Sunday, April 22, 2018

ISU BERLORI TERKINCIT NAK JAWAB..


54 comments:

  1. Syabas KD! Macam tu la.

    Apa kata nanti hang siarkan pula video2 ceramah oleh S.Buloh, G.Patah, K.Amanah, P.Andan dan B.Agan mengenai kekayaan luarbiasa seorang orang tua dan anak2nya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang2 yg ko cakap tubdah lama bercakap mengenai kekayaan luarbiasa orsng tua renta tapi najib buat pekak takut nak ssiasat..7

      Sejak RCI Forex lingkup najib tak percaya lagi cakap orang mengenai kekayaan tun madey...

      Najib takut dapat malu lagi dikatakan bodooos angkara orang mcm ko...hihihijim

      Delete
    2. Sapa kata! Lugi lo, 31.5b. Lepot bilakang aaa, 5.7b. Hilang aaa sana, 25.8b.

      Itu kes aaa sudah masuk sana mihkama ooo.

      Delete
    3. Haiya! Cina tanah busat sudah mali. Sikalang lu sini cita mana mahkamah sudah masuk? Lu punya courtkah? Boloh punya olang. Mau tipu pun talak pandai.

      Delete
    4. Blog blog umeNO tak ada sambutan dr pembaca. Mengapa anon 11:36:00 tak komen disana?

      Delete
    5. Itu bekas KITA sudah cabar mau debat pasal dia punya kekayaan sama anak2.

      Apa pasal senyap?

      Delete
    6. Kes sudah difailkan ke mahkamah utk membatalkan laporan RCI.

      Tunggu dan lihat saja!

      Delete
    7. Rci tak boleh buktikan wang yg hilang masuk akaun tun madey...

      160 billion wang bank negara hilang tahun 2013 hingga 2015 semua mao tutup...haiyya...

      Delete
    8. Bila tidak berjaya membatalkan laporan RCI, langkah seterusnya boleh diambil. Bukan susah pun!

      Delete
    9. Pada 1994, dia telah menulis buku bertajuk ‘The Bank Negara RM30 Billion Forex Losses Scandal’ 38 mukasurat. Pada 15 Julai 2017, setelah 24 tahun memperjuangkan penubuhan RCI ke atas BNM forex, perjuangan dia akhirnya berhasil.

      Delete
    10. Apa hasilnya?
      Nor mohamad yaakop mengaku salah?

      Delete
    11. Tetapi mengapa bawa kes ke mahkamah untuk membatalkan laporan RCI?

      Delete
  2. Buat lah apepon untuk halang PH kemaraan tetap diteruskan...

    Hanye PH harapan rakyat untuk selamatkan rakyat dan negara...

    Dah 60 tahun memerintah lagi banyak masalah dan isu...
    Rehatkan dulu BN dan jauhi dari penipu berserban besar berlambangkan bulan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemaraan berdasarkan kehadiran 5,000-8,000 di setiap ceramah utama! Get real la!

      Alahai, masa era S46 dan Reformasi dulu senang2 boleh tarik 25,000-28,000 orang.

      Kali ini dapat dirasakan hambar. Terasa sekali hambarnya.

      Kali ini, InsyaAllah BN pimpinan Najib dapat kembali majoriti 2/3.

      Delete
    2. Mmg terasa hambar apabila ceramah BN lebih byk kerusi dr org... Kahkahkah

      Delete
    3. BN punya cara tersendiri bukannya seperti pembangkang, tin kosong.

      Ha ha ha

      Delete
    4. Ini ahli s 46 dulu boleh bilang kehadiran 25000 orang...

      Delete
    5. Bukan susah pun nak bandingkan kawasan dan kepadatan. Kacang saja!

      Delete
  3. Bangkali Puad Zargergasi tak pandai merompak....Ketua jumaah prompak terpaksa tendang...yg tak pandai merompak mana buleh duduk dlm kumpulan prompak...

    Ato pun Puad tak cukup pandai mempertahankan dan membela ketua jumaah prompak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas Timbalan Pengerusi PAC sampai sekarang tanya mana bukti2 yg mengaitkan Najib.

      Saman yg cuba mengaitkan Najib pun dah ditolak oleh Mahkamah Tinggi dan Rayuan. Apa citer tu!

      Saman Najib pula, pihak defenden cuba tangguh2.

      Equanimity pula menunjukkan pengadu saman sivil DoJ, FBI dan DoJ tiada bukti tetapi hanya persepsi.

      Loretta, Comey dan McCabe pula ada kes integriti menghadapi siasatan jenayah.

      Yg diburu sudah menjadi pemburu!

      Delete
    2. Ko tahu sangat kah pasal equnomity?..

      Bila tan seng guaw siasat money trai 1 mdb?...kenape tan seng giaw tak bantah najib osakan laporan ketua odit negara?..

      Kalo nak temberang biarlah cedik skit...hihihi.. Bodooss

      Delete
    3. The Straits Times melaporkan mahkamah di Jakarta memutuskan tindakan kerajaan menyita kapal mewah yang dikaitkan dengan ahli perniagaan Low Taek Jho tidak sah, kerana pemilik Equanimity itu tidak pernah disabit dengan apa-apa kesalahan jenayah.

      “(Jika) tiada jenayah (dibuktikan), tak boleh sita,” kata akhbar itu memetik Hakim Ratmoho di Mahkamah Daerah Jakarta Selatan, dan menambah sitaan itu tidak sah dan tidak berasas dari sisi undang-undang.

      Delete
    4. Kotahu tak kapal ini dibebaskan kerana tidak ikut prosidur penahan?...

      Kapal ni berani ker masuk perairan amerikam?....hihihi..

      Delete
    5. Kapal ni belayar dari Cayman Island ke Indonesia melalui perairan antarabangsa. Kenapa DoJ dan FBI tidak bertindak ketika kapal itu berada di perairan antarabangsa berdekatan dengan perairan Amerika?

      Kenapa hanya bertindak ketika kapal itu berada di Bali, Indonesia sedangkan Amerika mempunyai rangkaian perisikan yang lengkap dan canggih di seluruh pelusuk dunia?

      Fishy, fishy, fishy!

      Delete
  4. Tidak ada satu pun saolan dunia yang tidak dijawab oleh Tun bila ditanya, semuanya dijawabnya sendiri..

    Halalan toiyiban..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak tahu, saya sudah lupa. Itu cerita lama, lupakanlah.

      POOODAHH!

      Delete
    2. Jawapan lupa lebih baik dari mencuri tapi buat2 lupa.. Kahkahkah

      Delete
    3. Sebab dah terperangkap dengan fakta2, orang tua itu terpaksa cakap sudah lupa dan tak tahu menggunakan faktor usia tetapi memakan diri sendiri akhirnya.

      Sasaran RCI tersebut sudah tercapai dan sampai.

      Di pihak Najib pula, beliau bersih. Buatlah aduan2 lagi di luarnegara dan heretlah lagi beliau ke mahkamah. Selagi bukti2 hang pa yg hanya bersandarkan persepsi, ia takkan kemana2. Ke laut juga akhirnya.

      Delete
    4. Antara lupa dan takut. .
      Antara rugi dan curi. .
      Fikir²kan..

      Tapi lagi best..
      Sembunyi dan lari
      Kahkahkah

      N2h

      Delete
    5. Najib tau ker saper yg masukkan 42 jota wang orang pencen dlm akaun bank?...hihihi...tak tau.. Tak rau...mana tau..

      Delete
    6. Berkenaan wang RM42 juta daripada SRS, pihak Najib telah mencabar pembangkang mengemukakan bukti pada Jan 2016. Sehingga sekarang cabaran itu tidak berjawab!

      Delete
  5. PENGALAMAN TUN JADI ESSET SAKAN
    AGAK LA EKONOMI OK KE MELESET?
    AL JUB PLAK BEBAS BOLAN JUN KAN
    DUA PENIPU JADI JINNN MATA TONCET...!!









    DAH TUA PUN BODOH......

    DAH TAU KAKI PENIPU YG KORANG IKUT PASAL APAA...!!

    ReplyDelete
  6. Yaa Allah Yaa Rahman,,selamatkan Negara Malaysia dari kezaliman regime kleptokrasi dan juga dari penyangak,perompak,penipu dan perakus MO1 & Jho Low........!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang mamai ka! Kes itu tiada asas dan fakta hanya bersandarkan laporan persepsi oleh sebuah portal yg menghadapi kes saman fitnah. Sampai la ni dia tak dapat tunjuk bukti!

      Satu demi satu terbongkar, kes tu hanyalah fitnah rekaan. Tak dak apa pun.

      Delete
    2. Ko berani cabar bukti siasatan fbi?....jangan nak temberang plak..

      Delete
    3. Laporan PAC yang bersandarkan laporan audit oleh JAN mengambil kira setiap wang 1MDB dibentangkan di Parlimen pada 7 April 2016 membuktikan tiada unsur jenayah dalam pengurusan 1MDB dan mengesahkan tiada wang 1MDB yang hilang.

      Delete
    4. Kenaoe lapiran jetua odit negara di osakanm...bebaskan laporan odit baru boleh cerita tiada unsur jenayah dlm 1 mdb...

      Sape berani cabar bukti siasatan fbi?....

      Delete

  7. Kalau nak harapkan hujah macai-macai najib ni, memang ke laut le bn kali ini.
    Langsung takde kelas.
    Hujah bodoh, fakta takde, belit sini belit sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata2 yg ditujukan kpd diri sendiri nampaknya akibat terlalu kecewa segala fitnah berjaya ditepis oleh Najib dgn bergayanya.

      Cuba la lagi buat aduan2 di luarnegara dan saman!

      Tanpa fakta2 hanya auta2 ke laut juga akhirnya. Keh.keh.keh.

      Delete
    2. Kalau dah asal dari DNA bangang, but macamana pun tetap bangang. Macam cai 4.35 ni.

      Delete
    3. DNA bangang seperti tuan kamu tu la. Bila terperangkap dengan fakta2 beri alasan sudah lupa sebab lanjut usia.

      Bila terperangkap dengan kata2 sendiri, buat u-turn!

      Ha.ha.ha.

      Delete

    4. Stupid is as stupid does. Period.

      Delete
    5. Bingo! You hit the bull eye. Undeniably, it suits perfectly to the old man and his cohorts. Include you, I suppose.

      Delete

    6. Hahaha.
      If that is the standard of your English, my dear 8.29, you better stick to Bahasa Melayu. Go back to school. Your grammar sucks.

      Delete
  8. Fitnah ni tak kemana dia panas kejap je lepas tu dia terpalit ke muka sendiri.Seolah-olah macam Dr Tan seng Giaw kata dari segi ugama dia berdosa bila kebenaran cuba disembunyikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju benar dengan kamu tu. 1MDB hanyalah satu rekaan fitnah bertujuan untuk menjatuhkan Najib, UMNO dan BN.

      Sebab itu sampai sekarang segala aduan2 samada di Amerika, UK, Australia, Switzerland, Singapura dll menemui jalan buntu.

      Menemui jalan buntu sebab aduan2 tersebut disogokkan dengan bukti2 persepsi bukannya berfakta.

      Akhirnya, fitnah2 itu kena balik kepada orang2 yang menaburnya.

      InsyaAllah BN menang dengan majoriti lebih 2/3.

      Delete
    2. Beranganlah kalau tuu yg termampu..sebelum pru tabur sana sini dedaq lps mng rakyat disembelih perlahan2..nk cover apa yg ditabur rakyat yg jadii mangsa..tsunami melayu akn berlaku..pasti..🌊🌊🌊

      Delete
    3. Kerajaan pimpinan Najib berjaya menunaikan 99.4% janji2nya berbanding pembangkang, tin kosong. Yang pembangkang mampu perbesar2kan hanyalah hak yang 0.6%.

      Dedak tak dedak, yang penting dapat manafaatnya. Pembangkang apa ada!

      Delete
    4. Jangan mimpilah akan berlaku tsunami Melayu. Get real! Berapa ramai ahli UMNO dan PAS yang berjaya dibawa keluar oleh Bersatu dan Amanah?

      Delete
    5. Setiap kali ceramah tun dan ph ribu2 yg hadir...mlm semalam ribu2 di wangsa maja...3 hari lepas di pagoh...hihihi...

      Delete
  9. 1MDB rekaan..
    Bank di singapura tutup pun rekaan
    4 orang masuk penjara di singapura pun rekaan

    Sungai buluh menunggu pun rekaan

    Tunggulah cerota sebenar di PRU14



    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi apa masalahnya kalau BSI Bank ditutup oleh pihak berkuasa Singapura. Jika ditutup olehsebab pegawai2nya pecah amanah atau apa saja, apa ada kena mengena dengan Najib dan 1MDB.

      Jika ia melibatkan Najib, sudah pasti ada nota bantahan diplomatik daripada Singapura kepada Malaysia. Ada ke tidak?

      Iya kita tunggu saja keputusan PRU-14 nanti.

      Delete
    2. Kenape plak singapore kuna buat nota bantahan?...ini hal individu bukan hal kerajaan ngok...

      Najib yg kena kluarka nota bantahan kpd doj kerana mengaitkan pm malaysia dlm skendel gubah wang haram hasil dari rompakan 1 mdb..

      Delete
  10. Jamil khir dan wajdi menteri ugama pon sokong kapla jumaah prompak ini kan plak cai yg jahil..

    ReplyDelete