Monday, April 9, 2018

SURAT TERBUKA RAFIDAH: JAWABLAH SECARA BERTULIS DAN TERBUKA JUGA (?)


Penamaan calon : 28/4/2018
Mengundi awal : 5/5/2018
Hari mengundi: 9/5/2018

Tempuh kempen :11hari




Pertamanya kita nak tahu siapa yang patut jawab? 
Tuan punya badan.. 
Jangan asyik nak orang lain buka mulut tapi sendiri bersuara pun tidak,  jadi pandikar !!

Keduanya.. Ia surat terbuka,  bertulis,  jawablah juga secara bertulis,  hitam putih supaya tidak ada alasan,  salah petik. 

Ketiga.. Jawab apa yang ditanya.. Jangan seperti sebelum belum ini. Lain yang ditanya lain yang dijawabnya. 

Keempat... Jangan bagi muka pada Rafidah.. Saman atau dakwa jika fitnah atau langgar mana² kesalahan undang².

Kalau diam dan nafi pakai air lior sahaja.. Dakwaan Rafidah dianggap betul dan sesuai RCI ditubuhkan. 


Lewat kebelakangan ini Hisham tidak lekang berbaju tentera, why?



17 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam dunia ni ada satu dua nama yang tidak boleh disentuh.

      Delete
  2. Tuan punye badan dah terkenal seluruh dunia...badut penakut...

    ReplyDelete
  3. Napi dengan air liur....angkat sumpah lah mcm sefool bukhari yg jual jubo untuk penjarakan anwar...ini bukan kes tuduhan di mahkamah....boleh bersumpah untuk yakinkan kebenaran...

    ReplyDelete
  4. Kalo saman ato repot poliis lagi banyak terburai dlm mahkamah...baik diam ato orang lain tolong nafikan dgn air liur...kalo betul surat rafidah bohong tunjukkan minit mesyuarat kabinet sebagai bukti...tapi dah kena osa kot...keh...keh...keh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena jolok kote isi perut tak terburai ker

      Delete
  5. Syed Saddiq: Jika Dr M kayakan anak, pasti SPRM serbu pejabat

    PETALING JAYA: Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pasti menyerbu pejabat Tun Dr Mahathir Mohamad jika benar bekas perdana menteri itu mengayakan 3 orang anaknya.

    Ketua Pemuda PPBM berkata pejabat pengerusi PPBM itu di Yayasan Kepimpinan Perdana, Presint 7, Putrajaya terletak 3 minit sahaja dari bangunan SPRM.

    “Dr Mahathir dah lepaskan jawatannya, saya kira, dah nak 15 tahun. Beliau tak berkuasa lagi. Kalau betul kronisme, SPRM dah lama pergi ke pejabat dia,” katanya.

    Beliau berkata demikian di debat “Apa Pilihan Anak Muda: Barisan Nasional atau Pakatan Harapan” anjuran Sinar Harian, menemukan Syed Saddiq dan Exco Pemuda Umno, Rahman Hussin.

    Rahman sebelum itu mendakwa antara kejayaan Dr Mahathir adalah melahirkan 3 orang hartawan Melayu dan ketiga-tiganya adalah anaknya.

    Syed Saddiq mempertikaikan dakwaan Rahman mengenai Dr Mahathir mengayakan ahli ahli keluarganya.

    TINGGAL YG BODOO2 DLM UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kena dihadam oleh pecacai dan sampaikan pada keturunan mereka supaya tidak mudah terpedaya dengan fitnah amalan dajjal ke atas Yang Berbahagia Tun Dr Mahathir sekeluarga.

      Pandangan Syed Saddiq adalah mewakili pandangan majoriti anak muda yang menolak fitnah jijik dan politik kotor.

      Delete
    2. Syed sadiq hinggus pon belom kering...jangan hilang wang pertaruhan..malu wei

      Delete
    3. Kata Syed lagi, dia masuk politik bukan sekadar faktor Tun tetapi jauh lebih besar dari itu.
      Dia tersentuh apabila ada mahasiswa digantung pembelajaran kerana sekadar menganjur program tolak GST.

      Delete
    4. Dah jd sebahagian puak2 hang... kentut pun wangi... ini politik cari makan.. bg le topik yg mencabar sikit tn punya blog...

      Delete
    5. Tahik cina jho lo dan najib lagi wangi...ade pencacai makan upah tutup dan jaga...satu dunia kata busuk tapi cai kata wangi...keh...keh....keh..bodoh melayu ambik upah tutup tahik..

      Delete
  6. Masih ada komen² porno dan lucah dari pro jiban.
    Mereka memang dayus berhujah secara fakta dan tatasusila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak reti dan tak de modal nak tolak hujjah lawan....kepanasan menggelupor merapuu leer...

      Delete
  7. Sebenarnya bukan tak de modal tapi bila berhujah tu mesti ade titik noktah persetujuan yg kata fakta tu betul. kes 1MDB bila ade wakil dalam PAC dari DAP yg kata Najib tidak terlibat dgn urusan 1MDB malah semasa di temubual kenyataan dibuat secara jujur. kita sume patut setuju . tapi masih ade yg mempertikaikan dan kata dia dapat dedak cam ne nak berhujah. Wakil tu dari DAP dan kali ni dia telah tidak dicalonkan lagi. Iu yang kata berhujah secara berhemah, berfakta dan bijak.

    ReplyDelete
  8. Inilah cara politik org yang pernah duduk didalam kerajaan dan telah dibuang. Perkara ni mudah je kalu ade bukti najib terlibat dgn isu tanah angkatan tentera dedahkan. Inilah masa nya bagi rakyat sedar bahawa najib tu telah melakukan penyelewengan. Ini tidak tanya saje dan suruh yang dituduh buktikan. serupa cam Ezam dulu kata ade berlori dan berkotak bukti tentang kerajaan. dari dulu dan berapa tahun aku pun tak tau kotak pun dah dimakan anai anai kut. bila orang tanya balik isu AP marah org pulak sal ape tanya lain jawab lain. Kita sebagai islam jika kita pun bergelumang dgn dosa jgn lah kita pulak nak memperbetoikan org lain cermin diri sendiri dulu.

    ReplyDelete
  9. mane komen aku tak keluar keluar pun.

    ReplyDelete