Friday, April 27, 2018

USAHA SABOTAJ MENGHALANG TUN KE LANGKAWI

Berita penuh di sini





27 comments:

  1. Betul ke ni..... teringat pulak cerita Anwar Ibrahim lari ke kedutaan Turki dulu... dia kata ada oeang nak kenakan dia dg racun arsenik.
    Ini macam rekacipta cerita baru je.
    Tak payah lah nak tarik undi simpati sampai sanggup kelentong. Pengundi bukan bodoo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun cari undi simpati... ?
      Kikikiki

      Delete
    2. Kalau tak percaya pergi lah selidik.. .ini membabitkan pihak lain(juruterbang) dan pihak berkuasa lapangan terbang.. .jgn jadi terlalu naif

      Delete
    3. Kau ni baca ke tidak..jangan bangang sangat

      Delete
    4. Bukan naif. Nak pinjam perkataan seseorang "bangang" dan "haramjadah". Jgn marah ya. Itu bukan perkataan saya.

      Delete
  2. Astaghfirullah....kenapa bring himself to this level? Berdasarkan faktor umur dan kesihatan, tak perlulah nak bunuh atau apa2kan Tun. Nak tagih simpati pun, 30 thn lepas bolehlah....

    ReplyDelete
  3. Nk raih undi simpati..taktik anwar ditiru madet

    ReplyDelete
  4. Kalau kalah pru.. Tun tak ada risuko pun masuk penjara, apa sangat nak raih undi simpati..

    Dah confirm boleh menang di langkawi, apa perlu lagi ke undi simpati..

    Yang kesan kebocoran adalah juruterbang.. Bukan mumkhriz..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmmmmmm...debatable....

      Delete
    2. Kalau Madey dibunuh, agak2 beri keuntungan politik pada siapa...?

      Delete
    3. Kalah pru tun tak rugi apa² atau tiada apa² sbb utk masuk penjara? Kd baru kenal tun ke terlupa siapa tun? Bolehkan org tua tu menerima kekalahan? Bukan isu masuk penjara tp tak boleh menerima kekalahan. Semacam sudah dijangka utk mengatakan ada sabotaj. 2 minggu sblm tun berkata ada sabotaj, blogger tertentu sudah meramal tun akan guna idea 'cubaan bunuh' utk raih simpati. Tun juga melantunkan puisi umur tuanya utk meraih simpati. Kd dah dengar? Tak pelik langsung sbb modus operandi sudah dijangka. Cuma kd menyembunyikan kebenaran hanya kerana ketaksuban melampau. Siapa tak kenal org tua yg sgt licik itu? Sebenarnya rakyat malaysia ramai simpati kpd tun sebab umur tuanya. Jd menjadi tanggungjawab pengundi langkawi utk merehatkan tun paska pru14 ni. Biarlah beliau berehat kerana sakitnya juga perlu diberi perhatian.

      Delete
    4. Dalam pru Tun pernah tewas, tak ada apa masalah pun.

      Pernah dipecat umno, ok je

      Delete
  5. KD umno dah haram belum kikikikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila solat, terkentut, sendiri tahu..
      Makmum sebelah dengar..
      Makmum satu lagi tercium bau busuk..

      Imam pula member.. Dia kata tak pe, dia confirmkan tak batal..

      Lu fikir lah sendiri.

      Delete
    2. Teringat pru13 dulu, bn menang pilihanraya macai pr melalak kata spr member br. Tapi bila spr yg sama umum pr menang di selangor dan penang, macai yang sama jugalah yang meraikan dan sujud syukur.

      Lu fikir sendiri? Takyah fikirlah, bukan macai2 nak faham

      Delete
  6. 22 tahun jadi PM, lima kali PRU menang dua pertiga majoriti... Semua tu menang undi simpati ke?
    Kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ampu jgn tak ampu. Bodek jgn tak bodek. Nanti miss soruuu....

      Delete
    2. Tu masa dlm umno bro kd. Lg pulak masa tu bukan tua mcm skrg. Skil raih simpati kan sebahagian kemahiran berpolitik. Apa lg yg beliau ada? Ckp ada org cuba bunuh akan dpt laba besar, atau org makin meluat menyampah. Fikir sendiri la. Kalau memang musuh politik tun nak tun mati, kd boleh agak apa nasib tun skrg. Lagi nk membongak?

      Delete
    3. Tun biasa pre-empt setiap apa yg musuh nak buat supaya musuh2 beliau berfikir dua kali sebelum buat. Menteri2 bodoh UMNO dgn juak2 diorang mana boleh berpikir mcm ni. Najib ni jenis manusia takde sempadan...jgn bodoh sgt la dgn senyum2 manis anak bangsawan yg spoil nie. Beza dia dgn adik beradik dia yg lain mcm langit dgn bumi. Zaman dia laa ada org mati dlm tong simen...pompuan kena c4...kena tembak...merenyam dgn artis...kaki pompuan...tanah kena jual...dan sebagai penutup karier dia pegi rembat 2.6billion sementara menunggu rakyat bagi mandat utk buat menda2 mungkar seterusnya. PRU14 nie sebenarnya cuma nak confirmkan org2 melayu Islam nie samada akan selamanya bengap atau tersedar dgn penipuan manusia2 lahanat sebangsa dan seagama dgn membuang terus drp politik negara. UMNO ke...BN ke..PAS ke malah PH ke...lepas nie biar la takde lagi parti yg kononnya mcm keramat wujud dlm masyarakat kita melainkan hanya dianggap platform semata2 utk memacu kemajuan negara. Yg penting pemimpin2 yg diangkat biar lah yg ada integriti tak kira la sapa pon.

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Berat tuduhan mahadet.siapa yg nk bunuh dia..sebarang insiden atas mahadet sdh pasti pihak lwn disalahkn.jadi logik mana pihak lawn nk bunuh dia..tepuk dahi baca.politik apakah ini mahadet..menuduh pihak lawn itu ini ke cara nak menang .sudah hlgkah iman mahadet.

    ReplyDelete
  9. Politik terdesak dari madeykutty..mgkin setelah dpt hidu yg pakatan akn kalah pru ni..jadi tak mustahil akal keling madeykutty ligat cari isu nak tarik perhatian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn pelik bro. 2 minggu lps dah jangka mamu madey akan guna taktik ni. Now u see? Dia masih ingat org tak tahu. Anwar ketawa dlm jel bila dpt tahu. "Mamu madey guna taktik aku"...hahaha

      Delete
  10. Kikikiki

    Bijak Tun...
    Kena sabotaj dapat undi simpati. .
    Usia 83 dapat undi simpati
    Sakit² dapat undi simpati..

    Menang di langkaei.. Undi simpati.. Kalau dah tahu nak kalah bagus lah..

    ReplyDelete
  11. Kalau anak jantan kalahkan Tun di gelanggang, di PRU, jangan taktik kotor.

    Tolonglsh

    ReplyDelete
  12. as an east malaysian, saya berdoa agar Allah swt memenangkan yang betul dan mengalahkan yang salah

    tun disabotaj...yes or no

    pkr has lot of problems because of conspiracy between anwar and najib...yes or no

    one thing is FOR SURE. if najib and BN loses, there is one individual who will also loses heavily. NOT TAIB OR ABANG JOHARI......most sarawakians know....

    moga Allah swt tunjukkan KEBENARAN pada kita rakyat khususnya sarawakians and amnya malaysians

    ReplyDelete