Thursday, April 19, 2018

MELAYU TAK PERLU LAGI UMNO PAS...enough

Samada umno menang atau kalah pru,  ia tidak lagi begitu penting dan sudah tidak ada keperluan lagi untuk kita menjaga umno supaya terus kekal menang. 

Negara memerlukan seorang PM yang bagus,  berakhlak dan amanah,  faktor umur tidak penting,  dari parti manapun hanya soal kecil... .. Soal melayu dan Islam,  jagalah memasing. Sudah agak lama kita ditipu umno dan pas kononnya jaga melayu dan Islam... Semua itu helah akal mereka untuk survive. 

Hakikatnya kita beriman pada Al Quran bukan buku perlembagaan umno atau pas,  tidak jugA perlembagaan mana2 parti. 
Jika negara memiliki seorang PM yang amanah,  berakhlak,  melayu dan Islam - itu satu bonus bagi kita. 

Parti yang bercakap soal bangsa dan ugama hanya di hujung pilihanraya perlu dihumban jauh²...enough. 

21 comments:

  1. Boleh saya tanya adakah Tun M seorang PM yang bagus, berakhlak dan amanah? Lagi satu adakah beliau seorang yang jujur? Ini adalah soalan dan bukan untuk menghina sesiapa. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manusia semua ade kelebihan dan kekutangan...tiada sape yg sempurna...tugas pengundi memilih pemimpin yg palig kurang kelemahannye dan paling tinggi kelebihannye untuk kesejahteraan

      Delete
  2. Itu u cakap... ade 30 juta lagi rakyat malaysia.. tolak le 10% mcm u .. ade lg 90%

    ReplyDelete
  3. Ya..memang tun mahathir seorang pm yg bagus, berakhlak tinggi Dan amanah. Adakah pemimpin kamu ada ciri tersebut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu u cakap sbb dah masuk puak u.

      Delete
    2. Najib bagus pon u yg cakap sebab u puak dia..

      Delete
  4. FUYOOOOOO...

    UMO TAK PONTING ISLAM MASING2 JAGA..
    IMAN MORAL & AKIDAH X PENTING LAGI
    PLURALISMA MURTAD SYIAH TAK BERDOSA
    INI BARUA LAH LENYAPKAN DI PRU NANTI

    KAHAKKKK PUIII...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo umno jsga islam kenape membela ketua jumaah prompak?...puyo betul lah ko...

      Delete
    2. KBB, berhatilah dengan tuduhan dan cemuhan. Berdasarkanlah fakta. Dah sah pemimpin yg dicemuh itu tidak dibuktikan curi duit. Disahkan oleh Menteri Luar Saudi dan terkini disahkan oleh Mahkamah Indonesia. Tan Seng Giaw DAP pun dah sahkan. Manakala seorang pemimpin uzur disahkan RCI Forex lesapkan RM 30 billion. Belum campur berbillion lesap akibat PKFZ, BMF, Maminco dll. Siapa perompak dan kleptokrat sebenar? Janganlah ikut nafsu. Baliklah ke pangkal jalan.

      Delete
    3. Hahaha mr j tertingal bas..otak mrj layu tk msmpu pikir.kalau kau islam mr j malula...najib tak malu ker anak tiri dia buat filem lucah dia bole beak anak tiri dia kehulu kehilir tak malu...aku plak orang islam yg tk kan sokong pm yg galakkan buat filem lucah..aku tknk bersetongkol dgn setsn..tu baru satu jer mrj masaalah aku blum crita lagi masalah lain...tanah felda kena gadai tu benar mr j..reza kena bayar 60 juta kt us itu benar mrj ..aah ada banyak lagi la .tu yg aku cakap kau trtingal bas kau jgn risau aku dulu sokong nsjib gak setelah aku lihat dia ni tkda telooo..asyik nk ngelak jer aku dh rahu dia nu kaki longok..camnala dia ni our prime menister ni dgn org tua pun takut..klau najib betani gi la saman amerika srbab bawak lari kapal j low...eeh sama plak yer nama duadua pkai j....jerangkong kot

      Delete
  5. KAHAKKKK PUIII...!!!


    Ada ker patut Kejora kata 'Allah SWT meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.....??

    Aqidah aper tuu, ajaran & anutan bapak atau atok dia ker.......??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pun Jamil Khir Baharom ker, Jahid Komidi ker atau pun Hadi Awang....??

      Delete
  6. Umno hukan alssan bangsa untuk bunvitkan perut...pas gunakan islam untuk tongkat umno...perintah kelantan pon tak mampu bawak kelantan jadi maju mengikut acuan islam...

    ReplyDelete
  7. Memang betul umno bn dan pas harus ditanam mereka penipu bangsa dan agama nama je lebai berseban tapi haprak LKS dan LGuan Eng lagi baik

    ReplyDelete
  8. APA GILA SI SUMAN AL ANUS NI...
    TETIBA MENUDUH TANPA BOKTI
    DOLU AL ANUS ALJUBORI DI PERANGI
    KALAH DLM UMNO ...JILAT BALIK AL ANUS MCM BABI...!!!

    PUIIIIII.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pasal kalau cakap guna otak & berhati-hati, jgn hentam sembrono. Nak aku paparkan semula ker yg kamu lontarkan perkataan jijik itu....??

      Delete
  9. Risiko besar negara sekarang ancaman dikuasai cina kominis angkara najib...oreng umno buta tak nampak akibat najib berhutang dgn cina kominis dan bagi projek mega kepada kominis...

    ReplyDelete
  10. Perkara utama: Perlu ke najib dan umno dikekalkan, bagus sangat ke Najib, tanpa Najib kita tak boleh hidup ke?
    Pikir² lah memasing.

    Siapa ganti Najib? Tun, Anwar, Wan Azizah, Muhyiddin adalah sekadar nama² yang dicalonkan..
    Tak ada seorang pun dari mereka lebih lemah dari Najib dalam soal pengurusan negara.
    Mungkin wan azizah belum terserlah tetapi sebagai peminpin, presiden sebuah parti, kelayakannya tidak kurang dari yang lain.

    Songlap duit rakyat - belum pernah.
    Ada gaya mewah dan sombong? - tidak.

    ReplyDelete
  11. NAJIB NOWADAYS SO FAR SO GOOD SIAL..!!
    KUTY ASSMIN ASKIM JAMBAN &AL JUB..!!
    KITA TENGOK GAK APA AKIDAH DAN MORAL
    IT'S SEEMS NAJIB JUGAK DAMM SO GOOD..

    KIKIKIKIKI... MOHON BERAMBOSSS...










    NIAGA ROTI PUN LINGKUP. ..

    ReplyDelete
  12. NAJIB NOWADAYS SO FAR SO SO TAEK , SIAL..!!

    Umno is already spoiled fascist brown necked expired Taek.
    BN is a criminal cabal, caught red handed with hand in the Taek Jar.
    With UMNOBN buying up PAS. ALL THE EVIL TAEK SHOW UP CLEARER.

    721,
    Try again PRU15.
    Ypur Criminal Cabal Taekheads is already too messy and smelly for u to clean up.
    NO ONE listens to ypur suck Media Pondana anymore.
    Umnobnpas is toasted.

    ReplyDelete