Wednesday, August 15, 2018

SIAPAKAH TIMBALAN PERDANA MENTERI JIKA ANWAR PM?

Lim Guan Eng (?)
Apakah anda tidak perlu risau jika mereka sudah begitu hampir, setapak lagi.. 

Hatta untuk Tun jadi PM pun, semua parti kena konsensus termasuk DAP. 

Dan untuk mantap dan stabil sebagai PM,  Anwar tidak ada pilihan,  sokongan mesti datang dari DAP. 

Tetapi DAP juga perlu berhati hati,  mesti berpolitik halus..
Jika kasar dan gelojoh,  Melayu akan bangkit bersatu. .

41 comments:

  1. apa masalah kau kalau melayu bersatu

    apa yg kau gelabah sangat kalau melayu bersatu...

    apa kau cemas ssgt kalau melayu bersatu

    aoa yg kau panas montot bila melayu bersatu

    apa kah kalau melayu bersatu bani mim kombo mangkok tingkat kau terlingkop

    apa yg ko terdesak cemas meroyan sangat bila melayu bersatu..

    haaa bani mim mangkok tingkat haa tepuk. tepuk...!!

    klu atok kau terbaca pasal bani mim mangkok tingkat atok kau pun takajut berok.... atok kau setakat nak mangang kan macai tomato kunyit ajer tak lah smpai nak membangangkan macai tomato ke peringkat bani mim mangkok tingkat... yg macai pulak lelebih jadi nasik tambah bani mim mangkok tinkat pulak...

    haaa macai apa lagi tepukk ... tepuk..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu dah mula bersatu dgn PH...umno kena cari budak sekolah jadi ahli kerana ramai ahli dah lari dari umno...

      Delete
    2. melayu bersatu dan ulama membisu silap2 ada kes Najib 2.0 baru. rakyat haru biru. negara tergadai jadi debu

      malaysia baru kita mahu. saling hormat menghormati kita mahu. tiada prasangka tiada cemburu. bersatu mencapai negara maju....wallahuaklam

      Delete
  2. Anon 8:34:00:AM atas ni keluar dari gua mana??...faham bahasa melayu ka tudak??..lain orang tulis dan lain pula yang kamu faham!!...bangang..

    ReplyDelete
  3. Jika pak sheikh pm, bertepuk sakan lah puak pemakan babi & keling paria...
    Haah tepuukk...

    ReplyDelete
  4. firasat saya anwar tak akan jadi pn walaupun tdm bersetuju untuk serah tampok pimpinan pada beliau. jadi persoalan tak timbul...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tdm takkan mati ker?..

      Delete
    2. 5.42

      persoalannya bukan tdm takkan mati. isu is dengan izin Allah swt Anwar tak kan jadi PM tapi orang lain...faham yer?

      Delete
    3. Ko dah diberitahu oleh malaikat?..

      Delete
  5. dah 100 hari bukti tuduhan 1mdb tak dikemukakan lagi... ini lah kerajaan fitnah


    Kerajaan yg diasaskan persepsi dan sentimen fitnah jijik tak kekal lama

    #bangkiitlawanfitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan najib nabi....ye tak?
      kan najib kena fitnah ye tak?
      kan rosmah setara siti khadijah....ye tak?
      kan rosmah difitnah....ye tak

      hidup najib hidup rosmah...tul tak 5.17?

      nazri pun tak tau....ye tak?

      Delete
    2. Ini kes curi 100 ekor ayam dlm reban rumah cai ker dlm 100 hari dah boleh dakwa?...cai bodooh.

      Delete
    3. Ini yg dikatakan pepatah harapkan pagar pagar mkn padi. Harapkan macai, rupa-rupanya macai bodoh. Ada ke patut hari2 tanya bila nak dakwa. Giler beb. Dia ingat Mahathir nain2 ke? Dah 7 tuduhan, macai dia boleh tanya bila pulak nak caj yg lain. Bangang apa? Kat PDRM, SPRM, pejabat AG semua tengah bertungkus lumus kumpul bukti utk tuduh lagi. Ko tak nampak ke? Sebab tu umno lingkup pasal korang pandang rendah kat org lain.

      Delete
  6. Angka 100 hari dlm manifesto tu silap cetak. Mengikut draf asal yg dipersetujui oleh majlis mesyuarat Presiden PH, angka yg sebenarnya ialah 10000 hari.
    "S/u silap dengar, silap taip, silap cetak, silap cakap & silap mata".

    ReplyDelete
    Replies
    1. mahathir tak pandai....ye tak?

      anwar baru best...taat agama....ye tak?

      Delete
    2. Ade lagi cai bayar gst dan beli minyak 2.50 seliter ker?....ini bukan manipesto PH dl 100 hari?...janji paling besar tangkap najib...dah pon di tunaikan...rakyar lega...tanye lokeman adam yg cuba nak tipu sg kandis kalo tak percaya

      Delete
    3. kalau pm 2 penggal, kuasa pm di kurangkan, macc bebas, makamah bebas , kaktangan bebas , polis bebas itu sudah mencukupi , tak payah tentang janji 100 hari

      Delete
  7. Belum ada lagi pemimpin mahu kes nya dipercepatkan... ini maksudnya apa..?

    yg ramai pemimpin baru dituduh terpekik terlolong hasut rakyat ke jalan raya.. beratus kali penangguhan dan menyorok bacul dibelakang hakim bila di sapina ke mahkamah...

    kita lawan fitnah kami tak hadap klu najib dijatuh hukum bersalah pun tapi hukum fitnah sudah dijalankan bersalah dibayar beratus juta fitnah oleh media dan talibarut kuasa asing

    #bangkitlawanfitnah

    malah sanggup buat fitnah ini kerajaan panji hitam dari timur yg dijanjikan

    kerajaan yg diasaskan sentimen dan fitnah jijik tak kekal lama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kena fitnah ape?...kenape tak saman?...tak de bukti?..

      Delete
    2. Dia ni takut berbohong dlm mahkamah..tu pasal takut saman...berani melalak buat auta aje..

      Delete
    3. Kerajaan fitnah tu dah tumbang pada 9.5.18. Sila catit.

      Delete
    4. Tak habis-habis Mat Songeh ni membebel.
      Dah kalah tu, kalahlah. Terimalah keputusan Rakyat seada-adanya.
      Jangna anggap kami bodoh dna buti tuli masa memangkah on 9 Mei.
      Kami pangkah HARAPAN dengan mata terbuka luas.
      Memang tahu, Kerajaan HARAPAN akan menghadapi masalah dan tekanan.
      Tapi, SIAPA LAGI KALAU BUKAN TUN MAHADIR yang boleh kami letak nasib....?
      NAJIB..................????
      HAHAHA.................korang boleh bayangkan kalau Mat Songeh menang!

      Delete
  8. Nampak nya masa depan malaysia makin kelam lah macam ni.Ketidak tentuan siapa pm siapa tpm,ketidak tentuan nasib orang malaysia dan orang melayu khusus nya jika orang itu dan orang ini jadi pm yang bakal mencetuskan ketidak tentuan politik ditambah dengan ketidak tentuan ekonomi dan kewangan,ketidak tentuan sosial dengan kemaraan kaum liberal dan macam-macam lagi ketidak tentuan....apalah nasib rakyat malaysia yang mengundi pada pru yang lalu.Apakah ini sebenar nya ketentuan yang kita dapat...sama-sama lah kita fikirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg kelam...dedak dah abis..

      Aku dah legaa..boleh round 1 malaysia lepas pru bila bn kojol.

      Pas pon dah jadi parti liberal mcm umno ..bikini boleh hiburan pon boleh..

      Delete
    2. Masa depan sungguh kelam
      Kerna hilang dedak semalam
      Airmata darah bercampur keringat
      Bumi dipijak dah tak boleh jual.

      Hafal lagu warisan baru tu cai

      Delete
  9. anon kejora bodo 5.48

    beban fitnah jijik dan pertuduhan terketak pada yg menuduh fitnah jijik
    Zuraida skg tak cukup tanah bila adun kapar menuduh fitnah DSAI tak jadi PM angkara mahafitnah dan daim ...
    Y ni kejora bapok bodoh piang ko mintak zuraidah saman pulak...

    begitu jugaj dng fitnah jijik najib oleh mahafitnah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan hal zuraida...aku tak cakap pon zuraida kena fitnah.mcai kata umno kena fitnah...beban amendanye plak...saman lah kalo betul kena fitnah ngok..ato takut bohong dlm mahkamah?...poorah.
      Berani buat tuduhan kena fitnah tapi tak ade bukti kena fitnah...takut plak nak saman..

      Delete
    2. mintak la zuraidah saman adun kapar bukti depan mata dah video dah tular DSAI difitnah angkaea Daim dan Mahafitnah... terang bersuluh bukti depan idong atok fitnah... mintak atok saman... mintak Daim saman adun kapar... jangan jadi bacul... anon 6.35 bapok haaah apa lagi tepuk... tepukkk..!!

      Delete
    3. Beban fitnah pada yg menuduh? Ko belajar sekolah undang2 mana? Siaoa dakwa perkara tu fitnah dialah kena buktikan. Ko tak caya ko pi tanya peguam.

      Delete
    4. Eleh... Orang nak saman biarlah kes standard mcm curi duit, beli kapal, beli jet. Setakat pemilihan dlm parti bukan isu besar pun. Patutlah lingkup. Bela macai tak ada standard.

      Delete
    5. Ko lah pegi cakap sendiri...ko yg sibok sangat ...

      Delete
  10. Apa2 pun setakat 5 tahun saja, ok.
    Berpesta lah sepuas-puas...
    Lepas tu... Inna lillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 tahun aje? Ko tukang tilik ke? Mcm menang pilihanraya majoriti 2/3 tu ke? Muahahaha.....

      Delete
    2. Kejora bapok tua bodo akn jdi Taek sama mcm john Bo'doe...Taek yg suka buat cerita tipu dan mengarut.

      Delete
  11. Semakin ramai orang Melayu sokong kami, kata pemimpin PPBM

    Mohamad Fadli
    ShareTweetPinMail

    Mohd Redzuan berkata, walaupun tidak menang di semua kawasan ditandingi, tetapi ada sesetengah kawasan yang PPBM kalah tipis.

    KUALA LUMPUR: Seorang pemimpin PPBM berkata, sokongan orang Melayu kepada parti itu semakin meningkat, bukannya seperti laporan kaji selidik bebas Merdeka Center hanya 25 hingga 30% kaum itu memilih Pakatan Harapan (PH) pada pilihan raya umum ke-14.

    Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, Mohd Redzuan Md Yusof berkata, walaupun tidak menang di semua kawasan ditandinginya, tetapi ada sesetengah kawasan yang parti itu kalah tipis.

    “Kami perlu jujur ada beberapa kawasan kami hanya tewas tipis kepada parti lawan. Salah satu ialah kawasan Parlimen saya dan ada yang hanya kalah 100 undi,” kata Ahli Parlimen Alor Gajah itu sambil menambah tidak salah untuk mengakui kelemahan PPBM.

    “Kelemahan boleh dibaiki untuk menjadikan kami lebih kuat, tetapi sokongan Melayu kepada PPBM masa ini semakin meningkat,” katanya kepada FMT dalam wawancara di Menara Bank Rakyat, baru-baru ini.

    Redzuan menewaskan calon Barisan Nasional (BN), Datuk Wong Nai Chee dan calon PAS, Nazree Aris dengan majoriti 6,980 undi pada pilihan raya umum lalu.

    Jun lalu, Straits Times (ST) memetik kaji selidik Merdeka Center yang mendapati kira-kira 35 hingga 40% pengundi Melayu memilih BN dan 30 hingga 33% menyokong PAS, lebih tinggi daripada 25 hingga 30% yang mengundi PH.

    ReplyDelete
  12. Siasat skandal RM8 bilion projek PR1MA, gesa MP

    16 Ogs 2018, 8:29 pagi (Dikemaskini 16 Ogs 2018, 8:56 pagi)

    A A
    Pihak berkuasa perlu menyiasat dakwaan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad, di parlimen semalam mengenai projek Perumahan.Rakyat 1Malaysia (PR1MA) yang telan menelan belanja RM 8 bilion sejak dimulakan pada 2013, gesa Anggota Parlimen Kota Melaka, Khoo Poay Tiong.

    "Semasa penggulungan perbahasan Rang Undang-undang Penguntukan Semula Peruntukan Perbelanjaan, beliau (Raja Bahrin) telah menyatakan bahawa kerajaan telah membelanjakan RM8 billion untuk projek PR1MA sejak dimulakan pada 2013, tetapi hanya 1.6 peratus atau 16,682 unit rumah PR1MA sahaja yang telah dibina setakat ini," kata Khoo dalam suatu kenyataan hari ini.

    Raja Bahrin juga dilaporkan berkata kerajaan akan menilai masalah yang dihadapi PR1MA dan kaedah untk menstruktur semula keberkesanan projek tersebut.

    Manakala itu, Khoo berkata pihak pembangkang harus mencerminkan diri sendiri kerana gagal menepati manifesto pilihan raya mereka.

    "Perkara ini amat mengejutkan kerana ia menunjukkan satu lagi masalah dan skandal besar yang ditinggalkan oleh kerajaan lama (BN).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin bertambah banyak pendedahan penyelewengan najib dan umno...disebalik projek untuk rakyat tersembunyi penyelewengan..buat projek untuk kaut faedah..

      Delete