Sunday, April 22, 2018

SILAP CAKAP KALAU KATA PEKAN SELAMAT DAN TERJAMIN NAJiB MENANG..

Sangat pelik dan terlalu pelik kalau terus langsung dianggap dan dijamin najib selamat dan pasti menang di Pekan (?)

Apakah kita menidakan kecerdikan pengundi Pekan (?)

Mereka mengundi atas nilaian bagaimana,  semata mata wajib undi najib sebab najib seorang PM dan anak tempatan (?)

Apakah pengundi Pekan majoritinya tuli,  buta mata dan buta hati atau perut mereka turut buta sekadar limpahan dunia (?)

Apakah di Pekan tidak ada cerdik pandai, tidak ada internet,  tidak ada anak muda,  tidak ada anak² di kota besar yang mengikuti arus perkembangan perdana dan semasa untuk disampai kepada ibubapa,  sanak saudara,  sahabat handai dan keluarga di sana (?)

Bukankah Pekan juga ada felda dan apakah peneroka di sana tidak terbeban dengan hutang ratusan ribu,  apakah buah kelapa sawit mereka bertukar menjadi emas dan pwrmata. 

Apakah pengundi Pekan juga mendapat pengecualian GST sepertimana syarikat China (?) dan mendapat subsidi petrol serta anak muda mereka langsung dapat kerja sebaik sahaja keluar universiti (?)

Dan lebih penting apakah mereka diberi pengecualian untuk dipertanggungjawabkan atas siapa yang mereka pilih. Tidak ada soalan malaikat di dalam kubur kelak (?)

Sewajarnya kita tidak asingkan pengundi Pekan sebagai rakyat yang tidak ada hidayah dan petunjuk,  sama²lah kita doakan mereka juga netizen yang turut mahu selamatkan Malaysia dan menggunakan hak dan menyatakan pilihan mereka di peti undi. 


# Persepsi Pekan kubu kuat dan selamat Najib perlu dirobos oleh Jelajah PH.. Jumlah kehadiran akan memain peranan sentimen tsunami rakyat. 

108 comments:

  1. Setuju dgn pandangan admin...majoriti rakyat pekan miskin...dah berpuluh tahun terikat dgn dedak yg diajar najib ...kerja kuat saja boleh ubah minda orang pekan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wooo! Terdesak betul hang kali ini. Puhhh! Terangkat wei orang tua tu dengan tulisan hang kali ini. Tabik tak spring la kat hang. Baguih, baguih betul.

      Bagi yang celik mata dan mata hati, Najib banyak bagi pancing kepada yang mahu berusaha melipat gandakan pendapatan. Macam2 ada. Tapi kena berusahalah, bukan dok sembang kat kedai kopi na dan mengeluh saja.

      Delete
    2. 9:02 kira antara yang dapat pancing ke? Benda alah nih macam nih...Najib bagi pancing 2 hinggit....dia sebat 2 Billion....lebih lagi belum masuk 0.6 Billion dan 42 Million.

      Rakyat makan nasi Najib heboh makan quinoa....apakebenda alah tuh??? Tuh sebab 9:02 dapat dedak ayam najib oats pun tak pandang! Bukan tuh aje....dedak ditabur di tebar bak kat reban ayam tuh....Quinoa...., di bawakan khadam dan disaji lagi....tuh yang 9:02 tak boleh nak hadam....kan kan kan???

      Delete
  2. Ikut ko punya pahaman/ hati busuk mmg la pekan bn kalah..tapi xsemua pengundi hati busuk mcm ko kat pekan..akai ada ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dgn adanya org bangang mcm kau, aku yakin pekan tak akan kalah.. Kuikuikui....

      Delete
    2. Kalau menang pun, hanya itulah saja yg tinggal terkontang-kanting dalam dewan parlimen di kandang pihak 'pembangkang' dalam Kerajaan Bahru Pakatan Harapan nanti, Insya Allah.

      Entah yer....itu pun kalau najib masih bernasib baik tidak terjerumus ke penjara Sungai Buloh bersama Rosmah.

      Delete
    3. Dengan perkembangan mutakhir ini, insyaAllah Najib, UMNO dan BN menang majoriti lebih 2/3.

      Delete
    4. BERITA MUTAKHIR....!!

      Mahkamah Tinggi arahkan ROS menerima pendafataran semula PPBM.

      Bagaimanapun PPBM akan tetap terus bertanding di PRU 14 menggunakan logo 'PKR/Keadilan' bersama DAP, AMANAH & PKR yg telah disepakati tanda kesatuan & persatuan serta semangat jitu setiakawan Pakatan Harapan.

      Mana nak letak muka..tak malu ker Najib, Jahid, UMNO, ROS & SPR dengan perkembangan mutakhir ini......??

      Kejora Musibat kurang ajar-biadab, apa cerita....??

      Delete
    5. Najib dan Zahid tidak perlu merasa malu sebagaimana yang dimomok2an oleh pencacai2 mamak. Permasalahan itu adalah antara Pendaftar Pertubuhan dan Bersatu. Tiada kena mengena langsung dengan UMNO dan BN.

      Salah sendiri, kenapa perlu salahkan orang lain? Pendaftar Pertubuhan hanya minta minit mesyuarat dan penyata kewangan, apa yang susah sangat nak bagi. Ada udang di sebalik batu ke?

      Tetapi kami tak peduli semua itu. Yang penting kami fokus kepada pilihanraya untuk memastikan kemenangan UMNO dan BN dengan majoriti lebih 2/3, insyaAllah.

      Delete
    6. Pekan kalau tak kalah...tersungkur pun lagi baik!!!

      Delete
  3. Apa yang pembangkang boleh jamin untuk Lebih lagi memajukan pekan selain dari nanti tanah2 kat sana di bedak-bedak untuk kekayaan kroni..... kerajaan nak perringkatkan pembangunan kelantan dan pantai timur pun hangoa nak batalkan... inikan plak Pekan yang nun di sana.... i pelabuhan Klang ni... aku nengok dari dulu sampai sekarang sama ajer..... nak harapkan pembangunan yg buat kerajaan pusat ajer... lecehlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelabuhan kelang hang tengok sama aje, itu tandanya pusat tak buat kerja. Patutlah byk org kata kau ni beval.

      Delete
    2. Pembangkang boleh jamin kleptokrat lahanat akan ditangkap

      Delete
    3. Najib menang pekan dah lebih 30 tahun...tak banyak perubahan pon...hanye kilang pasang kereta...itu pon Drb hicom dah lari pasang suziki di shah alam...

      Delete
    4. Dari kaca mata pembangkang, memanglah hang pa semua tak nampak sebab faktor usia dan mudah lupa. Tempat sendiri penuh sampah sarap hingga jadi juara kes denggi dan paip kumbahan pecah hingga berbau busuk serta meloyakan pun kira okay la.

      Dari kaca mata kami, Najib memang terbaik na.

      Delete
    5. 9.19
      memang le najib terbaik..mana de lagi PM Malaysia sebelum ni dapat gelaran Kleptokrat. Mana de lagi isteri2 PM yang terdahulu boleh shopping barangan mahal2..siap dapat liputan tv luar negara lagi..hebat2..

      Delete
    6. 9:54, sila tengok facebook2 kaum kerabat orang tua tu.

      Delete
  4. What everlah apa pembangkang (bukan pembangang ye) nak kata. Pekan selamat ke pekan tak selamat ke bg najib, najib hampir pasti 100% akan menang. Menang ni walau ada kelebihan 1 undipun dikira menang. Tak gitu kd?

    ReplyDelete
  5. Pekan banyak indon@pegundi hantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengundi hantu kepala bapak kau.
      Bodoh duduk diam lah. Gatal nak menyampuk anak beranak Kutty ni...

      Delete
    2. Tidak mungkin ada pengundi2 hantu!

      Di bilik pengundian, semua wakil parti2 yg bertanding ada. Masing2 ada daftar pemilih. Masing2 boleh lihat rupa bentuk pengundi2. Pengundi2 pula kena bawa kad pengenalan yang ada cip. Boleh bezakan antara yang asli dan palsu. Ada keraguan, boleh diutarakan.

      Proses pengundian dijalankan secara teratur. Siang sehingga pukul 5.00 petang.

      Bagaimana boleh ada pengundi2 hantu?

      Delete
    3. Pengundi hantu tak de...pengundi impot ade...ko pegi kuala pahang carilah kalo ade rumah india walo sebuah pun..

      Tapi di kuala pahang ade india yg datang mengundi pru 13..

      Delete
    4. Kepala Atok Kau ler Kejora....!!

      Saya sendiri saksi hidup bagaimana 'peti2 undi pos' datang & mucul tiba2 bila keputusan kiraan undi tidak memihak kpd UMNO-BN pd pru2 lepas.

      Delete
    5. OA9:04,

      Biasalah si pencacai terdesak. Saksi itulah, saksi inilah hanya persepsi tanpa bukti2. Mudah kata hang ni pembohonglah. Ataupun mungkin hang pernah terlibat dengan perkara2 seumpama tu.

      Delete
    6. Kalau 'pekan' menang pun dgn penipuan, hanya itulah saja yg tinggal terkontang-kanting dalam dewan parlimen di kandang pihak 'pembangkang' dalam Kerajaan Bahru Pakatan Harapan nanti, Insya Allah.

      Entah yer....itu pun kalau najib masih bernasib baik tidak terjerumus ke penjara Sungai Buloh bersama Rosmah.

      Delete
    7. Di era siapa yang mengaku menipu tu? Hang pun kata depan mata hang, aku sangsilah hang ni terlibat sama ka? Sebab ada seorang tu bekas SPR masa era orang tua tu buat kenyataan yang aku dok rasa memakan diri sendiri.

      Delete
    8. Sebenarnya Pekan bukanlah kubu kuat UMNO BN seperti yang digembar-gemburkan kerana Najib sendiri hampir tewas di Parlimen Pekan pada PRU 1999 di tangan calon PAS yang tidak terkenal iaitu Ramli Mohamed.

      Malah kemenangan Najib dengan majoriti 241 undi itu pun diragui - kerana kemenangan hanya diumumkan apabila beberapa peti undi yang "sampai lewat" dikira.

      Selepas PRU itu, tiba2 saja keadaan ganjil terjadi bila Najib terus menang besar di PRU 11, 12 & 13. Selidik punya selidik, akhirnya terbongkar bahawa kawasan Parlimen yang diwakili Najib Razak itu sebagai kawasan "hantu raya". Ini kerana jumlah pengundi kawasan itu berubah dengan jumlah yang agak banyak pada setiap kali pilihanraya diadakan.

      Itu bukan kawasan pilihanraya, itu kawasan "hantu raya", satu penipuan nyata oleh si raja Klepet & Pengecut, Najib Pondan.

      Delete
    9. Itu dulu. Dulu orang itu pun mendapat sokongan yang padu daripada ahli2 dan penyokong2 setia parti. Sekarang ini tidak lagi, sokongan diberikan pula kepada Najib. Penyokong2 setia parti lebih berkali ganda ramai daripada penyokong2 setia individu.

      Penyokong2 setia parti tidak berganjak daripada menyokong parti, tetapi penyokong2 setia individu melompat2 mengikut individu tersebut.

      Kalau nak dibandingkan masa S46, Reformasi dan orang tua itu. Huh, macam langit dengan bumi perbezaannya. Dulu ramai walaupun tak seramai jika dibandingkan dengan penyokong2 setia parti, tetapi sekarang setakat suam2 kuku saja.

      Mimpilah OA oiii, mimpilah.

      Delete
    10. Kemenangan Najib pd PRU 1999 dengan majoriti 241 undi itu pun diragui - kerana kemenangan hanya diumumkan apabila beberapa peti undi yang "sampai lewat" dikira.

      Selepas PRU itu, tiba2 saja keadaan ganjil terjadi bila Najib terus menang besar di PRU 11, 12 & 13. Selidik punya selidik, akhirnya terbongkar bahawa kawasan Parlimen yang diwakili Najib Razak itu sebagai kawasan "hantu raya". Ini kerana jumlah pengundi kawasan itu berubah dengan jumlah yang agak banyak pada setiap kali pilihanraya diadakan.

      Itu bukan kawasan pilihanraya, itu kawasan "hantu raya", satu penipuan nyata oleh si raja Klepet & Pengecut, Najib Pondan.

      Delete
    11. Kamu boleh saja mendakwa itu ini begitu begini, tetapi kamu tak dapat pun nak memberikan bukti melainkan sembang kosong saja. Itu bermakna ianya berdasarkan persepsi kamu sendiri, dan ia memberi kesimpulan yang kamu ini pembohong.

      InsyaAllah Najib, UMNO dan BN menang dengan majoriti lebih 2/3.

      Delete
  6. TAK PAYAH NAK BERBALAH2 LA WEII..
    PIDANA MINTRI BIO SELATAN YG SANDANG
    KLU BAGI UTARA KAYO SLOGAN SUEYY...!
    AKHLAK MORAL AKIDAH MCM GAMPANG

















    DAH TUA PUN BODOHH...!!

    .....NAK TULIS BIO ADA FAKTA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otai2 & veteran2 UMNO malam tadi menangis hiba melihat akhir2 ini rakyat seluruh negara bangkit & menyertai untuk menyokong perjuangan Pakatan Harapan pimpinan Negarawan Terulung, Tun Dr. Mahathir Mohamed. Mereka mengaku ianya mengimbas kembali kenangan bagaimana gerakan menentang 'Malayan Union' penjajah British hingga terlahirlah UMNO. Sayang, UMNO yg banyak jasanya kini sudah rusak dan menyimpang jauh dari tujuan asal.

      UMNO kini dah lumpuh bila ramai ahli2nya secara diam2 tidak lagi menyokong parti itu. Dari segi undang2 pun ianya lagi 'dah tak sah' kerana gagal melaksanakan pemilihan tiap 3 tahun sekali.

      Itu adalah cerita benar saya & rakan seperjuangan di perjumpaan malam tadi dgn veteran2 UMNO yg rata2 berumur 65 tahun ke atas di Bandar Baru UDA, Tampoi, Johor Bahru.

      Hidup Pakatan Harapan & Salam Perjuangan....!!

      Delete
    2. Pm dari selatan jadi pm di sungai buluh dgn konco2 nye...hahaha..

      Delete
    3. Ha.ha.ha.

      Hang pa semua kena bezakan antara penyokong2 setia parti dan individu. OA8:56, aku nak tanya kat hang, berapa ramai hang jumpa tu? 5,000, 10,000, 50,000. Habaq mai.

      Delete
    4. Kesannya atau 'bottom line' dapat dilihat apabila setiap sessi 'Jelajah Pakatan Harapan 'the Big 4' (Tun M, Dr. Wan Azizah, Mat Sabu & Lim Guan Eng) di seluruh pelusuk semenanjung....mendapat sambutan hangat & dibanjiri ribuan rakyat jelata tergulung pelbagai etnik & lapisan masyarakat kampung & bandar2.

      Kejora hanya menceceh-nyenyeh di alam siber saja tak melihat di alam nyata. Ada dia pernah berceramah di depan khalayak, mengatur atau mengendalikan majlis ceramah BN......??

      Saya yakin, dgn level kebengapan, pengalaman & pendidikannya.....aduh..aduh..takkan mungkin.....!!

      Delete
    5. Berapa ribu2 tu OA9:40 oii? Kalau setakat 5,000-8,000 untuk ceramah2 utama, jangan nak sembang kencang la!

      Masa zaman S46 dan Reformasi dulu, lagi dasat, 25,000-28,000 hadir. Sambutan bukan setakat hangat2 tahi ayam macam hang kata tu. Sambutan panas giler nu. Bukan setakat di bandar2, di pekan2 pun.

      Satu lagi pernah di Leburaya Persekutuan, hampir 100,000 orang berhimpun. Hang mana nak tau benda2 ni semua sebab hang boboi orang tua tu. Habis mendajal saja.

      Delete
    6. Bagus & tepat sekali telahan kamu itu.....!!


      Dgn fakta sejarah kehebatan semangat 'Reformasi' itu serta kombinasi pula dgn pengaruh Tun M di kalangan orang Melayu, saya with full optimsm & confidence Pakatan Harapan gonna sweep clean landslide victory over the hopeless Benawe Najib (BN).

      Delete
    7. Itu dulu ketika kemuncak era Reformasi di mana PAS bersama2 dengan ahli2 dan penyokong2 setianya masih berada di pihak pakatan pembangkang. Dan orang tua masih memegang tampuk kepimpinan UMNO, BN dan kerajaan yang menjadi musuh politik utama PAS, G.Patah, S.Buloh beserta penyokong2 setia masing2.

      Orang tua itu menjadi asbab utama pencetus gerakan Reformasi dan seterusnya pemangkin penubuhan parti S.Buloh. Teringat di masa itu, setiap ceramah2 utama yang diadakan di bandar2 besar ianya dihadiri antara 25,000-28,000 orang.

      Tetapi itu kini hanya tinggal sejarah! Kini PAS sudah keluar membawa bersama ahli2 dan penyokong2 setianya yang menyumbang melebihi separuh pengundi Melayu kepada pakatan pembangkang.

      Kemampuan Bersatu dan Amanah untuk menampung pengaliran keluar pengundi2 Melayu ini amat diragui. Maka tidak hairanlah siri2 ceramah mega orang tua itu hanya dihadiri sekitar 5,000-8,000 saja terutama ketika pengumuman menggunakan satu logo. Sepatutnya yang hadir paling tidak pun 30,000-35,000 orang.

      InsyaAllah Najib, UMNO dan BN menang dengan majoriti lebih 2/3.

      Delete
  7. Kalau KD dah rasa begitu, nasihatkanlah orang tua itu bertanding di Pekan. Kita tengok bagaimana keputusannya nanti.

    Najib terbuka dan sedia dicabar di Pekan samada oleh orang tua itu, K.Amanah, G.Patah, B.Agan, Kipas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otai2 & veteran2 UMNO malam tadi menangis hiba melihat akhir2 ini rakyat seluruh negara bangkit & menyertai untuk menyokong perjuangan Pakatan Harapan pimpinan Negarawan Terulung, Tun Dr. Mahathir Mohamed. Mereka mengaku ianya mengimbas kembali kenangan bagaimana gerakan menentang 'Malayan Union' penjajah British hingga terlahirlah UMNO. Sayang, UMNO yg banyak jasanya kini sudah rusak dan menyimpang jauh dari tujuan asal.

      UMNO kini dah lumpuh bila ramai ahli2nya secara diam2 tidak lagi menyokong parti itu. Dari segi undang2 pun ianya lagi 'dah tak sah' kerana gagal melaksanakan pemilihan tiap 3 tahun sekali.

      Itu adalah cerita benar saya & rakan seperjuangan di perjumpaan malam tadi dgn veteran2 UMNO yg rata2 berumur 65 tahun ke atas di Bandar Baru UDA, Tampoi, Johor Bahru.

      Hidup Pakatan Harapan & Salam Perjuangan....!!

      Delete
    2. Mengapa kita tak jd mcm anon 8:45:00 jd kaki ampu saja. Klu kita bertuah dapat dedak yg banyak.

      Tak terfikir dikepala anon bahawa menyokong perkara mungkar adalah berdosa? Hidup didunia hanya sementara dan yg kekal adalah selepas mati. Fikir fikirlah secara mendalam.

      Delete
    3. Ha betul apa dia kata na. Kalau hang pa dah rasa keadaan Pekan nu lagu tu. Pakat ramai2 habaq kat che mamak supaya dia bertanding di Pekan. Boleh ke lagu tu?

      Delete
    4. Kepala Atok Kau ler Kejora....!!

      Saya sendiri saksi hidup bagaimana 'peti2 undi pos' datang & mucul tiba2 bila keputusan kiraan undi tidak memihak kpd UMNO-BN pd pru2 lepas.

      Delete
    5. Jangan dok nak membohong la OA9:43. Hang dakwalah apa saja, jadi saksi hidup ka, saksi mudah lupa ka, saksi tahu ka, saksi u-turn ka; tapi kalau setakat bukti2 ayaq liur saja tanpa bukti2 berfakta. Hang serupa itu pembohong saja noo.

      Delete
    6. Kamu Kejora budak hingusan tau apa pasal pilihanraya, kamu ahli parti ker, berapa umur kamu, haaaaaaaa??

      Delete
    7. Kamu dakwalah apa yang kamu nak dakwa. Itu ini begitu begini. Tetapi tanpa bukti2 yang kamu katakan ianya berlaku. Kamu hanyalah seorang pembohong.

      Delete
    8. Ini buktinya Najib 'play cheat'.......

      Sebenarnya Pekan bukanlah kubu kuat UMNO BN seperti yang digembar-gemburkan kerana Najib sendiri hampir tewas di Parlimen Pekan pada PRU 1999 di tangan calon PAS yang tidak terkenal iaitu Ramli Mohamed.

      Malah kemenangan Najib dengan majoriti 241 undi itu pun diragui - kerana kemenangan hanya diumumkan apabila beberapa peti undi yang "sampai lewat" dikira.

      Selepas PRU itu, tiba2 saja keadaan ganjil terjadi bila Najib terus menang besar di PRU 11, 12 & 13. Selidik punya selidik, akhirnya terbongkar bahawa kawasan Parlimen yang diwakili Najib Razak itu sebagai kawasan "hantu raya". Ini kerana jumlah pengundi kawasan itu berubah dengan jumlah yang agak banyak pada setiap kali pilihanraya diadakan.

      Itu bukan kawasan pilihanraya, itu kawasan "hantu raya", satu penipuan nyata oleh si raja Klepet & Pengecut, Najib Pondan.

      Delete
    9. Berpijak di bumi nyatalah OA10:33. Tanpa PAS dalam Pakatan, amat susah nak direalisasikan mimpi itu.

      Get real!

      Kali ini, insyaAllah BN mendapat balik majoriti 2/3. Mungkin lebih lagi.

      Delete
    10. I beg your pardon, nobody promises you a rose garden, got it....??

      What more if it's Hadi Awang Bini3 PAS.
      PAS kiPAS liPAS yg tidak tanduk Hadi & Nicky Aperbodoh buat orang senak perut mencari jamban untuk melePAS. Sorry ler......!!

      Delete
    11. Wow! Amat terdesak nampaknya si pencacai mamak ni. Kami tak percaya sedikit pun akan kata2 mamak tu apatah lagi kerajaan pimpinan Najib sudah berjaya menunaikan 99.4% janji2nya.

      Manifesto BN pun realistik berbanding dengan Pakatan yang autatistik.

      Delete
    12. Rakyat pada umumnya lebih giur & berminat gst dihapuskan sama sekali & mengembalikan sabsidi keperluan asas & bantuan pelajar.

      Yang ini 'Moneypestol' BN tidak ada....confirm tersungkur....!!

      Delete
    13. Terdapat tiga kelompok utama pengundi iaitu (1) yang setia kepada parti, (2) yang setia kepada individu dan (3) atas pagar. Kita tahu kelompok (1) dan (2) ialah pengundi2 tegar yang tidak terpengaruh dengan isu2 semasa samada Slogan Selamatkan Malaysia, Kleptokrasi, 1MDB, GST dan sebagainya dan kelompok ini membentuk komuniti yang sangat besar iaitu kira2 55% daripada keseluruhan pengundi.

      Bakinya iaitu 45% ialah kelompok ke (3) atau atas pagar. Mereka mengundi berdasarkan parti mana yang boleh memberikan perkhidmatan terbaik, mengadakan kemudahan infrastruktur yang lengkap dan canggih, kemudahan wifi, skim latihan kemahiran, memacu ekonomi negara ke arah kemakmuran yang memberi mereka peluang untuk menjana pendapatan yang lebih tinggi, BRIM, KRIM, dsb.

      InsyaAllah Najib, UMNO dan BN menang dengan majoriti lebih 2/3.

      Delete
  8. Kalo buat sistem mcm indon dan usa agak2 najib boleh kalahkan tun madey?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh! Apa tak bolehnya.

      Delete
    2. kejora bapuk..bodoh lah kau..aper citer cakap kalau kalau..bonggok

      Delete
    3. BERITA MUTAKHIR....!!

      Mahkamah Tinggi arahkan ROS menerima pendafataran semula PPBM.

      Bagaimanapun PPBM akan tetap terus bertanding di PRU 14 menggunakan logo 'PKR/Keadilan' bersama DAP, AMANAH & PKR yg telah disepakati tanda kesatuan & persatuan serta semangat jitu setiakawan Pakatan Harapan.

      Mana nak letak muka..tak malu ker Najib, Jahid, UMNO, ROS & SPR dengan perkembangan mutakhir ini......??

      Kejora Musibat kurang ajar-biadab, apa cerita....??

      Delete
    4. OA3:30, Ada kami kisah. POOODAHH!

      Delete
  9. Kalau pun Najib menang di Pekan tapi BN jadi pembangkang, Najib akan lari takut kena cekup...amacam nak undi Najib lagi ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah, senario kali ini memihak kepada Najib, UMNO dan BN. Persiapan kali ini amat teliti, rapi dan terperinci. Musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan, musang berbulu ayam, duri dalam daging samada sebahagian besarnya sudah tiada samada dibuang, membuang diri atau dipinggirkan.

      Dengan perpaduan yang jitu, padu dan harmoni, insyaAllah Najib, UMNO dan BN menang lebih 2/3 majoriti.

      InsyaAllah.

      Delete
    2. Rekod dan caatatan sejarah ada termaktub HANYA PIMPINAN TUN MAHATAHIR yg melakar kemenangan gemilang 5X (kali) berturut-turut meraih 2/3 majoriti. Najib hapak pun tarak...telor pun tarak.....!!

      Tun Dol buat sejarah pertama kali UMNO-BN gagal meraih 2/3 majoriti dan hilang 5 negeri kpd pembangkang pd PRU 12.

      Prestasi Najib pd PRU 13 lebih teruk lagi dari Tun Dol bila dia kalah pungutan undi popular kpd pembangkang & juga banyak kerusi parlimen jatuh ke tangan pembangkang. Nasib baik orang Melayu UMNO (termasuk Tun Mahathir & saya) masih memihak kpd UMNO ketika itu.

      Tapi di PRU 14, keadaan sudah jauh berubah. Tun M dan sebilangan besar Melayu UMNO dah meninggalkan UMNO untuk menyertai wadah perjuangan menentang KERAjaan Benawe Najib (BN) yg merompak, melanun & mencuri harta negara & rakyat.

      Hidup Pakatan Harapan......!!

      Delete
    3. Get real la! Pencapaian terbaik BN ialah pada PRU-11 2004 kerana meraikan orang baru.

      Pencapaian orang tua itu tidak akan berhasil tanpa sokongan Najib terutama pada 1990,1995 dan 1999. Jika Najib tidak setia kepada parti ketika itu, jangan harap la.

      Delete
    4. Hanya sekali ler tuu. Itu pun setelah Tun M buat 'homework' sebelum bersara untuk kemenangan Tun Dol.

      Di PRU berikutnya bila prestasi Tun Dol jadi penilaian rakyat tanpa sentuhan Tun M, keputusan PRU 12 amat parah hancur musnah....hingga buat julung2 kalinya UMNO-BN hilang 2/3 majoriti dan ilang 5 negeri ke tangan pembangkang, tak gitu......??

      Kamu nih tahu sejarah ke ridak, sekolah kat mana, sampai takat mana, haaaaaaaa......??

      Delete
    5. Memang orang tua itu buat homework. Kalau dia tidak melepaskan jawatan, UMNO dan BN berkemungkinan besar tumbang pada PRU-11 2004.

      Syukur benar dia turun.

      PRU-12 2008, hilang 2/3 disebabkan sabotaj dalaman. Banyak musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan, duri dalam daging, musuh dalam selimut yang bermaharajalela.

      PRU-13 2013, Najib baru mengambil alih, dalam keadaan tidak bersedia dan kurang arif sepak terajang pembangkang. Kalau mengikut perkiraan pembangkang, UMNO dan BN kalah lebih teruk. Tetapi syukur Najib berjaya mengemudi kemenangan BN dengan pertambahan kerusi Parlimen dimenangi UMNO. Faktor orang tua itu tidak langsung membantu - dah tak ada gigi!

      PRU-14 2018, Najib sudah mahir dan arif dengan sepak terajang pembangkang terutama orang tua mudah lupa, tak tahu dan u-turn itu. Musuh dalam selimut, musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan, duri dalam daging hampir kesemuanya sudah dibuang atau membuang diri akibat sengaja dipinggirkan. Yang ada hanya saki-baki. Sengaja dibiarkan untuk mereka dan tuan mereka di luar memendam rasa dan menyalak bukit. Tambahan lagi, persiapan kali ini amat teliti, rapi dan terperinci manakala penyokong2 setia amat bersemangat sekali.

      InsyaAllah kali ini Najib, UMNO dan BN menang dengan majoriti lebih 2/3.

      Delete
    6. Di atas adalah rumusan comot dari budak hingusan yg tak abis sekolah, sekolah di mana, sampai takat apa......??
      Ahaaa...nama/identiti sebenar pun tak berani ditonjolkan sebab takut dipertanggung-jawabkan di kemudian hari, tak gitu.....??

      Delete
    7. Woooo! Si pembohong yang suka menuduh berdasarkan persepsi sudah ketandusan isu2 dan mula berhujah berasaskan budak tadika.

      POOODAHH!

      Delete
  10. Senang ckp bila usia dh 21 secara automatic boleh undi,daftar2 ni buang masa jerr hulur je ic komputer semak terus boleh undi.

    ReplyDelete
  11. Kd..umno pagoh bergolak sekarang..ada ketua bahagian merajuk tk dipilih utk lwn muhyiddin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa la tu apa yang hendak diherankan dan digembar-gemburkan. Semua perkara tersebut sudah diperkirakan.

      InsyaAllah, BN menang lebih 2/3 majoriti.

      Delete
    2. APA..BN menang lebih 2/3 majoriti, dah gila ker, mana najib ada ketokohan & kewibawaan, kecuali memhohong, menipu, merompak, mencuri, menyakau tapi pengecut lawan bagai seorang jantan sejati .

      Rekod dan caatatan sejarah dah termaktub HANYA PIMPINAN TUN MAHATAHIR yg melakar kemenangan gemilang 5X (kali) berturut-turut meraih 2/3 majoriti. Najib hapak pun tarak...telor pun tarak.....!!

      Tun Dol buat sejarah pertama kali UMNO-BN gagal meraih 2/3 majoriti dan hilang 5 negeri kpd pembangkang pd PRU 12.

      Najib Pondan pd PRU 13 lebih teruk lagi dari Tun Dol bila dia kalah pungutan undi popular kpd pembangkang & juga lebih banyak kerusi parlimen jatuh ke tangan pembangkang.

      Delete
    3. InsyaAllah Najib, UMNO dan BN menang dengan majoriti lebih 2/3. Persiapan amat teliti, rapi dan terperinci. Tambahan dengan semangat luarbiasa ahli2 dan penyokong2 setia.

      Kajian berkala pun menunjukkan petanda yang sama. InsyaAllah.

      Delete
    4. Kami berusaha bersungguh2 memberikan perkhidmatan dan kemudahan2 yang terbaik kepada rakyat dan negara, berdoa kepada Allah dan seterusnya bertawakal kepadaNya agar usaha2 murni kami dirahmati dan diberkati.

      InsyaAllah Najib, UMNO dan BN menang dengan majoriti lebih 2/3.

      Delete
  12. Fuad zakarshit sah digugurkn utk parlimen b.pahat..penat2 jerr bodek tahap gila rupanya najib xpandang pun..mat maslan 3suku kekal plk..org pontian sila humban mamat nii kelaut pru nanti..

    ReplyDelete
  13. BUDAK SUMAN TULIS NAK SEDAPKAN ATI
    NANGIS VATRAN UMNO KATA NYER LAGI..
    KO KAN DAH BERAMBOS DARI UMNO KINI
    VATERAN TU X NANGIS TAPI GELI HATI
    SBB KUTTY RENTA TGGU MATI TAPI X SEDO DIRI....

















    DAH TUA PUN BODOH....

    DEPA TERBAHAK2 NANGIS PASAL TGK TUA TENTA TAK SEDO DIRI....


    ReplyDelete
  14. FUCKKKK BN.....KIKIKIMAKKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. First & foremost, I wish to make it simple and clear that I shall never ever be perturbed with such cheap-skate folly by kleptocrat scoundrel's propaganda to discredit a World Class Statesman who had been highly honored prestigious award for his leadership and contribution by The United Nation and The Organization of Islamic Countries.

      Go to hell to these globally accursed Klepetocratic government of Benawe Najib (BN), in particularly those coming from low down scoundrel disguising as 'keris berayon', 'kejora' or whatso-ever they may be......!!

      Delete
    2. When majority of the rakyat are rallying behind Tun M, the Benawe Najib (BN) quaerters are making such lewd gesture & silly propaganda .

      My oh my....just look at the manner the above goon 'keris berayon' exhibits his vulgarity and stupidity.......!!

      Delete
  15. WAK SUMAN KATA MAJORTIY BEHIND KUTY
    KOBOI MABUK PLURALIST BANYAK SEKALI
    MMR PRU 14 NI NAK KASI AJO MAMAK INI
    BIO MAMPOS BERAMBOS BARUA SPORK@DAP














    KUBO KATA MARI UMAH KATA BRAMBOS DARI SINI....

    DAH TUA PUN BODOH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertahun-tahun & merata tempat 'Kejora Musibat' kata saya & Tun Mahathir nak mampos atau dah mampos.

      Syukran, Allah SWT tidak memperkenakan langsung mulut longkangnya, malah Tun dah melepasi angka 90 dan saya sendiri dah nak masuk angka 70.

      Tak ker sewel budak tak abis belajar & tanpa asuhan sempurna nih......??

      Delete
  16. SEKO ANGKA 93 SEKO SEKO 70 TAUN KATANYA
    TAK KISAH LA KALAU NAK 176.8 TAHUN SEKALI KER...?
    COMA YANG MANGANG U TURN IKUT SUKA MONTOT SESAJA...
    DAH RENTA RENTUNG UDAH LA TU ...BERAMBOS SAJA...

















    APA ADA PADA ANGKA...?

    DAH TUA TUA PUN BODOH......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertahun-tahun & merata tempat 'Kejora Musibat' kata saya & Tun Mahathir nak mampos atau dah mampos.

      Syukran, Allah SWT tidak memperkenankan langsung mulut longkangnya, malah Tun dah melepasi angka 90 dan saya sendiri dah nak masuk angka 70, masih dalam keadaan sihat walafiat, tidak nyanyuk, tidak berlanggar lutut macam najib atau bertongkat & berkerusi roda maca hadi awang bini3.

      Tak ker sewel budak tak abis belajar & tanpa asuhan sempurna nih......??

      Delete
  17. Ada org tua sewel pakai Rayban hitam pkl 11 mlm di Dataran merdeka. Perut buncit pakai singlet seluar tiga suku. Melilau tak tahu cari siapa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BILA KAKI KARUT & CARUT JELMA, RUSAK LAH KREDIBILITI BLOG:

      Di sini ada sekor NAJIB-PAID RESIDENT BLOGGER yang ditugaskan khas ke blog ini sebab blog ini dah mula popular mendapat sambutan. Mentelah tuan punya blog ini akan menyiarkan posting2 tanpa tapisan atau sekatan.

      Ini dia CV 'Anjing Menyalak Najib, Anonymous Tak Berani Tonjol Nama @ KEJORA gelaran dia sendiri bagi......

      Anjing Menyalak Najib, Anonymous Tak Berani Tonjol Nama @ Kejora di blog ini sekor saja. Tapi coba auta konon dia ramai. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama orang lain, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Pro Pakatan Harapan biasanya dah lama tahu bahawa yang dihayonnya hanya bola telor saja dia & bola telor Najib. Boleh dikira kes 'syok sendiri' tanpa fakta & argumen sabstanstif/berisi.

      Diam akan masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua bangka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm kebudakan, maklum ler sekolah tak abis macam Najib.

      Anjing Najib ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah hilang punca tak tahu nak response akan meradang, mengarut-lalut, maki hamun dan mencarut. Dia dikasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing seperti inilah contoh cyberterompah BN yang Najib kata di kempen PRU13 adalah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Mari rakan2 seperjuangan kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Ikhlas dari saya
      Othaman Ahmad
      Berani Kerana Benar
      Without Fear Or Favour

      Delete
    2. bvutoh mak bapak kau laah othman ahmad..amende citer,,berbelit macam lobang jubor keluar tahji sembelit

      Delete
    3. BERITA MUTAKHIR....!!

      Mahkamah Tinggi arahkan ROS menerima pendafataran semula PPBM.

      Bagaimanapun PPBM akan tetap terus bertanding di PRU 14 menggunakan logo 'PKR/Keadilan' bersama DAP, AMANAH & PKR yg telah disepakati tanda kesatuan & persatuan serta semangat jitu setiakawan Pakatan Harapan.

      Mana nak letak muka..tak malu ker Najib, Jahid, UMNO, ROS & SPR dengan perkembangan mutakhir ini......??

      Kejora Musibat kurang ajar-biadab, apa cerita....??

      Delete
    4. OA3:28, ada kami kisah. POOODAHH!

      Delete
  18. Mahkamah batalkan arahan RoS bybarkan sementara Bersatu...

    KP Ris bodoo tak paham baca surat penjelasan bersati..

    26 hb tarikh semakan kehakiman membatalkan kuasa RoS melanjutkan tempoh pemilihan umno melebihi 1 8 bulan...Talkin?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisan yg diletakkan oleh Ros kepada bersatu telah dialihkan oleh mahkamah.....kini nisan untuk umno dan Bn plak...

      Bersedia lah calon umno pakai logo pas mic mca ato cap ayam....boleh pilih...hihihi..

      Delete
    2. tuu lah hari2 main bontot..kasi lobang bontot..laa nie dah merapu..pegi boddohkan kebodohan kat parti bunga layu

      Delete
    3. bila mahkamah buat keputusan berpihak kpd kau orang Mahathir pukimak mahklul sial..oooh kau sokong..ada keadilan di maalaysia..bila tak berpihak kau nak panggil agen asing ....KEPALA BUTOH BAPAK KAU PIE SONDOL MAK KAU MAIN KOT BELAKANG..


      kejora bonggok..kd bahalul..othman anak lelaki ahmad mane..cina sial kot masok kampong..

      Delete
    4. Hahahahaha... Tak boleh jawab, mula maki. Mmg umno buang duit aje bela macai bengap.

      Delete
    5. BERITA MUTAKHIR....!!

      Mahkamah Tinggi arahkan ROS menerima pendafataran semula PPBM.

      Bagaimanapun PPBM akan tetap terus bertanding di PRU 14 menggunakan logo 'PKR/Keadilan' bersama DAP, AMANAH & PKR yg telah disepakati tanda kesatuan & persatuan serta semangat jitu setiakawan Pakatan Harapan.

      Mana nak letak muka..tak malu ker Najib, Jahid, UMNO, ROS & SPR dengan perkembangan mutakhir ini......??

      Kejora Musibat kurang ajar-biadab, apa cerita....??

      Delete
  19. BUDAK SUMAN MEROYAN BAEKKKK.....!!
    UDAG LA TU NAK LAYAN KENA CERDIK...
    TAK PATAH NAK TERLOLONG TERPEKIK..
    SANTAI2 SENTAP AJER KASI BALUN BALIK..

    LAYAN SUMAN RENTA NI TAK LEH SERIUS SANGAT
    LAYAN SANTAI SENTAP INI BUDAK BOGIS LAHANAT
    TAK ADE PENDIRIAN U TURN DAH JADI MORAL SI MUSIBAT
    KITTY HINA KETURUNAN BOGIS NYA DIA YANG TEEKINJA SANGGATT...!!!












    DAH TUA PUN BODOH

    JENIS U TURN TAK ADE PENDIRIAN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meroyan lah ko 26 hb ni umno kena talkin..

      Delete
    2. apa hal pulak 26 hb bonggok...

      Delete
    3. Ko bongok..26 hb ni perbicaraan untuk haramkan umno daa..

      Delete
  20. Ada tak sesiapa pernah terserempak dengan seorang lelaki tua yang pakai Rayban hitam kat dataran merdeka pkl 11 mlm dgn singlet dan seluar tiga suku. Kalau jumpa tolong repot polis. Keluarga sdg mencari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Kesian budak sewel nie meracau entah apa-apa. Baca dulu berita mutakhir di bawah ini.

      Delete
  21. 10hb bn menang bergaya 2/3 sambil merampas kembali selangor....johor kekal milik bn..sambil mahadet tersungkur di langkawi...kali ini lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10 hb UMNO masih bernyawa ker...?

      Apa saja si Kejora Musibat nie macam anak pelesit tersampuk tak tentu haluan......??

      Ini ada kena mengena ker dgn berita mutakhir PPBM diputuskan oleh Mahkamah Tinggi sah di sisi undang2......??
      Dah ler tuu...pihak kehakiman juga membatalkan kuasa ROS melanjutkan tempoh pemilihan UMNO melebihi 18 bulan...pandai-pandai memandai ajer ROS nih.....!!

      Aper ker itu petanda UMNO sewel bakal ditalqinkan.......??

      Delete
    2. Wow! Terdesak betul OA4:03. Adakah itu petanda2 para pencacai sudah sedar tanpa PAS maka tiadalah tsunamai Melayu? Kekurangan yang menyumbang lebih separuh daripada undi Melayu yang diterima oleh pakatan yang sukar ditampung kembali oleh Amanah dan Bersatu.

      Apa2 pun pada aku kalau pencacai nak cabar keputusan Pendaftar Pertubuhan tersebut, elok diteruskan. Cabar jangan tak cabar!

      Kami yakin tindakan MT memohon lanjutan penangguhan tersebut mengikut perlembagaan, Akta Pertubuhan dan sudah mendapat nasihat daripada peguam yang berwibawa. Lagipun, pada hemat aku, permohonan lanjutan penangguhan dibuat secara bertulis kepada Pendaftar Pertubuhan bukannya selepas 28 Februari 2018 tetapi dibuat sebelum 31 Oktober 2017. Dan kebenaran tersebut diberikan secara bertulis pada 31 Oktober 2017 iaitu membenarkan penangguhan sehingga 19 April 2019.

      Cawangan sah, bahagian sah, MT sah dan UMNO sah. Apa yang perlu kami gusarkan? Kami berpegang teguh kepada kenyataan Setiausaha Agung dan MT UMNO berkenaan isu ini.

      Adakah kamu yang gusar? Kami amat faham!

      (13A. Kuasa Pendaftar membuat perintah tertentu berkenaan dengan pertubuhan berdaftar.)

      Delete
  22. Ada orang terasa rupanya bila cerita pasal org tua pakai Rayban hitam kat dataran merdeka pkl 11 mlm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahang suhu panas budak sewel nih amat bahaya boleh menyebabkan kematian. Dia terus meracau-racau.

      Delete