Monday, August 6, 2018

UMNO NAJIB JADI KERAJAAN JAHANAM UMNO ZAHID JADI PEMBANGKANG BANGANG...

Tiada ulasan

7 comments:

  1. My brother suggested I might like this web site. He was entirely right.
    This post actually made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

    ReplyDelete
  2. Udah2 le tu... depa dah diturunkan dah pun. Sekarang masa utk bina negara ke arah Malaysia Baharu

    ReplyDelete
  3. Mana tak bangangnye...masuk prk pertama dah kalah teruk walo di sokong hebat lobai2 pas...

    Cuba tengok gambar prompak anak beranak bergambar tang mana atas kapal mewah equanimity yg dibawak balik hari ni....

    ReplyDelete
  4. Mp pembangang memang bangang..

    Tajuddin diberi masa 24 jam tarik balik kenyataan ‘Putrajaya dikuasai Kristian’

    Pada 6 Ogos 2018
    oleh RoketKini

    Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman digesa supaya menarik balik tuduhan jahat tidak berasas terhadap DAP dan kerajaan dalam masa 24 jam ekoran keceluparannya sewaktu berkempen dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sg Kandis baru-baru ini.
    Gesaan oleh Ahli Parlimen Kepong, Lim Lip Eng ini dibuat berdasarkan dakwaan jahat pemimpin UMNO itu kononnya ‘Orang Kristian sudah mengambil alih kuasa di Putrajaya’.
    “Saya menuntut Tajuddin sebagai pemimpin nasional Umno, untuk menarik balik tuduhan tidak berasas dan berniat jahat terhadap DAP dan pemimpinnya dalam masa 24 jam, atau UMNO mengambil tindakan tatatertib terhadap Tajuddin kerana menggalakkan politik bangsa dan agama berdasarkan pembohongan.
    “Sekiranya Tajuddin enggan dan memilih untuk berdegil dalam menyebarkan politik pembohongan terhadap DAP, saya tidak mempunyai pilihan selain meminta pihak berkuasa mengambil tindakan jenayah terhadapnya,” katanya.
    Lip Eng berkata, Tajuddin seharusnya menyertakan bukti-bukti sekiranya tuduhan celupar itu ternyata mempunyai sebarang unsur kebenaran.
    “Sebagai seorang Ahli Parlimen kanan, Tajuddin tidak sepatutnya berbohong dan cuba menanamkan semangat kebencian antara masyarakat pelbagai kaum di Malaysia,” katanya.
    Mengulas kemenangan Pakatan Harapan di Sungai Kandis, Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan itu berkata ia merupakan kemenangan moral kepada parti pemerintah.

    ReplyDelete
  5. KUALA LUMPUR: Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu berasa teruja apabila kerajaan Indonesia memutuskan untuk menyerahkan kapal layar mewah “Equanimity” yang dikaitkan dengan skandal 1MDB kepada kerajaan Malaysia.

    Mohamad berkata, beliau tidak menolak kemungkinan merasai pengalaman menaiki kapal dianggarkan bernilai AS$250 juta, yang ditahan di Bali, Indonesia pada awal tahun ini.

    “Ya, saya sangat berbangga harta 1MDB akan kembali semula ke Malaysia dan saya harap polis dan pihak berkuasa akan mengambil tindakan mengikut undang-undang negara.

    “Saya juga mahu merasai pengalaman berada di atasnya kerana saya tidak memiliki kapal mewah, jadi saya mahu ke sana (kapal),” katanya sewaktu ditemui pemberita di Parlimen, hari ini.



    Sebelum ini, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengucapkan terima kasih kepada kerajaan Indonesia, pimpinan Joko Widodo atas keputusan republik berkenaan menyerahkan kapal berkenaan kepada pihak berkuasa Malaysia.

    ReplyDelete
  6. Begitu lah nasib UMNO....parti kebanggaan orang Melayu/Islam

    ReplyDelete
  7. Kerja orang bangang..

    '1MDB diurus teruk, jadi kenapa bayar Arul RM5 juta'
    Annabelle Lee
    6 Ogs 2018, 9:43 malam (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 9:49 malam)

    A A
    Laporan awal audit terhadap 1MDB menunjukkan kelemahan besar dalam tadbir urus korporat syarikat itu, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini.

    Justeri beliau mempersoalkan tindakan kerajaan BN dulu yang memberikan bonus RM5 juta, selain gaji asasnya, kepada bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB Arul Kanda Kandasamy.

    "Kami terkejut melihat laporan audit awal 1MDB yang dibuat Pricewaterhousecoopers (PWC). Ia menunjukkan kegagalan pengurusan terdahulu untuk mematuhi amalan tadbir urus baik yang asas.

    "Dan ia menimbulkan persoalan - mengapa Arul Kanda dibayar RM5 juta untuk enam bulan? Untuk tidak melakukan apa yang seorang CEO patut lakukan?" soalnya ketika sidang media di lobi Parlimen hari ini.

    Beliau menggesa bekas perdana menteri dan pengerusi 1MDB Datuk Seri Najib Razak untuk menjelaskan pembayaran itu.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...