Friday, April 6, 2018

HANYA PKR YANG AKAN BERTANDING DI PRU...



Parti mana yang akan bertanding di pilihanraya? 
Mana² parti yang disahkan oleh ROS. 

Bagaimana untuk bertanding? 
Calon hadir mendaftar diri beserta dokumen lengkap di lokasi, tarikh dan masa yang ditetapkan oleh SPR. 

Apa kelayakan calon? 
Seperti yang ditetapkan oleh SPR dan undang² lain yang berkaitan. 

Apa situasi PRU14,  parti popular mana yang dijangka bertanding? 
BN,  PKR, PAS dan Bebas. 

Bagaimana dengan DAP,  BERSATU,  AMANAH apakah mereka turut bertanding? 
TIDAK


Soal siapa akan jadi calon PKR di PRU nanti bukan kuasa SPR untuk menyebok kecuali seperti yang dibenarkan.
Dari istilah undang²..kalau Tun bertanding ertinya Tun bertanding mewaki PKR,  pustop. 

Soal sefahaman dalaman,  bukan urusan pihak luar. 


PKR adalah sebuah pertubuhan politik yang sah dan akan bertanding di PRU14,  apa keperluan PKR memohon kebenaran menggunakan logonya sendiri dan apa keperluan SPR untuk ambil peduli siapa calon PKR.  Tunggu sajalah di hari penamaan calon. 
SPR tidak perlu mengambil langkah seperti ROS yang terlebih lajak... 





12 comments:

  1. hiiihiiihiii...blogger boddoh yg tetap membodohkan diri...aper sudah jadi...tak der isis..macam karangan budak tabika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sudah biasa jadi lembu, jadi lembu lah selamanya.

      Delete
    2. Budak tabika buat karangan ye? Kahkahkah.... Patutlah org kata macai ni bodoh. Kahkahkah.....

      Delete
    3. Anon 223 baca dengan kepala lutut, kepala bapak tak jumpa, stupid.

      Delete
    4. Banyak dedak ditaburkan nanti. Mamat ini nak nak dedak pru14.

      Delete
  2. Tujuh negeri tlh mengistiharkan pembubaran dun serentak dgn pembubaran parlimen ia itu enam dun yg di kuasai oleh bn dn satu dun yg di kuasai oleh pas.Belum ke dengaran lg bilakah dun Selgor dn du p.pinang akn di bubarkn di sebali sembang deras pemimpin pembankang dn macai2 yg selalu mendesak pihak kerajaan bn supaya cepat2 membubarkan dun/parlimen bg memberi laluan kpd pilihanraya yg baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahaha.... Tak alert rupanya. Patutlah bodoh.

      Delete
    2. Mlm ni mahadeett ton blh kena serangan jantung collapse kot tgk himpunan keluarga BN di Axiata Center..

      Hrp budin sentolol dan kelongdemon blhlah mkn ubat darah tinggi awal sket hehehe. Pastu esok pg tlg reka crita kaw2 skit utk divert alih tiang gol.

      #vote4bnpru14
      #zerovote4ph
      #mahadeyexpired

      Delete
    3. Anon 4:55, setakat aku jadi admin, inilah komen dan ulasan yang terbaik dari cai pecacai.

      Kipidap dengan hujah bernas..
      Kikikikikiki

      Delete
  3. Memang betul lah sebagaimana dikatakan oleh Tengku Razaleigh Hamzah...
    Tun Dr Mahathir telah menerima hukum karma dan sekarang beliau telah mengucar kacirkan pembangkang. Tun Mahathir sekarang menumpang hidup politik nya dengan PKR pulak. Tak malu ke, dulu dia yang menjatuhkan Anwar, sekarang seolah olah macam nak mengucar kacirkan parti Anwar Ibrahim pulak.
    Tak banyak yang Anwar boleh buat pun sebab dia di belakang tirai besi. Sedap la Tun Dr Mahathir mainkan PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulasan ini boleh dijaja dalam umno untuk hiburkan hati sendiri.

      Dalam PH sekarang, benda emosi dan nafsu dah jadi non isu.

      Soal muafakat, DAP tunjuk contoh dan nilai yang tidak ada pada PAS.

      Delete
  4. KD..hati2..taktik seterusnya dengan persekongkolan spr ialah mengadakan hari mengundi pada hari bekerja...so...PH kena berkempen dengan majikan swasta supaya kali ini booeh membenarkan kakitangan mereka bercuti beramai2 untuk mereka pulang ketempat mengundi. Sbg contoh..corak pengundian di Kelantan sebenarnya dipeengaruhi banyk okeh pengnudi2 luar stesen yang berada cthnya di kL...

    ReplyDelete