Wednesday, August 22, 2018

MUNGKIN HASILNYA LEBIH BAIK JIKA ZAHID ATAU HADI YANG JUMPA PRESIDEN DAN PM CHINA...

42 comments:

  1. betul lah.

    jamal jamban lagi baik atau tajuddin atau bung....mereka ini sayang bangsa dan agama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanpa ragu, calon terbaik jumpa pm china ialah mintiri keling paria berak atas rel keretapi sbb rundingan ini berkaitan terus dgn pembinaan rel keretapi.

      Delete
  2. Malaysia nak bankrup? Macam hampir betul la, cuma bukan disebabkan oleh najib tp oleh tm.

    Hasrat PM dan PH nak lihat Malaysia Bankrupt akan tercapai... sebab..RM60 billion bakal dibazirkan.

    Menteri Luar China memberi amaran keras ..
    Malaysia MESTI membayar semua ganti rugi kerana melanggar kontrak.
    Segala-galanya berjalan mengikut kontrak dan tempoh.
    Menteri Luar China memberi amaran bahawa pembatalan ECRL akan mencetuskan sejumlah besar pampasan RM60 bilion mengikut perjanjian yang ditandatangani.
    Selain itu, pembayaran perlu diselesaikan dalam masa 1 tahun.

    Tepuk! Tepukk! Tepukkk!

    ReplyDelete
  3. Biar berputih tulang, jangan bwerputih mata!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang kau sja yg hitam sebab hati kau hitam dibungkus oleh panji hitam ciptaan john doe pitam...kikiki

      Delete
    2. Pemuda bani Tamim pun John Doe dah keliru, rupanya pemuda bani Tamil

      Delete
    3. Bani Tamil tua dari kerala.. Kah kah kah

      Delete
  4. najib hebat negara hancus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau je yg hancur sbb bengong, org lain ok je

      Delete
    2. Ok? Kalau ok kenapa menyalak? Pungkoq panas ke? Kikikikiki

      Delete
  5. Soalan yang pecacai umno dan pas perlu jawab, adakah zahid dan hadi lebih berwibawa untuk bertemu PM dan Presiden China jika apa yang Tun lakukan mendapat kritikan mereka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serahkan kepada jolo jadi broker dan orang tengah untuk projek seterusnya?

      Delete
    2. Tuan blogger,

      Saya dah jawab kat atas.

      Calon yg terbaik ialah mintiri keling paria berak atas rel keretapi sbb rundingan itu berkaitan dgn pembinaan rel keretapi.
      Mintiri keling paria tu dilantik oleh mamakdey, tentulah keling paria terbaik.

      Delete
    3. bodoh punya blogger..buat2 merajuk sokong umno nak mintak up payment.. Kikiki

      Delete
    4. Tak kiralah siapa pergi. Tp jika pergi bukan setakat bawak perut shj tapi dgn otak dan akalnya sekali. Bijak mengurus peluang dan bukan konon cerdik memulangkan paku buah keras. Dia ingat china zaman sekarang kecik anak dan boleh main sindir² dan balun ikut perut. Sekali china buat kejutan, 60 bilion dia claim! So, kalau dh terasa tindak tanduk tun tu nampak tak cerdik (baca bodoh) tak perlulah kau petik nama zahid atau hj hadi. Sendiri bodoh sendiri la tanggung.

      Delete
  6. Saya masuk blog Ibnu Hasyim - dia kata Tun M bodoh!!!!!
    Saya kata Tun M berjuang untuk bangksa dan negara.
    Biar berputih tulang, jangan berputih mata.
    Dia balas dengan isu MEMALI!!!!!.............hahaha.
    Typical Haji Hadi.
    Betul-betul kantung kosong!
    Dalam suatu shalat Jum'at, Imam Masjidil Haram almakki dalam khutbahnya mengatakan:

    إحذروا الكيس المثقوب

    Hati-hati dengan kantong yang bocor

    " تتوضأ أحسن وضوء " لكــن. .. تسرف في الماء' كيس مثقْوب

    Engkau telah berwudhu dengan sebaik-baik wudhu, akan tetapi engkau boros dalam menggunakan air, (itu sama dengan) kantong bocor.

    " تتصدق عَلى الفقراء بمبلغ ثم .. تذلهم وتضايقهم *كيس مثقْوب.

    Engkau bersedekah kepada fakir miskin, kemudian engkau menghina dan menyulitkan mereka, (itu seperti) kantong bocor.

    تقوم الليل وتصوم النهار وتطيع ربك" لكــن. .. قاطع الرحم كيس مثقْوب

    Engkau sholat malam hari, puasa di siang hari, dan mentaati tuhanmu, tapi engkau memutuskan (tali) silaturrahmi, (jelas itu adalah) kantong bocor.

    تصوم وتصبر عَلى الجوع و العطش" لكـن .. تسب وتشتم وتلعن كيس مثقْوب

    Engkau sabar dengan haus dan lapar, tapi engkau menghina dan mencaci sesama, (itu sama dengan) kantong bocor.

    " تلبسين الطرحه والعباية فوق الملابس "لكـن .. العطر فواح كيس مثقْوب

    Engkau memakai baju dan kerudung, mengenakan jilbab dan kebaya, tapi minyak wangi mu sangat menyengat, (itu bagai) kantong bocor.

    تكرم ضيفك وتحسن إليه لكـن .. بعد خروجه تغتابه وتخرج مساوئه كيس مثقْوب

    Engkau memuliakan tamumu dan berbuat baik kepadanya, tapi setelah dia pergi engkau menggunjingnya, (sungguh itu sama dengan) kantong bocor.

    أخيرا ً لا تجمعوا حسناتكم في كيس مثقْوب . تجمعوها بصعوبة من جهة .. ثم تسقط بسهولة من جهه أخرى..
    يا رب اسألك لي ولأحبتي الهداية والغفران .

    Dari itu semua, pada akhirnya, engkau hanya sekedar mengumpulkan kebaikanmu dengan susah payah saja. Karena engkau menghimpun dan mengumpulkan nya di dalam satu wadah yang tidak dapat menahannya. Karena wadah kantong yang bocor, maka engkau kemudian menjatuhkannya, membuangnya dengan begitu saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak jadi Jon doe ke.. Penunggang agama.. Payment dh naik belum.. Kalo nak naik apa susah buat2 sokong umno.. Kikiki

      Delete
  7. haha. Dah le menipu jumlah hutang negara, tipu kos projek ecrl, pusing sana sini. Lepas tu tak malu pegi jepun minta nak berhutang sebab aset negara yg ada dah tak larat nak pump masuk pasaran utk cover RM dari jatuh. Aih, kata negara hutang banyak, nak tambah hutang DALAM bentuk YEN lagi? Dia punya bangang subhanallah.

    Dulu kutuk kerajaan BN pinjam kata dalam matawang asing, bila check tgk, kerajaan pinjam dalam RM, senyapppppp je semua. Ni bila dah menang, buat taik nak pinjam dalam YEN pulak? Eiii...bangang sungguh.

    Ni pegi China, pun balik dengan poket kosong. Jho low pun tak berani nak sembang time meeting. Nampak sangat Jho Low tu guna utk alih perhatian rakyat je. Nak buat macam mana, rakyat malaysia yang pilih SST 10% dari GST 6%, bukannya cerdik sangat. Kalau 6% dengan 10% pun tak tahu nak beza mana lagi tinggi atau rendah, takkan la nak kata cerdik kan? Tak salah pun terus menipu.

    Ni nak kensel ECRL pulak kata hutang, pastu mahal. Lepas tu salahkan najib dan kerajaan dulu. Woi bangang2 sekalian, ECRL tu, kalau siap, nak beri orang naik percuma ke? Orang kena bayar tiket la bangang2 oi. Duit dari tiket, cukai2 yang dikutip boleh buat bayar hutang, buat jana ekonomi setempat, naikkan harga tanah yang ECRL lalui, pekan2 kecil boleh jadi bandar2 baru. Ini yang macai politik tak nampak. Sibuk ke hutang 24 jam. Macam le diorang ni semua beli rumah cash.

    Orang sembang ekonomi, dia pun nak sembang. Bila sembang, bodoh dia tu....peh. Melantun-lantun.

    Diplomasi penting tapi rakyat lebih utama konon. Kerajaan dulu nak tolong orang pantai timur pendekkan kos dan masa perjalanan ke KL pun nak kacau. Diorang ni tak nampak kot macam mana ETS punya demand tinggi gila sampai tiket selalu habis. Bab slogan, champion. Bab perlaksanaan, bangang abadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan dulu nak tulungkah atau nak 30% komisyen? Kahkahkahkah... Dan sekarang cek nak tanya pulak, antara 6%,10% dan 30%, mana lagi besaq. Hang jawab sat. Kahkahkahkah....

      Delete
    2. Mamakdey pi cancel project ecrl sbb tak nak mintiri keling paria tu pi berak atas rel mlm2, sbb tu laaa... mangkuk

      Delete
    3. Mangkuk menda yeop? Mangkuk jamban utk berak atas kepala otak ko yg bebal tu? Kikikikiki

      Delete
  8. Replies
    1. Lagi baik dan cerdik dari kerala nyanyuk

      Delete
    2. Lagi cerdik? Muahahahahahaha... Sain kontrak rugikan negara cerodik? Muahahahahahahah...

      Delete
  9. Kalau Madey & PH tak tahu nk urus negara , bagi balik pada BN la...
    Hari2 dok cerita pasal hutang dan lepas tu mansuh GST sbb ego dan sbb terlepas berjanji dan menipu rakyat...
    Last2 rakyat yg menderita.
    Skrg terkial- kial cari duit yg dh hilang sbb tak ada GST...
    Sepatutnya tangguh dulu hapus GST kalau dh tahu kononnnya hutang byk..
    Tak ke bodoh namanya...
    Semua sbb kepala otak diktator tua.
    Yg lain semua dah jadi pondan dan penakut termasuk LKS/ LGE/Mat Sabu yg dulu mcm singa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah... Mintak bagi balik negara pada BN. Eeeeeee... Tak malunya muka. Kalau terdesak sgt pun janganlah sampai macam ni. Malu yeop. Muahahahaha.....

      Delete
    2. Anon 5.32..kita makan popcorn je.. Plg lama 2tahun lebih sikit gaduh la dorang.. Kerala takan lepaskan jwtn pm pd nuor..

      Delete
    3. Makan popcorn je? Kesian. Dah papa kedana le tu. Miahahahahahahaha...

      Delete
  10. Bertuah punya PM
    Mcmana dia boleh pilih 2 india berak atas rel keretapi tu jd mintiri? Kenapa tak ambik sami hindu yg Uthayakumar bawak masuk dewan tu jd mintiri? Lantik jd senator, kemudian bagi jawatan mintiri ugama sbb dia warak


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada isu le tewwww..... Kesiannya... Muahahahahaha...

      Delete
  11. Tak terjawab???? ... Asyik hujah sampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dh jawab kt atas. Skrol sikit beb. Cuma nk ulang balik, kalau sendiri rasa tindakan tu tak cerdik (baca bodoh), tak perlulah petik nama zahid ke, hj hadi ke utk cover kebangangan. Siapa pm sebenarnya ni kd, zahid ke, hj hadi ke atau tun madey? Pm buat kerja siot, selamba je nak petik nama org lain. Takde telur ke apa?

      Delete
    2. Cakap je lah zahid dan hadi memang tak layak..

      Memang macam bumi dengan langit untuk dibandingkan dengan Tun.

      Dah sedar bagus.

      Delete
  12. Minta semula kerajaan???
    Kahkakah
    Lawak lawak
    Tepuukkkkk

    Lebih baik bagi kat monyet daripada bagi semula pada bn

    ReplyDelete
  13. Dikhabarkan tuan yg terutama aka bekas pm ke 4 serta pm ke 7 jatuh di masjid negara pg td. Why bro, why? Stresskah puncanya? Ramai orang tanya kenapa Mahathir stress sangat ni! Jawapan yang relevan adalah:

    1. Rombongan ke China habis berjuta2 tapi sesen untung tak bawa pulang tapi kena sound oleh PM China "Tak setuju kita berhenti sidang media disini" malah China hanya bersetuju membeli sawit jika Malaysia turunkan harga yang sekarang jatuh RM2100 setan nak murah lagi!

    2. Ringgit jatuh lagi! Rizab Negara Susut lagi! Ekonomi makin hancur! Lambakan sawit! Harga getah paling teruk dalam sejarah! Mana tak risau memikirkan tinggal berapa hari lagi bank dunia akan keluarkan laporan KDNK negara yang dijangkakan akan jatuh 2-3 mata dari rekod cemerlang terbaru yang dicipta oleh Najib iaitu 5.8!

    3. SST akan menyebabkan hasil negara hilang sehingga 30 bilion sebulan tapi harga barang dijangka meningkat hingga 30%. Akan menyebabkan kelembapan ekonomi kerana pengguna akan lebih berhati2 untuk berbelanja!

    4. Pelabur luar sudah ambil sikap berhati yang ketara kerana tindakan Malaysia yang sentiasa membatalkan projek kerana dipengaruhi amalan politik emosi semata2.

    5.Kerajaan China sedang mengkaji untuk membatalkan pelaburan Melaka Gateway dan Forest City! Malah berberapa negara Eropah mula mengkaji untuk pembatalan projek dan pelaburan Malaysia kerana tindakan Malaysia menggantikan SST boleh menyebab melaysia diambang muflis kerana tidak cukup membiayai perbelanjaan negara malah ini juga alasan jepun tidak meluluskan permohonan pinjaman dari Mahathir!

    Apa lagi Mahathir hendak buat adakah ini masanya dia untuk mengaku kalah kerana dia bukanlah seorang yang hebat berbanding @Dato Sri NNNajib RazakNasib la ada juga penyokong PH yang #Uneducated #brainless dan #butasejarah yang boleh beri dia semangat sikit. MalaysiaMemilih

    ReplyDelete
    Replies
    1. SST menyebabkan negara hilang hasil 30 bilion sebulan? Maknanya kalau setahun 360 bilion. Tp yg kerajaan dulu kata selama ni cuma pungut sekitar 46 bilion. Jadi, mana pergi lagi 300 bilion. Mungkin macai boleh jawab. Kikikikiki... Kalau ye pun nak membongak, biar le nampak cerdik sikit yeop.

      Delete
  14. Tak Pe kita ada mintri Pemuda Bani Tamil... walau 93 tahun mintri Pemuda Bani Tamil Jon Doe kata dia penyelamat bakal bawa panji hitam negara...

    Sup punjut campor tomato pun sodap..!!

    ReplyDelete