Monday, August 13, 2018

KITA TUNGGU DAN LIHAT..NASIB PARTI TERAS MELAYU

Umno masih sayang dan dukung lanun..
AMANAH ada Menteri pro lgbt..
PKR kemaruk kuasa, berpuak, berbunuhan, rasa hebat..
BERSATU lembek..
PAS..pendirian lalang..hukum diubah ikut selera pemimpin..


# Aku sarankan pemimpin bukan Melayu di PKR keluar dan SERTAI DAP untuk pemimpin Melayu sedar diri sikit...

Nak selamat..letak kepercayaan dan berdiri teguh belakang Tun untuk satu HALATUJU Melayu dan Islam yang bermaruah..

Tun tidak sempurna tetapi masih ANTARA yang terbaik, Tun juga hanya sementara, sedetik dua..

Bukan soal Tun yang jadi isu dan masalah, tetapi keutamaan, masih sempatkah Melayu dan Islam berdiri di belakangnya untuk BERSATU dan mendapat tunjuk ajar membina anak bangsa secara bermaruah..

Tidak adA Melayu selepasnya boleh mempersatukan kita dan rakyat Malaysia untuk hidup harmoni, hormat menghormati dan berkongsi kuasa dan ekonomi..


# Anwar disokong menjadi PM selepas Tun tetapi perlu berada sabar dan setia di belakangnya, dan bukan melalui pintu lain...

34 comments:

  1. Ingatlah rakan2 ahli PKR, kenapa boleh wujud parti PKR. Ianya bermula dengan pembelaan ke atas DSAI yang telah difitnah dan dianiaya, sehingga tercetusnya Reformasi 1998. DSAI telah diperdajal, dirampas kedudukannya dengan begitu zalim sekali.

    20 tahun yang lalu, penganiayaan dibuat dengan fitnah dan kezaliman...kini penganiayaan hendak dibuat lagi ke atas beliau dengan penipuan. Orang luar yang berpengaruh sudah masuk jarum ke dalam PKR agar DSAI tersingkir lagi.

    Sedarlah ahli2 PKR, jangan biarkan diri kita terus tertipu. Kita perlu pastikan agar DSAI dan Rafizi berada di tampuk takhta kepimpinan PKR bagi membolehkan DSAI mendapat kembali jawatannya yang dicuri dahulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawatan P M selepas Tun bukan milik sesiapa kecuali rakyat. Rakyat yg berhak tentukan dan Anwar adalah pilihan tetapi bukan pilihan terbaik dan bukan mutlak.

      Delete
    2. Anon 2:47AM ...ANUAR Ibrahim tu difitnah la sangat!!...sampai 2x masuk penjara dengan kes yang sama!!... hanya orang2 yang bangang dan bodo macam kamu saja yang percayakan yang Anuar tu suci,tetapi bagi mereka yang berfikir menggunakan otak yang waras tetap mengatakan yang Anuar tu seorang yang rendah akhlak dan tidak bermoral dan sama sekali tidak boleh diangkat menjadi pemimpin,apatah lagi untuk dijadikan sebagai PM.Adakah didunia ni rakyat melantik seorang peliwat untuk menjadi pemimpin khususnya PM mereka??...fikir1kanlah wahai anon jika kamu tidak seorang yang bengo dan bodo.

      Delete
    3. Kalau Anwar rendah akhlak, tak bermoral dan tak layak diangkat PM, mengapa TDM bersetuju dalam persepakatan untuk memohon kebebasan Anwar dan melantik dia jadi PM selepas TDM?

      Kenapa tiada yang membantah sebelum PRU14. Baru sekarang menyalak macam anjing nak menolak Anwar selepas dia dan partinya dipergunakan untuk memenangi PRU.
      Jadilah cerdik orang2 PKR. Usah tertipu dan dipergunakan oleh pihak lain untuk kepentingan mereka.

      Delete
    4. kalau anwar tidak bersalah kenapa perlu diampunkan.. pengampunan diraja.


      pendapat aku .. kenapa tun m setuju lepaskan anwar. ia adalah kerana melayu dan islam.

      tdm sedar dia bukan muda lagi. mungkin dicabut nyawanya bila bila masa.. pengganti yang dipercayai dan disokong kuat oleh orang melayu dan bukan melayu perlu disediakan segera.. xla nanti haru biru nanti.

      tdm pikir jauh kehadapan.

      anwar bukan yang terbaik.. tapi buat masa ni dia lah tokoh melayu yang paling sesuai sebagai penganti tdm.. untuk situasi sekarang.

      ini politik tdm sangat tektikal.

      harap anwar insaf dan bersabar. kalau dah ketentuan ilahi.
      siapa saja boleh diangkat darjatnya. walau dia pernah berdosa sebesar besar dosa sekiranya dia bertaubat.

      Delete
  2. my only comment is pkr is not interested in governing other than anwar anwar and more anwar. i am sick and tired of pkr goons.

    i am apolitical and a voter. sad i have to spent a fortune to ferry family members to vote for PH government only to be hijacked by pkr who believes anwar is pure and clean. a sodomist is a sodomist and remain a sodomist and a ex convict albeit royal pardon.

    anwar cannit lead as PM cos he is not a PM material. cakap seolah2 dia yg perfect and true and patriotic...B...s..t....

    mp from kapar is a dedak receiver from anwar...i blif so.....no quality and a retard? . .. menyesal undi pkr...yuk

    ReplyDelete
  3. Hanya akan ada satu pasukan yang akan berakhir sebagai pasukan yang menang.

    Pasukan-pasukan lain selain pasukan ini akan dilenyapkan dan dikuburkan selama-lamanya.

    Pasukan yang menang ini tiada lain adalah pasukan yang diketuai oleh Tun Mahathir sendiri.

    Kata kuncinya ialah 'pertempuran klimaks'.

    In shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sdra john doe.

      i gave up

      Delete
    2. Salam pak rahman 2,

      Its okay.

      As for me, I will stay put with Tun until this war is totally won.

      In shaa Allah.

      Delete
    3. Tak apa ost John, sabar lah. Tak lama lagi dah Bg Non nak jadi PM.

      Delete
    4. sdra john doe

      i gave up becos i cid not stand pkr's antics.

      i am with u as far as tdm is concerned. i gave up on the idea that an ex convict wud be PM....a pardoned sodomist.......huh

      Delete
    5. Sebelum PRU:

      "Yes! Anwar bergandingan dgn Tun untuk tumbangkan BN. Eloklah tu, saling bermaafan. Tun pun dah minta maaf & Nuar kini dah insaf berubah. Kalau menang, Tun jadi PM 2 tahun, lepas itu Anwar ambil alih"

      Selepas PRU:

      "Menyibok je Anwar ni..perasan lebih, PH menang bukan sebab PKR tapi aura Tun.Jangan harap lah bekas banduan peliwat ni nak jadi PM." 

      Kah kah kah...

      Delete
    6. Pertempuran klimaks keluar taek.

      Delete
  4. Sesiapa pun boleh jadi PM, jadi menteri, jadi MP, jadi ADUN asalkan bukan penyamun.

    ReplyDelete
  5. Rindu zaman Najib..
    Malaysia lebih baik, ekonomi terurus dgn baik. Org B40 terbela.
    Gaji naik, ada BRIM. Byk bantuan utk rakyat yg kurang mampu...

    Skrg, kerajaan penipu dan memfitnah.
    Menteri tak pandai. Sekadar nk cukupkan kauta parti...budak mentah dilantik jadi menteri, mulut longkang jadi menteri pertahanan, akauntan paling bodih dilantik jadi menteri kewangan...
    Malaysia akan hancur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau rindu, pergilah duduk bawah ketiak dia.

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tua dan dia PM. Kau? Apa pencapaian kau?

      Delete
    2. Delete..tulisan.biar ada standard sikit, atau tak perlu masuk blog ini

      Delete
  7. yeer dia tua tapi sampai hujung nyawa buat dosa fitnah... dibayar medua asing dan dijaja berita fitnah ke seluruh doonia... di hasut dan di maki maki dng fitnah ke seluruh negara dng mengunakan kuasa asing... apa yg si tua bangka tu tak pernah buat suma dia bedal.. org mcm ni ko nak mintak tolong tegakkan isle... kaya slogan isle jer la ... fakta ni bodoo... COMANGO pluralist murtad liberalist gay lgbt yg dia kasi kat anak cucu kaau...padan muko ko dan muka macai tomato..

    haaaa anon 3.52. ..haaa tepukk ... tepukk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah tepuk, tepuk.. Aku tepuk. Indon dah bg kapal. Singapura bg jet. Kau masih butakan mata.. Hah tepuk cai..tepuk.

      Delete
  8. Retak menanti belah
    Rapuh menanti patah
    Rosak menanti pecah
    Reput menanti pokah

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu mcm UMNO jer... Hah tepuk.. Tepuk cai. Tepuk.

      Delete
    2. Kenapa la melayu islam tak boleh bersatu. Sebusuk2 kaum sendiri masih agama yang sama. Masih boleh dibaikki. Buang ego masing2 swmi generaai masa depan.

      Delete
  9. Memang sudah dijangkakan dari sebelum PRU14 lagi, kerajaan caca merba lintang pukang ini tidak akan kekal lama.

    Puak2 kafir dan munafiq dalam gerombolan ini hanya bersatu hati dalam nak menjatuhkan BN sahaja tapi dalam hati masing tersimpan niat & hasrat tersendiri yang tersembunyi.

    Ada satu pihak dengan tujuan membalas dendam terhadap Najib.

    Ada satu pihak lagi pula kerana ketuanya begitu kemarukkan jawatan perdana menteri.

    Ada pula pihak dalam gerombolan ini memang tidak mahu kerajaan didominasi oleh parti Melayu.

    Kata-kata sepakat mereka nak 'menyelamatkan Malaysia' hanyalah dusta dan sandiwara belaka.

    Perang saudara kecil sudah bermula...tak lama lagi akan meletus perang besar...dan hancuurrr...

    Haah... tepuukkk...

    ReplyDelete
  10. Mana² parti sangat dayus, kalau mahu bangkit, mahu kuat dengan MENGHARAP parti lain berpecah belah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti tak boleh bangkit dengan sendiri kalau rakyat tak sokong.

      Kalau rakyat lihat satu parti yg mereka pilih mula jadi caca merba, serabut, lintang pukang dan berpecah belah, mereka mungkin akan pilih parti lain yg lebih stabil, terutamanya rakyat Melayu.

      Lambat laun kebathilan akan terhapus juga...

      Haah...tepuukk...

      Delete
    2. Kalau HARAPAN berpecah belah dan PRU15, PPBN berdiri sendiri,
      toksah haraplah kami nak undi PKR, PAS apalagi umno. Meluat
      tengok perangi pemimpin dan machainya.

      Delete
    3. Kebatilan sudah terbongkar satu demi satu. Rupa2nya duit GST pun kena rembat. Macai terkulat2.

      Hahh!!!! Tepuk cai, tepuk.

      Delete
  11. Anwar...Tun...Anwar...Tun...Anwar...Tun. Oklah, kali ini aku pilih Anwar sbb Anwar lg hebat pengalaman dlm penjara. Lebih hebat lg, boleh berbaik dgn Tun yg bersungguh-sungguh menyumbatnya masuk penjara. Penjara mengajarnya bnyk ilmu. Kehebatan Tun adalah semasa menjadi PM ke 4 dan bukan ketika jd PM ke 7. Kabinetnya lebih caca merba berbanding kabinet dapur rumah buruk nak runtuh. Serba serbi cakapnya merapu. Menteri pertahanan, Menteri b&s, menteri cucuk tanam, menteri sekolah kasut hitam nk kumpul resit tol...alahai... teruk mcm². Menteri jaga duit lagi la hancus...hari² silap. Tp bukan dia silap, staf yg silap... So, bila ada pm ke 8 yg baru, hrp caca marba dpt dipulihkan supaya malaysia sekurang-kurangnya jd bahan lawak negara jiran. Pandangan peribadi, jgn ada yg panas ye org Tun. Tun kan dah tua, bnyak dh sel otaknya yg dh kurang berfungsi. Normal sebagai makhluk Allah, tiada yg kekal spt zaman muda. Masih hiduppun syukur alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh Najib. Kusangkakan 2.6b, tapi hampir 20b. Tp kenapa kau tak kongsi dengan macai? Kikiki

      Hah!!!! Tepuk cai tepuk. Tepuk sampai pagi. Kahkahkah

      Delete
  12. Pokok bunga mati di celah
    Layu diganggu dahan perupuk
    Retak hanya menanti belah
    Melayu tunggu saja nak tepuk

    Kah kah kah...
    Haah...tepuukk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari 13 sudah tinggal 3.
      Dari lambang tunggal, kini sendiri punya.
      Dulu bos Bugis kini Jawa.
      Petanda UMNO sudah hujung nyawa.

      Hah tepuk cai tepuk. Tepuk lagi kuat. Kahkahkahkahkahkah.

      Delete