Friday, August 3, 2018

BERI KEMENANGAN KEPADA UMNO JIKA MEREKA SUDAH INSAF DAN JUJUR?

Adalah sangat bahaya jika pemimpin umno masih ego dan sombong tidak mengaku ribuan kesilapan yang telah mereka lakukan terutama sepuluh tahun kebelakangan. 

Adalah sangat bahaya jika mereka masih racist dan memperalat bangsa dan ugama untuk bermusuh dengan pihak lain sedangkan yang sepatutnya jurang perbezaan itu  diharmonikan dengan menunjukan keindahan Islam sebenar dan akhlak Melayu yang terpuji. 

Umno harus diberi muka untuk bangkit semula jika mereka menunjukan anti korup,  menyingkir pemimpin korup, menjauhi pemimpin korup,  berjanji tidak akan ulangi pembohongan dan menipu mengkhianati rakyat dan perjuangan  serta tidak memfitnah kerajaan sekarang.

DAP adalah sebuah parti yag sah dan bukan diletakan sebagai ancaman keselamatan oleh PDRM, umno mesti berani berhadapan dan tangani DAP secara intelek seperti yang dilakukan oleh Tun dan bukannya berbohong dan menakutkan Melayu pada DAP. 

Bagaimana Melayu dan Islam boleh dipertahankan,  dipelihara kehormatan dan kesucian jika umno masih menggunakan pendekatan basi dan lemah. 

Terlalu awal untuk melupakan kezaliman atau memaafkan umno atas salah urus negara yang begitu sangat teruk hingga imej tercalar di peringkat antarabangsa. 
Bukan sedikit malu yang ditanggung ketika negara dipersenda. 


23 comments:

  1. Salam KD,

    Too bad they came in drove splurtings expletives without an inch of a thinking brains....ie. the still delusional losers from the Klepto's side the minute you 'OPEN' the flood gate to let all anonymous without even a par-octopus's brain...sample? KD's article on "Berapa Jet di beli...." commentaries-debate forum.

    Anyway, do these people, Malaysians, if they are and living locally within the country ie. Malaysia realised that the revelation by Mat Sabu aka Defence Minister would call for an URGENT attention which is NATIONAL SECURITY?????? AIR DEFENCE READINESS?????? Now we know there are other corps ie. The Army, Navy, Malay Regiment etc etc....but to know ONLY 4 aircrafts (combat fighter that is) that can take to the sky it brings huge QUESTIONS on the Military of Defence Malaysia which for the last 21 years if not wrong in back-chrono :

    1- Hishamuddin

    2- Zahid

    3- Pak Lah

    4- Najib

    Melayu-Muslim semua tuh....yang selalu laungkan pertahankan Agama-Bangsa-Negara...huh?

    Brig-Gen Arshad may have some solid logical narratives to remind Mat Sabu but, what if he (Mat Sabu) hadn't do what he did in Parliament...disclosing the aircrafts readiness situations? On a bigger scale GE14 what if....Najib still holds government???

    The above aside lets look at MH370 enroute to Beijing. Upon the MAS's plane went 'SILENT' (off-transponder) and did a 'TURN-BACK' coined by someone in 2014, the Military Radar did 'TRACKED' MH370 and virtually saw its flight path back across the peninsula even 'tipping' over Penang as suggested by the so called 'aviation experts' discussing MH370 incident so as to imply the Pilot as the culprit (but I reserved my thought/s). The point being brought up here is....is it due to the combat-aircraft readiness of Tentera Udara Malaysia were at a state as is now that it could not scramble a jet or two to intercept MH370, however 'LOW' the threat level is???

    Then, it make you wonder the many times a tiny neighbour with more numbers and advanced fighters incursion/s into the Malaysia's airspace went unchallenged?

    Posing these question/s as a laymen, there probably be 'MILITARY EXPERTS' coming from the dungu side....yet these are VALID MILITARY DEFENCE questions that needed addressing, period!

    FOR THE LOVE OF MALAYSIA

    ReplyDelete
  2. Dalam dunia teknologi serba canggih, musuh atau negara jiran saling tahu kelengkapan tentera masing² samada didedahkan atau rahsia.

    Yang mungkin boleh dikatakan "rahsia" adalah pendekatan dan strategi pertahanan atau serangan jika berlaku perang serta tentera yang lasak dan terlatih.

    Indonesia mungkin negara yang paling seimbang dan lengkap dalam semua sudut walaupun singapura memiliki kelengkapan tentera udara yang paling kuat.

    Dalam peperangan, bukan setakat kelengkapan tentera tetapi bergantung juga kepada elemen lain.
    Empangan, pelabuhan, jambatan, lebuhraya juga memain peranan penting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam broo memang negara jiran tahu kelengkapan negara tetangga yang lain tapi mungkin sipi-sipi. Tetapi perbuatan Menteri pertahanan sendiri membocorkan kesiapsiagaan Pesawat tempur yang boleh diatur gerakan secara umum diparlimen adalah satu perbuatan tidak berapa baik. Mungkin niat beliau nak minta peruntukan pembaikan tapi biarlah bercakap dengan cara yang lebih berhati-hati agar maklumat kesiapsiagaan pesawat tempur tidak bocor kepada pihak lain. Saya pun Memangkah PH pada PRU14 Yang Lalu tapi tidak bermakna saya harus pertahankan
      dan bersetuju apa saja yang dibuat oleh Mat sabu walaupun benda itu salah.

      Delete
    2. saya pernah berkhidmat d MINDEF selama 8 thn.('80 -'89)

      malahan saya d tukar olih menteri atas desakan PAT kerana tlh menyampaikan keputusan KSU (arwah TS Yusuf) n TKSU (Dt Amir) kpd Treasury agar mengekalkan keputusan dasar yg asal.

      apabila JPA mahu menukarkan saya semula k sana sungguh pun dgn kenaikan pangkat , saya menolak nya. Dt Wahab Mulajat (mantan pengarah perkhidmatan JPA) bolih mengesahkan nya.

      Delete
    3. Apa pandangan tuan (rahmanjpc) terhadap kenyataan mat sabu di parlimen?

      Link blog tuan tu betul ke, saya cuba surf, tak dapat..

      Delete
    4. sdr kluangman,

      url nya betul. cuba lah sekali lagi.

      Delete
    5. Yup strategi kene betul tapi kalau awal2 lagi musuh dah tahu kelemahan kita memang habis la.

      Delete
  3. Kalu sokong umno, dianggap pembela melayu. Sokong pas, dikenali sebagai pejuang islam. Sokong dap, dipanggil penyokong komunis dan pejuang lgbt. Sokong pkr dan amanah, dikata pejuang liberal dan plural. Sokong pbmm disebut pemecah melayu. Sapa yg dok beri label ni? Yg dok melabel ni orang yg dok perasan baik dan bagus. Orang lain semua tak betul, aku je betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu saya malas layan orang gila.
      Dari Najib membawa kepada akar umbi UMNO, semua dah gila.
      Mereka gila sebab tak dapat terima kenyataan UMNO dah kalah.
      Samalah macam orang yang menghadapi kerugian dalam perniagaan dan terpaksa bungkus tikar bantal. Kalau tak dapat terima kenyataan, siang malam dia meroyan. Terpaksa ambil ubat tidor dan ubat penenang. Perangasi berubah 100% - contohnya NAJIB.
      Najib ni memang saya angaap menidap SCHIZOPHERNIA PARANOID.
      Tanda-tanda awal schizophrenia Paranoid: tak boleh tidor, tak boleh bertenang.Sentiasa berfikir yang bukan-bukan - delusion. Menganggap semua orang jahat:
      It is not uncommon to feel like that the world is a hostile place and people are not to be trusted or, alternatively, feel like special intuitions, talents or abilities are manifesting. These type of experiences need to be carefully considered, especially when they are at odds with how things were before (e.g. friendly adolescent no longer going out because he can't trust his friends).

      Delete
  4. Umno perlukan sebab utk terus wujud.
    Maka DAPlah penyebabnya.
    Cerita pasal 60 tahun memajukan negara hanya layak masuk pustakaan rak bahagian sejarah kalau umno masih kekalkan pemimpin gila harta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh kerana pemikiran macam tu , Telah kalah segala galanya kalau di banding dengan negara jiran sekeliling

      Delete
  5. Mahathir dulu pun takutkan melayu dgn dap.apa punya artikel la.kalau nak kelentong pun buat la kajian dulu.ni semua politik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau itu kesilapan Mahathir, yang salah tetap salah.
      Tapi apa pendekatan Mahathir sekarang dan apa outcomenya?
      Lebih baik kan?

      Apakah umno akan meneruskan cara Mahathir yang salah?
      Atau umno rasa tindakan Mahathir yang dulu lebih betul dan mahu teruskan sekarang?

      Which one?
      Buat apa nak salahkan artikel, hujah lah secara cerdik.

      Delete
    2. Mahathir dulu lg kuat kutuk kit siang berbanding Najib.
      Mahathir dulu lebih kuat takutkan melayu kpd dap.

      Budak KD ni sekolah tahun berapa?

      Delete
    3. Mahathir dulu kutuk kit siang dapat 2/3 majoriti.

      Najib kutuk kit siang, dpt jadik opposisi.

      Kit siang dan dap makin matang umno makin serakah.
      Yg diburu xdpt yg dikendong keciciran.

      Delete
    4. Apa outcome yang lebih baik sekarang.ble citer sket.baik untuk bangsa melayu.
      Artikel tak salah bro,penulis yang salah.camtu pun nak tunjuk cerdik ke

      Delete
  6. Dlm peperangan, bkn setakat kelengkapan senjata dan strategi yg memainkan peranan, tapi bapak menteri pun sgt besar peranannya. Pantang jumpa amoi nak selfie, perang dlm bilik aje laaa...

    ReplyDelete
  7. Thank you for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and I am waiting for your further write
    ups thanks once again.

    ReplyDelete
  8. Excellent post. I used to be checking constantly
    this blog and I'm inspired! Extremely helpful info specially the final part :) I take care of such information much.
    I used to be looking for this particular info for a long time.
    Thank you and best of luck.

    ReplyDelete
  9. Budin 135 komen. Sini belas2 jer...???
    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  10. Umno diketuai zahid...zahid blm bersih dari skendel pendatang dan pekerja asing...mcm mana umno nak jadi bersih?...

    ReplyDelete