Sunday, April 22, 2018

Wallahua'alam....Yang Pasti Bukan Angkara PH.

Rakan-rakan yang dihormati,

Saya akan memohon peletakan jawatan saya sebagai KP JASA pada 26.4.2018. Saya akan bertanding sebagai calon bebas untuk P150 Batu Pahat dan N24 DUN Senggarang.

Saya akan berperang melawan sistem yang rosak dalam UMNO dalam memilih calon untuk PRU14.

Pada hari Jumaat saya menerima panggilan dari Datuk Azwan Ibu Pejabat untuk menghadiri mesyuarat khas di Bilik Melaka PWTC (21.4.18).

Tetapi pada keesokan harinya saya menerima panggilan lain dari beliau meminta saya supaya tidak hadir. Kemudian hanya saya tahu bahawa Ketua Wanita saya ada di PWTC.

Saya memenangi kedua-dua pilihan raya MT dengan peluh dan air mata. Saya menentang politik wang namun saya menang kerana ahli mempercayai saya.

Saya mengalami dua kali pengalaman buruk ketika saya tidak dinominasikan pada tahun 1999 dan 2004 hanya kerana fitnah dalam parti. Tetapi saya tetap meletakkan dan menegakkan "UMNO Perjuangan". Tetapi bukan untuk kali ketiga.

Cukup cukup. Saya tidak akan bertolak ansur dengan sistem yang rosak ini. Saya suka seperti sampah kerana tiada siapa yang berunding dengan saya evendoor Saya MT yang dipilih.

Saya tidak boleh percaya Ketua Wanita saya yang dikelilingi oleh isu peribadi kontroversial menjadi pilihan terbaik parti.

Semua kerja keras, sasaran mikro, dan operasi taktikal telah diabaikan.

Saya tidak menentang "UMNO Perjuangan". Saya tidak menentang bos besar.

Saya telah mempertahankan parti dan bos besar sepenuh hati. Tetapi kali ini, saya menentang sistem yang rosak. Saya akan berjuang sehingga jatuh terakhir.


14 comments:

  1. Replies
    1. Yes, besar kemungkinan. Spt juga d kerusi batu. Mulanya nk declare keluar pkr, akhirnya tak kisah jika ditukar kerusi lain. Biasalah org politik. Tapi aku percaya utk pru kali ini, ramai calon bebas akan bertanding kerana kerja keras tidak dihargai parti dgn memilih calon lain.

      Delete
    2. Puad zarkashi dh kalah..
      Xpyh nk masuk bakul puji diri sendiri.
      Yg menjadi masalah skrg jamal yunus xdpt jdk calon.
      Jgn mimpilah nk rampas selangor

      Delete
  2. Puas dia kipas najib tapi inikah balasanya..dia sanggup memaslankan dirinya utk bodek najib..entahlah..

    ReplyDelete
  3. Ini ke standard bahasa KP JASA. Bahasa apa dia pakai ni. UMNO Perjuangan? Evendoor? Jatuh terakhir? Hahahaha

    Padanla UMNO nak karam

    ReplyDelete
  4. KP JASA punya level BM dan BI teruk gila!

    What a shame!

    ReplyDelete
  5. KARTEL ASSMIN DAN JIJAH MENGELAT
    DI KATA LONG PROSES TO CHOOSE CALON
    SUMO YG PKR ADO REJECTED BY RAKYAT
    TOP LEADERS KA APA KA TETAP KITA BALUN


    KIKIKIKIKI...







    DAH TUA PUN BODOH....!!

    YANG KORUP PUN REBUT KERUSI....!!!

    ReplyDelete
  6. hahaha..salleh keruak tggu giliran pula

    ReplyDelete
  7. Ada aku kesah.sikit pun xbuat aku brrganjak dr undi bn..bn menang 2/3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mwmang dah bangang sejak azali, redha je lah

      Delete
  8. Siapa dlm umno berjuang untuk bangsa?...
    Semua gunakan alasan bangsa untuk buncitkan perut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa apanye?

      Bahasa pun tunggang langgang...itu taraf KP aka ahli parlimen tu..kalau dia bangsa cina ke india ke takpe la jugak...ini yg mengaku melayu? toksah cerita pasal bangsa la.hehe

      Delete
  9. Klu umno n bn pun tak pilih kau memamg hampaslah pergi mandi air bunga jamban lagi baik kat dunia lagi Allah dah hukum belum lagi kat akhirat he he he

    ReplyDelete