Saturday, April 21, 2018

KUASA RAKYAT VS KUASA WANG


100% tepat.. 
Bolehkah dinafikan lagi.. .

Tun dan PH sedang mempamirkan sokongan tsunami rakyat,  mungkin tidak mega,  tapi agak besar dan menggerunkan sedikit sebanyak. . 

Umno tertikam dengan kerisnya sendiri dan sedang bergelut untuk selamatkan nyawa dalam pertikaian status perundangan.
Setakat mana kuasa caretaker govertment dan wang mampu menolongnya? 

Halangan kedua adalah berdepan dengan pembangkang yang (1) berpengalaman,  mempunyai (2)pelbagai percaturan dan international networking serta (3) dirahsiakan sementara waktu...
Sekali lagi setakat mana wang boleh membantu menghadapi tiga (3) kelebihan pembangkang ini yang diketuai oleh Tun. 

Bahasa sombongnya,  kita tunggu lihat umno collapse!? #$@"'!:"'!?





52 comments:

  1. Apa2 pun dah terbukti madey kaki
    u-turn dah tak boleh dipercayai. BN tetap dihatiku, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab kau bangang dan pemakan dedak haram. Sebab tu hati kau tetap BN.

      Umur 90+ u turn logik la jugak. Berbanding umur 60+...dahla pencuri, pembohong, bongok..kaki u turn jugak...lagi mau bangga ka? Nampak tak betapa bangangnya kau?

      Kah kah kah

      Delete
    2. Najib masuk gaung kerana tak u turn..

      Yabedabeduu...

      Delete
    3. Walaupun BN di hati kau, tp kau dah boleh mengundi ke? Kik kik kik..

      Delete
  2. Imej najib diperingkat antarabangsa sudah tercemar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah repair dah beb, atas kehendak Allah jua.
      masa kapal mewah di tahan di Bali oleh polis indon dengan kerjasama FBI (bukan kerjasama sebenarnya, tapi kepala projek) maka bergendang kompang bagai kononnya duit beli kapal itu datangnya daripada 1mdb dan tuan punya kapal akhirnya nanti akan dapat ditangkap. tetapi kerja jahat tidak dapat bertahan lama, mahkamah indonesia arahkan kapal itu dilepaskan daripada penyitaan kerana tiada apa tuduhan jenayah yang boleh dikaitkan dan tuan punya kapal juga tidak pernah dikaitkan dengan jenayah. Allah Maha Kuasa, sehingga FBI yang sangat intelligent kononnya juga kelihatan BODOH akhirnya. so, pencemaran hasil kerja pembangkang akhirnya satu persatu dapat dicuci... tak gitu kbb?

      Delete
    2. ada effect ke kes kapal jolo ni? kami tak kisah pun? hang pi dok sebut lagi pasai apa?

      Delete
    3. hahahaha...646. dah termalu ke apa? bila isu kapal dah tak laku, mudah aje cakap "kami tak kisah"... tak ada effect onon. awal2 masa kapal kena tahan dulu ada kau cakap tak ada effect dan kami tak kisah ke?

      Delete
    4. Kenapa kau bangga sgt kapal tu dilepaskan? Ada komisen ke?

      Delete
    5. Bukan bangga sgt la dol, cuma gembira auta puak ko dh terbongkar dan puak kau dah kemalumaluan... Nak sebutpun sesak nafas. Malu tengok cermin nampak muka pembohong dan pemfitnah.

      Delete
  3. Najib dah buang 16 orang ahli umno yg membawa kes umno haram ke mahkamah...

    Adekah kes haram dah selesai?...
    16 orang ni bawak RoS untuk cabar kuasa Ros yg bagi kelulusan lanjut masa melebihi yg dibenarkan dlm perlembagaan umno...

    Adekah akta pertubuhan memberi kuasa kpd RoS boleh meluluskan lanjut masa kpd pertubuhan sampai bila2 tanpa had?....ikut suka RoS?...

    Status umno masih samar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lalalalala...jangan dungu boleh tak kbb?
      ppbm sebenarnya cuba tiru perlembagaan umno (sebab mejoriti datang dari umno, termasuk pengerusinya) tapi tak copy sepenuhnya. itu sebab ppbm diarah bubar sementara (30 hari) untuk memenuhi kehendak perlembagaan sendiri. tapi rasanya tempoh 30 hari langsung tidak digunakan untuk penambahbaikan atau pemulihan sebab pengerusi ppbm memang nak ppbm diharamkan terus. berbanding umno, sebelum tempoh akhir pemilihan tamat, umno telah memohon kepada RoS untuk menangguhkan pemilihan berdasarkan kepada keperluan-keperluan dan alasan yang munasabah. RoS bersetuju setelah menilai dan menimbang keperluan umno dengan meneliti perlembagaan umno. so? kalau benda mudah beginipun kau tak faham, tak tahulah nak kata apa. oh ya, hanif khatri peguam tun madey tu sentiasa kalah dalam perbicaraan saman, malah takde rankingpun dalam kumpulan guaman. lagi mau percaya ke?

      Delete
    2. Dari mana dtg kuasa ROS untuk berikan penangguhan tu wahai mangkuk yg perasan pandai?

      Delete
    3. Dari RoS sendirilah, apa punya bongok kau ni...

      Delete
  4. Dengan kes umno haram dibawak oleh 16 orang ahli menggambarkan ramai ahli umno yg menyokong tun madey secara senyap...

    Mampos umno ini kali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. refresh balik kenangan lama....
      tak lama mana kalau nak imbas balik.
      dulu pas bukan main benci dengan umno,sehingga buat program di stadium kota bharu dengan laungan mati umno, mampos umno. akhirnya apa takdir yang berlaku?
      rumah pemimpin pas yang terlibat mendoakan kematian dan kemamposan umno dikhabarkan telah terbakar. stadium yang digunakan untuk doa yang tak ikut syarak itu pula telah tenggelam! jadi tak mustahil selepas pru kelak ppbm akan KARAM!

      Delete
  5. Plan A bawak umno haram ke mahkamah dgn cabar kuasa RoS..
    Plan B 16 orang ahli yg dibuang filekan umno hina mahkamah..
    Plan C masih rahsia...
    Plan D pon rahsia..

    Akibatnye umno dan bn bertanding sebagai calon bebas...umno tumbang..

    Tun bijak...najib masuk gaung besar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. percayalah, plan A sampai D akan ke longkang wahai kbb. hatta kalau ada plan sampai Z sekalipun. seksyen 18 C akta pertubuhan 1966 boleh dirujuk. kau ingat pakar2 perundangan hanya duduk dalam pembangkang sahajakah? pakar2 perundangan dalam umno dah kaji semua aspek sebelum sebarang tindakan diambil. sayonara kepada 16 samdol tu. dah dipecat, ada locus standy ke? hanif khatri ni kena belajar sikit lagi untuk menang kes...

      Delete
    2. umno dan bn bertanding sebagai calon bebas? hahahahahaha...melampau sungguh kebodohan kau. agak-agak la kbb. bila masa pulak umno bertanding dalam pilihanraya? calon umno bertanding sebagai calon bn. najib pulak pengerusi bn. ada kuasa untuk tandatangan watikah pencalonan calon bn. so? calon bebas apanya? semua calon yang datang daripad umno adalah juga calon bn. boleh faham ke kbb? kesian kau, nafsu mengatasi akal.

      Delete
    3. Umno haram bn pon haram jugak lah...bn di anggotai parti haram...kecuali bn buang umno..

      Delete
    4. Akta 13a yg menentikan kuasa RoS..

      Ahli yg telah dipecat masih sde lacal standi kerana permohonan semakan kehakiman terhadap kuasa RoS.....haramlah umno...hihihi

      Delete
    5. apa isunya kbb? calon dari umno declare sebagai calon bn. lawak apa yang kau bawak ni kbb, tak sampai la. hakikatnya bn tetap akan bertanding dan tak pernahpun parti komponen bn naikkan lambang parti sendiri. bukan macam dap, di semenanjung pakai lambang mata lebam, di sabah dan sarawak pakai roket. nampak tak cacat cela kat situ? oh ya, saja tanya sebab kau pentaksub tun madey. bagaimana seorang yang kononnya calon pm paling bergaya kerana pernah menjadi pm sebelum ini gagal dalam berniaga roti? kalau kedaipun bankrup, boleh selamatkan malaysia dari apa ntah? jangan pulak jawapan kau, najib yang tak bagi rakyat beli roti jenama 'the loaf' ye, lawak teruk sangat tu.

      Delete
  6. Ahmaf Lufti bekas editor harakah...beliau telah sedar kelemahan Pas yg makin rosak kerana menongkat najib..

    Kini beliau beralih kpd Tun madey untuk selamatkan malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamatkan malaysia darpada apa ye kbb? aku tengok ok je, sejak zaman tun madey jadi pm sampailah sekarang zaman najib. ekonomi berkembang baik, kehidupan rakyat tidaklah makin mundur. laporan bank dunia tentang ini boleh dirujuk di hujung jari. oh ya, mesti siu 2.6 bilion tu ye. ada mana2 pihak berautoriti yang mengesahkan bahawa 2.6 bilion tu dicuri dari akaun 1mdb? fbi ke apa ntah, dah malu kerana kapal mewah jolo mahkamah indonesia dah lepaskan. kalau luar negara tu, andaikan mereka memang nak malaysia mundur je, maklum la bersaing di peringkat global. normal tu. cuma kesiannya, ramai rakyat malaysia yang 'laparkan' fitnah untuk jadi makanan ruji. itu yang agak meyedihkan. tapi benarlah seperti disebut ulama', diakhir zaman kelak fitnah akan menjadi kebiasaan dan diulang-ulang. mungkin kita sudah berada hampir dengan akhir zaman.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Selamatkan Malaysia dari kerakusan & keserakahan KERAjaan penyangak, perompak, penyamun Benawe Najib (BN) yg heboh diperkatakan orang seluruh dunia.

      Delete
  7. Wang memang ade kuasa sebagamana pemimpin pas telah dibeli berjuta2...zuhdi berkopiah atas kepala sanggup berbohong terima derma juta2 dari indivudu sedangkan telah pecah pas terima wang dari pegawai khas Bendahari umno..

    Tapi wang tak cukup untuk beli pengundi....setakat brim yg tak mampu mengubah kehidupan si miskin berape kerat sangat yg menyokong najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian ko kbb. lepas kau bom umno, ko bom pulak pas. sakit teruk ko ni. terpaksa la pulak kaunter balik fitnah ko ni. ko pernah dengar istilah 'karma'? semoga BOM kau tidak menjahanamkan ph secara keseluruhannya. fitnah tu jahat kbb. beralih la cara lain untuk memenangkan ph, bukan secara berlawanan syarak tu.

      Delete
    2. Jelajah Pakatan Harapan di seluruh semenanjung dah cukup jelas kecenderungan & minat rakyat berbilang bangsa, agama & lapisan masyarakat untuk menghumban KERAjaan Benawe Najib (BN) yg dicap kerajan klepetokrasi terunggul di dunia.

      Delete
  8. Dulu reformasi maki hamun madey tapi la ni dah puja2 madey, pembangkang dah jadi pembengang? Kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tidak perlu bahagikan sokongan atas namanya pembangkang atau kerajaan.
      Sokongan mesti pada kebenaran.

      Banyak kebaikan najib buat tetapi tidak cukup untuk memadam silap dan salahnya, berundur adalah langkah terpuji dan terbaik.

      Jika najib berundur dulunya, Tun pun tidak muncul.

      Delete
    2. keburukan yang kau dan yang lain-lain nampak itu adalah sebahagiannya hasil inisiatif daripada gerakerja pembangkang dan musuh politik najib menabur fitnah. tidak sahaja dalam negara, malah gerakan di luar negara juga berlangsung. kata-kata tun madey sendiri membenarkan kenyataan tersebut. isu kapal mewah yang ditahan oleh polis indonesia dan fbi di bali boleh dijadikan contoh. bila kapal itu dilepaskan oleh mahkamah indonesia, apa ulasan daripada pihak pembangkang di malaysia? diam seribu bahasa dan cuba pulak mencari isu lain sebagai sebahagian inisiatif fitnah bagi memburu kemenangan politik. buka minda sedikit sahaja lagi beb, maka akan terpampang betapa desperatenya pembangkang sehingga menjadikan fitnah sebagai sebahagian medium untuk menang pilihanraya. sepatutnya pembangkang membentangkan kemampuannya menjadi alternatif kepada kerajaan yang ada, bukan menjadikan fitnah untuk memburuk-burukkan lawan sedangkan diri sendiri penuh bergelumang dengan keburukan dan cacat-cela.

      Delete
    3. Kapal mewah dilepaskan masalah prisefur penahanan sahaja...

      Berani ker kapal mewah ni masuk perairan amerika?...

      Delete
    4. Otai reformasisudah devlare sokong tun madey...tak de idu lagi...umno akan diharamkan..

      Delete
    5. kbb, ada beberapa hari lagi untuk ko teruskan mimpi ko tu. selepas itu ko akan terbangun dan terasa kat pipi ko ada air liur basi, masa itu ko akan terperanjat beruk bahawa umno tak harampun...hahahaha

      kalau ko ada masa la, cuba tanya balik kat tun madey masa dia jadi presiden umno dahulu. bukan tak biasa untuk buat penangguhan bagi mengelakkan perbalahan dalaman berkait isu pemilihan. sementelah untuk menghadapi pru. lagi pulak, permohonan awal telah dikemukakan kepada RoS untuk memohon penangguhan dan RoS dah luluskan. so, tak ada isu umno haram, yang elas haram adalah ppbm. eh, masa 30 hari untuk repair agar ppbm boleh dapat nyawa semula dah dimanfaatkan ke belum? dengarnya pengerusi ppbm memang nak ppbm karam terus, betul ke?

      Delete
    6. pandai ko cari akal kbb. kapal mewah dilepaskan atas sebab kelemahan prosedur penahanan shj....kah!kah!kah!
      kapal tu ditahan di bali, perairan indonesia, bukan perairan kerajaan malaysia beb! apa prosedur yang lemah tu sehingga polis indonesia dan fbi gagal dalam penghakiman? ada campurtangan dari najib ke? ke ko nak kata najib dan kasi dedak sama fbi. basi dah taktik kotor begitu kbb. bila kerja jahat, tak lama mana akan terdedah juga.

      Delete
  9. AMAT LUPI TU SAPO DIA DRIVA GRAB ATAU PELAKON...?
    BILA ADO BERCERAMAH BERDOYUN DOYUN DATANG ORANG
    BIO KAN JER YG DATANG NAK DENGO DI UCAP SI JAKUN
    BILA UNDI NANTI DIA ORANG PANGKAH BARISAN....


    KIKIKIKIKI.... DAH TUA PUN BODOH. ...


    BERAMBOSSSS. .. INI KALI











    NIAGA RUTI PUN LINGKUP. ... SIB BAIK TAK JADI PM... KLU JADI PM PETRONAS TABUNG
    HAJI KWSP BAILOUT KEDAI ROTI... KIKIKIKI

    ReplyDelete
  10. Ko tak ingat dah...bapak tiri ko pon tak kenal lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik? kbb! ko guna perkataan tu! TAK INGAT tu registered utk tun madey je...pandai2 je ko ambik, tak beri kredit pulak kepada tuan punya. siap la ko lepas ni.

      Delete
  11. Melayu tidak AKN sedar dan jadi bodoh diatas pembohongan dan diperbodohkn oeh keling Mahathir..Hampa melayu memanG duduk sebagai rakyt kelas ke 3....Hidup Guan Eng..Hidup MalAysia Malaysian.Hapuskan Dasar Bumiputera...Hidup Malaysia Malaysian..HAPUSKAN SEMUA KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU..AYUH UBAH PERLEMBAGAN ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg hapuskan DEB kalau tak Najib, haaaaa.....???

      Delete
    2. Perlembagaan UMNO dah jelas nyata.....'PENANGGUHAN TIDAK BOLEH DI TANGGUH SELEPAS 18 BULAN'.

      Saya mantan Pengerusi Tetap Bahagian sebanyak 5 penggal dan telah mengikuti kursus Perlembagaan entah berapa kali di Ibupejabat UMNO PWTC.

      Perkara ini juga kami sekarang hangat 'brainstorming' dgn kekawan dari golongan professional, termasuk lawyer, Pendakwaraya & Hakim Mahkamah Tinggi. Semua petunjuk mengarah satu ketentuan....semua penyandang jawatan UMNO sudah tamat tempoh dan dianggap sudah tak sah.

      Good luck & farewell to UMNO.....!!

      Delete
  12. https://akarimomar.wordpress.com/tag/ismail-mina/

    LINK ATAS FAHAMAN PLURALISMA ISMAIL MINA
    PLURALISM & RELIGION DIVIDED WORLD OLEH AL ANO'S
    KALAH UMNO... AL ANUS WAK SUMAN TERKINJA KINJA
    JILAT AL ANUS PLURALIS YANG SAMPAI LOKOS







    DAH TUA PUN BODOH .... TAK ADA PENDIRIAN. ...







    BERAMBOSSSSS. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sekolah pun rak abis, ada hati nak lecture pluralisme, pegi daaaa...!!

      Delete
  13. Entah kenapa pembgkang masih gagal tarik perhatian ku..sudah ku gagahi kaki ke ceramah ph..mendengar penuh teliti tp tiada isi mahupun visi..selain misi tgkp najib tgkp jo lo.ahhh kesetannan apakah ini ..ini sajakah nilaimu pbgkang..walau hati ku masih ragu antara bn dn ph ..tapi hari pegundian nanti tangan ku akn memilih mana penuh visi dari misi...

    ReplyDelete
  14. Yang pelik nya peguam ppbm tu yang bersungguh-sungguh dan terkedepan usaha untuk mengharamkan Umno.... tersengih macam keram busuk dibelakang 16 orang di mahkamah.Lagi kelakar dah jadi macam hakim pulak melarang najib tanda tangan watikah calun Umno untuk pru.Sama lah jugak macam komen kerajora yang nampak sangat terdesak untuk mengharamkan Umno.Orang atas pagar pun kalau lihat telatah ini nampak sangat ppbm ni adalah parti yang jahat.Kenapa nak pergi kacau orang sedemikian rupa.Tidak adakah peguam-peguam lain yang boleh bawa kan kes ini.Tindakan ini pasti akan menambahkan rasa meluat pengundi ramai kepada Tun dan parti nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yg mereka lupa. Konon dgn menyibuk hal² dalaman parti lawan akan mengangkat martabat parti sendiri di mata rakyat. Wal hal hasilnya ialah rakyat makin meluat, menyampah dan bosan dgn kerja² jahat pembangkang. Bukan nak perbetulkan kelemahan² ppbm yg diberi tempoh 30 hari untuk terus dapat nyawa, malah menyibuk urusan parti lawan sedangkan takde langsung lokus standi untuk mensabitkan dakwaan. Boring...rakyat makin boring dengan pembangkang sebab makin terserlah nafas jahatnya.

      Delete
    2. Pernahkah Najib menang pemilihan jawatan presiden umno, kalau ada bila tuu.....??

      Delete
  15. Umno pakai undang2 kangaroo. Syok sendiri pu ghong penuh Taek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib paling kecut & takut dgn pertandingan. Dia tak pernah dipilih secara demokrasi kecuali ditonjolkan oleh Tun Mahathir & kemudian dilantik sebagai presiden umno. Selepas itu, dia tak pernah bertanding dan menyekat sebarang pertandingan dalam pemilihan tiap 3 tahun sekali. Inilah yg dikatakan diktator, mengangkat diri sendiri bukan dipilih oleh ahli2. Dah tuu, jawatan Menteri Kewangan tak dilepas kpd orang lain kerana mudah untuk dia & Rosmah berjoli katak.

      Delete
  16. BUDAK SUMAN NI JENIS TATAU MALU
    BEKAS PENGEEUSI UMNO 5 PENGGAL
    KALAH BERTANDING DIA YG U TURN DULU
    AL ANUS PLURALIST DIA JILAT SENGAL...
















    DAH TUA PUN BODOHHH..... ASYIK U TURN

    ReplyDelete
  17. Ihh..ihh..ihh, dahsyat..dahsyat.....!!

    UMNO kali terakhir mengadakan pemilihan pada 19 Oktober, 2013. Dah berapa tahun tuu umno mengelat menipu ahli2nya, terutama sekali Najib Pondan yg tak pernah dipilih tapi terus jawat kerusi/bangku umno. Betul2 pengecut.....!!

    ReplyDelete