Friday, August 31, 2018

BILA NAJIB AKAN MULAKAN SAMAN KE ATAS MAHATHIR MENUDUHNYA PENCURI, PEROMPAK...

Masa untuk membuktikan Najib bersalah dalam semua tuduhan sebelum PRU14 sudah mencukupi untuk kerajaan berbuat demikian terutama dengan lantikan AG yg dikatakan super-superman dan perlantikan pesuruhjaya SPRM yang dramatik. 

Malah Rosmah langsung tidak disentuh? Sedangkan ia merupakan sasaran figure yang paling popular. 

Apakah berbaloi untuk kerajaan memberi alasan siasatan masih berjalan atau sebenarnya siasatan menemui jalan buntu?

Apapun kerajaan masih mempunyai alasan yang kuat kerana tertangkapnya lagi beberapa individu yang dianggap team najib. 
Lebih dari itu jo lo juga belum dapat disiasat dan didakwa menyebabkan kedudukan najib belum cukup selamat. 

Dalam situasi ini,  jika Najib benar yakin,  dia di pihak benar,  sudah sewajarnya mula mengatur langkah untuk saman mereka² yang berkaitan. Gunakan peluang sebaik mungkin membersihkan diri. 


26 comments:

  1. Biarkan bertatih asalkan langkah itu yakin dan cermat...

    Najib tetap akan kena juga akhirnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takdir ditangan Allah, bukan ustaz Doe yg tentukan.

      "Najib tetap akan kena juga akhirnya..." Ini ucapan manusia yg sesat dan menyesatkan.

      Delete
    2. Komen saya di atas itu tidak bermakna saya memegang takdir, saya percaya semua pembaca pun memahami maksud saya.

      Walaubagaimanapun saya terima komen anon kerana isinya betul.

      Di atas nasihat anon berkenaan, saya memohon untuk membuat pembetulan dengan memberikan butiran yang lebih terperinci kepada komen awal saya di atas, supaya ia tidak kelihatan seperti saya yang memegang takdir.

      Begini pembetulannya:-

      "Dengan izin dan kehendak Allah, Najib tetap akan kena juga akhirnya, sesungguhnya Allah tidak pernah memungkiri janji-janjiNya bahawa orang-orang yang melakukan pengkhianatan dan berpaling daripada jalan yang lurus pasti akan menerima balasannya, cepat atau lambat, di dunia ataupun akhirat atau kedua-duanya sekali. Sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun tetapi manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri."

      Semoga jelas in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete






  2. NAMPAK GAYA, TUN MAHADIR YANG PATUT SAMAN NAJIB SEBAB MENFITNAHKAN ANAKNYA DENGAN PETRON SEDANGKANMIFRZAN SUDAH LAMA JUAL SHARENYA DALAM SYARIKAT ITU.

    "Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak menyifatkan pelantikan
    Petron sebagai salah satu pembekal minyak untuk kenderaan kerajaan
    menyebabkan konflik moral.

    Beliau berkata ini kerana umum mengetahui pengarah dan pemegang saham
    syarikat itu adalah anak Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, Mirzan.

    "Itu yang berlegar dalam minda kebanyakan rakyat Malaysia hari ini.

    "Sudah tentu timbul soal (berkenaan) pemilik Petron yang boleh menjadi
    konflik dari sudut moral," kata Najib ketika ditemui pemberita di program
    perkelahan Hari Merdeka di Kuala Lumpur, hari ini.

    Surat pelantikan Petron tular di media sosial baru-baru ini dan menimbulkan reaksi pelbagai pihak. Antaranya bekas ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Datuk Razlan Rafii yang mendesak kerajaan menjelaskan perkara itu, antaranya sama ada ia dibuat melalui tender terbuka atau tidak
    Kementerian kewangan kemudian menjelaskan Petron bukanlah pembekal tunggal dan pelantikan dibuat mengikut kaedah pentadbiran yang normal.

    "Dan ia dapat membuka peluang serta persaingan sihat di kalangan pembekal minyak petrol dan diesel," katanya dalam kenyataan.

    Petronas dan Shell menjadi pembekal petrol dan diesel untuk kenderaan kerajaan sejak 1997.

    Mirzan telah menjadi pengarah dan pemegang saham Petron Corporation sejak 2010. Bagaimanapun Petron Malaysia telah menjelaskan beberapa tahun lalu bahawa Mirzan tiada sebarang saham atau peranan dalam operasi syarikat itu di Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Bagi aku plak najib ni perosak bangsa...mana Melayu nk sorok muka bila dorang ckap najisb tu perompak.penyamun sebab najibs ni kira spesis Melayu...malu aku bila dorang tanya dlm Islam ni mencuri tak beedosaker dan kenapa pas ygkuat Islan dokong najibs .dorang tk rasaa kena tipu bila nyatanya yang sebenarnya 1mdb tkda duit. Kita nk syariat Islam tu betullah tapi takkan la bole bersetongkol dgn penipupenipupenipu...ni karut

    ReplyDelete
  4. KUDA wajib dikecualikan dpd SST sebab ia binatang segar tanpa proses. Dan lebih penting lagi harganya bukan murah dan binatang kesukaan pm. So, jgn komplen knp kuda tak kena sst ok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau telur kuda masin barulah ada sst.

      Delete
  5. Mcamna menteri kaya..rakyat plak susah barang naik jee..nenteri plak tunjuk rumah besarla..sering keluar negara.kawin modella..anak pun ada kuaaa dlm kerajaan.rakyat plak sudahla keba bayar gst .minyak plak tiap minggu naik..rumah plak kerajaan yg dipilih rakyat naikkan harge rumah gilagila sampai rakyat tak mampu last skali rakyat sendiri merempat..tengok plak orang asing majoriti dorang dok kt tempat mewah.saper yg pilih kerajaan sebebarnya r..rakyat Malaysia pening sudahnya Melayu dh jaditak percaya kt Melayu sbb yg dupilih sebenarnya penyamun lepas tu suka salah guna kuasa..Umno yg buat ramai Melayy sokong dap kebanyakkanya protes kt umno yg memang terkenal swteru dap..Bn pun bungkus..klau umno ingat Melayu bodoh sebab dap umbo silap kebanyakkan Melayu yg sokong ph tu nak ajar orang Melayu yg korang ajar..Rakyat dh meluat tngok Umno .yg kalahkan umno bukan dap yg kalahkan umno ni sebenarnya org umno sendiri yg dh menysmpah tngok lanunlanun yg berkuasa dlm umn0..aku dh banyak kali cakap umno dh pupus .letak dlm muzium lagi baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duhai kerajaan Malaysia yg dipilih rakyat, berikanlah aku sebuah kondominium mewah lengkap kolam renang di KL ni. Walaupun aku tak cukup duit, tapi aku berhak dapat sbb aku undi PH yg memerintah sekarang. Aku Melayu kat atas ni nanti jd sekuriti jaga gate kondo aku.

      Delete
    2. Aku Enti KEJORA BODOO SANGATFriday, August 31, 2018 7:34:00 AM

      Bagi bukti ko undi PH...

      Delete
    3. Kau pon kena buktikan bhw bukan individu yg terkantoi melancap depan laptop dlm pejabat PKR dulu tu.

      Delete
  6. Jon Doe biar lambatdan bettatih makkk die...! Jon Doe masa atok kau berkuasa dah makin tamat.. susah ssgt ke nak angkao Jolo.. dan yg lain lain.. pengakuan AG kertas siasatan pun belum siap menyebabkan AG kecut telo tarik diri... Ganti dng Leman itu kan peguam Anwar Ibrahim... nnpk tak game Atok Megafitnah kau tunggu masa nak tamat..

    Banu tamil93 tunggu masa nak masuk kubo.. baba bani mim kombo mangkok tingkat lupa kan la... rosak otak macam tomato diracun dengan macam benda bangang kau tu...

    tunggu CERTOT (cerita kontot Mazleee bahagian ke 2 nnti..)

    Merdeka Merde.. medeyyy..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni bodoo tak paham laporan AG lantik peguam luar dakwa najib mcm najib lantik mualaf shafeei dakwa anwar...

      Tak de pon AG kata bukti tak cukup untuk dakwa najib...ko putar putar yeek..

      Najib dah didakwa kes pertama berkaitan 1 mdb iaitu src hingga najib tak cukup duit nak bayar jaminan.. ...

      Delete
    2. Kesemua kaum yang dibinasakan dahulukala mempunyai satu persamaan iaitu mereka menjadikan masa sebagai 'bukti' dan 'alasan', sedangkan dari sudut dakwah dan penghakiman masa yang diberikan kepada manusia sebenarnya hanyalah 'tempoh'.

      Dulu mereka inilah juga yang berkata 'tiada pendakwaan ke atas Najib bermakna Najib tidak bersalah". Nah, kini Najib sudah kena tidak kurang dari 7 pendakwaan.

      Kini mereka masih lagi menggunakan masa sebagai alasan. Maka jawapan saya ialah "tunggulah sehingga tempoh itu sampai dan bersukarialah sementara masih punya tempoh".

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. Najib tunggu kucing tumbuh tanduk baru saman tun mahathir...WSJ dan SR dah lebih 2 tahun tunggu saman dari najib yg blm sampai...

    Katanye loyar najib tak jumpa alamat SR dan WSJ...

    ReplyDelete
  8. Aku Enti KEJORA BODOO SANGATFriday, August 31, 2018 6:50:00 AM

    Macai2 heboh najib tak perlu dan tak guna saman WSJ SR dan tun mahathir...biar puak pembangkang tertunggu2 katanye...

    Mcm mana nak saman kalo saman kena lipat balik dlm mahkamah...

    Najib saman Tony Pua tapi najib yg mintak tarik balik kes saman kerana tak de kuasa lagi....berani setengah jalan..

    ReplyDelete
  9. Kau kerajaan skang dakwa la. Tommy pun dah lari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa? Tommy pun dah lari? Kuat berkhayal betul.

      Delete
    2. Penipu tetap mendusta...putar fakta...

      Delete
    3. Najib didakwa terima RM42 juta hasil aktiviti haram

      Oleh Wartawan NSTP
      Share

      Tweet

      Share
      KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, didakwa di Mahkamah Sesyen di sini, menerima wang hasil aktiviti haram berjumlah RM42 juta ke dalam akaun miliknya.

      Najib didakwa menerima wang berjumlah RM42 juta hasil dari aktiviti haram yang dipindahkan mengikut Sistem Pemindahan Dana dan Sekuriti Secara Elektronik Masa Nyata (RENTAS) ke dalam akaun miliknya di AmIslamic Bank

      Beliau didakwa melakukan perbuatan itu di Am Islamic Bank, Bangunan AmBank Group, No 55 Jalan Raja Chulan, dekat sini antara 26 Disember 2014 dan 10 Februari 2015.

      Delete
    4. Aku Enti KEJORA BODOO SANGATFriday, August 31, 2018 7:48:00 AM

      Bukti transaksi bank jelas wang dari SRC anak syarikat 1mdb...boleh elak ker dlm mahkamah?...

      Saya tak tau...taK tau...saya tahu hantam sajaa..

      Delete
  10. Aku Enti KEJORA BODOO SANGATFriday, August 31, 2018 8:13:00 AM

    Najib berkuasa keatas wang amanah pencen KWAP..najib luluskan 4 billion wang orang pencen dilabor kedlm SRC anak syarikat 1 mdb yg dikuasai jugak oleh najib...najib lulus pelaboran src di negeri minah altonya...

    Najib lulus kpd najib akhirnye 4 billion lebur dan lesap...42 jita singgah ke akaun najib..

    ReplyDelete
  11. Amaran:
    Teruskan spin bermacam sabotaj terhadap kerajaan yg menang PRU14 dgn majoriti dipilih oleh semua kaum rakyat Malaysia. Kemenangan ini juga atas restu ketentuanNYA.
    Teruskan dengan kerja kotir yg menidak ketentuanNYA dan menujulah kejalan mungkar.
    Allah tidak menganiayai hambaNYA.
    Yg bathil sudah terserlah...
    Pilihan ditangan masing2.
    Rakyat Malaysia wajib tentang pensabotaj yg terdiri dari secebis baki Melayu yg frust tak dpat terima kekalahan. Mereka ini juga terus menerus degil sabotaj, bertujuan menyambung aliran wang haram dan mengambus kesalahan lampau.
    Samaada mereka telah dinyah akal oleh ketua2 pelahap umngok pispus yg sanggup lihat negara terbakar.

    Perancangan Allah lebih bijak.
    Rakyat juga sudah celik, dan makin meluat melihat gelagat desperoyan.

    Merdeka !!!. Malaysia Baharu tanpa puak melayu bangsat penipu Umngok Pispus

    ReplyDelete
  12. KAMI LAWAN FITNAH JIJIK KERAJAAN YG BERASASKAN SENTIMEN PERSEPSI FITNAH JIJIK... KAMI PUN TAK HADAP SSGT KALAU NAJIB DIPENJARA.. NAJIB HANYALAH SUBJEK KEPADA FITNAH JIJIK TERSEBUT...

    #BANGKITLAWANFITNAH... SYAHID..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengunaan "Kami" tu sudah memartabatkan anu kecil ko sendiri. Tahniah

      Delete