Friday, August 17, 2018

MANIFESTO PH 100 HARI BAGI MEREKA YANG KATA PALSU, TIPU ETC.. INI JAWAPANNYA...

Terkini !!!

Semua saman AES di BATALKAN!!!! HIDUP PAKATANšŸ‘Œ





Kita jangan buang masa xplain....



KAMI UNDI PH KRN NAK JATUHKAN UMNO JE...

Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin berpendapat tidak penting untuk menilai prestasi 100 hari pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) kerana rakyat tidak ambil kisah sama ada janji mereka itu ditunaikan atau tidak.

Tak laksana pun rakyat tak kisah. Mereka hanya mahu buang Umno-BN pada PRU14. Justeru, parti saya kena fikir strategi baharu,” cuitnya di Twitter, hari ini.




13 comments:

  1. Aduh!!! Dah dekat 100 hari baru KJ yg bertaraf menteri faham kenapa umno bn tumbang. Agaknya macai yg tak ada jawatan nak ambik masa berapa lama lagi untuk faham?

    ReplyDelete
  2. Dah faham dah...janganbtepati janji...contoh yg baik..

    Pinang anakperempuan Kluangdiamond..janji nak kawen 100 hari..bawak anak kluangdiamond pegi orversea kalu tak mampu bawak pegi hotel..main cukup2 hentam depan dan belakang..kasi kaw2 supaya dia sentiasa gian..

    Sampai masa 100 hari buat tak kesah, buat dek jer, bjat muka bodoh jer..janamgan kawen..

    Amacam best kan...lebuk dua2 lobang kerjakan kaw2..baru lah kluang diamond ada otak pikir sikit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. See, puak ni memang tak perlu dxplain ape²..

      Otak mereka lebih kepada jenayah, khalwat, zina. Bunuh, simen, letupkan, tipu, samun, pencuri, perompak, lanun..

      Betul ke altantuya mengandong semasa di letupkan, kerja siapa?

      Delete
    2. Bagus pemikiran kau. Tahniah pejuang bangsa dan agama!!!!

      Delete
    3. Ya, aku sokong kau kd. Bantai yg salah tak kira sapa, tapi ada fakta. Jgn ikut cara pkr kempen dan pemimpin umno cakap.

      Delete
    4. Biadab dan kurang ajar.

      Sebahagaian bukti nyata bahawa UmNo memang sudah rosak beyond repair.

      Delete
  3. Video: Viral Lagu Parodi Rai 100 Hari Pemerintahan PH

     August 17, 2018 Abdul Mursyid Zainuddin 

    KUALA LUMPUR – Sempena meraikan genap 100 hari pemerintahan PH yang mengambil alih kerajaan pusat dari BN, satu lagu parodi dicipta dan kini viral di media sosial.

    Lagu berjudul “Janji 100 Hari” itu dimuat naik di beberapa laman Facebook sejak awal hari ini mendapat pelbagai reaksi dari netizen.

    Lirik lagu berkenaan secara sinis mengimbas kembali pelbagai janji yang ditabur pemimpin PH sepanjang kempen meraih undi pada PRU14 yang lalu.

    “Sedap pula lagu ni… Boleh masuk muzik² tv,” ulas netizen yang menggunakan nama Bangcik Meran.

    “Brader ni bnyk follow isu semasa ni. Power2, hahaha,” ujar Siddiq Hafiz pula dipercayai merujuk kepada lirik lagu tersebut.

    Dalam perkembangan lain, media melaporkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam pertemuan tertutup dengan pemimpin PH dan parti Warisan Sabah pada Isnin lepas mengakui PH terlalu banyak menabur janji manis ketika berkempen.

    “Sebenarnya kita tidak menjangka akan menang, jadi kita sediakan sebuah manifesto yang tebal dengan pelbagai janji,” kata Dr Mahathir, dipetik dari laporan portal FMT dan akhbar Straits Times Singapura.

    Laporan yang sama juga menyebut Dr Mahathir berkata, PH perlu mencipta alasan bagi mengurangkan tekanan dari rakyat yang menuntut janji-janji tersebut dipenuhi.

    “Jika kita tidak dapat menunaikannya, maka kita perlukan alasan kuat yang boleh diterima oleh rakyat,” ujarnya lagi.

    Kenyataan Dr Mahathir itu dilihat selari dengan gaya pentadbiran kerajaan PH yang dari awal hingga sekarang kerap menyalahkan kerajaan sebelumnya dipercayai bagi mengalih perhatian umum dari bercakap mengenai kegagalan PH menunaikan janji. – SuaraTV

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://suara.tv/17/08/2018/video-viral-lagu-parodi-rai-100-hari-pemerintahan-ph/

      Delete
    2. OK...selamat berdemo esok.Semoga berjaya ...
      Jangan lupa bawak bendera malaysia sekali, biar nampak patriotik sempena bulan kemerdekaan ni...

      Hh ya, sedikit peringatan kepda yg nak berdemo esok...........

      Orang ramai dinasihatkan berwaspada dengan tanda-tanda awal strok
      haba berikutan cuaca panas dan kering yang melanda negara ketika ini.

      Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata strok
      haba terjadi apabila paras suhu badan meningkat melebihi 40.5 darjah
      celcius berbanding suhu normal badan manusia kira-kira 37 darjah celcius.
      Menurutnya, suhu badan yang tinggi juga mengundang komplikasi kepada
      sistem saraf otak yang boleh menyebabkan seseorang itu sawan, koma
      dan boleh mengakibatkan kematian.

      Delete
  4. Janji 100 hari - Apa kata rakyat?

    Saksikan video di Youtube:

    https://youtu.be/8-MU2qT3qYQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom lah cik KD, kita tengok youtube!
      Usah berfantasi, lihatlah realiti...

      Delete
  5. Semua saman aes dibatalkan. Komen; tindakan menteri yg bodoh. Jangkaan hasil lebih 400 juta lesap dengan sebaris ayat menteri tak pakai akal. Daripada batalkan saman aes, baik batalkan aes, itu yg rakyat mahu! Mulai 1 sept, saman aes berkuatkuasa semula. Inilah yg dikatakan bodoh terlajak. Sepatutnya kalau nak kekalkan aes, saman² tertunggak perlu diberi diskaun 50% - 70% dalamtempoh tertentu. Tentu berbaris penerima saman pergi bayar saman. Hasil boleh la tampung perbelanjaan negara yg makin defisit sekarang. Paling koman 100 juta akan masuk akaun hasil negara. Sungguh bagai dikata oleh tun, macai² dalam kabinet ph majoritinya uneducated...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulai 1/9 nnti saman kaw-kaw punyalah...hati² pilot sekalian, negara makin kurang duit. Maka duit dlm poket korang jd sasaran.

      Delete