Friday, August 10, 2018

BERPUSU PUSU AKAR UMBI UMNO SERTAI AMANAH... BERSATU LEMBEK?






Masih bulan madu....BERSATU bakal berkubur sebaik sahaja Tun tiada. 

16 comments:

  1. saya ahli seumur hidup BERSATU.

    pernyertaan saya adalah semata mata kerana mahu bersama2 kepimpinan Yab Tun M dlm usaha utk menyinkir rosmah/najib.

    saya bersetuju HQ perlu melakukan sesuatu utk menyemarak semangat juang yg tulin d peringkat pusat daerah mengundi (PDM), cawangan2, n bahagian2.

    d setengah negeri (eg Pahang n mungkin negeri2 lain) pengerusi perhubungan nya perlu d tukar dgn yg lebih berkaliber n ikhlas dlm perjuangan.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
  2. Dia org bukan malu. Tapi segan, ye la, masa pru 14 ari tu bukan main kutuk tun, punya la kutuk, sampai nama mat sabu pun depa dah lupa. Nak masuk bersatu kang, org kata jilat ludah. Jadi masuk la amanah atau Pan kata parti lebai dgn tujuan menghina. Tak boleh dinafikan aura tun yg mencetuskan perubahan besar pada negara. Tapi sejak mat sabu diangkat menjadi menteri, populariti dia nampak mengatasi adun PH yg lain. Hingga serangan DSN pun sudah berubah dari 93 kepada kartun. Mungkin kerana itu juga amanah menjadi pilihan pada ahli umno yg ingin jadi katak. Tapi berubah kepada kebaikan dituntut oleh agama. Saya agak tak berapa setuju jika tun pergi Bersatu akan berkubur, kerana kkta tahu kenapa bersatu ditubuhkan. Selagi ahli masih berpegang pada tujuan tersebut, tak mustahil bersatu akan semakin kukuh dan mantap walau tanpa Tun. Dia dibarisi oleh org yg berpengalaman. Mereka juga membuktikan yg mereka sanggup tinggal kuasa dan pangkat kerana tidak mahu khianat amanah rakyat. Apa mereka gelar pada pati amanah dan ramalan masa depan pati selepas pru lalu. Parti nyamuk dan akan bubar. Tapi kuasa Allah yg menentukan, dan tgk juga hasil gabungan mereka di PRK lalu. Besar dan lama tidak menjanjikan masa depan yang cerah. Insyaalah Bersatu dan PH akan kekal selamanya... Cuma jgn simpan bilion2 dan harta karun kat rumah je. Simpan kat luar negara tu hal korang. Dosa tanggung sendiri. Jika tumbangnya BN tak dijadikan pengajaran. Elok letak jawatan, serah pada yg layak. Contohnya saya.. 😊😊😊😊😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di pwringkat bahagian cawangan, AMANAH juga tidak mempunyai pemimpin yang ada nama, tetapi majoriti cara hidup mereka sederhana, jujur, ikhlas dan amanah atas tugas dan tanggungjawab. Ini satu daya tarikan.

      Di BERSATU, mereka terdiri dari bekas ahli umno majoritinya yang gagal dalam perebutan umno bahagian, tempias penyamun, penyangak, gila kuasa, gila jawatan masih ada.

      Muhyiddin dan Mukhriz very slow, tidak strategik dan masih dibuai mimpi, masih ingat rakyat masih admire mereka.

      Delete
    2. Tunjukan satu MB dari BERSATU yang ada sedikit gerun?
      MB Kedah? MB Johor?.. PRU15 akan bungkus kalau tiada bantuan karisama dari AMANAH dan PKR..

      Delete
    3. Sekarang ni sape2 naik menteri pun orang dah gerun tak kira la parti mana pun.Toksah nak cerita la karisma amanah & pkr.Yang nsmpak macam berkarima tu ada tapi bila bukak mulut je trus hancur.

      Delete
  3. Ini kerana gerakerja parti tersebut dikemudikan oleh PPBM - pasokan pendekar bangang mangkok! Dah hujan emas depan mata pun malu pula nak kutip!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hujan emas depan mata tp semua nak dikaut oleh panglima keris kontot dan habuk2nya menjadi habuan macai, nak buat apa?

      Delete
    2. Maksud dia dah ada peluang dan ruang yg amat membantu menguatkan PPBM tapi masih kial.

      Delete
  4. Begitulah rasanya..
    Bersatu tak ada pemimpin yg kelas.
    Mahathir dah tak ada nanti, Bersatu pun padam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dah dekat nak padam, bukan Bersatu tp UMNO. Nyawa dah sampai halkum. Sorang demi sorang cabut. Tak lama lagi tinggal presidennya terkontang-kanting menjerit hidup Melayu.

      Delete
  5. Bkn lembik tapii bangang..mcm2 syarat diletak..bodohh..

    ReplyDelete
  6. Betul tu KD.
    Skrg boleh lah, 13 kusi pun kontrol kabinet...
    Bila TDM tak ada, Bersatu... Inna lillaahi wa inna ilaihi rho ji'uun...
    PKR nanti kena cucuk idung dgn geng Ah Beng..., Amanah pula dah tentu jadi bahan buli... Bg Mat & Ust Jahid kim salam ler...

    ReplyDelete
  7. Udah2 le tu berpolitik ke arah pepecahan. Kini masa bina negara ke arah Malaysia Baharu

    ReplyDelete
  8. Tan Sri Muhyiddin yg kita harap2 kan sdg sakit. Jika kenyataan Yab Tun M benar yg TS Muyid akan/sedang menerima rawatan chemo, maka itu menandakan yg beliau mengidap penyakit cancer. (mungkin tahap 2 atau 3).

    beliau lah satu2 nya pemimpin BERSATU yg bolih memebantu Yab Tun secara berkesan. Tanpa beliau, maka malap lah harapan parti utk d susun secara menyeluruh n mantap d setiap lapisan organisasi parti.

    ReplyDelete
  9. Nampaknya mat sabu lah pembawa panji hitam tu, menggelebah dan meloponglah jon doe. Kahkahkah

    ReplyDelete