Tuesday, August 7, 2018

SIKAP PEMIMPIN DAN POLITIK UM-NO PASS MENYUMBANG LIM KIT SIANG SEBAGAI PM




Tuduhan lim kit siang dap sebagai komunis tanpa bukti dan sah di sisi undang² sekadar membuka peluang yang lebih luas kepada orang seperti lim kit siang menjadi PM. 

INi merupakan kenyataan dan amaran kepada orang Melayu bahawa politik perkauman dan ugama yang sempit akan membawa padah.

Kalaupun pemimpin itu seseorang Melayu dan Islam , tetapi jika akhlaknya rendah,  amanahnya kurang - lambat laun kedudukannya akan runtuh,  contoh nyata apa yang berlaku pada Najib sekarang. 

Malah di kalangan pemimpin umno dan pas,  jika mahu dicari seseorang yang berkebolehan + berakhlak + beramanah untuk di tabal sebagai PM,    kita tidak boleh jumpa sesiapapun untuk dinamakan... 

Sampai begitu sekali,  parti yang otai tetapi pupus dengan pemimpin yang berkebolehan. .

Yang ada kebanyakan,  berkebodohan.. 



# ini juga peringatan dan amaran kepada komponan PH berteraskan Melayu.
Jika ada yang gopoh, tamak,  tidak ukur baju di badan sendiri,  over politicking...lambat laun terpaksa akur orang seperti lim kit siang terpaksa diterima sebagai PM. 

# Dengan hanya belasan kerusi,  tercorot di kalangan komponen, Tun masih muncul paling berkuasa dan sebagai PM (minoriti menguasai majoriti) tetapi peluang dan kesempatan ini tidak akan ada lagi pada mana² pemimpin Melayu selepasnya. 

# PAS yang secara lelucon mengaku "king maker" tidak lebih sebagai alas dan tempat dipijak-pijak oleh umno untuk naik ke atas..





4 comments:

  1. It's amazing to visit this web site and reading the views of all
    mates concerning this post, while I am also
    keen of getting familiarity.

    ReplyDelete
  2. Tuan, mengenai artikel diatas...saya sokong penuh dan memang ahli umnobyang ada sekarang tinggal yang lembam dan bodoh saja. Sudah nampak TAPI masih mempercayai kata2 bekas pemimpin dia. Contoh si najib Perompak Malaysia, masih ada yang percaya najib ini JUJUR dan AMANAH dalam menjalankan tugas sebagai PM dahulu. Tak terfikir kenapa banyak duit dan barang kemas disimpan dalam rumah dia?

    ReplyDelete
  3. Now more worms coming out from the stinking holes...we heard in Parliament how the GST REFUNDS monies that were supposed to be kept in the TRUST FUND for REFUNDS has not been paid out for 2 years!!!

    Now with Cradle CEO's death deemed homicide, what more puzzle coming out from Ministry of Finance and the previous government that we could only speculate for now until all are to come out in the open....just like the 1MDB Dominoes and SRC International scandals.

    Ambrin Buang is looking into Ministry of Defence's past questionable dealings and brace for more BAD news if not WORST!

    ReplyDelete
  4. yg saya amat risau ia lah apabila seorang peliwat 'yg tlh d ampun' d pilih menjadi PM.

    hidup LBGT !

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...