Saturday, August 4, 2018

INiKAH KEPUTUSAN PRK SG KANDIS?


BN          6,500
PKR   25,650
Bebas       202

Sumber tidak rasmi



SIDANG MEDIA PERTAMA LOKMAN ADAM SELEPAS PRK N49 SUNGAI KANDIS

Terima kasih kepada semua Jentera BN Kota Raja, BN Selangor dan yang turun dari seluruh negara.  Tanpa kerja kuat sesedara, tidak mungkin kita dapat mengekalkan 83.2% undi BN pada PRU14 lalu.  Tahniah kepada Ustaz Zawawi yang telah menang, namun Pakatan Harapan wajar menerima teguran rakyat apabila ramai memboikot PRK Sg Kandis sehingga Pakatan Harapan hanya berjaya mempertahankan 63.9% undi yang mereka terima semasa PRU14, walaupun jumlah pengundi meningkat dari 50,800 kepada 52,650.
https://www.facebook.com/lokman.n.adam/videos/2007052696005646/

20 comments:

  1. Kalau betul PH menang di Sg Kandis, kenapa tak berani buat siaran live?

    ReplyDelete
  2. Tak sampai 50% keluar mengundi PRK Sg Kandis!
    Petunjuk bahawa mereka2 yg dulu undi PH kini dah jadi atas pagar...
    Mungkin merekan tak nak undi BN tapi juga benci nak undi PH sebab dah tertipu masa PRU yg lalu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org malas nk keluar mengundi.
      Pembangkang kt sgor hanya ada 5 kerusi je cai.
      Menang kalah xde beza.

      Benda mudah mcm ni pun xkn nk jdk mcm pas bbulan nk buat post moterm kenapa kalah.

      Delete
  3. UMNO+PAS = 7,774
    PKR = 12,984

    Nampak gayanya, Najib tak boleh tidur lagi malam ni.
    Kena amik double dose ubat tidor and ubat penenang.
    Esok dia akan merapu lagi.......................KESIANnnnnnn

    ReplyDelete
  4. Belum 100 hari, undi BN berkurang seribu lebih sahaja tapi undi PH berkurang lebih 8 ribu.

    Tidak rasmi BN tewas 5764 berbanding 12,480 pada 86 hari yang lalu menunjukan 6686 pengurangan majoriti sudah cukup memberi isyarat jelas kepada putrajaya agar tidak terus memperbodohkan rakyat.

    Peratusan keluar mengundi yang sangat rendah turut memberi isyarat kepada Kerajaan pakatan dan juga SPR bagi memastikan demokrasi terus subur di Negara ini.

    BN hanya hilang 1935 undi (9583) berbanding PRU 14 (11,518)

    Manakala sokongan PKR lagi teruk merosot apabila hanya menerima 15,347 undi berbanding 23,998 pada pru14 (86hari yg lalu) dan ianya menunjukan angka sebanyak 8651 undi yg mereka hilang.

    Isyarat yang jelas dan sangat kuat kepada Putrajaya supaya tidak terus berdolak dalih dan membuat dasar dan polisi yang tidak menguntungkan rakyat.

    Haji Mohd Zaffarollah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi kesimpulannya apa? UMNO menang atau menangis?

      Delete
  5. Pandai pulak bermain dgn angka kamu semua ya.
    Dah kalah tu cakap je kalah, kalah sikit ke kalah banyak ke, tetap kalah

    ReplyDelete
  6. Itulah jumlah undi maksima yang mampu UMNO dapat di Sungai Kandis walaupun dditakdir 10 kali lagi PRK akan di adakan di situ.

    Fitnah dan hasutan tidak mampu menang kerana umno terlalu huduh dan bersalah.

    Kalau najib dan rosmah tidak turun berkempen, undi kepada lokman mungkin bertambah

    ReplyDelete
  7. Lokeman adam mcm tak ngaku kalah..yg tak pegi undi kerana dah tahu PH menang...kalo lokeman menang pon bukan umno dam pas boleh perintah selangor...

    Isyarat jelas pas dan umno tak de tempat di hati rakyat...

    Mcm2 isu yg dibawak lokeman tapi kalah jugak..

    Lokeman boleh lah terjun kedlm sungai kandis dgn penghakisan hak islam dan melayu dan manipesto PH..

    Lepas ni lokeman jangan lagi nak berdemo dan bertempik dengan klentong...

    ReplyDelete
  8. Terima la hakikat ph cuma menang dgn kelebiham 5842..mana p lagi 8 ribu lebih tu..pengundi hantu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimalah hakikat PH dah lanyak pas dan umno.. 1 undi majoriti yg mustahak....pas dan umno blm layak menang..

      Delete
  9. PRU14 lawan 3 penjuru UmNo dan PAS tewas kepada PH.

    PRK Sg Kandis lawan 2 penjuru, UmNo + PAS tetap kalah kepada PH.

    Macai sembang kemain konon PH akan tumpas sebab orang Melayu dan rakyat dah sedar kena kencing sampai hancing, hakikatnya sudah terbukti UmNo yang meroyan dan syok sendiri.

    Semakin UmNo dan PAS memainkan isu perkauman sempit untuk menutup pendustaan mereka, semakin jauh mereka akan ditolak oleh majoriti.

    Lupakan PRU15, kerana segala petunjuk menunjukkan mereka akan dikuburkan terus semasa Tun M masih menjadi PM. In shaa Allah.

    Wallahu a'lam

    ReplyDelete
  10. Sg kandis bagi tau...umno dan pas masih jauuh dari hati...kaki putar lokeman adam tak diperlukan di sg kandis...

    ReplyDelete
  11. Jentera PRK kali ni bukan setakat jentera parti je...jentera kerajaan pusat dan negeri pun digerakkan tapi majoriti makin turun...apa la nasib...kah kah kah...

    ReplyDelete
  12. Terkini:
    PRK Sg Kandis: PKR 15,427, BN 9,585, Bebas 97 undi.

    BN hanya hilang 1933 undi (9585) berbanding PRU 14 (11,518).

    Manakala sokongan PKR lagi teruk merosot apabila hanya menerima 15,427 undi berbanding 23,998 pada pru14 (86hari yg lalu) dan ianya menunjukan angka sebanyak 8571 undi yg mereka hilang.

    Analisis:
    Pengundi2 BN setia mengundi BN, mungkin ada yg tak mengundi kerana merasa tak yakin akan menang.

    Pengundi2 PH pula (yg Melayu), ramai yg 'fed up' dgn kerajaan PH yg mereka nilai dlm tak sampai 3 bulan yg lalu.

    Sebab apa fed up?
    Pertama sebab tak menunaikan janji2 (menipu).
    Kedua sebab makin mengenepikan Islam, memperjuangkan Syiah & LGBT.
    Ketiga sebab memberi keutamaan kpd puak kafir dlm perlantikan jawatan penting seperti Peguam Negara & Ketua Hakim negara.
    Keempat sebab takut & tunduk dgn desakan puak Dhong Zhong dlm pengiktiraran UEC.
    Kelima sebab makin mengenepikan BM sebagai bahasa rasmi dgn membenarkan kenyataan rasmi kerajaan dibuat dlm bahasa Mandarin.
    Keenam sebab mereka sudah mula nampak amalan kronisma & nepotisma dlm PH.
    Ketujuh sebab hanya banyak retorik tentang Najib & 1MDB tapi pendakwaan tidak pun dibuat.
    Banyak lagi lah... tak larat nak sebut...

    Ini baru 86 hari... 5 tahun lagi tak tahu lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 lawan 1...2 yg kalah...maka kluarlah analisa bodooh..

      Delete
  13. 'Kerajaan Kristian DAP': KJ kata masih ada yang waras dalam Umno

    4 Ogs 2018, 10:49 malam (Dikemaskini 4 Ogs 2018, 10:51 malam)

    A A
    Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin mengulas isu kaum dan agama yang dimainkan Umno, seperti amaran ancaman 'DAP Kristian'.

    "Ini merupakan existential dilemma (dilema kewujudan) Umno sekarang. Ada yang terus guna retorik DAP Kristian dan lain-lain. Tapi ada juga yang masih waras," kata Khairy pada suatu hantaran Twitter malam ini.

    Semalam, ketika penghujung kempen PRK Sungai Kandis, Anggota Parlimen Pasir Salak Datuk Tajuddin Abdul Rahman menggesa pengundi tidak menyokong kerajaan Pakatan Harapan yang dipimpin oleh "Kristian".

    Tajuddin juga mendakwa bahawa ahli politik Kristian dalam DAP menggunakan jawatan dalam kerajaan untuk menyebarkan agama mereka.

    Antara yang dinamakannya ialah pemimpin DAP Lim Guan Eng, Anthony Loke, Teresa Kok, Hannah Yeoh dan Tony Pua.


    Ditanya bagaimana Khairy, yang dikenali sebagai KJ akan mengatasi masalah dilema Umno, bekas ketua pemuda parti itu berkata beliau akan cuba mengambil ahli politik baru dengan pandangan dunia yang progresif dan menganjurkan pendidikan semula politik yang komprehensif kepada anggota sedia ada.

    ReplyDelete
  14. Ahli politik umno dan pas sudah lapok tertinggal bas...masih berretorik dan klentong dgn isu bangsa dan agama tanpa ade bukti yg jelas..

    ReplyDelete
  15. kah kah kah .. walau pun ramai tak keluar mengundi .. PH masih menang apa cerita.. melayu lawan melayu, melayu PH menang kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete