Thursday, August 30, 2018

MOD KEMERDEKAAN HILANG SELEPAS SEDAR NEGARA MASIH DIJAJAH DENGAN LEGACY BEBAN HUTANG TERBESAR DAN PERJANJIAN PALING BANGANG DALAM SEJARAH BANGSA.


Pemimpin yang terlibat macam tak pernah pergi sekolah,  tak tahu baca,  tak lulus periksa... 

Pemimpin Terlibat dan Sekutu yang masih hidup mahupun yang sudah mati, di sisi mereka sudah bukan lagi gambar lusuh keluarga,  rumah pusaka, suasa,  perak,  ratus atau ribu tapi potret antik monalisa, condo agam, intan,  permata,  juta dan billion - wang dari  langit. 

Hancur luluh pejuang² kemerdekaan dan pembangunan  terdahulu melihat negara kini tercorot di rantau.
Remuk redam hati perwira negara melihat pengganas dan komunis yang dulunya diusir diburu kini dijemput sebagai tuan,   bertapak dibumi pertiwi. 

Untuk bina semula jalan ke syurga,  ia tidak semudah seperti dahulu kerana musuh dan pengkhianat berada sangat dekat dengan kita. 

















19 comments:

  1. Haa...ye la tu. Yg lain buat perjanjian semuanya bodoh, semuanya bangang. Rakyat hidup lebih selesa dpd masa sekarang akibat perjanjian² bodoh bangang. Yang tak bodoh dan bangang ialah baru je diangkat jd pm, arahkan MoF berikan Petron kepunyaan anakanda pm tersayang kontrak pembekal rasmk minyak kenderaan kerajaan. Aku tahu antara jawapan 'back up' dan tak bangang ialah Petron hanya sebagai alternatif di samping shell dan petronas. Tapi cuba bayangkan, lebih sedikit dari 100 hari hari sebagai pm, amalan KRONI dan NEPOTISME dan diamalkan tanpa segan silu. Semua org tahu siapa ampunya Petron, so adakah bila dh jadi pm tak perlu peduli apa persepsi dan anggapan rakyat? Dan persoalannya, kenapa cepat sgt, seolah mengejar masa. Kd, ikhlas aku cakap aku adalah pengguna tegar minyak Petron dari dulu dan kini serta akan datang. Aku akan terus beli minyak Petron kepunyaan Mirzan, cuma aku mual dgn permainan kroni ini. Orang lain buat semua salah, bodoh dan bangang. Bila diri sendiri buat tak apa pulak. Tak segan, tak malu, dan yg lebih utama tak rasa rakyat dibangangkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang perjanjian dulu tu bangang. Ada ke patut bayar ikut tempoh masa dan bukannya kemajuan kerja. Kahkahkah... Lepas tu macai nak bekap. Kompomlah bangang. Muahahahah

      Delete
    2. Alhamdulillah Petron dapat, bukannya Petro Saudi.

      Delete
    3. Bukan petron saja yg dapat....shell dan petronas pon dapat jugak...

      Kalo minyak di petronas habis keenderaan merajaan boleh ambik di shell dan petronas...

      Bukan semua daerah ade shell...

      Selepas pru aku rasa selesa...barang tak melambonng dan harga minyak kekal...kalo najib menang teruk lah aku...
      Terbaru gula turun...tak de komen kincin manis akan meningkat?..

      Delete
    4. Hutang 1 mdb berbilion2 blm selesai...datang plak hutang gst 19 billion...datang lagi hutang incometax 16 billion...mana nak sakau duit nak bayar?...ini semua angkara najib...

      Buat perjanjian hutang cina kominis batal projek kena bayar puluh2 billion...puuuii..

      Delete
    5. Dulu penjajah datang menjajah....najib dan umno jemput penjajah cina kominis menjajah...

      Datang melabor kunun tapi bawak pekerja sekampong....buat tembok...pihak berkuasa tak boleh masuk....ape jenis pelaboran ni?...

      Delete
    6. Sy bangkang kalau petron yg dpt tp petron tk buka di putrajaya. Saya memang peminta petron dn si syorkan oleh mekanik mekanik bengkel

      Delete
  2. Maaf kd, tajuk posting ko paling win pagi ini sebab pemahaman yg sgt² BODOH dan BANGANG. Tau sebab apa? Mod merdeka sebagai tajuk tu. Kita dah secara rasmi 61 tahun DIMERDEKAKAN. So, ayatnya ialah ulangtahun. Bukan seperti baru merdeka. Sila rujuk kpd pakar bahasa. Perhatikan di seluruh negara. Ayat² yg digunakan utk msnyambut ulangtahun kemerdekaan kali ke 61 adalah salah. Sepatutnya mod hilang sebab kerajaan bangang tak betulkan kesilapan tu, ni sebab perjanjian konon. Percaya sgt dgn cakap politik org politik. Depan mata bahasa sendiri bahasa dirogol tapi buat tak peduli. Hingga diri sendiri terlibat sebagai perogol bahasa melayu. Malu dengan bangla yg boleh berbahasa melayu tapi melayu sendiri bangang dengan bahasanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan bangang tu dah lingkup pun.... Muahahahahaha...

      Delete
    2. Ko sibuk pasal bahasa. Malu konon. Tapi yg org mencuri depan mata ko tak malu. Bangang!!!!!!

      Delete
    3. Kau ni banyak belajar ilmu meroyan, ilmu fitnah dan emosi yang tidak stabil.

      Kau ulas perkatan kemerdekaan, kena guna perkataan ulangtahun, itu untuk kefahamn budak tadika, kau yang dua bangka pun confuse juga.

      Kau tak ulas definasi mod dan kata sifatnya. Dan kau tak kaitkan dengan isi tajuk yang banyak melibatkan nostalgia dan flashback menunjukan kemerdekaan itu sudah berlalu..

      Kemerdekaan ada kaitan dengan semangat patriotik, mod atau roh kemerdekaan itu aku cuba tanamkan...

      Delete
  3. Perjuangan kita belum selesai
    Kerana hanya yang cekal dan tabah dapat membina mercu tanda bangsanya yang berjaya.

    Salam Jumaat dan selamat ulangtahun hari kemerdekaan sdr KD dan sahabat-sahabat semua.

    Merdeka kali pertama daripada penjajahan British
    Merdeka kali kedua daripada pengkhianat kleptokrasi
    Adakah akan wujud merdeka yang ketiga?

    Apa pun mari bersyukur dan meraikan.

    Merdeka! Merdeka! Merdeka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau belum metdeka maseh dibelenggu oleh sifat bodoh dan sifat pendusta...hehehe

      Delete
  4. Anak bgtau bapaknya nama mahadir supaya proposed syktnya petron pada perdana menteri.. Sebab sygkan anknya sgt2 mahadir pun tel perdana menteri minta luluskan.. Pm pun bg kelulusan sebab mahatir kawan pm. mahadir pun bertemu pm mahadir nak ucapkan terima kasih sebab bg tongkat emas pd ank mahadir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian, idea asal mat sabu tapi bila ciplak, plagiat, buat kerja haram, susunan hambar..
      Tawar, sampah, longkang.

      Delete
  5. saya senyum seorang diri. jijah kata haram sokong lgbt. saya sangat setuju.

    by the same token HARAM sokong Anwar jadi PM sebab soknng SODOMY HARAM. Anwar is a proven sodomite, tried in court and found guilty and jailed before given royal pardon.

    kalau nak compare...it has to be an apple with an apple....what do u think?

    Saya samvung konen ini dengan laungan NERDEKA MERDEKA MERDEKA dari sodomite

    ReplyDelete
  6. Kerja menidak kuasa Allah makin terang oleh segelintir umngok dan pispus.
    Royan menjadi usaha terakhir melayu perut busuk hati hitam.
    Moga sempat beralih dari laluan ke neraka jahanam.
    Lakonan2 lilit serban 2 kg dan apartheid ketuanan sudah jauh ketinggalan zaman. Penuh dgn tipu muslihat.
    Sarat dgn nafsu serakah celah kangkang. Anu kecil, sebb itu asyik nak bini 4 dan 77 bidadari ketat bawah umur
    Bab celah kangkang dan Soda jd keutamaan.
    Fokus dh hilang.. Mungkar jadi kawan, MCA sanggup disodok belakong.
    Hari2 nak sabotaj PH yg diletakkan oleh Rakyat dgn diizin ketentuan oleh Allah.
    Selamat teroka jalan keneraka jahanam.
    Lu sendiri pilih...umngok pispus.
    Sudah bgtau.

    ReplyDelete
  7. Kih kih kih, peguam negara angkat tangan. Sebelum ini bukan main heboh konon semua bukti sudah ada di pejabat peguam dan sedia nak dakwa najib.
    Hari ini beritahu melalui surat rasmi ip belum sampai ke pejabat peguam. Malah pendakwaan diswastakan pulak!! Huhu...berbulan² sebelum pru cakap bukti sudah cukup dan tinggal nak heret najib ke mahkamah shj. Hari ini mengaku bahawa bukti tak cukuppun. Salahkan polis dan sprm sebagai kambing hitam. Nampak sgt jerat madey semakin makan tuan. Tanggunglah dosa menipu satu dunia konon BUKTI DAH ADA DAN CUKUP!

    ReplyDelete

VAKSIN TAK WAJIB TAPI MENTERI MCM HITLER

  Guru enggan divaksin berdepan risiko pertukaran Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/163606/BERITA/Nasional/Guru-enggan-...