Sunday, April 29, 2018

TSUNAMI RAKYAT KENA DITERUSKAN, BANGKITKAN RAKYAT KELUAR MENGUNDI MAKSIMA DAN KEZALIMAN PIHAK LAWAN SANGAT BAIK UNTUK SEMANGAT JUANG

Lawan tetap lawan.. 
Lawan kezaliman
Lawan kemungkaran
Lawan sampai menang.. 
Jihad kita "0" GST.. 

Kepada Allah kita berserah.. 



Ini sms yang aku terima dan aku balas... " PH pilihan kami sekeluarga"


Cai² jiban tidak perlu komen kerana tidak akan disiarkan sehingga tarikh mengundi, ruang perbezaan pendapat ditutup kerana pandangan sesat menyokong kemungkaran perlu dilenyapkan,  sila hantar komen anda di mykemut.

22 comments:

  1. Pada saat akhir PRU ini umno najib akan memainkan isu bangsa dan agama, persoalanya, adakah pengundi2 sedar bahawa memilih,mengundi pemimpin merompak wang dan harta rakyat adalah haram? Terang dan jelas sepertimana terbukti di mahkamah amerika!

    Adakah tohmahan seperti dakwaan umno najib, sebarang penyelewengan, rompakan dan penganaiyaan dilakukan oleh Tun dan anak2nya dimana mana mahkahmah?

    Kepada pengundi2 sekalian berfikirlah terhadap peringatan Allah, berfikirlah demi masa depan anak2, adakah kita mahukan pemimpim yg merompak? Menyeleweng? Salahgunakuasa? Waima umno najib ditumbangkan sekalipun? Digantikan dengan pemimpin yg sama sifatnya?

    Peringatan sudah diberikan, rakyat mempunyai kuasa mengubah nasib mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari² meratip dgn cerita tipu, dusta dan bohong. Bak roda berputar, sekali di atas sekali di bawah. Belumpun ke gelanggang bertempur, ada calon ph yg ditipu calon sendiri, disabotaj penyokong dan paling sedih calon pilihan sengaja create supaya pencalonan ditolak. Tak payah la meratib guna istilah rakyat bagai. Demokrasi memang memerlukan rakyat utk memilih tp bukan dgn cara memperdaya rakyat dgn pembohongan.

      Delete
    2. DAH SALAH TANGKAP JA LA..TGK ELOK JA NAJIB P AMERIKA BARU2 NI...TRUMP SAMBUT ELOK JA HAHAHAHAHAHA

      AGAK2LA NK KOMEN PUN

      Delete
    3. 3.21 semua negara kenal dasar luar amerika, melakukan hubungan diplomatik,asalkan negara luar tunduk dan patuh kepada mereka.
      sebagai contoh terbaru,

      putera mbs arab saudi yg dikenali menindas rakyatnya sendiri, berperang dengan yaman, memutuskan hubungan dengan qatar, bermusuh dengan iran, tetapi bersahabat baik dengan israel mempunyai hubungan amat istimewa dengan amerika.

      Putera mbs mengadakan hubungan perniagaan secara peribadi dengan trump dan menantunya berjumlah beratus billion usd kontrak pertahahan dan sebagai timbal balas layanan kelas pertama dan perlindungan dari amerika.

      Adakah najib mendapat layanan seperti ini dari amerika?

      Sudah lupa bagaimana layanan trump terhadap najib di persidangan APEC?

      Bagaimana dan kenapa pula dengan tindakan najib memperkukuhkan ekonomi amerika?

      Bagaimana dan kenapa pula najib menyatakan musuh kamu adalah musuh kami?

      Adakah ini bermakna amerika adalah merupakan sahabat baik israel, dengan itu malaysia juga sahabat baik israel?

      Sekali lagi ingin dingatkan kepada rakyat, bahawasanya, tindak tanduk dan strategi najib menjelang PRU ini akan menjual, melelong, melacurkan bangsanya, tanahairnya dan agamanya, menakut nakutkan bangsanya dengan pelbagai dakyah dan hasutan.

      Strategi najib disambut pula gerombolannya yg menerima hasil habuan dari penganaiyaan, penipuan bersiri dan rompakan najib serta kuncu2nya terhadap rakyat.

      Sedarlah wahai rakyat kesan dan akibatnya, masa depan anak2 wajib difikirkan.

      Delete
  2. Tutup hindar komen bodoh2 yg taksub pada kemungkaran. Tindakam betul dan bijak Tn KD.

    Skrg ni pun, media2 sehala pro umnobn sudah cukup dgn.taek2. Malah taek lobai Pas pun dah boleh siar dlm media pondana. Mereka terus nk hijab kebenaran spt kes jijik di Rantau. Sekongkol fascist komunis UmnoPas sudahpun jelas dan akn tikam diri. Mana pergi 3 penjuru PAS suci di DUN rantau?
    Perbuatan terkutuk akn hnya menyerlahkan Taek umnoPas.

    Biar blog2 pro PH brrsih segar dari spam komen caitaek umnopas , utk bongkar pemakan2 Taek Low.
    Ptuiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati yg dah hitam legam yg tidak boleh terima hakikat walau wujud kebenaran!

      Delete
    2. 4.30 begitu jugalah dengan penjual agama, penerima habuan haram dari ketua penyamun menganaiya rakyat.

      Kenapa hati mereka hitam legam?

      Kerana menerima habuan tanpa mengira samada isinya itu halal dan haram.

      Delete
  3. Raikan perbezaan pendapat dan fahaman politik.
    Itulah demokrasi.
    Sungguhpun demikian, janganlah taksub kepada kepartian.
    Parti bukan Tuhan kita.
    Parti hanyalah alat menjual demokrasi.
    Jadi, agak-agaklah kalau hendak berparti.
    Janganlah sampai mencaci, putus sedara dan kawan hanya setiap 5 tahun sekali, kita ditipu saudagar demokrasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulakan perbezaan pendapat diblog pro bn pro pas dan media pondana.
      Ada bran?

      Delete
  4. Najib dapat apa hasil lawatan amerika?

    ReplyDelete
  5. 😃...
    Di mana juga saya membuka blog orang (tanpa mengira anutan agama dan fahaman mereka), saya hanya membaca dan tidak minat berbalah kerana saya hormat pandangan mereka (kerana saya mempunyai pandangan tersendiri) tanpa perlu taksub menyalah²kan pendapat orang. Saya kuat berfikir maka kekuatan fikiran itu menjana saya memberi pendapat (jika perlu sahaja) dan saya tidak memaksa pembaca mempercayai pandangan saya. Kadangkala saya simpan pandangan saya kerana saya suka membiarkan masa menentukannnya samada pandangan saya betul atau sebaliknya.
    Jika di blog KD ini, saya cuma memberi pandangan² saya, bukan berbalah dengan pendapat² orang.
    Jika ada jumpa nickname kerenggge @ orangjohor di mana² blogger, itulah saya, orang yg sama. 2-3 tahun lepas, saya rajin memberi pendapat/pandangan di merata blogger cuma sekarang agak jarang².
    Keduanya, kita sudah berada di fasa akhir zaman. Maka saya tidak ingin mengikut² 72 simpang jalan (sesat) yang sedang disihir² oleh dajjal untuk menarik sebanyak manusia supaya sesat (salah satunya sihir politik dan perkataan demokrasi yg selalu dijaja² oleh kuli² ilumuniti) menyebabkan manusia akan berbalah dan bergaduh. Itulah salah satu gerak kerja mereka.
    Sekian pandangan saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuding dan Sanggah Mungkar yg jelas depan mata, adalah amalan murni.
      Diam boleh bemcambah Mungkar.
      Sekian pandangan saya pulak.

      Tuan kerengge tentu pun setuju demi mendapat 1/72 sirotolmustakeem.
      Maka jom kita bersama jgn diam.
      T.kasih KD

      Delete
    2. Saudara 6.37, anggaran akhir zaman adalah diantara 400 hingga 500 tahun?

      Delete
  6. Begitu banyak komen sampah yang tidak aku siarkan, 99% dari pro jiban.

    Ada satu dua adyik ulang brim adalah kebaikan najib, nak termuntah - brim diberi seahun kali, tapi dilambung setiap hari.
    Hakikatnya hari² kita kena gst, bukan hari² dibayar brim

    Jika ada komen yang disiar juga taraf sampah, tolong maklumkan.

    Bagi mereka yang kata blog ini bodoh atau sebagainya, nasihat aku, tolong jauhi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun mamu madey ada ckp kalau ph menang brim akan diteruskan jugak walaupun jenamanya lain. Apa cerita. Cuba kd tolong jawabkan bagi pihak tun mamu madey...

      Delete
    2. 7.39 terdapat golongan yg perlu dibantu, begitu jugalah najib yg mengambil kesempatan terhadap pembangunan dilakukan oleh pemimpin terdahulu, lembu punya susu sapi dapat nama.

      Delete
    3. ini bukti hsjahan boleh pun brrtamadun.
      738, kan tanya elok2, bolehpun dpt jawapan.
      Jgn jd cai kopipes, maki, alih topik sj boleh. Malu lah pd lutut kamu yg lebih pandai itu.
      L

      Delete
  7. Siapapun bagi brim (idea asal Bank Nwgara) sangat bagus tetapi kena dikemaskinikan lagi kaedah dan formatnya supaya menepati sasaran dan menjana ekonomi.

    Diberi kepada rakyat dalam bentuk tidak menyusahkan rakyat, tak perluah ambil baucer di pejabat UMNO Bahagian, ini bukan duit parti - masukan dalam akaun penerima atau Pejabat Daerah atau Hasil yang buat dalam tempoh dituntut yang lebih panjang.

    0 GST menjadikan BRIM itu lebih ikhlas dan membantu rakyat.

    Dah bagi setahun sekali, jangan pula canang hari².

    Dan BRIM juga bukan satu lesen untuk menghalalkan pemimpin kelepek duit rakyat dan korup

    Itu sebahagian jawapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok,setuju. Maknanya kalau BN menang lg, kena ada gerakan dalaman bg mendesak kerajaan meminimakan gst, sehingga akhirnya nanti menjadi 0% sblm pru15.

      Delete
    2. Apa mimpi ke apa nak bagi BN lagi...dah tentu gst naik 8%,,harga minyak pulak dah mencanak skang ni...ada otak pikir skit..

      Delete
    3. 916,
      Kalu BN menamg lagi, 5 minggu sebelum PRU15, harga minyak dunia kekal stabil, lpas tu tiba2 mencanak.
      Ko nak? Sbbnya ko sengaja bodo.
      Rakyat TAK NAK,.sbb rakyat tak bodo.
      Faham dah ni?

      Delete
    4. Dah bagi kuasa, dia klepet duit negara, dia hutang berganda2. Bila nk PRU, baru nk janji mcm2... Tapi yg company China di kecuali kan dari gst, itu bias yg paling win sekali. Rakyat semua kena gst. Org luar dah lah dpt projek, gst pun tak kena... Alahai....

      Delete