Wednesday, August 15, 2018

RELEVAN LAGI KAH REFORMASI DI ERA PH DAN.MENJELANG 2020

Yang dah hadam REFORMASI tolong terangkan sikit apa isi missi visi REFORMASI yang selalu dilaungkan?

Malaysia Baru lebih harmoni untuk diiltizamkan oleh rakyat malaysia pelbagai bangsa lebih2 lagi REFORMASI itu sangat dekat dengan pembangkang dulu yang sudah menjadi kerajaAn.

5 comments:

  1. Dr Mahathir beri isyarat ada bau busuk mengenai Pakatan Harapan
    ULASAN

    Anwar dan Dr Mahathir kedua-duanya perlu ikhlas.
    MALAM tadi bertempat di sebuah hotel di Petaling Jaya Dr Mahathir Mohamad mengadakan perjumpaan dengan para menteri, timbalan menteri dan juga wakil rakyat PH. Pertemuan itu tertutup dan tidak ada laporan dari mana-mana media massa.

    Sehingga pukul 12:00 tengah hari kelmarin idak dapat diketahui apakah butiran taklimat di pertemuan itu.


    Beberapa orang ahli parlimen yang ditanya juga keberatan untuk menceritakan tujuan dan hasil pertemuan itu. Hanya ada yang memberi tahu secara ringkas ia adalah pertemuan biasa tetapi memberi signifikan yang penting. Sementara yang lain pula memberi tahu Dr Mahathir mengingatkan yang PH adalah sebuah gabungan yang perlu diperkuatkan.

    Dengan memetik dari berbagai maklumat lain, katanya dalam pertemuan itu Dr Mahathir memberi peringatan agar ahli gabungan senantiasa menjaga disiplin demi keutuhan kerajaan PH. Dalam keadaan PH berkedudukan sama rata, disiplin sangat perlu. Beliau juga diceritakan menegur ahli parlimen kerajaan supaya bersikap sebagai kerajaan bukan lagi seperti pembangkang.

    Beliau juga memberi ingatan yang pihak pembangkang kini sedang menanti masa sahaja untuk menarik mana-mana ahli gabungan untuk bersama mereka. Jika ini berlaku nescaya gabungan PH dan kerajaan Harapan akan berkecai dan semua pihak akan terngangga dan terbeliak.

    Ini adalah taklimat khas selepas terbentuknya kerajaan. Apabila Dr Mahathir mengadakan taklimat khas, ia boleh disifatkan ia penting. Boleh jadi beliau juga bercakap soal prestasi menteri dan timbalan menteri juga. Atau mungkin sudah ada desas desus sesuatu yang buruk akan berlaku kepada PH. Mungkin dia juga sudah terbau hamis dan hangitnya Pakatan Harapan?

    Atau pun sebelum keadaan menjadi lebih buruk beliau mengambil tanggung jawab itu. Peringatan dan nasihat itu agak mengejutkan kerana dalam sibuk beliau boleh meluangkan masa untuk adakan perjumpaan itu. Jika ia tidak serius dan penting ia boleh ditangguhkan? Justeru pertemuan tersebut penting kalaupun tidak terdesak.

    Memang diluar sana ada banyak tukang congak mengenai kedudukan kerajaan PH kini. Tukang-tukang congak itu lebih kepada berteori dengan kedudukan parti-parti dalam gabungan kini yang sama kuat dan seimbang. Mungkin juga sudah terdengar di telinga PM itu akan ada perancangan untuk memecah belahkan PH sehingga boleh mengancam kedudukannya?

    Kenyataan Ahmad Zahid Hamidi sebelum ini yang memberi bayangan kerajaan PH tidak akan sampai tiga tahun, sekali tilik ia semacam kelakar dan gimik sahaja, tetapi jika diperhalusi ia ada asas-asas kukuh berpandukan kepada komposisi parti pembangkang dan kerajaan kini. Dr Mahathir seorang yang mempunyai telinga lintah dan mata burung "malas" (night bird) yang dapat melihat waktu malam.

    ReplyDelete
  2. https://www.amenoworld.org/2018/08/memalukan-menfitnah-kapar-perlu-minta.html?m=1

    Link atas sudah viral.. dan video atok kau dah viral..
    atok kau dan daim punca haru biru.. jangan fitnah pulak
    puak UMNO/PAS pulak yg buat... wayang dah nk start jom
    beli popkon bole masuk tengok wayang..

    Puak bani mim kombo mangkok tingkat tunggu masa jer
    nak kibar panji panji kunyit.. merecik masam putrajaya
    skg ni...

    haaaa tepuk.. tepuk...!!

    ReplyDelete
  3. REFORMASI??...lama dah patut dibuang kedalam longkang.Orang2 sekarang dah cerdek pandai,buat apa dok ikut style lama Anuar yang ketinggalan zaman tu....bagi je lah kepada Rafizi bangang tu yang dok pikul REFORMASI karut Anuar ,sehingga sanggup mensia2kan harapan ibu bapa yang telah memberi pelajaran begitu tinggi,tetapi hari ini Rafizi sanggup menjadi barua kepada Anuar dan pengkhianat kepada NEGARA.

    ReplyDelete
  4. i have lived my life since 1957 when malaya was independent. i have experienced joy when sarawak and sabah formed dederation of malaysia in 1963. i have seen 7 PMs in action. for sarawak have seen 6 CMs leading sarawak....by the way i am a malay and a muslim from the state of sarawak.

    i personally do not see any need for REFORMASI when it was firstc started by a proven convicted sodomite but later pardoned. it was a political greed and thirst for power and position.

    what we need is honesty sincerity and working together to ensure a stable state. all racial religious reform polemics should stop......

    personally i feel we should give 7th pm his space to create a new malaysia.....

    ReplyDelete