Saturday, August 18, 2018

KERJASAMA UMNO PAS DIRESTUI

Sebagai manusia aku antara rakyat yang sokong jika umno pas bekerjasama,  bersatu,  kahwin atau apa sahaja istilah yang mahu digunakan.

Yang penting biarlah kerjasama itu jelas,  diumumkan,  ada satu bentuk ikatan atau perjanjian,  apa vissi dan missi.

Khususnya jadi gabungan yang kuat sebagai pembangkang,  bertanggungjawab ke atas rakyat dan negara.

Pantau PH,  kritik PH dan gunakan parlimen semaksima untuk menentang sebarang dasar yang merugikan rakyat dan Islam.

Lebih penting pemimpin tunjuk contoh tauladan yang baik.

Yang aku tidak setuju jangan jadikan kerjasama ini membesarkan lagi fitnah,  bercakap bohong dan kencing rakyat,  lain cakap lain buat.

Rakyat boleh menilai mana satu "peralatkan", mana satu "perjuangan" ke atas bangsa dan ugama.

Tak perlu sebutlah pangkah PAS masuk syurga sebab pas sendiri belum jumpa pintu syurganya.
Tak perlulah kata tanpa umno melayu akan bangsat kerana yang jadi bangsat dan mengemis sokongan melayu sekarang adalah umno.

31 comments:

  1. Penyatuan sebenar di antara UMNO dan PAS telah pun berlaku. Hanya sahaja ramai manusia yang tidak menyedarinya.

    UMNO adalah parti yang memperjuangkan agama dan bangsa. Walaubagaimanapun di bawah Najib ia telah bertukar menjadi parti pengkhianat yang merompak dan menindas rakyat. Akibatnya sekumpulan manusia daripada UMNO telah memisahkan diri dan menubuhkan PPBM (Bersatu) .

    PAS pula adalah parti yang menentang UMNO untuk mendapatkan kuasa. Di dalam proses untuk mendapatkan sokongan, PAS telah mengkafirkan UMNO. Ketika Haji Hadi yang mengkafirkan UMNO menjadi Presidennya sekumpulan ahli PAS telah meninggalkan PAS dan menubuhkan PAN (Amanah).

    Maka, kesimpulannya ialah:-

    1. BERSATU adalah UmNo yang telah dibersihkan daripada amalan merompak yang menjadi amalan UmNo.

    2. AMANAH adalah PAS yang telah dibersihkan daripada amalan politik takfir.

    Pada tahun 2018, BERSATU dan AMANAH telah bersekutu menentang UmNo dan PAS di dalam PH.

    PH telah diberikan kemenangan bergaya menumpaskan UmNo dan PAS serentak.

    Maka Bersatu dan Amanah adalah sebenarnya penyatuan murni di antara dua parti yang pernah bertelagah ini.

    UmNo dan PAS yang masih ada pada hari ini hanyalah serpihan hampas dan sampah yang perlu dilupuskan bagi mendapatkan penyatuan dan perpaduan sebenar umat Melayu Muslim di Malaysia ini.

    Terimalah hakikat bahawa selagi dua parti yang bathil dan penjual nama agama dan bangsa tidak dilupuskan sama sekali, penyatuan sebenar kaum Melayu tidak mungkin akan berlaku.

    Memilih penyatuan hakiki bangsa Melayu ialah memilih UmNo dan PAS dilupuskan sama sekali. Tiada jalan tengah di antara keduanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimalah hakikat bahawa kau tu hanya lah taik pak belalang yg suka buat tilikan dan cerita tipu paling mengarut.
      Kah kah kah.

      Delete
    2. Dan kau 10:01 terimalah hakikat kau tu cuma taik cair dari bontot org yg kepanasan sejak kalah.
      Kahkahkah

      Delete
  2. Pelik pulak entry blogger ni hari ni.
    Dah ikut u-turn sama mcm atok u-turn jugak ke. Puji sakan kerjasama geely-proton. Dah mula buang tabiat nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sian masih xphm.
      Berani ke umno keluar bn atau pas masuk bn?

      Delete
    2. Siapa puji? Bacalah betul2. Jgn tunjukkan ko tu bodoh.

      Delete
  3. Jon Doe apasal ko tak cakap penyatuan PAN dan BERSATU tu kerajaan panji timur bani mim kombo mangkok tingkat.. malu la tewww..

    Kerahaan yg dilahirkan berasaskan sentimen persepsi fitnah jijik yg diangkat sebagau pembawa panji panji hitam lagi tuhhh...

    Panji panji hitam tak nnpk panji panji kunyit dah makin terang skg.


    kah kah kah.. gaah ted.. jon dll tepuk.. tepukkk..!!

    selagi kepala perompak kaki fitnah ni tak mampos selagi itu islam dan melayu tak bersatu...


    kerajaan yg diasaskan sentimen fitnah jijik tak kekal lama...

    #bangkitlawanfitnahsyahid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan kuat fitnah tu dah terlingkup bri... Sekarang ni macai terpaksa kongsi dedak dgn ayam dan itik. Kikikiki

      Delete
    2. Kerajaan yg kuat merompak tapi dikatakan fitnah lebih jijik..

      Delete
    3. Oooh si macai ahli fitnah ini mahu saya cakapkannya sekali lagi baru ia berpuas hati? Baiklah saya ulangi sekali lagi:

      Tun Mahathir adalah pembawa panji hitam, iaitu orang yang telah dikhabarkan kemunculannya 1400 tahun yang lampau. Ia telah ditakdirkan akan mengetuai pasukannya bertempur di dalam banyak pertempuran di zaman fitnah dan pasukannya menang dalam kesemua pertempuran itu.

      Ia akan memperolehi kemenangan mutlaknya ketika ia masih lagi bernafas. Ia bakal menjadi orang kanan kepada khalifah terakhir umat dan ia hanya akan sedar perkara tersebut selepas ia selesaikan segala pertempurannya.

      Semoga jelas.

      Si 'anon' ini juga sering menyebut 'syahid' kalau menentang PH. Ia sudah terkena sumpahan amanat Hadi.

      Kelihatan benar ia memang berhajat untuk mati syahid. Untuk syahid memang nampak jauh sekali, tetapi kalau untuk benar-benar 'mati' di dalam melaksanakan kerja-kerja fitnahnya, itu nampaknya ada kebarangkalian yang baik untuk ia benar-benar mecapai hajatnya itu.

      Ia sendiri yang telah memilih.

      Delete
    4. Syahid mempertahankan perompak? Kepala bapak... Hah tepuk.. Tepukkkkk...

      Delete
  4. Janji di capati adalah ciri ciri kerajaan fitnah bersifat munafik

    Kerajaan munafik itu lah yg diasaskan oleh sentimen dan persepsi fitnah.. ini FAKTA yg nk dibwa ke sana nanti..

    Kepala Perompak Mahafitnah suma janji cakap dijilat balik...

    yg terakhir sebelum mampos si kepala perompak ini dia akan cuba mungkiri janji menghalang DSAI jadi PM...

    tungguuu.. yg nak tepuk jugak ke...?

    haaaah terpulang... kah kah kah..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko masih ulang fitnah...bodoo

      Delete
    2. Rakyat sg kandis tolak umno bukti umno kuat fitnah..

      Delete
    3. Umno kuat fitnah. Sekarang dah punah. Macai menanah.

      Delete
    4. Rakyat sudsh legaa dan senang hati janji PH harga petrol tidak naik dan gst sifar...harga barang stabil...

      Terima kasih PH..tak silap pilih lagi..

      Delete
  5. Pemuda Umno harap muafakat politik dengan PAS kian utuh

    19 Ogs 2018, 11:33 tengahari (Dikemaskini 19 Ogs 2018, 12:21 tengahari)

    A A
    Ketua Pemuda Umno Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berharap persefahaman politik antara parti itu dan PAS akan menjadi semakin utuh pada masa depan.

    Kata Asyraf Wajdi PAS dan Umno ialah dua parti mewakili orang Melayu yang terbesar di negara ini dan ia boleh menjadi asas perjuangan untuk memelihara kedaulatan Islam dan Melayu tanpa menafi atau menindas kaum lain.

    Beliau yang juga bekas timbalan menteri pada zaman BN dulu berkata kemesraan yang dipamerkan pemimpin Umno dan PAS pada proses penamaan calon untuk pilihan raya kecil (PRK) Seri Setia di Petaling Jaya semalam adalah sejarah yang penting.

    Ia menarik perhatian ramai apabila pemimpin kanan kedua-dua parti bersama-sama mengiringi Dr Halimah ke pusat penamaan calon.

    Antara pemimpin kanan PAS yang hadir ialah timbalan presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan setiausaha agung Datuk Takiyuddin Hassan.

    Umno pula diwakili - antara lain - naib presiden Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, ketua penerangan Datuk Shamsul Anuar Nasarah serta Ketua Wanita Umno Datuk Noraini Ahmad.

    ReplyDelete
  6. Umno sangat suka Pas masuk BN...lobai Pas boleh bela kemungkaran umno dgn ayat quran...

    Pas boleh dapat sumber kewangan dari umno..

    ReplyDelete
  7. Pas umno berpakat tapi ahli pas dan umno di sg kandis terajang umno dan pas

    ReplyDelete
  8. Kerjasama yang lebih banyak dihulurkan oleh umno sekadar bukti umno sedang pening, ketandusan idea dan mereka tahu mereka sedang ditolak Melayu.

    Apabila lemas, ketul taik pun dipaut utk sematkan diri?

    Bagi pas, kira "untung"..sebab itu umno diterimanya.
    Halal haram?
    Itu lobai ada dalil

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno yg dulunya sombong dan berbangga dwngan kerusi terbanyak kini terhenyak. Tapi macai masih ckp banyak.

      Delete
  9. Idea john doe lebih baik dari idea saya, cuma bagaimana perlaksanaannya?

    ReplyDelete
  10. Nik Abduh: Orang memberi kita merasa

    19 Ogs 2018, 12:48 tengahari (Dikemaskini 19 Ogs 2018, 12:53 tengahari)

    A A
    Menanam budi, kadang-kadang hasilnya hadir tanpa perlu menunggu lama.

    Mungkin itu yang mahu dinyatakan oleh Anggota Parlimen Bachok, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz, semasa mengulas perkembangan terkini situasi politik negara, terutama menjelang pilihan raya kecil (PRK) Seri Setia.

    Katanya pada PRK Sungai Kandis dulu beliau menggesa penyokong PAS memberikan undi kepada anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam yang menjadi calon, keadaan di Seri Setia menunjukkan keadaan yang lebih menarik.

    Nik Mohamad Abduh berkata di Seri Setia tidak perlu lagi untuk beliau membuat sebarang gesaan kepada Umno hasil kepada penerokaan politik baru oleh kedua-dua parti.

    "Semalam saya berkata, orang PAS undilah Umno. Hari ini saya tidak perlu lagi berkata, orang Umno undilah PAS. Ia sedang dan pasti berlaku insya-Allah," katanya melalui satu hantaran di Facebook semalam.

    ReplyDelete
  11. Mula-mula nak tolong bela Umno...

    Shakira Buang
    19 Ogs 2018, 9:00 pagi (Dikemaskini 19 Ogs 2018, 10:17 pagi)

    A A
    WAWANCARA | Umum mengetahui Pakatan Harapan (HARAPAN) membuka lembaran baru bagi Malaysia apabila diberi mandat untuk menjadi kerajaan pada tanggal 9 Mei lalu.

    Sehari kemudian Tun Dr Mahathir Mohamad mengangkat sumpah selaku perdana menteri.

    Kejayaan HARAPAN pada pilihan raya umum (PRU) ke-14 itu sekali gus menamatkan tempoh pemerintahan Umno-BN sejak lebih 60 tahun.

    Menyusul selepas itu ialah pelantikan anggota kabinet dan timbalan masing-masing. Di kalangan tokoh yang dilantik, ada antaranya kurang dikenali.

    Malaysiakini berpeluang mendekati salah seorang daripada tokoh yang diberi kepercayaan menjadi sebahagian daripada anggota kerajaan, iaitu Mohd Radzi Md Jidin.

    Nama ahli politik dari Kelantan itu bukanlah lazim seperti tokoh sedia ada. Namun Mohd Radzi diberi tugas yang besar, iaitu menjadi timbalan menteri hal ehwal ekonomi, iaitu sebuah kementerian yang baru diwujudkan.

    Dalam temu bual di parlimen baru-baru ini, Mohd Radzi mengakui dia tidak dikenali ramai berbanding tokoh HARAPAN dari Kelantan.

    Bahkan beliau langsung tidak berpengalaman dalam politik kerana terlalu asyik dengan dunianya sendiri kerana menetap lebih 20 tahun di Hobart, Australia.

    Pulang ke Malaysia

    Nikmat yang diperolehi daripada ketenangan serta pemandangan gunung-ganang di Hobart membuat Mohd Radzi kurang memikirkan hasrat kembali ke Malaysia.

    Namun, ada satu perkara yang mencetuskan gejolak di hatinya dan tiba-tiba terpanggil untuk pulang ke tanah air, iaitu apabila beliau mendalami isu 1MDB.

    Pada asalnya, Mohd Radzi, 41, hanya mahu membantu Umno menyelesaikan isu tersebut.

    “Isu 1MDB yang buat saya masuk politik, sebab perkara itu bidang saya, dan saya buat banyak penyelidikan, baca beribu-ribu muka surat untuk memahaminya.

    “Apabila timbul isu 1MDB, tidak ramai anggota Umno yang bercakap dan mempertahankannya.

    "Sebagai orang yang tahu sedikit sebanyak bidang akaun dan audit, saya kata kepada diri sendiri: saya kena belajar isu ini supaya saya dapat pertahankan Umno," katanya.



    Namun beliau tidak menyangka perkara yang sebaliknya berlaku apabila banyak "kemungkaran" yang muncul. Dan ia berlaku tanpa dirancang

    "Lebih banyak kita baca, lebih banyak kita nampak kemungkaran yang berlaku.

    "Ianya mengambil masa yang lama dan isu 1MDB ini, orang masih tidak peduli,” kata Mohd Radzi.

    Pensyarah dan pakar perunding di Universiti of Tasmania di Hobart itu berkata beliau pernah membangkitkan isu 1MDB kepada pemimpin utama Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr Radzi Jidin adalah pemimpin baru yang memang saya jangka dan harap diserap dalam kabinet baru Tun.

      Saya akan sentiasa mengokori kerana percaya dia akan muncul sebavgai MB Kelantan dan atau PM Malaysia pertama dari Kelantan di politik masa depan.

      Di bawah Azmin, harapan itu sangat positif.

      Delete
  12. Kami pun tak hadap ssgt kalau najib bersalah dlm kes 1 mdb... ulang sekali lagi tak hadap pun klu najib salah dlm kes 1 mdb... yg kami lawan FITNAH 1MDB
    si kepaka perompak ni dah canang 1 dunia fitnah 1 mdb.. tak cukup futnah bayar media asing dan DoJ fitnah 1 mdb .. minta bantuan asing buat fitnah..

    Skg terkial kial mencari bukti fitnah Jholo pun tak tangjap lelong kapal layar dan jet ... jholo tak tangkap..

    nak lelong pun kami tak kisah... Resse Jiggy dah ckp pyn bukti kan kapal dan jet dari wang 1 mdb dari DoJ...

    dah 100 hari kes tak jalan lagi kertas pertuduhan tak beri lagi...

    Najib minta dipercepatkan lagi kes yg kepala perompak ni tekial kial u turn spinn bangang samoai mampos...

    kami lawan FITNAH haramjadah kepala perompak negara... skg Malaysua dah punah angkara kerajaan fitnah..

    KAMI LAWAN KERAJAN YG DUASASKAN FITNAH JIJIK...

    #bangkitlawanfutnahsyahid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memanglah tak hadap, sebab Najib dah dibuang oleh pimpinan UMNO. Ulang sekali lagi dah dibuang pimpinan umno. Kalau dia masih berkuasa mesti kau hadap dan jilat telur dia sampai licin. Kikikiki

      Delete
    2. Setakat 19/8/18 jam 2ptg.. Kerajaan fitnah jijik telahpun jatuh, umno.
      Alhamdulillah.

      Delete
  13. Kerajaan yg diasaskan oleh sdntimen ditnah jijik tak kekal lama..

    #bangkitlawanfitnahsyahid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tumbang pun kerajaan jijik tu. Kikikiki..... Sendiri buat fitnah sendiri bangkit lawan. Itu bukan syahid tp pengikut wak jahid. Muahahahahaha....

      Delete