Wednesday, August 22, 2018

UMNO MAKIN SERASI JADI PEMBANGKANG...

Tidak sia sia umno kalah,  negara beruntung,  rakyat gembira umno makin serasi jadi pembangkang,  makin pandai makin mahir membangkang terutama sejak rapat dengan PAS yang lebih berpengalaman. 

Sebagai pembangkang,  kemungkinan besar isu korup dan salahguna kuasa yang dulunya sinonim dan dikaitkan dengan umno  akan makin berkurangan dengan banyaknya  di masa hadapan.

Di sessi parlimen akan datang sewajarnya pembangkang mencadangkan ternakan lembu dikondo kepada Menteri Pertanian bagi tingkatkan pendapatan dan ekonomi petani dan nelayan. 

Semoga kekal lama di situ demi bangsa, ugama dan negara. 







Sisipan malam untuk mancai renungkan... 


69 comments:

  1. Cium tangan pun jadi isu..memek muka yang mencuka tu tak mau jadi isu ke..cai cai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka najib yg stress kenapa kau tak berani sebut cai? Kikikiki

      Delete
    2. Baru aku perasan memek muka yg mencuka itu. Aku ingat kenapa. Rupa2nya dia marah dengan kebodohan yg tak pernah dilakukan dalam sejarah Malaysia. Ulang balik, kebodohan yg tak pernah dilakukan dalam sejarah Malaysia.
      Hah, tepuk.. Tepuk.

      Delete
    3. Kena ulang balik cerita bahasa badan najib ketika ditemuramah. Mungkin macai hilang sumber dedak terlepas tajuk.

      Delete
    4. Kelantan tolak UEC
      N Faizal Ghazali | Diterbitkan 26 Jul 2018, 3:42 petang | Dikemaskini 26 Jul 2018, 4:16 petang

      A+ A-
      Kerajaan negeri Kelantan menolak pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) sebagai kelayakan menyertai perkhidmatan awam di Malaysia agar kedaulatan bahasa dan bangsa Melayu kekal terpelihara.

      Menteri besarnya, Datuk Ahmad Yakob berkata, semua pihak perlu berhati-hati dalam isu berkenaan.

      "Kelantan tolak UEC.

      "Pihak tertentu bagus memberi pandangan seperti ini (menolak UEC) sebelum ia berlaku.

      "Semoga kedaulatan bahasa Melayu dan bangsa Melayu dikekalkan memandangkan UEC dilihat sesuatu yang mudah untuk orang bukan Melayu berada dalam penjawatan awam tanpa memiliki kemahiran dan kebudayaan bahasa Melayu yang baik," katanya ketika ditemui selepas Majlis Penyerahan Infaq: Asnaf dan Anak Yatim di Kota Bharu, hari ini.

      Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang tidak bersetuju Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) diiktiraf supaya Dasar Pendidikan Kebangsaan tidak dirosakkan.

      Harussani dilaporkan tidak bersetuju dengan Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu yang mahu iktiraf UEC memandangkan dasar pendidikan sedia ada sudah terbukti mampu memacu pembangunan negara ke arah kebaikan berasaskan perpaduan kaum dan pembinaan negara bangsa.

      Perak sedia iktiraf UEC

      UEC dikeluarkan oleh sekolah persendirian Cina yang sukatan pelajarannya didakwa sesetengah pihak tidak selari dengan yang dikeluarkan oleh kementerian pendidikan.


      Ahad lalu, media melaporkan Ahmad Faizal berkata, kerajaan negeri Perak sedia mengiktiraf UEC sebagai kelayakan menyertai perkhidmatan awam dengan syarat pemohon mendapat taraf kepujian dalam Bahasa Melayu.

      Menurutnya, perkara itu selaras janji dalam Manifesto Pakatan Harapan (HARAPAN) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) lalu.

      Pada 2 Julai lalu, Ketua Menteri Melaka Adly Zahari berkata pengambilan lulusan UEC akan dilaksanakan sebagai antara syarat perjawatan peringkat negeri Melaka.

      Dalam manifesto pilihan raya umum ke-14 (PRU14), BN turut mengiktiraf sijil UEC untuk memasuki universiti tempatan dengan syarat mereka mendapat kepujian bagi subjek Bahasa Malaysia dan lulus Sejarah dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

      Delete
  2. Aku salute Mahathir berani batalkan 3 projek tu dgn Cina, tak lembik mcm menteri/MB melayu PH yg lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri umno keras yer? Kikikiki. Setakat barang aje keras nak buat apa? Kikikikiki...

      Delete
    2. Kebodohan yang tak pernah dilihat dalam sejarah Malaysia. Agak2nya siapakah itu? Kalau bos bodoh, macai lagilah beribu kali bodoh. Kahkahkah...

      Delete
    3. Najib bodooo kerana penyokongnye bodooh bangang..

      Delete
  3. Exit Clause agreement punca Pemuda Bani Tamil ni muka mencuka marah marah balik dari China...

    Agreement Tol yg dibuat 22 tahun dulu dng kenaikan tol 10% ditanggung smpi skg lagi bangang tiada exit clause. Jambatan bengkok yg dicadangjan ada exit clause yg digunakan.. klu nak ssgt jambatan bengkok Pemuda Bani Tamil perlu teruskan sekarang... ko yg nak tapi skg ko dok diam.. gila babs sungguh pemuda bani tamil...

    ECRL batal mula projek 55 billion kemuduan dikaji Persatuan Orang Tua Cacat Otak kos ECRL naik 70 billion.. Maka Ketua Perompak Persatuan Orang Tua Cacat Otak runding dng China dlm masa yg sama pengarah SPRM buat hal ECRL setelah disabotaj DAP... maka Grombolan Persatuan Oramg Tua Cacat Otak balik mencuka sbb harga yg dirunding tak masyuk dalam poket anak dan kroni.. balik meracau racau trud batal ECRL dll lagi...

    Kantoi merembat 70 billion maka Persatuan Orang Tua Cacat Otak mula meracau cari kambing hitam bagi tutup kebangangan yg mereka lakukan..

    Hujah berfakta ni baca hadam sblom kena delete...

    Haah delete... delete...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak umno serasi jadi pembangkang ko bertambah bangang...tak sabggup tunggu 5 tahun ...lama sangat ..

      Delete
    2. Orang macam kamu ni, tak layak jadi rakyat Malaysia.
      Tak ada sekelumit rasa bangga dengan negara sendiri.
      Jenis manusia KANTONG BOCOR - bagi nak gila mengutuk, hasilnya, elek.

      Delete
    3. Kita tengok selepas ni samada pm malaysia cerdik atau bodoo. Kita tunggu tindakan kerajaan China. Projek dah start, mahakutty pergi batalkan. Dia ingat dia dah cukup cerdik laa tuu...

      Delete
  4. Kita sama sama tunggu tindak balas negara China terhadap keputusan MAHA mambatalkan projek2 melibatkan negara tembok besar tu. Harga kelapa sawit /getah akan "Me.....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape yg cina boleh buat?...nak serang malaysia angkat najib jadi pm?...

      Delete
  5. Muka mahadet bani Tamil mencuka sebab tak dapat kontrak untuk tembolok kroni ..apa nak jawab pada kroni yg dah habis banyak duit masa pru lepas

    ReplyDelete
  6. Perangai macai pendedak takut sangat kepada china merah.

    Mengaku Islam mengaku Melayu, tapi kiblatnya ke tembok china.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA......WIN!!!!
      Dia lebih takut kat Cina Kominis daripada takutkan ALLAH.
      Pada Tun Mahadir, biar berputih tulang jangan berputih mata.
      Tahun 1998, semua orang membodohkan Tun kerana membuat capital control.
      Mereka kata, ekonomi Malaysia akan bankrap.
      Tapi, apa jadi........IMF pun terpaksa ubah dasarsebab jelas Capital Congtrol
      berkesan memacu ekonomi Malaysia. Akhirnya semua negara ASIA terlepas dari
      cengkaman IMF.
      Sekarang ni semua orang takut kat kuasa CINA KOMINIS.
      Hannya Tun berani berkata NOOOOOOOOOOOO kepada mereka.
      Lihat kesannya - Duterte pun jadi berani menyergah Cina yg nak mengembang kuasa di lautan Cina Selatan. Ini baru mula - percaya kepada kuasa ALLAH bukan kuasa ekonomi CINA KOMINIS. Allah sentiasa melindungi mereka yang teranaya.

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takuuut...kerandut madey dah nak pecah..nak kena kanser kerandut

      Delete
  8. Jholo bila lagi nak tangkap nihh...?

    haah delete.. delete...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai masa dia akan ditangkap juga.
      Ini bumi ALLAH - dia tak boleh bersembunyi sampai bila-bila.
      Rindu pada tanah air tetap ada kerana di sini dia dilahir dan dibesarkan.
      Satu hari dia akan balik juga - samada secara open atau bersembunyi macam Musa Aman.
      Percayalah kepada kuasa ALLAH bukan kusa CINA KOMINIS.

      Delete
    2. Penjilat tahik jho lo bimbang jho lo ditangkap..

      Delete
    3. Perjanjian paling bodoh dalam sejarah. Siapa yg sain tu? Kikikikiki

      Delete
  9. Presiden Duertate lagi dulu Say No to China... tapi skg Duartate pun dah tunduk pada China.. Cik Minah ni ko nak temberang apa sebenonyer...??
    Persatuan Orang Tua Cacat Otak bila nak bubar... Pemuda Bani Tamil bila nak kibar panji panji hitam nih..?

    Dari dolu dolu lagi Malaysia kena joint anggota BRICS... hang pa ni suma bodo piang laaa..

    skg padan muko.kau...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panji tengkorak 30% komisyen dah terlingkup. Kikikiki

      Delete
    2. Bila plak cik minah cakap pasal Duartate?...ini tun tak tunduk kpd kominis mcm najib..

      Delete
  10. Tak ade dah parti yg layak jadi pembangkang di malaysia...umno dan pas memang layak kerana mereka serasi bekerjasama...dua2 kuat klentong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hutang Felda bila nak hapuskan?
      Tol bila nak hapuskan?
      Ptptn bila nak hapuskan?
      Gst 0%, hanya makanan kucing je yg turun, barang lain bila nak turun?
      Bila SST bermula next week, semua barang akan naik.

      Bodoh atau tidak kerajaan kita ni?

      Delete
    2. Tak esok lusa..

      Delete
  11. Sudah tak kedengaran lagi melayu islam terjejas...janji 100 hari...lokeman pon tak mahu buat demo lagi...dah letih setelah dimalukan oleh pengundi sg kandis..

    ReplyDelete
  12. Melihat hujah macai² umnopas, aku yakin sangat pembangkang milik mutlak umnopas selamanya.
    Tahniah, kipidap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengikut bomoh tersohor yg selalu dtg ke blog ni iaitu ustaz Doe, pm Malaysia sekarang adalah pemuda yg akan jd pembawa panji-panji hitam sbb dari keturunan bani Tamim (tamil???)

      Ustaz Doe ni tempat rujukan para pengikut bani Tamil

      Delete
    2. tajuk pon bodoh bongok undang klomen yang bodoh dan bonggok laa

      Delete
    3. Cai yg bongok sejak kalah perang..

      Delete
  13. Projek lembu nak babyakkan lembu...bagi perompak umno projek lembu untuk peluang rompak 250 juta..

    Kalo umno.menang banyak lagi kena rompak..

    ReplyDelete
  14. kata kata bangang mintri PH

    Nelayan dinasihat tanam pokok rambutan dan nenas sebagai pendapatan sampingan... kah kah.

    Mana maunyerrr...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamlah pokok tu tanam dalam laut. Rupa2nya kau tu yg bangang. Muahahahahahaha...

      Delete
    2. Menteri suruh tanam tepi pantai.
      Menteri pun bodoo mcm pengikut jugak

      Delete
  15. Tersungkur dalam masjid... stress woo suma projek tak jalan suma ... suma jalan untuk merompak dah ditutup.. Persatuan Orang Tya Cacat Otak bingung
    .. berdengung... bangang.. tak tau nak buat apa lagi nak selamatkan kroni dan anak cucu... Pemuda Bani Tamil93 sahaja yg muncul... Panji kunyit Bani Tamil93 dikibar megah di Putar Jaya skg ini...

    haah tepuk.... tepuk....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 732
      lambng rakus busuk hati,dengki kesumat dihidapi baki (tak ramai daah) bahlul2 umnopas.
      Lambng kebodohan melayu kuno totok umno berislam perisa jumud jahiliyah pas.Keduanya kuat mimpi 4 bini dicampur 77 bidadari bawah umur...

      Delete
  16. 7.50

    kah kah kah bila dah buntus nak jawab mula la tuduh bukan bukan...!!

    kah kah kah hhhahh tepuk.. tepuk..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 803
      yg makan taek kuat belit.
      yg suci itu putih
      yg ubat itu pahit.
      yg betul itu kau pedih.
      nampak sgt bhai...
      Sesat itu neraka..jaga2

      Delete
    2. 8:31
      yg mkn taek kuat belit tu kau.
      yg sesat tu kau juga.
      pasal tu lah kau sentiasa menggelebah kepanasan...kikiki

      Delete
  17. Jom beli pop kon bole masuk tengok wayanggggg...!!

    Pecah Panggung

    'Hantu Atok Balik China'


    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. pop kon.
      kon !! kon!! hahha pa itu kon?
      banyai tak bertepi.
      patut lah begara hancur

      Delete
  18. Menjawab soalan macai UmNo bilakah panji hitam akan berkibar. Jawabnya:-

    1. Ketika itu di bumi Mekkah berlakunya kemangkatan raja yang menjaga Baitullah dan perebutan kuasa di antara 3 orang anak raja di mana tiada seorang pun di antara mereka yang berhasil memenangi takhta.

    2. Di bumi Malaysia pula Yang Dipertuan Agong mengisytiharkan darurat dan menyebabkan ayahanda Tun M tidak mempunyai kuasa PM berdasarkan definisi positivist dan demikian ia telah ditolak ke penjuru di dalam pertempurannya melawan kebathilan.

    Maka apabila berlakunya pertempuran klimaks di antara kebenaran dengan kebathilan dan YDPA menjadi pengadilnya, di situlah kemenangan mutlak akan diberikan kepada pasukan panji hitam, dan panji-panji hitam akan berkibar di kesemua istana di seluruh negara sebagai tanda salute kepada Tun M. Lokasi pertempuran ialah di Putrajaya.

    Apabila panji-panji hitam telah berkibar di bumi Malaysia (termasuk juga di istana Gabenor Sabah dan Gabenor Sarawak) itu tandanya Tun M telah pun memenangi pertempuran klimaks itu dan kebathilan telah pun dihancurkan. Golongan yang berada di jalan yang benar telah diberi kemenangan mutlak di dunia.

    Tarikhnya? Itu tidak dapat dipastikan kerana eventnya disebut secara zahir dan tersembunyi di dalam dalil tetapi tarikhnya tidak dibutirkan secara jelas.

    Walaubagaimanapun berdasarkan kira-kira saya due datenya ialah di tahun 1440H / 2019 mengambil kira kemangkatan Sultan Abdul Hamid Uthmani sbg mujaddid terakhir umat yang lepas, dan hadith Nabi tentang seorang mujadid yang akan diutuskan pada setiap 100 tahun.

    Ia pasti akan berlaku, in shaa Allah. Hanya masa sahaja yang memisahkan.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok93 bakal pembawa panji hitam?
      Pemuda 93 keturunan bani Tamil?
      Ustaz Doe dah mandi junub ke belum?

      Delete
    2. Ustaz Doe
      Due date nya telah kau berikan dlm komen sblum ni iaitu February 2019.

      Semua pembaca sila ambil ingatan.
      February 2019 selewat-lewatnya, pemuda bani Tamim akan muncul membawa panji hitam..

      ....

      Delete
    3. 1.08 1.11
      dulu lahir ikut belakang ka?

      Delete
    4. Silap tu, bukan pemuda Bani Tamim yang akan muncul dan membawa panji hitam. Nampaknya si anon ini langsung tiada pengetahuan tetang peranan si pembawa panji hitam di akhir zaman. Tetapi tidak mengapalah.

      Ya benar, due datenya saya kira ialah pada Februari 2019. Ia mungkin salah dan mungkin betul disebabkan ia adalah berdasarkan kira-kira dan bukan maklumat tepat.

      Walaubagaimanapun petandanya iaitu mangkatnya Raja yang menjaga Baitullah dan menyebabkan perebutan kuasa di antara 3 orang putera dan perisytiharan darurat oleh YDPA di bumi Malaysia, itu in shaa Allah adalah tepat disebabkan dalilnya tidak memerlukan kira-kira.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Imam Mahdi adalah rahsia Allah yang hanya akan terbongkar apabila tiba masanya.

      Ada pula pembawa panji hitam memang telah dikhabarkan ciri-cirinya. Pembawa panji hitam adalah orang kanan kepada Imam Mahdi apabila Imam Mahdi muncul.

      Tidak ada dalil mahupun nasihat daripada mana-mana Ulamak supaya kita mencari-cari siapakah Imam Mahdi disebabkan ia adalah rahsia yang tidak diketahui manusia.

      Walaubagaimanapun terdapat dalil dan nasihat kepada orang-orang yang mahu menjadi pengikut Imam Mahdi untuk mencari seorang lelaki yang mempunyai ciri-ciri yang telah dikhabarkan mengenai pembawa panji hitam dan in shaa Allah orang-orang yang mengikuti lelaki ini, mereka inilah yang akan akan turut menjadi pengikut dan pendamping Imam Mahdi apabila Imam Mahdi muncul.

      Kesimpulannya ialah apabila saya mengatakan Tun M adalah calon tunggal yang memenuhi segala ciri-ciri yang dikhabarkan mengenai pembawa panji hitam, maka sudah tentulah saya telah mengatakan bahawa Tun M bukanlah Imam Mahdi.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    6. john Boddo..Madey bukan Imam Mahdi laa bonggok..Madey makhluk sial laknaluttah

      Delete
    7. Siapa yang akan ditimpa laknat itu akan terbukti tidak lama lagi.

      Malah ia akan menimpa yang terlaknat itu sebelum yang bathil itu lenyap, dan manusia akan berkata "sesungguhnya Allah tidak menganiayai si terlaknat itu sedikitpun, melainkan yang terlaknat itulah yang telah menganiayai dirinya sendiri."

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    8. si terlaknat itu ialah si john doe pendusta dan kaki kelentong....hehehe

      Delete
    9. Silaknat tulah yg dah jamin kemenangan BN 3/2..

      Delete
  19. Walau apa pun Tun M sudah bagi berlori2 "stupidity" kt najib...muka Tun M mmg marah giler dgn "stupidity" najib dan angkatan lanun dia dlm hal2 kontrak dgn China nie. Mulai arini jom beramai2 panggil najib the stupid najib...

    Tun M: Ini kontrak mcm mana mau setel?
    PM China: Lu sudah sain lu kena bayar laa...manyak senang maaa
    Tun M: Ini orang bila sain kontrak selalu tutup mata...dia baru bagitau saya dia tak tau apa2..ini mcm tak adil la friend
    PM China: Lu punya najib kita sudah tau maaa...masa sain kontrak kasi amoi duduk sama dia..mata mmg bukak besau punyaa tengok itu tetek amoi...masa sain mata mmg buka besau punyaaa maaa...tak kira la tengok apa tapi kontrak sudah sain lu kena bayar la
    Tun M: Cilaka punya najib...kau punya stupidity org lain kena tanggung (berkata dlm hati) Ok la...ok la...mata dia mmg bukak besar masa sain tapi tak aci la sebab apa pasal you kasi amoi duduk tepi?? Salah you la mata bukak besar tapi kontrak still sain mcm org buta...give face la friend..you tau mata keranjang dia mana boleh tahan itu tetek amoi??
    PM China: Semua bisnes deal kita bikin ini mcm maa....melayu mesti suka amoi...itu psl kita bagi amoi..
    Tun M: Stupid nyeerrr kau najibbbbbb...siap kau bila aku balik nanti (Marah dlm hati)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti bila kau mampus, suruh anak kau baca skrip ni atas kubur.

      Delete
  20. Dari tulisan John Doe, beliau seolah-olah tahu bhw Raja yg jd penjaga dua kota suci akan mati sebelum February 2019.

    Hebat ustaz PH ni.
    Aku kagum...boleh dilantik jd mintiri agama ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nujum BN lagi hebat. Menang 2/3 pru 14. Kikikikikiki

      Delete
    2. Raja penjaga dua kota suci akan mangkat dan menyebabkan berlakunya perebutan kuasa di antara 3 anak raja, ada di dalam hadith sahih tentang masa yang tepat bila panji hitam akan muncul dari sebelah Timur. Hadithnya bertaraf sahih dan matannya jelas. Maka ia tidak memerlukan takwilan.

      Boleh jadi ia adalah Raja Salman yang memerintah Arab Saudi hari ini dan boleh jadi juga ia adalah raja selepas Raja Salman. Raja Salman adalah raja terakhir yang memperolehi mandat untuk memerintah berdasarkan dikri bapanya Raja Abdul Aziz, pengasas negara Saudi.

      Boleh jadi juga ia adalah anak Raja Salman yang menjadi Putera Mahkota sekarang iaitu Putera Muhammad. Putera Muhammad sekarang disembunyikan keadaannya daripada rakyat selepas percubaan membunuhnya. Khabar angin ada yang mengatakan ia telah meninggal dan ada juga yang mengatakan ia sedang sakit terlantar akibat kecederaan semasa cubaan membunuhnya.

      Ada pula tarikh Februari 2019 telah saya berikan adalah berdasarkan kepada kira-kira yang dibuat berdasarkan hadith yang sahih juga. Mafhum hadithnya ialah 'Allah akan mengirimkan seorang mujaddid di dalam tempoh setiap 100 tahun'.

      Hadithnya juga bertaraf sahih matannya juga jelas tetapi ia memerlukan takwilan siapakah sebenarnya mujaddid terakhir umat ini pada zaman khilafah yang lepas.

      Begini caranya saya melakukan kira-kira dan meletakkan Februari 2019 sebagai tarikh akhirnya:-

      1. Jumhur umat berpendapat mujaddid terakhir pada zaman khilafah yang lepas ialah Sultan Abdul Hamid Uthmani sendiri. Baginda adalah khalifah yang terakhir yang memiliki kuasa mutlak. Baginda telah mangkat pada Februari 1918. Maka berdasarkan hadith seorang mujaddid setiap 100 tahun, maka tempoh akhir untuk mujaddid terakhir umat ini muncul ialah pada Februari 2019, kerana selepas Februari 2019, tempohnya akan mencecah 101 tahun. Hari ini, bulan Ogos 2018, kita sudah pun berada di tahun ke 100 iaitu tahun terakhir untuk mujaddid terakhir muncul. Ia tidak sepatutnya melepasi tempoh 101 tahun.

      2. Daripada hadith2 sahih lagi bersifat mutawatir ma'nawi, Mujaddid terakhir umat ini ialah Imam Mahdi sendiri. Maka berdasarkan hadith2 berkenaan, tarikh akhir untuk Imam Mahdi muncul di tengah umat ialah pada Februari 2019. Ini juga bersesuaian dengan banyak lagi hadith sahih tentang saat kemunculannya.

      3. Munculnya Imam Mahdi adalah di dalam tempoh yang hampir serentak dengan kemenangan mutlak yang dicapai oleh pembawa panji hitam @ pemuda bani tamim dan berkibarnya panji hitam dari arah Timur.

      Maka di situlah saya telah membuat kesimpulan bahawa kemenangan mutlak pasukan pembawa panji hitam akan berlaku pada atau sebelum Februari 2019.

      Memandangkan Tun M adalah calon tunggal yang memiliki ciri-ciri 'pembawa panji hitam', maka saya mengatakan bahawa Tun M adalah orangnya dan demikian ia akan melalui pertempuran klimaksnya pada atau sebelum Februari 2019 dan ia akan menang di dalam pertempuran itu.

      Cara kemenangannya ialah 'amrillah' (perintah Allah) seperti yang disebut di dalam hadith atau 'amrin min i'ndih' (perintah dari sisiNya) seperti yang disebut di dalam surah Al-Maidah.

      Amrillah atau amrin min i'ndih apabila diterjemahkan ke Bhs Inggeris akan bermaksud 'act of God', yang secara termanya adalah bermaksud 'kebinasaan melalui kuasa alam'.

      Di situlah letaknya rahsia bagaimana zaman fitnah akan ditinggalkan iaitu dengan kesemua ahli fitnah itu dibinasakan melalui kuasa alam.

      Apabila 'alam' yang membuat keputusan, maka manusia tidak lagi akan mampu beralasan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Ust Doe, yg kau kira tu tahun masihi bukan tahun hijrah.

      Ada tarikh akhir utk imam Mahdi muncul ya?... February 2019 tarikh akhir ya? ...ni chief nujum Dr Penang.

      Lepas ni aku nak telefon PM, minta lantik John Doe jd ahli nujum negara bertaraf menteri penuh.

      Delete
    4. john doa hnya berani dlm blog dgn cerita loyar buruknya kalau dpn org ramai atau ceramah dlm tv pasti kecut talo sebab takut kena ketawakan dan kena lempar dgn telo busuk dn juga tahik.Hahaha.

      Delete
    5. Kau pun sama jugak kejora. Kat blog orang bukan main temberang, tp depan org takut nak mampus. Kikikikiki

      Delete
    6. Apabila Nabi Muhammad saw mengatakan '100 tahun', baginda tidak menyebut sama ada ia tahun Hijrah mahupun tahun Masihi.

      Ia boleh jadi tahun Masihi sebab pada zaman Nabi saw kiraan tahun Masihi telah pun dibuat, sedangkan pengiraan tahun Hijrah hanya dimulakan pada zaman khalifah Umar al-khattab.

      Ia boleh jadi juga tahun hijrah disebabkan kejadiaan-kejadian penting di dalam sejarah umat pada zaman salaf direkodkan di dalam tahun Hijrah.

      Mengapa saya gunakan kiraan tahun Masihi? Sebab bilangan hari di dalam tahun Masihi adalah lebih daripada tahun Hijrah. Maka apabila saya gunakan kiraan Masihi sebagai due date, maka kiraan hijrah akan berada di dalamnya. Bermaksud sekiranya tempoh akhir kiraan tahun Masihi ialah pada Februari 2019 maka tempoh akhir berdasarkan kiraan hijrah akan lebih singkat daripada itu.

      Dahulu saya pernah seringkali mendengar bahawa para ahli tafsir berpendapat tempoh kewujudan umat Islam di atas muka bumi tidak akan mencecah 1500 tahun hijrah tanpa mengetahui atau memahami daripada mana mereka membuat bacaan ini.

      Selepas mengkaji dan merungkai maka saya tidak dapat tidak turut bersetuju dengan pendapat ini.

      Ini adalah kerana, tempoh khilafah terakhir akan berlangsung paling lama ialah 40tahun (mengambil kira Imam Mahdi dan Nabi Isa a.s) dan sekiranya Imam Mahdi akan muncul pada 1440/2019 maka khilafah akan tamat pada 1480/2059.

      Umat Islam akan dibenarkan untuk wujud di dalam tempoh bid'i sinin selepas itu. Bid'i sinin bermaksud tempoh 10 tahun dan ke bawah. Ertinya tarikh akhir untuk umat Islam wujud ialah sekitar sehingga 1490/2069. Tafsiran bid'i sinin ini saya ambil daripada surah Rum dan fakta sejarah bahawa bid'i sinin di dalam surah tersebut berlaku kurang daripada tempoh 10tahun.

      1490 menepati kiraan para ahli tafsir bahawa umur umat Islam tidak akan mencecah 1500 tahun Hijrah.

      Saya bukan ahli nujum kerana ahli nujum ialah orang yang melihat kepada Bintang untuk membuat ramalan (maksud Nujum ialah Bintang, malah ada surah yang dinamakan sempena Bintang iaitu surah An-Najm).

      Dua orang yang sebenarnya layak digelar ahli nujum ialah orang yang memakai nama samaran KEJORA dan VIRGO. Kedua-duanya sudah tidak berani untuk muncul di atas nama yang sama dan hanya menyorok di sebalik 'anon', sedangkan saya pula kekal muncul di atas nama john doe.

      Patutlah ramalan KEJORA @ VIRGO bahawa BN akan menang 2/3 pada PRU meleset dengan teruk sekali, sebab dia/mereka jadikan Bintang sebagai panduan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    7. john doe nujum Kepala Taek yg Sesat dan Pendusta akhir zaman. Kikikikiki

      Delete
  21. Dr Mahathir mahu 'Tembok Besar China Kuantan' diroboh

    Wartawan Malaysiakini
    23 Aug 2018, 5:42 pm (Dikemaskini 23 Aug 2018, 5:50 pm)

    A A
    WAWANCARA | Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mahu melihat tembok yang mengelilingi Taman Perindustrian Malaysia-China Kuantan (MCKIP) dirobohkan.

    Malaysiakini dalam laporan khas tahun lalu menyorot pembinaan tembok sepanjang kira-kira sembilan kilometer mengelilingi kompleks industri berkenaan yang digambarkan oleh penduduk tempatan sebagai "Tembok Besar China Kuantan".

    Dr Mahathir dalam wawancara pertamanya selepas pulang dari China berkata beliau sedang cuba meletakkan semula pihak berkuasa Malaysia di kawasan itu dan telah membangkitkannya kepada Beijing.

    "Saya jelaskan kepada kerajaan China bahawa kita akan patuhi peraturan, undang-undang dan amalan mereka di China, jadi kita juga mahu mereka mematuhi undang-undang dan amalan di Malaysia. Mereka tidak pernah menyatakan keengganan kepada hal ini.

    "Kami perlu memastikan bahawa pembangunan ini mengikut undang-undang dan peraturan," katanya kepada Malaysiakini dalam wawancara di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya.

    Pekerja dari China memberitahu Malaysiakini bahawa mereka dilarang keluar dari kawasan tembok berkenaan dan pekerja dibahagi-bahagi mengikut wilayah tempat tinggal mereka di China.

    Wakil tempatan yang dipilih juga mengadu bahawa mereka tidak dibenarkan masuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun madey orang berani..najob penakut..

      Delete