Tuesday, August 14, 2018

MAAF LE TAK JEMU UNTUK BUAT CATITAN..SUKA BACA, TAK SUKA PUN BACA LE.JUGA, TAK SETUJU, DIAM..






aku da ckap & aku ulang lg...

Leadership Tun Mahathir

Dia lead kerajaan, BN menang.

Dia lead pembangkang, PH terus menang.

Dia naikkan Pak lah, dan dia juga turun kan Paklah
Dia naikkan Najib, dia juga mampu jatuhkan Najib... dia lingkupkan sekali BN

Dia jatuhkan Anwar, dia juga mampu naikkan Anwar.

Dia berani keluar dari parti yang menjadi sejarah sepanjang hidup dia, dan dengan hati kering masuk dalam parti yang dicipta untuk menjatuhkan dia.

Dia pernah buat rakyat marah giler, dan dia boleh jadikan rakyat yang sama, gilerkan dia semula...yes memang giler

Pemimpin, dia bina pengaruh paling besar

Dia tak paksa orang buat, tapi dia buat orang buat sebab mereka sendiri mahu buat.

Perdana menteri ke-7.

Perdana menteri tertua Malaysia. Perdana menteri pertama memegang jawatan Tun. Perdana menteri pertama naik dua kali.

Tun M the Legend
the Living Legend
respect Tun M

# Jangan lupa print dan frame gambar tu

27 comments:

  1. Kesimpulan :-

    'Dia' adalah satu-satunya individu yang menepati dua ciri utama yang dirumuskan tentang seorang individu hebat yang digelar di dalam hadith-hadith tentang 'peristiwa-peristiwa di akhir zaman' sebagai 'pembawa panji hitam @ pemuda bani tamim @ shuaib bin soleh'; iaitu 'seorang pemimpin dari sebuah negeri di Timur yang memimpin sebuah thoifah di zaman fitnah yang telah menyertai banyak pertempuran dan pasukannya menang dalam kesemua pertempuran yang mereka sertai'.

    Semasa dia bukan lagi PM, dia telah diundi oleh peserta-peserta persidangan OIC sebagai Muslim Kedua paling berpengaruh di kalangan umat Islam selepas Presiden Erdogan dari Turki.

    Ketika kempen pilihanraya di Pakistan, calon PM Shabaz Syarif malah menyebut namanya dan nama Presiden Turki di dalam kempennya dan berkata sekiranya partinya menang pilihanraya dan ia menjadi PM Pakistan, ia akan berjumpa dengan'nya' dan Erdogan untuk mendapatkan tunjuk ajar bagaimana mahu menjadikan Pakistan hebat sebagaimana Presiden Erdogan hebatkan Turki, dan sebagaimana 'dia' hebatkan Malaysia.

    Pembencinya dipersilakan untuk terus membenci dan memaki hamun, mencerca dan memberi gelaran-gelaran buruk kepadanya kerana itu semua menguatkan lagi ciri-ciri 'kaum yang didatangkan' selepas kaum asal berpaling, yang disebut di dalam AlQuran iaitu 'mereka berjuang pada jalanNya (Allah) dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca.'

    Tapi awas kerana hadith juga ada menyebut mafhumnya 'akan ada segolongan dari kalangan umatku yang akan sentiasa berjuang di jalan kebenaran dan mereka akan sentiasa diberikan kemenangan sehinggalah datangnya 'perintah Allah'. Perintah Allah apabila diterjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris akan menjadi 'Act of God' dan 'Act of God' pula secara termanya akan membawa maksud 'kebinasaan melalui alam'.

    Dari pandangan dan bacaan saya sememangnya 'dia'lah orangnya yang telah dikhabarkan sejak 1430 tahun dahulu akan kemunculannya di zaman fitnah untuk menjadi benteng kepada kebenaran daripada serangan-serangan kumpulan-kumpulan pendusta dan ahli-ahli fitnah sehinggalah akhirnya zaman fitnah ditinggalkan.

    Orang ini akan diberi penghormatan besar menjadi orang pertama berbaiah kepada khalifah akhir zaman apabila khalifah muncul di Mekkah. Ia bakal menjadi endorsemen hebat kepadanya, sehinggakan orang-orang yang menghinanya pada zaman fitnah tidak lagi mampu memanggung kepala mereka (setakat gengster Padang Rengas dijentiknya dengan satu senyuman saja dah tumbang). Malah ia juga akan menjadi endorsemen kepada khalifah sendiri kerana dibaiah oleh seorang yang sangat berpengaruh di dalam dunia, baik di kalangan umat Muslimin mahupun mereka yang bukan Muslim.

    (Bersambung)

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Sambungan)

      Mengikut 'jadualnya', 'orang ini' akan diberi kemenangan mutlak apabila ia terpaksa melalui pertempuran klimaks. Ia pertempuran yang bakal mengubah landskap dunia.

      Hadith menyebutnya sebagai pertempuran dengan kaedah yang tidak pernah berlaku sebelum itu, dan hasilnya ialah berkibarnya panji-panji hitam dari arah Timur sebelum Khurasan. Bacaan saya ia bukanlah pertempuran bersenjata kerana kesemua kemenangan khalifah dahulukala sebelum bermulanya zaman fitnah adalah melalui senjata. Saya melihat ia adalah perang hujah yang membungkamkan terus pasukan-pasukan yang bathil.

      W2020M bukan saja boleh dibaca secara tersurat sebagai Wawasan 2020 Malaysia, bahkan juga boleh dibaca secara tersirat sebagai 'Wawasan 2020 Mahathir', 'Wawasan 2020 Melayu' dan 'Wawasan 2020 Muslimin'. Pada 2020 Malaysia bukan saja akan menjadi negara maju seperti yang ia idamkan, malah lebih lagi kaum Muslimin sedunia akan benar-benar meninggalkan zaman fitnah.

      Maka kepada semua musuh-musuhnya daripada kepala sehinggalah kepada macai murahan yang hanya tahu memaki hamun dan memperolok-olokkan, teruskanlah fitnah dan maki hamun anda kepadanya dan pasukannya dan teruskan juga memperolok-olokkan, kerana anda hanya sedang membawa pertempuran ini ke klimaks dan sememangnya klimaks itu diperlukan bagi membolehkan kebathilan itu benar-benar dilenyapkan.

      Dia melihat dirinya sebagai mempunyai 'perjuangan yang belum selesai', sedang saya telah pun menilai dirinya hanya sekadar sedang meniti 'perjuangan yang telah pun ditakdirkan'.

      Masa akan membawa kedua-dua penilaian ini bertemu di satu titik pertemuan, dan masa akan membuktikan kebenaran segala ulasan saya di atas, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Cerita mengarut. Semoga si pembuat cerita dongeng mengarut ini ditakdirkan menjadi taek.

      Delete
    3. 7.03

      sblm kata cerita mengarut, prove it is mengarut failing which you are a dumb fool

      Delete
    4. tak yah la lebih masuk hadis pulak john doe..
      TDM mmg hebat.. tapi agak gila dan keterlaluan bila compare dengan hadis.

      jangan melebih lebih dalam memuji.. tun M cuma isan biasa yang luar biasa.. itu je

      Delete
  2. Replies
    1. no other leader in malaysia close to tdm.....

      Delete
  3. Kunci kejayaan tun ialah keberanian...keberanian tun bukan sembrono..

    Tun berani hantar komando malaysia ke bosnia bantu selamatkan umat islam di bosnia dari kekejaman kapir serbia..

    Tun berani bom pengkalan tentera vietnam di spratly kerana ceroboh wilayah malaysia..tun tak tuduh sape2 sebagai dalang..

    Tun berani kurangkan kuasa raja dan hapuskan kekebalan raja..pak lah dan najib tidak diganggu oleh istana..

    Tun berani kluar dari umno dan tubuh parti baru disaat cash sangat berkuasa..

    Tun berani ajak musuh2 nye bersatu tumbangkan najib umno dan BN..

    Tiada manusia di malaysia seberani Tun..

    Tun dituduh rasuah dan rompak tapi tiada yg berani bagi bukti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib pon berani jugak...berani merompak dan pandai klentong...

      Delete
  4. "Tun dituduh rasuah dan rompak tapi tiada yang berani berdusta di hadapan.mahkamah"

    ReplyDelete
  5. saya melihat tun sebagai hamba Allah yang berilmu dengan membaca apatah lagi berkenaan hal-hal agama dan Al-Quran.

    beliau banyak juga kelemahan sebagai manusia namun atas prinsip BERANI KERANA BENAR beliau senantiasa di haluan yang lurus dan berkebenaran

    berpengalaman luas dalam urusan pentadbiran baik dalam keadaan ekonomi yang baik dan atau meruncing.

    tdm has good principles and well respected by friends and foes.

    moga Allah pelihara tdm sehingga malaysia kembali pulih seperti sebelum negara ditidurkan pak lah dan dirompak najib

    one thing so crispy clear is those who had condemned tun before ge14 were now tersungkur tanpa ditendang...hihihi

    ReplyDelete
  6. Tun M pemimpin melayu yang hebat bertaraf dunia dan tidak ada pemimpin melayu serupa Tun untuk 100 tahun lagi .

    ReplyDelete
    Replies
    1. anwar.....hehehe....bagai langit dan bumi.......

      Delete
    2. Kalo banding dgn ko mcam planet pluto dgn bumi..hihihi..

      Delete
  7. Satu sifat tun ialah tun tidak sombong walo pon tegas dan tidak membangga diri...lobai pas ade yg tunjuk sombong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, dan dia tak bodo dan tidak main lubang jubox mcm kau.

      Delete
    2. Dia dah main jubo ko..patut ler ko sibok sangat hahaha..

      Delete
    3. Betul tu encik bodo. Betul sgt. Cuma aku kecik ati dgn beliau bila dia kata rule of law tp dia letak law bawah tapak kaki dia. Yg salah belah puak dia terus suci sambil mencari-cari lubang untuk mengenakan musuh politik dia. Yg ni aku kecik ati sungguh encik bodo. Mcm lge, bila pulak nak naik court bab kes rasuah banglo jln pinhorn? Terus je suci bersih bila dh comolot dgn tun. Yg lain² ok, bijak, berstrategis, yakin dan kuat kerja. Pada ko camane pulak encik bodo?

      Delete
    4. 3.14

      masa pru14 tak undi perompak penipu penyamun ke? salah sendiri....hihihi

      Delete
  8. Moga Allah merahmati Tun sekeluarga dan Beri kesihatan yang baik untuk memulihkan negara .AAmiin

    ReplyDelete
  9. PKR is a party of Anwar & family by Anwar & family for Anwar & family. It is no surprise that Anwar wants PM position albeit his criminal record and royal pardon.Thus anwar & family feel that the members owe them a favour i.e PM post and power.......sad

    When Mahathir decided to ride on PKR parrty logo for the GE14, he was forced to do so due to the fact that PH logo was then intentionally not approved by previous regime. His objective then to oust najib/Umno/BN....why. Mahathir then might have anticipated the total destruction of Malaysia. He came out of his retirement to save Malaysia as opposed to doing nothing. He knew Zahid or Anwar could not resolved issues facing the country more so the economic and financial disaster if najib's regime was not thrown out.

    Putting behind him all the curses, humiliation, allegations Mahathir took a unprecedented step to work with PKR closely as opposed to DAP. He knew the mentality of the malays. He even agreed to hand over the reign to Anwar in the hope that Anwar is a changed person. Unfortunately, after receiving royal pardon and released from prison, he started to go full thrpttle to show he is ANUGERAH ALLAH. The rakyat rasa meluat...thus the current turbulence in PH caused by Anwar and his dream team. Watch how nurul izzah in her speech in Outsyed the Box blog...clear indication of what I have put up in the first para above......sad.....

    As a voter......i am hoping mahathir will cure Malaysia of the diseases brought by najib/umno/bn. If Anwar is impatient and does not change....be prepared for another big change in GE15...the malays must not sing DO NOT CRY FOR ME MALAYSIA (original is Argentina).....

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  10. luv TUN dari dulu kini dan selamanya dari melayu di hujung dunia...

    ReplyDelete
  11. Semasa tun berehat dari jawatan pm dulu, dalam sebuah bilik hotel di luar negara, jam 2.00 pagi tun masih membaca buku dan mencatit dalam journal. Apabila ditanya, kenapa tak berehat, tak letih ke? Tun jawab....orang tua seperti saya kena banyak membaca dan menulis untuk gerakkan otak. Jika tidak, akan jadi pelupa dan tidak cergas. Tidur hanya beberapa jam sudah cukup.

    Salute you Tun. Amazing person.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes...tun adalah pemimpin yang mulia. mudah-mudahan Allah pelihara tun suami isteri....aamiin

      Delete
  12. Ala... memang nak save gambaq tp low resolution la pulak

    ReplyDelete
  13. Exactly the differences....you may say?

    1- Pak Lah is a Handed-to-be-a-Leader....zzzzz

    2- Najib then Given-to-be-a-Leader....sovereign fund turnout to be SONGLAP Fund...any objection/s?

    3- Anwar a Wanted-to-be-a-Leader....yet failed for more than 20 years wanting the PRIZED PM's mantle along the way trying to outfox Tun M...but how cunning can Anwar be could not set a good trap, let alone IDEAS! To add his shooting himself via 'PRIVATE MATTERS or CRAVINGS' (leave that to the imagination what is Anwar up to)!

    4- Tun M? A BORN-LEADER, enough said!

    Semoga ALLAH merahmati dan berkati umur Tun M dan di beri kesihatan, Amin, Amin, Amin!

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...