Thursday, August 30, 2018

AMANAH PARTI YANG PALING KUAT KENA FITNAH..

Nasib AMANAH lebih kurang BERSATU,  paling kuat kena fitnah,  diperleceh kerana ia sebuah parti kecil,  parti miskin.

Berbanding PKR,  ada nama besar seperti Anwar dan dari segi penajaan,  tidak ada masalah malah banyak mendapat sokongan dari dunia antarabangsa.

BERSATU pun bernasib baik,  Mahathir tahan badannya untuk segala fitnah dan tohmahan,  melantun lantun musuh makan kaki sendiri.

Parti  seperti umno,  memang yang paling banyak disebut, tetapi sukar untuk dikatakan fitnah kerana hari ini satu demi satu terlondeh.

Isu lgbt dan syiah antara isu yang dilibatkan kepada pemimpin AMANAH, isu hanya sekadar desperado keugamaan yang disalut missi politik. Isu yang sudah lama menapak,  isu yang gagal ditangani sebelum ini dan isu ini akan gagal juga ditangani akan datang kerana sikap kita sendiri.

Kalau AMANAH,  paling kuat kena firnah tentulah kerana keberadaannya,  keistimewaannya yang tidak dapat diukur pada asset dan nama tetapi pada keikhlasan perjuangan mereka.

Seperti DAP,  parti AMANAH akan muncul sebagai parti yang tersusun,  disiplin dan paling padu akar umbi dan gerakerja yang mantap. Setakat ini tidak ada yang gopoh,  tamak haloba dan tikam belakang sesama mereka.

Hari ini penat lelah mereka berbaloi,  semua ahli parlimennya ada jawatan,  melimpah hingga kepada Speaker Parlimen,  Senator seperti Husam Musa yang kesemunya berperanan utama dan penting dalam mencorakan negara.

Bagaimana pula nasib dan imej kaki kutuk AMANAH?  apakah mereka lebih baik,  lebih beriman,  lebih bertaqwa. Siapa kawan² mereka.









15 comments:

  1. Umno melayukuno dan Pispus melayurabb songsang makin mengeletar label baru pulak... sekular. haha pathetic, hampes.
    Yg Pispus konkek MCA kat Balakang tak komen pulak.
    Habis la puak ni tak ada adab kemelayuan mahupun berciri islamik pun.
    Elok mampos dihantar rumah bakar nirvana.

    ReplyDelete
  2. Maaih pakai lagi tak cakap lama presiden amanah semasa dlm pas dulu. Dia suruh buat apa kalau dia keluar pas? Sebab mulutnya boleh tahan lancang mengata musuh politiknya, adalah adil kalau musuh politiknya juga melakukan perkara yang sama. Oh ya, kalau kepala kaki sembang, agak² ekor kaki apa pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cer komen sikit hal "kawan" geng pispus tu.
      Spy bawang usd 12m
      Arwah JJ tak bg mak rm 2.1 BBB!!

      Tak kahwin cuma kawan..tak kan sipu nk komen. Tak kan Pispus tak mau cita sikit adegan lucah lowbahai konkek MCA kat Balakang tu.
      Up la sikit..setakat bising Soda. tak cukup tu. Takkan Pispus sekadar guna piawaian tahap warong kopi pantai timur Papua sj?
      Pispus dah tak panas dgn mungkar ker. Atau hanya minat halcelah kankang spt LGBT kahwin 4 camour 77 bidadari ketat bawah umur.
      Berubah2 berlilit2 lah Pispus ni...

      Delete
  3. Ada satu kes. Menteri pertahanan ada cakap dalam dalam parlimen bahawa hanya ada 4 buah jet tudm yg boleh terbang. Masa latihan untuk sambutan ulang tahun kemerdekaan kelihatan ada 16 jet terbang di udara. Kalau kita kata menteri pertahanan menipu dalam parlimen, kita nak kata ianya fitnah tak? Kalau kita kata beliau anggap parlimen seperti pentas ceramah politik, itupun fitnah juga ke? Kalau kita kata beliau ni kaki sembang sampai apa yg dia cakap dalam parlimen tanpa 'home work', itupun fitnah juga ke? Saja tanya je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila beri detail.
      yg 16 terdiri dari jet2 jenis apa?
      Jgn menjafika. diri anda tungkat fitnah. Taubat jija sempat.
      Tundaka. tuduh nelulu menjurus anda bukan islamik terus jadi kafir laknat yg oemakan taek. Anda tentu tak suka. Maka sila beri detail.

      Delete
    2. Hidup dgn fitnah. Pasti ada balasannya nanti.

      Delete
    3. 1) bolehkah sembarangan berbohong di parlimen? Apakah maklumat yang disalurkan oleh Panglima ATM kepada Mat Sabu itu bertaraf bohong?
      2) Hishamuddin adalah org pertama yang boleh sangkal jika mat sabu berbohong.
      3) Pesawat TUDM boleh terbang bermaksud boleh digunakan untuk menggempur dan berperang.


      Minda fitnah memang low class

      Delete
    4. Org tanya je, knp sentap menggeluour menuduh fitnah, kafir bagai ni? Tak biasa jawab soalan ke? Patutnya jelaskan jawapan kpd apa yg ditanya, bukan merepek marah balik kerana ditanya.... Appaaa da. Oh ya, gambar² selfi menteri tu dgn pompuan² yg tular di media massa tu masuk status mana. Fitnah ke bukan? Jawab je kalau nak jawab tanpa sentap macam ikan bujuk kelaparan..

      Delete
    5. Dah jawab kan?
      Kaki fitnah memang low class mental

      Fitnah di buatnya soalan?
      Low class mental.. Semua nak disuap.

      Delete
    6. 746.
      sila buat homework sebelum usul berperisa orang meroyan kalah pru.
      Boleh? ok. sila bagi detail berkatan 16 jet terbang merdeka tu.

      Delete
    7. Ko silap tempat bertanye...ini bukan pejabat pengurus jet...kenape nak tunjuk bodoo...patut lah kena marah...

      Delete
    8. Soalan bodoh dari macai. Menteri tu cerita pasal jet Rusia, bukannya jet Amerika, france, Britain. Bodohhhhhhhhh...

      Delete
  4. Tentera udara Malaysia ni ade 12 buah jet aje?...ade sukhoi ade mig dan ade hornet...pakai otak la kalo nak fitnah pon....

    ReplyDelete