Thursday, April 12, 2018

ORANG UMNO KALAU MENIAGA TULIN MEMANG OUT..

Tahu tak umno sebok benor kempen politik melalui jualan sentuhan rakyat @ jual harga lekong?
Setiap bahagian dok buat kempen ni sejak enam bulan lepas dan makin rancak sekarang kerana menteri pun turun padang.

Motifnya nak jumpa rakyat nak bagitau umno prihatin dan oleh itu undilah umno.. Pusin pi pusin mai memang tu hajatnya..

Bagus tak?
Memang bagus
Berpusu rakyat datang
Undi?
Tetap undi pembangkang..
Why?
Gula² pru
Rakyat makan ayam bukan 5 tahun sekali tapi setiap hari..
Setiap hari ayam mahal..
Termakan budi ayam murah sehari..
Pilih BN.    5 tahun merana lagi dng gst.

BN GAGAL DAPAT UNDI HARI RABU

jualan murah..
Peniaga sekitar marah
Ayam tak laku..
Daging tak laku...
Beras tak laku..
Gula tak laku..
Barang runcit tak laku..

Peniaga marah siapa?
Umno..
Undi siapa?
Pembangkang..

BN GAGAL DAPAT UNDI HARI RABU...

Sekian terima kasih





Hidup Tun

37 comments:

  1. Dah gila ke ..meroyan tak tentu hala.. Jiwa kacau.. Penangan nk kalah.. Bn mng 2/3

    ReplyDelete
  2. So?.. apa isu tuan punye blog?

    ReplyDelete
  3. When someone writes an piece of writing he/she maintains the
    idea of a user in his/her brain that how a user can understand it.
    Therefore that's why this paragraph is amazing.
    Thanks!

    ReplyDelete
  4. Sedih dan memalukan! Itulah dua perkataan yg terlintas dibenak fikiran bila melihat menteri, ksu dan kpdnkk turun padang membuat penampilan istimewa jualan murah!

    Sedih bila mengenangkan bahawa mereka sebenarnya tahu dan akur tentang penderitaan rakyat menghadapi kos sara hidup yg tinggi akibat gst, tetapi tidak berbuat apa apa mengenainya selama ini.

    Memalukan bila mereka beranggapan rakyat malaysia ini semua bodoh dan terpedaya dgn lakonan mereka yg hanya inginkan undi setiap lima tahun...

    Inilah kualiti pemimpin umno skang ni, tidak dpt berfikir secara konstruktif utk memenangi hati rakyat.

    Epispod memualkan ini akan menyebabkan rakyat bertambah benci dan meluat kepada umno yg sememangnya telah pun dipinggirkan oleh org2 melayu.

    Sayang, daripada pembela melayu bertukar kpd pengbangsat melayu dan pembela klepto!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko aje yg berfikiran negatif begitu macy sbb sejak awal lg fikiran ko tak rasional. Bagaimana calon ph berkempen? Selain memburuk-burukkan pihak lawan, apa calon ph buat? Cuba senaraikan aktiviti kempen bagi pihak ph, sama atau terlalu hebat berbanding cara bn berkempen? Hati kalau hitam, beri apapun tetap hitam.

      Delete
  5. Blog ini untuk orang yang berfikir saje. Yang sel2 otak tidak berhubung kekal akan macam lembu dicucuk hidung. Tq

    ReplyDelete
  6. Saraf perbodo melayu.SOP basi.
    Melayu mau kasi cuci Taek Low.

    Bendera DAP dipasang di Putrajaya adalah Gerakan Saraf Kleptokrasi.
    .
    Hari ini kecoh bendera DAP dipasang di beberapa jalan di sekitar Putrajaya.
    .
    Pemasangan bendera DAP dipasang dilaluan menghala ke MEX highway dan jalan menghala ke MOF yang mana ini adalah laluan penjawat awam ke tempat kerja.
    .
    Umum tahu parti dalam PH menggunakan satu logo menentang BN. Jadi DAP tidak gunakan logo DAP tapi guna logo PKR.
    .
    Tindakan geng kleptokrasi sudah makan diri sekarang. Mereka ingat rakyat bodoh dan termakan dengan provikasi murahan mereka.
    .
    Saya tersangat yakin kerja2 pemasangan ini dibuat oleh pihak yang saya sebut Geng Kleptokrasi dengan niat dan tujuan untuk memberitahu rakyat khususnya pengundi Putrajaya bahawa DAP akan menjadi PM jika PH menang PRU14. Tujuannya juga untuk menakut2kan pengundi Melayu.
    .
    Tuan puan sekalian.
    Saya adalah SU Gerak Daraf Perang Saraf UMNO Kelantan sebelum ini. Di Kelantan pada PRU 13 dahulu kami ada membuat provokasi seperti ini. Ya 100% seperti ini.
    .
    Kami mencetak sendiri bendera DAP dan menyimpan di stor. Pada malam kami mengupah beberapa orang menggantung bendera DAP di seluruh Kelantan.
    .
    Tujuan Gerak Saraf Perang Saraf (Gantung bendera DAP) ketika itu adalah untuk memberitahu rakyat Kelantan yang DAP telah menguasai PAS (ketika PRU13 PAS bersama DAP) sekali gus menggambarkan PAS berada dibawah pengaruh DAP.
    .
    Antara lokasi bendera DAP dinaikkan ialah:
    1. Di pagar2 masjid dan surau
    2. Di tiang2 jambatan di kampung2.
    3. Di kawasan berhampiran bangunan SUK.
    4. Di kawasan2 majoriti besar PAS dan kawasan majoriti kecil kekalahan BN.
    .
    Dengan kata lain tujuan pemasangan bendera ini adalah tujuan menakutkan pengundi Melayu dan Islam.
    .
    TV3 sebelum itu pun setiap malam memainkan isu DAP anti Islam dan Anti Melayu.
    .
    Jadi kepada pengundi2 sekalian. Anda adalah matang dan bijak menilai parti dan pemimpin yang akan mengambil alih negara nanti.
    .
    Kepada DAP, saya pohon maaf kerana tindakan saya pada pru13 dulu.

    *KK*
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Last² tercucuk jugak jarum dap. Tanda²nya jelas.

      Delete
  7. JHO LOW IS TOO TERRIBLE, WE NEED MAHATHIR TO ARREST HIM: ANWAR’S ‘REFORMASI’ DIE-HARDS START TO ACCEPT FORMER ARCH FOE DR M – ‘IF ANWAR CAN ACCEPT HIM, SO CAN WE.

    Ahli2 UmnoPas,
    kalau ko nak terua nakan Taek memang dan terua bergelumang dgn mungkar bersama penyangak perasuah perompak....maka ko jelas dijalan yg salah. Malaysia AKAN diselamatkan oleh tsunami melayu.
    60 tahun sudah terlalu lama.
    Bye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angan2 mat jenin ko tidak akan kesampaian sebab ph dah takde soul n spirit.

      Delete
    2. 703,
      Soul dan Spirit sgt la tu. Ko pun terpaksa melata mcm ulat Taek Low utk masok blog pro PH.
      Spirit cirit kincit ko la tu ...

      Delete
    3. Ada tiga kategori pengundi2:

      1. Pengundi2 yang tegar menyokong parti.
      2. Pengundi2 yang tegar menyokong individu.
      3. Pengundi2 atas pagar.

      Pengundi2 kategori 1 dan 2 tidak berubah pendirian mereka walau apapun yang berlaku iaitu tetap menyokong parti atau individu tersebut. Mengikut sejarah pilihanraya negara ini, kategori 1 adalah lebih ramai berkali ganda daripada kategori 2. Kategori 2 boleh dikatakan agak ramai pada era S46 dan Reformasi di mana setiap ceramah2 utama yang diadakan dihadiri lebih daripada 15,000 orang berbanding di era orang tua ini iaitu lebih kurang 3,000-5,000 sahaja.

      Setiap parti ada pengundi kategori 1 dan 2.

      Rumusannya, tanpa PAS dalam Pakatan. Pakatan telah hilang ramai pengundi2 kategori 1 dari PAS iaitu terdiri dari pengundi2 Melayu yang jumlahnya melebihi yang menyokong PKR, PPBM dan PAN. Jadi cakap2 yang akan berlakunya tsunami Melayu adalah merupakan omong2 kosong belaka. PRK Sg Besar dan Telok Intan adalah contoh2 terbaik.

      Situasi ini memberikan kelebihan kepada UMNO/BN untuk menang majoriti 2/3, manakala PAS/Gagasan masih mengekalkan Kelantan.

      Delete
    4. Ko plak dah terlebih soul n minyak spirit..

      Delete
    5. 703,
      Spirit ko yg terpaksa melayang ke blog PH. Ko tk perasan sbb ko mmg spirot setan yy agungkan mu.gkar...dan Taek Low

      Delete
    6. PH mmglah tak ada soul and spirit sbb ianya bukan makhluk.... Vengap.

      Delete
  8. Macamana pulak orang Melayu jenis desperado dalam PH berniaga ye. Semuanya ontong belaka, diajar oleh towkey DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu mcm ko jenis yg bergantung dgn cina jho lo yg tak payah niaga boleh jadi billionaire...

      Delete
    2. Hahaha... Tipikal umno. Berniaga pun nak tunggu org ajar. Patutlah lingkup.

      Delete
  9. Aku tak hetan nnti umno berpecah belah bila najib selesai umum nama calon dan aku tk heran klau orang umno sendiri sabotej bsgi umno kalah masa pru nnti..umno skrg ni tnga goyang...najib dilihat sendirian skrg ni...musuh dlm selimut ramai dlm umno..terlampau banyak kaki bodek jadi sebab mati najib jadi kabor..yeker dlm umno skrg ni penyokong tun M dh takda..masaalah nila yg buat pm sementara ni dh tak bole tido mlam.kesian...tu belum lagi tun nk lawan najib kt pekan...pru ni mesti lagi best...aku ingat satu dunia bole kecoh ooo..klau tun kalah pun tkpa aku tak kisah..tapi umno mesti goyang punya..silap2 bungkus najib..yeeeslah..

    ReplyDelete
  10. Aku punya baca pru ni Kedah bn kalah jer..maka bungkus la bn...selain tun jadi pm aku nk tengok malaysia cipta sejarah malaysia ada pm wanita..sebab lakilaki skrg ni banyak takut bini..macam????..ikon wanita muslim

    ReplyDelete
  11. Dulu masa pemnangkang rampas selangor dari bn..setelah dikira .diaudit rupanya banyak duit selangor yer denga citer 3 bil camtu jugak la penang bila dap ambik alih...kalau Malaysia diambil alih pembangkang dikia dibuat audit aku rasa mesti lagi banyak

    ReplyDelete
  12. Wan azizah adalah contoh isteri yg setia pada suami dan taat pada Allah..ph diaarankan untuk mempromosi secara besarbesaran tentang keperibidan Wan Azizah..seorang wanita yg sederhana yg tidak suka menunjuknunjuk seorang yg sabar ..dan merupakan wanita berjsya..ini secara tak lansung akan mmbuka mata surisuri rumah dan macik2 dikampung supaya menyokong ph..kerana madaalah ph yg paling besar adalah untuk menarik pengundi wanita surirumah sepenoh masa kerana mereka ni cenderong memimih bn kerana disajikan dengan brita yg tidak adil uh selalu tersiar didalam tv

    ReplyDelete
  13. InsyaAllah Najib, UMNO dan BN menang lebih 2/3 majoriti di PRU-14 nanti. Sama2 kita doakan. Amin.

    ReplyDelete
  14. Let this election Be End to Pakatan. No more lies. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  15. Jualan murah yang diadakan oleh UMNO/BN membuktikan bahawa harga barang2 naik bukanlah disebabkan oleh GST tetapi disebabkan oleh sesetengah orang tengah yang menubuhkan kartel untuk mengaut keuntungan berlebihan. Sebab tidak semua barang2 dikenakan GST manakala kadar GST pula hanyalah 6% berbanding SST 15%.

    Di samping itu ada sesetengah pekedai2 mengambil kesempatan daripada sebahagian pembeli2 yang tidak mahu tahu tentang apa itu GST dan hak2 mereka. Sesetengah pekedai2 ini membuaikan bahawa GSTlah yang menyebabkan harga barang2 naik untuk menjustifikasikan tindakan mereka menaikkan harga barang2 sesuka hati.

    Cuba bandingkan harga barang2 di setiap pasaraya besar dan kedai2 di satu2 kawasan, kita akan dapati perbezaan harga sesetengahnya amat ketara.

    Terima kasih KD kerana bersetuju dengan UMNO/BN bahawa harga barang2 selepas pelaksanaan GST sebenarnya adalah lebih murah.

    ReplyDelete
  16. Sapa dlm bekas UMNO berniaga tulin...?Bersatu fi bwh lambamg dajjal yg bernisga tulin. ..? Anak sapa yg rugi berniaga kena bailout...? Dakwa lagi anak pandai niaga.. OPCOM dpt direct nego... lingkup petronad bayar. ..? Alahaiiii

    ReplyDelete
  17. Macamana dengan stamina kita pada umur 60han. Sendiri boleh rasa kan!!!! Cuba tambah lagi 30 tahun, stamina kita macamana ye?
    Fikir fikir lah

    ReplyDelete
  18. Sahabat semua ingat kalu puak penyamun ni semua buat ceramah awam ada dak orang nak mai dengaq. Xmau malu buatlah jualan murah.

    ReplyDelete
  19. Sahabat semua ingat kalu puak penyamun ni semua buat ceramah awam ada dak orang nak mai dengaq. Xmau malu buatlah jualan murah.

    ReplyDelete
  20. Nak buat ceramah takut takdak sambutan takut malu. Jadi depa buat lah jualan murah walaupun terpaksa jadi raja lelong. Pasal lelong melelong ni depa dah biasa. Habis dah tanah kena lelong. Kita pun depa lelong.

    ReplyDelete
  21. KD..mohon bg cdgn kpd PH utk menyemak semula semua skim gaji kakitangan awam..bkn sekadar memberi kenaikan gaji tahunan...juga mohon PH kembalikan bonus spt zaman Tun dulu..paling cikai setengah bulan...zaman MO1 hanya bg wang bantuan jee 500....sdgkn dia bermewh2 dgn duit awam yg dia sebat...

    ReplyDelete
  22. KD..sekarang tgk kempen BN ni main isu perkauman..menakut2kan melayu dengan DAP...jadi..kempen PH sekarang patut menonjolkan apa yang dibuat oleh UMNO..yang tidak dibuat oleh DAP..spt menual negara kepada China...kes 1MDB dengan Jho Low..dsb...

    ReplyDelete