Thursday, August 2, 2018

HARI PADA SETIAP ORANG TIBA TIDAK LEWAT WALAU SESAAT



Pejabat Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan
Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Pendidikan Dan Pembangunan Modal Insan

2 Ogos 2018

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون

Dimaklumkan bahawa YB Prof. Dr. Shaharuddin Badaruddin, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Pendidikan Dan Pembangunan Modal Insan merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor Kawasan Seri Setia telah menghembuskan nafas yang terakhir pada jam 6:28 petang tadi di Hospital Putrajaya..

Jenazah Almarhum akan dibawa pulang ke rumah di Desa Pinggiran Putra dan urusan pengebumian akan dilakukan esok.

Semoga Almarhum ditempatkan bersama orang beriman dan beramal soleh. Al Fatihah

Zafrullah Bin Aris
Setiausaha Kanan
YB. Prof. Dr. Shaharuddin Bin Badaruddin 
Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor (EXCO)


إِنَّاِللهِ وَإِنَّااِلَيْهِ رَاجِعُونَ


 *اللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ وَأَكْرِمْ نُزُلَهُ وَوَسِّعْ مُدْخَلَهُ وَاغْسِلْهُ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ وَنَقِّهِ مِنْ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ الْأَبْيَضَ مِنْ الدَّنَسِ وَأَبْدِلْهُ دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهِ وَأَهْلًا خَيْرًا مِنْ أَهْلِهِ وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهِ وَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ وَأَعِذْهُ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ أَوْ مِنْ عَذَابِ النَّارِ*

 بِسْمِ  ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم.
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين ۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم ۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين ۞ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيم َ۞ صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ ۞

آمين آمين يارب العالمين

Salam Takziah dari sy sekeluarga. Sy turut menumpang sedih.

Segala pahala bacaan Al-Quran tersebut sy & keluarga mensedeqah kan segala2 nya kpd Allahyarham YB Dato Prof Shahrudin. Semuga Allah Taala menerima nya. Aaamiin Ya Allah.

22 comments:

  1. Esok hari jumaat,dia mati meniggalkn jasa yg besar utk selangor.

    ReplyDelete
  2. Tak tahu lah nanti mcm mana dlm kubor...
    Lebih2 lagi kalau dari golongan munafiq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan munafik golongan penyokong ketua prompak..

      Delete
    2. Ketua perompak kena tanya Bg Mat poyo...
      Ki kik kik...

      Delete
  3. PESANAN UNTUK NAJIB - SILA DUDUK DAN JANGAN LARI....



    Sejak dua tahun lalu, Najib Razak telah berjaya menghalang soalan-soalan berkaitan 1MDB daripada ditanyakan di Parlimen, khususnya kepada beliau atas kapasitinya sebagai Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Pengerusi Lembaga Penasihat syarikat pelaburan tersebut.



    Melalui kuasa Speaker Parlimen, Pandikar Amin Haji Mulia ketika itu, telah dikuatkuasakan larangan tiada soalan berkaitan 1MDB boleh dikemukakan di Parlimen atas alasan ada saman tertentu dan penyiasatan sedang berjalan dan jika dibenarkan ia kononnya dianggap menghina mahkamah serta mengganggu proses siasatan.



    Sejak itu, semua soalan berkaitan syarikat pelaburan paling bermasalah itu berjaya dikekang dan sekaligus menyelamatkan Najib daripada menjawabnya, meskipun pelbagai isu dan pendedahan dilakukan oleh media-media antarabangsa.



    Bagaimanapun, dengan tumbangnya regim Najib dan Pakatan Harapan mengambil alih kerajaan, halangan itu kini sudah tiada lagi.



    Speakar baru Parlimen, Mohamad Ariff Md Yusof menarik balik larangan itu yang berkuatkuasa hari ini.



    Dengannya, sekarang ini semua Ahli Parlimen boleh bertanyakan apa saja soalan mengenai 1MDB sama ada untuk dijawab oleh pihak kerajaan atau diperjelaskan oleh Najib yang beralih tempat di barisan pembangkang.



    Maka, pesanan untuk Najib - sila hadir setiap hari Parlimen mulai hari dan sessi yang seterusnya, duduk di kerusinya untuk sedia menjawab apa jua pertanyaan tentang 1MDB serta jangan sesekali cuba melarikan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandikar tak mulia telah ditewaskan...1mdb bebas disebut diparlimen...

      Tau tak tanye lim guan eng kpd mp umno bodoo..

      Delete
  4. Beliau berkata tender terbuka tidak sentiasa memberikan keputusan terbaik, memberikan contoh sebuah syarikat yang menawarkan sistem teknologi maklumatnya untuk Sukan SEA tahun lalu dengan harga RM34 juta lebih murah daripada pembida lain tetapi tidak mempunyai prestasi yang baik.

    "Saya sokong inisiatif anda untuk menambahbaik kementerian tetapi anda tidak perlu melakukannya sehingga memburukkan orang lain, terutama dengan fakta yang tidak betul," katanya.

    Menjawab celahan Khairy, Syed Sadiq menyenaraikan beberapa tender yang akhirnya jatuh ke tangan pemimpin Umno.

    Sebagai contoh, katanya, tiga kontrak berjumlah RM40 juta bagi perolehan dan penaiktarafan kelengkapan latihan kepada sebuah syarikat.

    "Apabila kita membuat due dilligence, kita dapati ia (syarikat) bawah allahyarham ketua Umno Jelebu," katanya.

    Satu lagi contoh adalah pembinaan Pusat Kecemerlangan Badminton Negara.

    "Saya sendiri ke sana dan saya tanya, (tetapi) pihak di sana mula-mula tak mahu maklumkan. Saya tahu apabila mereka tak nak maklumkan pasti ada masalah.

    Syed Saddiq berkata projek tersebut diberi melalui tender terhad kepada syarikat milik ketua pemuda Umno Bandar Tun Razak.

    Beliau juga membangkitkan projek Kompleks Sukan Rembau di Negeri Sembilan yang pembinannya tidak mengikut jadual. Beliau berkata kontrak projek itu diberikan kepada bekas exco sukan kerajaan Negeri Sembilan.

    Masalah sistemik

    Syed Saddiq bagaimanapun berkata ia bukan masalah Khairy semata-mata tetapi juga tindakan kementerian kewangan yang meluluskan tender terhad dan rundingan terus seperti yang disebut Khairy.

    Beliau berkata kontrak RM40 juta yang diberi kepada syarikat allahyarham ketua Umno Jelebu ditolak kementerian belia dan sukan tetapi diluluskan kementerian kewangan.

    "Proses perlu ditambaik baik dari atas hingga ke bawah," katanya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sebabnye ade sekor cai babi hari2 meroyan sakan ... Dah tak dapat projek kerajaan lagi..

      Delete
    2. Kah kah kah..
      Inilah intipati perjuangan ABATA.

      kah kah kah..
      Kalau kroni xdpt projek, melayu akan jadi bangsat.

      Kah kah kah..
      Kalau xde tender terhad, islam cdpt dipertahankan.

      Kah kah kah..
      Keling 1mdb lagikan dibayar 5 juta setahun. Pencacai tukang komen berapa agaknya dapat?

      Delete
  5. Bertambah prk...bertambah teruk umno nak bertanding...bertambah perit bertanding sebagai pembangang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pulak bertambah marah dan menggelebah tak tentu hala.

      Delete
  6. Mahathir kata belum boleh dakwa Najib sebab belum cukup bukti. Katanya, nanti kalau kita kalah, malu dekat rakyat.

    Maka siasatan pun diteruskan walaupun pelbagai penggeledahan & rampasan dibuat...tak berani dakwa juga.

    Yg hairan, kes dlm siasatan polis sepatutnya tak boleh dibincang di parlimen, tapi kini dah boleh pulak.

    Oppss lupa...rules of perompak...

    Kah kah kah kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan takde bukti,mak najib rayu pada tun tempohari.ko xtau cerita dok diam.

      Delete
    2. Kah kah kah..
      Polis siasat duit dan brg kemas dlm rumah najib.

      Kah kah kah..
      Sprm siasat duit masuk akaun najib.

      Kah kah kah..
      Operasi 1mdb xde masalah utk dibahas memandangkan hutangnya dibayar oleh kerajaan.

      Inilah bala kalau upah org bodoh.
      Tulis xtau apa perasan pandai.
      Yg dia pandai alih tiang gol dan maki hamun.
      Kah kah kah kah kah kah

      Delete
    3. Hahhh...mak Najib merayu pd Tun?
      Tugas pendakwaan tugas Tun M ke?
      Tun M boleh dibuat tempat minta tangguh utk pendakwaan ke?
      Ini hebat punya PM, mengalahkan paderi ni...

      Sesiapa yg ada kes utk didakwa, boleh minta tangguh dgn tun M slps ni.
      Din Pagoh bawa berita terkini dan sensasi.

      Delete
    4. Mak najib merayu ke x tetap najib harus bersihkan namanya dimahkamah.
      Walau diberita tangguh sekali pun xkn selesaikan apa2.

      Itu pun kalau benar2 najib xtahu apa2 dan tak bersalah😘

      Delete
  7. CK1 kau jaga sikit
    Din Pagoh beritahu cerita sensasi kat atas
    Paria bongok mcm kau duduk diam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Certia sensasi Din Pagoh tidak memberi apa nilai dan tidak menyelesaikan apa2.

      Cacai najib lebih berminat dgn perkara sensasi atau bukti?

      Delete
  8. Pemimpin PKR: Suara mirip Anwar gelar Azmin 'barua Mahathir' palsu

    Zikri Kamarulzaman
    2 Ogs 2018, 5:34 petang (Dikemaskini 2 Ogs 2018, 6:03 petang)

    A A
    Rakaman suara mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa mengkritik keras Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali dan Tun Dr Mahathir Mohamad kini mula beredar.

    Ia muncul ketika wujud spekulasi mendakwa Mahathir dan sekutunya cuba menekan kemajuan politik Anwar, bakal penggantinya untuk jawatan perdana menteri.

    Antara lain, rakaman itu menunjukkan suara (bawah) seorang yang mirip Anwar menyifatkan Azmin, menteri kanan dalam kabinet, sebagai “barua Mahathir”.

    ReplyDelete
  9. Seblm pru ade yg siasat akaun azmin diluar negara...sekarang ade plak yg rakam suara anwar...

    Dulu ade rakam china doll...umno dah tak ade cara nak lemahkan PH..

    ReplyDelete
  10. INILAH MASANYA PARA PEMIMPIN UMNO GUNAKAN KEKAYAAN MEREKA MEMBANTU NYAWA UTUSAN

    Pertamanya, harus diberikan sekalung tahniah kepada Kementerian Pendidikan atas tindakan segera menghentikan langganan akhbar Utusan Malaysia bagi semua bahagian, agensi, sekolah, universiti, kolej dan institusi di bawahnya.

    Keputusan itu adalah wajar dan tepat, bukan saja kerana Utusan dimiliki oleh musuh politik kerajaan Pakatan Harapan yang sedang memerintah negara sekarang, tetapi juga kerana akhbar berkenaan lebih bercampur sudah baur dengan fitnah, hasutan, perkauman, adu domba, gossip hiburan tahap rendah dan gambar-gambar separa lucah di dalamnya.

    Dengan yang demikian, meskipun ada berita semasa, antarabangsa dan pendidikan misalnya dalam akhbar berkenaan, sebenarnya adalah tidak berbaloi dan membazir, malah suatu pendedahan kepada dosa terbuka apabila sebuah kementerian atau kerajaan terus menyediakan bacaan percuma akhbar tersebu dengan menggunakan wang rakyat.

    Dalam konteks berkaitan, semua kementerian atau agensi lain yang masih melanggan Utusan juga seharusnya melakukan tindakan yang sama seperti yang telah diambil oleh Kementerian Pendidikan.

    Lagi pula, jika ada yang masih mahu membaca berita-berita tertentu dalam Utusan, mereka boleh saja melayarinya secara dalam talian tanpa perlu meletakkan suatu beban lain kepada kementerian atau kerajaan untuk menanggungnya.

    Para pemimpin UMNO yang sekarang sudah jadi pembangkang tidak perlu terlalu beremosi dengen tindakan yang diambil oleh Kementerian Pendidikan itu. Mereka harus berlapang dada, bersikap rasional dan menerimanya sebagai salah satu takdir dalam kehidupan.

    Apa yang penting, jika para pemimpin UMNO terlalu risau bahawa tindakan Kementerian Pendidikan itu akan menambah-burukkan lagi jualan akhbar Utusan yang sudah sedia teruk berikutan laporan-laporan beritanya selama ini yang berat sebelah, perkauman, adu domba dan fitnah itu ialah dengan mereka belajar untuk mentadbir atau mengurus takdir berkenaan.

    Politik negara sudah berubah, maka UMNO juga mesti sedia untuk berubah sama. Tidak perlu sepanjang masa atau berterusan mahu bergantung kepada dana kerajaan untuk memberikan nyawa dalam kehidupan.

    Utusan adalah milik UMNO dan bukankah UMNO ada keahlian seramai 3.5 juta yang selalu dibangga-banggakan?

    Ketika inilah Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO dan lain-lain pemimpinnya yang kononnya masih sayangkan Utusan melakukan sesuatu untuk memastikan akhbat tersebut terus hidup dan tidak putus nyawa di pertengahan jalan.

    Jangan asyik bercakap dan mengeluarkan kenyataan saja.

    Selain boleh digerakkan usaha agar setiap ahli UMNO diwajibkan membeli Utusan atau setidak-tidaknya cawangan dan bahagian UMNO dimestikan membelinya dalam jumlah pukal tertentu, para pemimpin UMNO yang kaya-kaya, ada rumah besar, anak memandu Ferrari dan isteri mempunyai berpuluh-puluh beg tangan mahal juga boleh mengorbankan sebahagian kekayaan mereka untuk membantu kelangsungan syarikat akhbar itu.

    ReplyDelete
  11. Maaf... Sy tidak tau apa ini cara kebetulan saja atau gimana. Yg jelas sy berani sumpah kalau ada ke bohongan sy sama sekali. Kebetulan saja buka internet dpt nomer ini +6282354640471 Awalnya memang sy takut hubungi nomer trsebut. Setelah baca-baca artikel nya. ada nama Mbah Suro katanya sih.. bisa bantu orang mengatasi semua masalah nya. baik jalan Pesugihan dana hibah maupun melalui pemasangan nomer togel. Setelah sy telpon melalui whatsApp untuk dengar arahan nya. bukan jg larangan agama. Tergantung dari keyakinan dan kepercayaan saja. Biarlah Orang pada ngomong itu musrik hanya tuhan yg tau. mungkin ini salah satu jalan rejeki sy. Syukur Alhamdulillah melalui bantuan beliau benar2 sudah terbukti sekarang. Amin

    ReplyDelete