Kamu sendiri dah setaraf TDM?..

      Delete
    3. Najib dan kabinet dapurnya tak letak jawatan pun dulu... Kikikkiki......

      Delete
  3. Kadang kadang saya terfikir adalah lebih baik mahathir habiskan satu penggal memimpin PH sebelum serah pada Anwar untuk kepalai PH dalam pru15....this is fair. Kita lihatlah samaada negara ini akan terus maju atau kena liwat on the way.......

    Moga Allah beri kesihatan yang baik kepada mahathir untuk dia sempat handing over PH to the ever nhungry for power and/or pm position Anwar..... Lepas ini kita tengoklah how an good for nothing orator will run this country.....even Anwar berjaya jadi PM......PH akan kalah.......mark my word

    ReplyDelete
  4. Sy syorkn yg ad 'M ' dibubarkn n tukar 'B '
    ATB SPRB PDRB n lain2,
    Malaysia kpd BARUah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh... Okay gak tuh. Macai pun kita tukar kepada BARUah ah ah ah jugaklah. Kikikiki...

      Delete
    2. Kalau mcm tu yang ada M macam UMNO pun patut ditukar kepada UBNO. United Baruah bla bla... Kahkahkah. Cadangan yg tak membina langsung dan mencerminkan kebodohan semata-mata.

      Delete
  5. Najib dan umno cuba membawa malaysia terlalu bergantung kpd china kominis...ramai melayu tak nampak bahaya vhina kominis yg terlalu mudah memberi pinjaman...rupanye perjanjian jerut tengkok yg dibuat oleh najib...

    China datang melabor dgn bawak satu kampong pekerja china termasuk peralatan...

    Kawasan perindustrian gebeng telah dikuasai oleh pekerja china...china bina kilang besi di kuantan hanye untuk elakkan pencemaran udara dichina..

    ReplyDelete
  6. Melayu...ingatlah bangsa kita dibangsatkan oleh penyamun melayu
    Muslim...ingatlah agama kita diperkudakan oleh parti melayu muslim

    ReplyDelete
  7. Mahathir will enrich himself, his family and his cronies

    He is clueless, 22.5 years as 4th PM, he failed as well as screwed up BIG TIME

    Now as 7th PM he is still clueless from all the actions over the last 100 days of “Back to the Future” same old stuffs.

    No vision no innovation no nothing

    Mahathir only knows how to steal and TOTALLY clueless about wealth creation and nation building.

    It was easy as 4th PM when oil money was flowing but now its not so easy as 7th PM.

    Thats why he went to Japan and China begging for soft loans but git ZERO.

    In China, he forgotten about Jho Low. He should make Jho Low Finance Minister instead of stupido Lim Guan Eng, then Jho Low can get him more $ Billions

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul lah....najib pandai lagi kan?

      alim tak prnh curi

      istri kaya

      tak pernah jumpa jho blow tapi pernah jumpa????

      tak kenal altantuya tapi.......????

      najib bagus jadi pm . negara semakin kaya.......

      1mdb bukan najib punya hal....mahathir

      SRC bukan salah najib .....salah muhyiddin

      ecrl bukan najib tapi rahman dahlan

      najib suxi sesuci para ambia????

      wallahuaklam

      Delete
  8. Aliran masuk dana asing dijangka berterusan minggu depan

    Zairina Zainudin, Bernama
    26 Ogs 2018, 3:03 petang (Dikemaskini 26 Ogs 2018, 3:05 petang)

    A A
    Trend pembeli bersih ketika ini dalam kalangan pelabur asing di Bursa Malaysia dijangka berterusan minggu depan, seterusnya menyokong indeks komposit kekal di atas paras 1,800 mata.

    Petunjuk pasaran FTSE Bursa Malaysia KLCI (FBM KLCI) mencatatkan prestasi memberangsangkan berbanding bursa-bursa lain di pasaran Asia Tenggara, ditutup minggu ini pada paras 1,808.59.

    Ketua Penyelidikan Inter-Pacific Securities Sdn Bhd Pong Teng Siew berkata pasaran tempatan mencatatkan jumlah aliran masuk sebanyak RM45.9 juta sepanjang minggu lepas dalam keadaan sentimen pasaran yang lebih baik.

    “Mereka (dana asing) ketika ini berada dalam trend membeli. Sebaik sahaja mereka mula (membeli), momentum akan berterusan, yang saya jangka akan berakhir sehingga akhir bulan ini.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...