Saturday, August 18, 2018

PUTRA PERKASA IBRAHIM ALI

Mungkin pada pandangan Ibrahim Ali mana² wakil rakyat bebas atau melayu umno yang sudah bosan dengan umno atau melayu² yang sudah bosan dengan parti yang sedia ada,  boleh sertai PUTRA.

Mungkin juga yang sedang bercadang nak lompat parti selepas kecewa dengan Presiden sekarang atau kalah merebut jawatan.

17 comments:

  1. Parti Perkasa tak akan ke mna pun. Silap2 prosiden lompat ke parti lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presiden kaki katak... Cakap merapu...pernah cakap nak cium bontot tun madey..

      Delete
    2. Kejjora Bapok tua Bodo dan presiden katak sama jer dua2 tua kereput nak mampos tak sedar diri.

      Delete
  2. Setuju. Tak kemana...
    Hanya menunjukkan kebodohan bangsa melayu, suka berpecah saf² dan berangan macam mat jenin kunun mampu perintah 1 Malaya. Takat tadbir kampung bolehlah kot.

    ReplyDelete
  3. Alahai.... berpecah belah lah lagi melayuku...

    ReplyDelete
  4. Kalau tak nak berpecah, bubarkan umno pas dan masuk bersatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap banyak pulak parti celaka 13 kerusi, kita di PKR berpuluh kerusi tak ada pulak sibuk mcm cap bunga ni

      Delete
    2. Mengaku PKR kununnye si celaka geng prompak penipu rakyat..

      Delete
    3. Walaupun BERSATU 13 kerusi tetapi pengaruh dan auranya sangat besar.

      Mahathir jadi PM untuk semua rakyat Malaysia. Ahli umno pun masih hormat dan sayangkannya.

      Mana² pemumoin yang bercita cita jadi PM mesti ada aura diterima, disukai dan disayangi rakyat.

      Kalau sekadar paeti syok sendiri nak lonjak pemimpin yang tidak diterima secara konsensus, ia sekadar jadi bahan senda pihak lain dan mengkuburkan pemimpin itu sendiri.

      Delete
    4. Tak lama dh kd. Bukan nk tongkat langit. Rebahnya penguasa bersatu kelak, maka akan hancurlah parti yg kau sanjung² itu. 13 nak dominate 54 kerusi... Dijangkakan dpt tegak 3 tahun lgpun dh kira lama. Manusia merancang mcm²...rancanglah tp akhirnya akan tersungkur jua tanpa redho Maha Pencipta.

      Delete
  5. Nama aje perkasa tapi orangnye lembik... Bekas penyokong prompak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lembik dan kereput mcm kau.

      Delete
    2. Ko yg kerepot tak ngaku plak..orang kalah yg krepot...hihihi..muka tak malu..

      Delete
  6. Dakwaan RM19.25b hilang: Polis akan rakam kenyataan Lim

    18 Ogs 2018, 2:47 tengahari (Dikemaskini 18 Ogs 2018, 4:37 petang)

    A A
    Menteri Kewangan Lim Guan Eng (di atas) berkata Polis akan merakamkan kenyataannya minggu depan berhubung dakwaan tentang kehilangan RM19.25 bilion dalam Tabung Bayaran Balik GST.

    Dalam satu kenyataan, Lim berkata bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak "tidak mempunyai alasan lagi" tetapi menjelaskan jumlah yang didakwa hilang itu yang didakwa oleh 121,429 syarikat dan individu.

    Bagaimanapun, Lim, yang merupakan setiausaha agung DAP, tidak menyatakan bila dan di mana dia dikehendaki memberi kenyataannya.

    Ahli Parlimen Bagan itu berkata Najib mesti menjawab tiga soalan:


    Adakah Najib membenarkan pengembalian wang itu tidak dibuat dalam masa dua minggu yang ditetapkan?
    Adakah beliau meluluskan keputusan bekas Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Tan Sri Mohd Irwan Serigar untuk tidak memindahkan bayaran balik penuh sebanyak RM82.9 bilion kepada Akaun Amanah Bayaran Balik GST seperti yang diminta oleh Jabatan Kastam, tetapi hanya RM63.5 bilion sejak tahun 2015, mengakibatkan kekurangan RM19.25 bilion?
    Adakah dia meluluskan jumlah yang tidak dibayar balik sejak 2015 diiktiraf sebagai hasil kerajaan yang akan digunakan oleh kerajaan sebelum ini?
    "Najib setakat ini enggan untuk menjelaskan mengenai pembabitannya sebagai menteri kewangan dalam perkara ini dan berkata saya harus membuat laporan polis. Kerjasama penuh saya dengan polis membuktikan bahawa kerajaan baru mahu kebenarannya didedahkan.

    "Sebilangan besar daripada 121,429 syarikat dan individu yang terjejas oleh skandal ini kini tertanya-tanya mengapa RM19.4 bilion dalam Akaun Amanah Bayaran Balik GST tidak dikembalikan kepada mereka dalam masa dua minggu seperti yang dikehendaki oleh undang-undang, sama ada dari tahun-tahun sejak 2015, 2016, 2017 atau 2018," kata kenyataan itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tengok siapa terkincing nanti. Ajib atau abeng...

      Delete