Saturday, August 4, 2018

YANG KALAH TAK KALAH SEMUA SEKURANG KURANGNYA UMNO MENANG BESAR DENGAN CALON BEBAS..

UMNO sudah tiada masa depan jika pemikiran dan pendekatan mereka dalam berpolitik masih di tahap Sungai Kandis.

Pemimpin majoriti yang datang berkempen terdiri bekas maharaja lawak dan pernah disoal siasat dan dalam pemerhatian SPRM.

Kelibat Najib masih bercampur gaul, menjadikan umno belum terpisah dengan korup.

Secara ikhlas,  sudah tiada nasihat,  ubat dan formula menyelamatkan umno,  sama seperti utusan malaysia,  senasib,  sudah kehilangan sokongan dan kelak usang dan mati sendiri.

Bekerjasama dengan PAS tidak akan menyelesaikan masalah sebenar,  PAS juga akan terbeban dengan imej umno dan pemimpin umno akan kelihatan kekok dan kera sumbang di majlis PAS.

Ulasan yang berani dipertahankan,  diulang.

18 comments:

  1. Dah menang pun tak berani buat live?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Live?
      Apa kalau sg kandis bn menang kerajaan ph di sgor tumbang?

      Tau x cai berapa kerusi pembangkang ada di sgor?

      Delete
  2. Memang bodoh semangkuk pemimpin umno.kenapa tak haramkan saja muka2 wanted ni berkempen.macam org dah ilang akal pemimpin umno.
    Tapi takble buat apa jugak sebab presiden yang kaki sanjung buta tuli najib pun masih dipilih.
    Takkan ada apa yang berubah selagi zahid jadi presiden.stupid forever...

    ReplyDelete
  3. Politik umno dan pas masih politik cara lama....membesarkan isu remeh temeh dan putarbelit...masih anggap pengundi bodooh dan tak paham...

    Umno keperitan kerana tak ade bantuan jentera kerajaan tiada liputan tv dan akhbar untuk jual temberang...fulus pon makin kurang...kurang fulus kuranglah kerjanye...

    Kehadiran najib berkempen tidak memberi kesan kpd lokeman..najib sudah tidak popular lagi ...sepatutnye lokeman halang najib kerana reputasi mahkamah...

    ReplyDelete
  4. Kalo 3 penjuru dgn pas prk lagi meriah ...umno dan pas boleh mengukur sejauh mana kekuatan sebenar mereka.... sayang pas penakut tapi masih mao cakap besar...

    Di sri setia dan belakong adekah pas akan bertanding? Umno sudah beri izin di sri setia..
    ..harap di belakong pas berani bertanding kerana pru 14 pas berani tanding kawasan cina..

    ReplyDelete
  5. Tak payah buat posting lah cik KD. Pi layar blog Budin, dah mencecah 100 komen tu. Mcm2 ulasan ada tentang PRK Sg Kandis. Cik KD pun tak payah teruk menaip.

    Oppss lupa...tak taip, miss dedak lah pula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog budin tempat cai2 najib bodooh merapu dgn kopipess dari tong sampah...

      Delete
    2. Tahniah kpd Pas dan umno yg telah berjaya mengalahkan calon bebas dgn majoriti yg besar.....hingga calon bebas hilang wang pertaruhan...jarang berlaku begini.

      Delete
  6. Bunga2 kebangkitan Melayu
    Menguntum kembali setelah layu
    Bangkit buat sekadar termampu
    Setelah menyedari diri ditipu
    Semangat juang mula bergema
    Bila merasa terancam agama
    Puak penghasut mesti ditentang
    Bila bangsa kita dikata pendatang
    Tak kan nak berdiam tidak bising
    Kalau nak ditekan pendatang asing
    Dah tak boleh harapkan kerajaan
    Nasib bangsa tiada pembelaan
    Puak2 kafir dah makin melampau
    PRU15 nanti kita kasi tapau
    Sg Kandis bermulanya tapak
    Lagi 5 tahun mereka kita campak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangkit amendenye...berpasangan kalah dgn single...undi pas dan umno kurang dari separuh berbanding pru 14...makin merosot...PKR masih dapat lebih separuh...

      Tandanye umno dan pas sudah mula dijauhi rakyat...masih tak sedar bodoo..

      Delete
  7. With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism or copyright violation? My website has a lot of unique
    content I've either written myself or outsourced but it
    looks like a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement.
    Do you know any techniques to help reduce content from being
    ripped off? I'd genuinely appreciate it.

    ReplyDelete
  8. Hello, i feel that i noticed you visited my blog thus i got here to return the desire?.I am attempting to find things to improve
    my site!I guess its good enough to use a few of your ideas!!

    ReplyDelete
  9. Sg Kandis, Selangor...dlm pemilihan DUN bagi PRU14, parti PKR berjaya meraih 23,998 undi, sedangkan BN hanya mampu mendapat 11,518 undi. (PAS mendapat 7573 undi). Majoriti undi PKR ke atas BN + PAS ialah lebih 4907 undi..

    Jumlah undi BN dan Pas lebih 19 ribu..prk kali ni undi bn dan pas lebih 9 ribu sahaja...tak sampai separuh dari pru lepas...undi PKR melebihi separuh...

    Bermakna BN dan pas kalah teruk...pengundi BN dan pas ramai yg boikot BN dan Pas..

    ReplyDelete
  10. Thank you for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I will be
    waiting for your further post thanks once again.

    ReplyDelete
  11. SlOgan ABAH pas yg direka oleh tontowi alporno makan diri pas hingga pas kalah teruk ...pengundi pas tak suka lobai bersama prompak..

    Pas mesti ketepikan dulu tontowi alporno untuk pulihkan semangat ahli pas......

    ReplyDelete
  12. Umno sudah rasa keperitan di sg kandis...umno izinkan pas plak bertanding di sri setia...beranikah pas bertanding dgn isyarat jelas pengundi pas marah lobai bersama umno?...adekah penyokong pas pon jugak anti islam kerana marahkan lobai?...

    cai boleh kompem pas berani bertanding?...kalo tulur besar bertanding laa....hihihi..

    ReplyDelete
  13. Post mortem kekalahan umno dan pas mudah sangat

    Rakyat tolak umno dan pas

    Undi merosot kurang dari separuh berbanding pru14

    Rakyat boleh terima penjelasan beban hutang najib sangat besar sehingga janji manipesto ade yg blm boleh dilasanakan...rakyat puashati gst sifar dan harga minyak kekal...6 janji dlm proses...janji terbesar bajib ditangkap dlm 100 hari..
    rakyat hargai gaji menteti dan exco ph di potong berbanding exco pas dan umno.

    Hasutan lokeman adam umno dan pas melayu dan islam terjejasdibawah PH hanye retorik...

    Pengyokong pas marah kerjasama lobai pas dan prompak...lobai bersungguh kempen untuk umno..

    ReplyDelete
  14. Dari selepas penamaan calon lagi lokeman adam sudah laungkan yakin menang kerana

    isu melayu islam terjejas dibawah PH...

    Ph mungkir janji

    Sokongan kuat dan kempen oleh lobai2 pas..

    Hasilnye hasutan dan fitnah umno dan pas mengecewakan lokeman..undi merosot....lokeman kena terjun ke dlm sg kandis cuci suwey....

    Nasib baik lokeman adem tidak kekal bersama PkR...lokeman suwey...

    ReplyDelete