Wednesday, August 29, 2018

PERNAH TENGOK, MONYET NAK AJAR ITIK BERENANG???

Aku siarkan satu komen "win"...



Cuma,  Tun seorang uang cukup tenang menerima kritikan lebih lebih lagi berhadapan dengan ular lidi yang cuba nak telan naga. 


Dan satu lagi kelebihan Tun,  dia tak pernah mengamuk dengan wartawan bila ditanya dalam apa jua bentuk soalan...  Itu baru betul,  gaya seorang PM. 





35 comments:

  1. "saya juga boleh mendakwa sis bercinta dengan sesiapa".. Krik krik krik

    ReplyDelete
  2. Pembenci Tun boleh memaki hamun apa saja ke atas Tun. Hakikatnya:-

    1. Pada satu sidang OIC, Tun telah diundi sebagai pemimpin Islam kedua paling berpengaruh di kalangan umat, selepas Erdogan. Pada masa itu Tun bukan PM pun. Hanya sedikit masa diperlukan untuk melihat Tun kembali menjadi pemimpin no. 1 dunia Islam.

    2. Tun tidak pernah tewas di dalam apa-apa pertempuran pun yang ia sertai. Ia menang kesemuanya. Kesemua yang menentangnya tewas.

    3. Anda boleh membencinya tetapi hakikatnya ia tetap kekal menjadi pilihan majoriti. 5 kali di bawah BN dan kemudian sekali di bawah PH yang menumbangkan BN. Sebuah majalah antarabangsa pernah menulis tentangnya 20 tahun dahulu 'you dont have to like him to admit that he is a genius'.

    Orang-orang yang membencinya dipersilakan untuk berterusan mencerca dan memaki hamunnya. Sikapnya yang cool di atas segala cercaan ini dan terus-menerus mencipta kemenangan demi kemenangan ke atas penentangnya hanya membuktikan Tun mempunyai sikap 'mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca', dan 'mereka kekal diberikan kemenangan sehinggalah datangnya perintah Allah'.

    Mana-mana sultan, raja, atau khalifah pun akan mendapat kekuatan luar biasa sekiranya mempunyai seorang Perdana Menteri seperti Tun M.

    Para pembenci dipersilakan terus mencecranya dan memperolok-olokkan kenyataan saya. Ia tidak akan mengubah fakta Tun M telah menang di dalam kesemua pertempurannya di sebalik segala caci cerca yang dilemparkan ke atasnya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda silap john doe..tun pernah tewas dlm PRU 1969 kpd calon PAS..anda boleh semak sejarah ini

      Delete
    2. Tun berkempen menentang PKR di selangor pru 2008 dan 2013...Tun gagal tumbangkan PKR malah PKR bertambah kuat...

      Tun tak pernah menang tewaskan Pas di kelantan...

      Tuhan tak bagi manusia kuat serba serbi...ade kelemahanye...

      Delete
    3. Terima kasih anon.

      Saya tahu tentang kekalahan itu dan Tun pun pernah bercakap tentangnya, tetapi bukakan mata luas-luas di penghujung dekad 60an dan kita akan dapati kekalahan Tun di dalam PRU itu ia adalah kekalahan kecil dan hikmahnya ialah ia telah menjadi dorongan kepadanya untuk bertempur pula dengan Tunku Abdul Rahman dan ia kemudian menang ke atas Tunku.

      Tewas sebagai calon pilihanraya tetapi menang ke atas Presiden UMNO yang merupakan PM pada masa itu. Adakah ia satu kekalahan atau satu kemenangan?

      Ibarat kalah PRU di negeri Kelantan tetapi menang di Persekutuan. Bagi saya ia tetap dikira satu kemenangan.

      Delete
    4. Ya benar Tun kalah....Tapi harus diingat...Tun Kalah bukan Tun sebagai pemimpin....disejarah yang harus dinyatakan....maksud John Doe jelas....dibawah kepimpinan Tun M....Tun M sebagai pemimpin tidak pernah Kalah....

      Delete
    5. Sdr anon 5:00.

      Saya kira jawapan saya di atas sudah memadai. Sbg tambahan izinkan saya berkata "menang di negeri Selangor tetapi kalah di Persekutuan" bagi saya adalah tetap satu kekalahan.

      Hakikatnya PKR kekal dalam kekalahan sehinggalah mereka berada di dalam pasukan Tun.

      PKR yang telah cuba menjatuhkan BN di Persekutuan tetapi selama 20 tahun mereka gagal sehinggalah mereka menerima Tun sebagai ketua mereka di dalam PRU14, dan merasai kemenangan.

      Demikianlah sekalipun BN kekal memerintah Pahang dan Perlis seluruh dunia menerima fakta bahawa BN sebenarnya telah tewas.

      Delete
    6. Terima kasih anon 5:28 kerana telah bantu menjelaskan.

      Delete
    7. Wahai John Doe,
      Kelantan jatuh kpd pas tahun 1990 - Mahathir pm & pres umnO

      Terengganu jatuh ke tangan pas pd 1999, Mahathir pm & pres umno.

      Keroje nak menipu je ko ni.

      Delete
    8. AnonyMOUSE Tikus Kejora Tonggeng.....

      Renti2kanlah temberang auta murahan dgn mengutip bahan2 sampah.

      Dengar nih....

      Hanya Tun M saja pemimpin negara yg ada jati diri untuk bersuara kpd pihak istana & kuasa2 asing demi memartabatkan kedaulatan dan wilayah negara.

      Ketika pemerintahan beliau pertama kali, seinci tanah pun tidak pernah dicerobohi atau diambil orang luar. Malah pulau layang2 dibom oleh jet2 pejuang negara kita atas arahan Tun M sebagai amaran kpd Vietnam, China & Filipina agar tidak menceroboh kedaulatan negara. Pak Lah & Najib - habis negara diperkotak katik oleh Spura, pejuang Sulu & komunis China.

      Kedua pm ke 5 & ke 6 betul2 takdak telur, termasuk kamu terus menerus melarikan diri dari bersemuka dgn saya - tak gitu, kan..kan..kan.....??

      Delete
  3. rumah kediaman saya d bkt damansara hanya lebih kurang 100 meter dr rumah anwar yg sekarang sudah d robohkan n d diri semula flat mewah 4 pintu (saya agak. mungkin lebih).

    pd setiap mlm sebelum dia d tahan (lbih kurang 2 minggu), puluhan ribu akan berkumpul utk mendengar pidato2 yg berapi rapi drpd nya. Ada sekumpulan tlh tergamak utk beredar k kediaman PM (tun M) dgn niat utk merusuh tapi tlh berjaya d patah oilh pihak polis.

    bayangkan tekanan yg amat sangat keatas diri ts rahim selaku ketua/panglima yg wajib menjamin keteraman awam. Saperti biasa, setiap tahanan akan d soal siasat, termasuk anwar. saya mendpt maklum bahawa saperti biasa, anwar tlh menggunakan kata2 yg amat kesat terhdp ts rahim. memang, apa yg d lakukan nya sebagai, penjawat awam, adalah salah. tapi percaya lah, saya sendiri tidak bolih jamin akan kekal 'cool' jika d provoke. Mungkin saya akan bertindak lebih 'liar' drpd ts rahim.

    beliau tlh menjalani hukuman yg setimpal n yab tun m masih memerlukan bantuan n perkhimatan nya. olih demikian,kita wajib akur.

    bagi ahli2 pkr yg memakai 'blinkers' n amat taksub kpd anwar, anggap lah insiden itu suatu rahmat olih kerana mata lebam nya, simbol pkr tlh terlahir.

    tapi percaya lah. perjuangan yg berasaskan misi kabur, tidak akan d redho Allah SWT n tidak akan berjaya.

    satu lagi saya nak tanya. apa agak nya tlh terjadi kpd pensyarah yg d rakam sdg mengambil kesempatan k atas yb nurul semasa dia masih mahasiswi d salah satu uni awam.

    Masih hidup ke dia ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape pon tekanan ketua polis negara bukan ketua kaki pukul negara...

      Kalo nak pukul orang letak jawatan dulu...berani kerana ade pangkat...

      Delete
  4. Kerajaan PH akn mansuh Pencen Awam.
    Berita palsu!!!

    Bendera Malaysia merdeka yg dipasang Pati Amnah diturunkan diKota Budu.

    Tedesak royan terok tul.
    Nampak sgt busuk perut hati hitam tu, harap kopiah sj putih.

    Patutla Pispus makin ditolak selepas "berkawan" aka..Fck buddy dgn Yumnokuno

    ReplyDelete
  5. Kalau PKR mahu senantiasa releven dan akan terus dihormati rakyat, their leaders should just "stfu". other than azmin as mb, all others are nuisance.

    Anwar should lead not melalak macam orang keluar tanjung rambutan....

    anwar....kalau mahathir bagi hang pm position, reti kah hang tadbir? you have no track record other than found guilty of sodomy......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mahathir tak bagi pon tak pe...pru 15 PPBM boleh bungkus dgn 12 kerusi saja...kalau pm mahathir popular sangat tentu PPBM dah menang besar dan negeri kedah dan perak tak perlu tunggu sokongan adun umno...

      Delete
    2. parti setahun jagung. kerusi lawan bukan calang2.

      tak per ppbm boleh bungkus....no hal punya

      tapi pkr tetap akan tersungkur....jangan harap jadi kerajaan

      kita balik gomen kleptocracy. jgm harap DAP dan amanah tolong pkr. susah kerja dengan parti liwat ni

      Delete
  6. Kalo Rahim kaki pukul hentam orang thai kerana kena provok habislah kita kena muay thai...

    ReplyDelete
  7. 'Dr M, jadilah orang tua yang segera bertaubat'

    Saifuddin Nasution
    15 Mei 2014, 3:59 petang (Dikemaskini 15 Mei 2014, 7:24 malam)

    A A
    Saya ingin memberi reaksi serangan terbaru Dr Mahathir ke atas Anwar Ibrahim seperti dilapor Bernama bertarikh 14 Mei 2014.

    Saya kira Dr Mahathir melatah lagi.

    Kali ini beliau menyerang Anwar Ibrahim kerana dijemput menyampaikan syarahan di Universiti Al-Azhar, Jakarta Indonesia. Bahkan penganjur yang menjemput Anwar juga diserang Dr Mahathir.

    Kata Dr Mahathir, Anwar tidak layak menyampaikan syarahan tentang Islam kerana moralnya rendah!

    Izinkan saya menceritakan kepada Dr Mahathir yang mudah lupa, lama sebelum Anwar berkawan dengan Dr Mahathir, Anwar sudah pun mengenali dan berguru dengan Dr Yusuf Al-Qaradawi, Dr Ismail Faruqi, Dr Sheikh Taha Jabir Al-Awani, Pak Natsir, Pak Hamka, Sheikh Hassan Turabi, Dr Rashid Ghanoushi, Sheik Mehdi Aqif dan ramai lagi.

    Anwar terlibat dengan gerakan Islam sejak zaman sekolah, mahasiswa, belia dan tidak pernah bersara hingga hari ini.

    Tokoh-tokoh ilmuan dan gerakan Islam seantero dunia seperti Dr Yusuf Al-Qaradawi, Dr Wahbah Zuhaily, Dr Abu Hamid Sulaiman, Dr Ahmad Totonji, Dr Tariq Suwaidan dan Dr Tariq Ramadan sentiasa mengunjungi Anwar setiap kali mereka berkesempatan datang ke Malaysia berbincang isu-isu umat sejagat.

    Biarlah saya mengingatkan Dr Mahathir walau bersungguh-sungguh beliau berusaha untuk membunuh karakter Anwar dengan fitnah liwat selama lebih 15 tahun, fitnah jijik itu tidak mampu menjauhkan tokoh-tokoh ilmuan Islam daripada Anwar.

    Kalau Dr Mahathir ingin tahu apa sebabnya, jawapannya cukup terang. Islam melarang dan mengharamkan seorang muslim memfitnah saudara muslimnya yang lain dengan fitnah zina atau liwat.

    Dr Mahathirlah yang mereka (tuduhan) fitnah liwat terhadap Anwar.

    Mangsa fitnah

    Namun Dr Mahathir tidak pernah berupaya menampilkan empat saksi sepertimana yang Al-Quran wajibkan. Rakan-rakan Anwar dari kalangan tokoh-tokoh Ilmuan Islam ini terus mendokong Anwar kerana kayu ukur mereka ialah Al Quran. Keyakinan mereka ialah Anwar menjadi mangsa fitnah jahat Dr Mahathir.

    Dr Mahathir sewaktu menjadi Perdana Menteri memperalatkan seluruh jentera pemerintah termasuk media, polis, peguam negara dan mahkamah untuk melengkapkan fitnahnya terhadap Anwar. Dipenjarakan tujuh tahun, bebas dan Anwar terus berjuang.

    Apakah Dr Mahathir berhasil “membunuh” Anwar? Tidak sama sekali!

    Kalau dahulu ketika masih berkuasa Dr Mahathir boleh sahaja menyekat dan memenjarakan Anwar. Hari ini pun kerajaan Umno/ BN boleh terus menyekat Anwar menyampaikan syarahan di universiti-universiti awam dan swasta di negara kita.

    Kerajaan Umno/BN malah boleh mengugut mahasiswa-mahasiswa Malaysia di luar negara agar jangan mengikuti syarahan Anwar.

    Namun Dr Mahathir dan kerajaan Umno/BN tidak boleh menyekat universiti-universiti terkemuka di rantau ASEAN, di Eropah, di Amerika Syarikat dan di Timur Tengah dari terus mengundang Anwar. Anwar sering dijemput mengupas pelbagai tajuk menyentuh persoalan umat Islam dan dunia seluruhnya.

    Saya pernah berpergian bersama Anwar ketika beliau diundang menyampaikan syarahan di Mesir, Turki, Singapura, Indonesia dan banyak negara-negara lain. Siapa yang hadir mengikuti syarahan Anwar?

    Untuk makluman Dr Mahathir, mereka ialah menteri-menteri, tokoh-tokoh pemikir dan sarjana Islam, golongan korporat, pimpinan media, professor universiti, tokoh-tokoh ekonomi dan teknokrat.

    Di Tunisia misalnya Dr Rashid Ghanoushi menjemput Anwar menyampaikan pandangannya kepada seluruh ahli-ahli parlimen dan anggota jemaah menteri Tunisia.

    Kupas topik Islam

    Di Turki, Perdana Menteri Tayyib Erdogan menjemput Anwar berucap di Istana Presiden mengupas topik Islam dan kebangkitan dunia arab.

    Satu ketika di Mesir seingat saya pada 2010, Anwar dijemput menyampaikan ucaputama persidangan antarabangsa Islam dan Demokrasi.

    Di Singapura, bertempat di World Trade Center, ucapan Anwar pula ditujukan kepada tokoh-tokoh media dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhirnye siapa yg mintak maaf dgn siapa?

      Delete
  8. Bekas pegawai khas Mahathir akui terlibat rancang konspirasi fitnah liwat 1
    Apr 9 2013
    (Oleh Norasikin Samsi)

    KUALA LUMPUR 9 APRIL: Bekas pegawai khas Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Omar Abu Bakar mengakui terlibat secara langsung dalam rancangan konspirasi fitnah kes liwat pada 1998 mengaitkan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Pengakuan itu dibuat secara terbuka di hadapan ribuan rakyat pada ceramah Pakatan Rakyat di Taman Medan, Petaling Jaya Ahad lalu.

    dato omar abu bakar"Saya bersumpah saya bertanggungjawab dalam peristiwa sodomi satu (liwat 1).

    "Saya bertanggungjawab dengan Aziz Shamsudin membuat surat Umi Hafilda, menghantar kepada Daim (Zainuddin), hantar kepada Mahathir. Itulah punca sebenarnya (fitnah ini).

    "Bermula dari situ, Anwar ditangkap, dipenjara enam tahun. Tiba-tiba dia dilepas kerana alasan dibebaskan sebab apartment yang dituduh (Anwar melakukan sodomi) belum ada lagi (masa itu).

    "Sebab itu Mahathir persoalkan mengapa Najib ambil tuduhan yang sama untuk peristiwa sodomi kedua...Itu dah nampak tak betul...," kata Omar disambut sorakan rakyat.

    Beliau mendedahkan demikian selepas melihat gambar Mahathir bersama Aziz Shamsudin dan Profesor Sidik Baba pada malam sama bercakap mengenai akhlak Anwar.

    "Bekas boss saya ini sekarang jadi kempen manager Ibrahim (Ali) katak," kata Omar disambut ketawa hadirin.

    Tan Sri Aziz Shamsudin merupakan bekas setiausaha politik kepada Mahathir. Tun Daim pula bekas Menteri Kewangan sementara Sidik adalah tokoh akademik.

    Umi Hafilda Ali adalah saksi utama dalam perbicaraan kes liwat 1. Antara lain, hasil maklumat yang diberikan beliau kepada mantan Perdana Menteri itu pada 1997, menyebabkan Anwar dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri.

    Fitnah I bermula sejak 1998 menyaksikan pentadbiran Mahathir memenjarakan Anwar sebelum dibebaskan pada 2004.

    Skrip sama berulang pada 2008 apabila Anwar sekali lagi difitnah terlibat dalam skandal bersama Saiful Bukhari Azlan, bekas pembantunya.

    ReplyDelete
  9. hahaha.....fitnah??????

    woi..anwar kalau betul2 suci macam demi god...mengapa takut kena cross examined?????

    till unless a reasonable answer is forwarded....hahaha anwar was a convicted sodomist.....yuck...future pm a sodomist?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakim terlibat jatuh hukum dakwaan liwat boleh tidur lena

      JANATUL FIRDAUS YAACOB
      26 OGOS 2018
      Hakim terlibat jatuh hukum dakwaan liwat boleh tidur lena
      Anwar berkata demikian selepas peluncuran buku "Anwar Returns The Final Twist: The Prosecution and Release of Anwar Ibrahim yang ditulis oleh QC Mark Trowell. Attachments area
      A- A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR – Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, hakim yang terlibat menjatuhkan hukuman atas dakwaan liwat ke atasnya sebelum ini, kini boleh tidur lena.

      Presiden PKR, itu berkata demikian kerana pihaknya tidak berminat mengambil tindakan terhadap hakim-hakim yang membuat keputusan kononnya beliau bersalah atas tuduhan liwat ke atas pembantunya.

      Anwar berkata demikian mengulas kenyataan bekas peguamnya S N Nair supaya satu siasatan dibuat terhadap keputusan hakim ke atas bekas Timbalan Perdana Menteri itu susulan keputusan Yang di-Peruan Agong membenarkan pengampunan penuh kerana hukuman yang dibuat pihak hakim pada waktu itu wujud “ketidakadilan”.

      Sebelum ini, SN Nair berkata hakim yang membuat keputusan pada waktu itu tidak melaksanakan keadilan yang sebenar mengikut undang-undang dan gagal mendukung sumpah kehakiman.

      Anwar berkata, walaupun begitu namun segala bentuk ketidakadilan yang berlaku dalam sistem kehakiman sebelum ini mesti diperbetulkan.

      “Saya tidak bermaksud untuk ambil tindakan terhadap hakim yang lalu, mereka boleh tidur lena sekarang.

      “Tetapi kezaliman dan ketidakadilan mesti diperbetulkan,” katanya selepas peluncuran buku "Anwar Returns The Final Twist: The Prosecution and Release of Anwar Ibrahim yang ditulis oleh QC Mark Trowell.

      Turut hadir, isterinya yang juga Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wam Azizah Wan Ismail.

      Mengulas mengenai tuntutan berkaitan dakwaan mengatakan RM9.5 juta dibayar kepada peguam, Tan Sri Shafee Abdullah untuk mendakwa beliau dalam kes liwat 2, Anwar berkata pihak peguamnya sedang membuat permohonan itu supaya ia dipercepat.

      "Saya harap mahkamah tidak akan menangguhkan kes ini. Kami akan mengemukakan rayuan susulan keputusan mahkamah rayuan dan mahkamah persekutuan sebelum ini,”katanya.

      Pada 2017, Mahkamah Tinggi membatalkan tuntutan Anwar terhadap kerajaan berkaitan dakwaan mengatakan RM9.5 juta dibayar kepada peguam Shafee untuk mendakwa bekas pemimpin pembangkang itu dalam kes liwat 2.

      Mei lalu sebaik sahaja PH memenangi Putrajaya, Anwar menerima satu pengampunan penuh untuk sabitan liwatnya dari Agong dengan tuduhan-tuduhannya dipadamkan dari rekod

      Delete
    2. Laporan pakar kimia ade 3 dna dlm jubo saiful...1 milik saiful..1 milik anwar dan 1 lagi milik anom 6.09...

      Delete
  10. Mohamad Ezam Mohd Noor bekas ketua Pemuda PKR yang berpaling tadah menyertai Umno pada 2008, memberitahu Utusan Malaysia, pembelian Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir pada 1998 menggunakan wang Petronas adalah antara “bailout” oleh pentadbiran Dr Mahathir.

    “Transaksi yang melibatkan syarikat perkapalan milik Mirzan ketika itu yang membabitkan sejumlah ribuan juta ringgit dana Petronas secara jelas merupakan satu langkah ‘bailout’ sebuah syarikat milik swasta menggunakan dana milik awam.

    “Saya masih ingat menteri kewangan ketika itu menyatakan kepada saya kebimbangan menggunakan dana awam berbilion ringgit untuk menyelamatkan syarikat swasta milik perdana menteri yang berkuasa ketika itu,” kata Ezam dipetik Utusan Malaysia.

    Menurut Ezam, ekoran tindakan Dr Mahathir, timbul perbalahan di antara pemimpin kerajaan ketika ia dibangkitkan dalam beberapa mesyuarat Kementerian Kewangan ketika itu.

    Setiap pemimpin ada cara tersendiri bagaimana mereka ingin mengurus ekonomi negara. Di zaman Tun M, salah satu pendekatan yang beliau gunakan untuk merangsang ekonomi ialah dengan menyelamatkan syarikat-syarikat besar. Saya masih ingat, Tun M selalu menyebut, "bila kita bantu syarikat-syarikat besar ini, mereka akan dapat membayar gaji pekerja-pekerja mereka dan mereka juga akan memberikan pulangan kepada kerajaan dengan membayar cukai". Itu cara Tun dan kerana itu jugalah bila Anwar tidak mahu meluluskan penggunaan dana Petronas sebanyak RM 2 Billion untuk menyelamatkan MISC, yang punya kaitan dengan Mirzan Mahathir, Anwar akhirnya dipecat.

    Tetapi kalau betul Tun M tidak boleh terima seorang peliwat untuk menggantikan beliau, sudah pasti dari tahun 1993 lagi Anwar sudah dipecat olehnya bila Tun Hanif Omar, Ketua Polis Negara ketika itu memaklumkan tentang tabiat luar tabii Anwar, tetapi Tun tidak pernah kisah soal moral Insan yang setia bersamanya ketika itu. Tun hanya bertindak ke atas Anwar bila Anwar enggan membantu Mirzan yang terganggu emosinya ketika itu akibat kegawatan ekonomi 1997-1998. Memang tidak dapat dinafikan, pemecatan Anwar juga berpunca daripada tindakan juak-juak Anwar yang sudah mengatur langkah untuk menabalkan Anwar sebagai Presiden UMNO.

    ReplyDelete
  11. Elok2 PM menanti .. akibat barua2 dia yang tak ada otak meroyan .. melepas pelyang jadi PM .. perlu di ingat .. kita hanya boleh merancang .

    ReplyDelete
  12. Susah buat kira bicara dgn parti peliwat tegar ni. Kang aku bagi sebijik, lebam bilik mata belah kiri pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko dah kena liwat dgn peliwat tegar...patut pon susah.

      Delete
  13. Kalau tuan blogger cap bani Tamil nak tengok monyet nak ajar itik berenang, sila ke kementerian sumber manusia, Putrajaya. Sila ke pejabat mintiri keling paria berak atas rel keretapi. Ada seekor monyet yg ada lesen utk ajar itik berenang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape kamu tak ajar najib berenang supaya BN menang...taklah kena rampas duit beratus juta dan kena dakwa di mahkamah..

      Delete
    2. 655.
      pispus konkek mca ko tak mu komen?

      Delete
  14. Sekarang ni anwar memimpin atau dipimpin?

    Anwar sudah tidak mampu kawal rentak, sebaliknya terpaksa ikut rentak.

    Mengungkit semula peristiwa rahim noor, seolah anwar belum bebas dari pengampunan di raja, dia masih dihantui.

    ReplyDelete
  15. Aku undi ph sebab tdm dan najib klepetokrasi. Bukan sebab nak bang non jadi pm. Aku tak kisah nak undi yang lain 5 tahun lagi. Lihat aje prestasi para menteri dalam parlimen ke2 akan datang. Bukan lagi utk salahkan pihak lain, tapi sepatutnya dah buat sesuatu utk majukan negara.

    ReplyDelete
  16. Tiba pru 15,dap,amanah n bersatu sudah cukup mantap untk bawa bendera ph. Azmin bolih pilih mana2 parti ini untk menerajui ph dan bakal pm. Pkr bolih terus berjuang untk keluarga dan kroni nuar tanpa ph.

    ReplyDelete

ZAHID BAKAL TERKONTENG KONTENG

Sembang dah sembang, cakap dah tinggi.... Jangan lepas ni jadi sekadar sembang kosong syok sendiri .. Ada baik letak jawatan, kurang kan kon...