Wednesday, April 25, 2018

ADA SESIAPA YANG MIMPI UMNO DIHARAMKAN ???



Sekarang baru jam 8.30am 26/4/18







Kesan hasil kerja keras tarbiyah nik aziz dan pas ke atas DAP maka lahirlah calon² melayu Islam yang berwibawa - malangnya pas sendiri terkeluar kerana tidak sabar dan kepala angin dalam kerja² dakwahnya. 
Mereka sekarang lebih gemar dan berebutan memburu cita cita dunia "king maker".



42 comments:

  1. Takde keluh kesah KD semuanya Allah..umno halalkah haramkah yg benar tetap Allah tolong..lain la puak dajal lgbt ph meroyan bila bersatu diharamkan..tua2 pun masih gila jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak2 kalah hujah, mulalah heret Tuhan. Kesian. Kunun terer Psycho war. Rupanya habuk pun tarak.

      Delete
    2. melayu islam umno yang takut puak lgbt, liberalisma, DAP, pluralisma sebenarmya bukan muslim sejati. sayangnya muslim suka pula penyamun, perompak harta rakyat. agama islam suruh ke?

      Delete
    3. Ayat awal molek dah, ayat belakang dah ke laut.

      Delete
    4. Satu putar belit Kejora musibat untuk cover aqidah Najib 'Cash is king' yg menjadi punca masalah & bencana negara bermula dgn perlantikan banker yahudi Goldman Sachs untuk mendapatkan duit hutang riba RM42 bilyon (kini dah cecah RM52 bilyon sebab bunga riba), kemudian beralih kiblat kpd China Komunis untuk terus gali lubang tutup lubang hingga habis tanah2 pusaka, harta kekayaan, pengkalan tentera & laut digadai jual oleh najib.

      Delete
  2. kakakkakak.....mulut sebut Allah...tangan duk mencuri...UMngok...Umngok....udah2 la setan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mencuri kepala bapak cibai kau

      Delete
    2. Mulut dok maki lgbt tapi kerja tadah pungkoq. Kihkihkih... Hang tak malukah kejora?

      Delete
    3. Kejoralah yg hari2 mencarut kotor, menampilkan dirinya pengamal gay seks sampai2 bontot jantan pun di giur.

      Punyer ler bengap, ada ker patur dia kata kepala bapak dia ada cibai...??

      Delete
  3. Hahaha KD dekat2 gila isim berkokok nakkan org percaya umno nak diharam. Itu hari isu imdb kantoi merata kd dh sewel skrg jaja cerita baru pulak hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu 1MDB kantoi? Yg najib mengakub sykt tu bermasalah apa? Nak membodek yg tak kena cara. Tak lama lg nasib hang sama mcm Poad. Merempat. Kihkihkih

      Delete
    2. Ape yg kantoi...harta penyanun yg di sita di amerika blm di lepaskan...buat crita dongeng plak..

      Delete
    3. Ya elehhh...Kejora Musibat ari tuu dok siang malam memekak konon Jho Low, Equanimity & 1mdb bebas dari kesalahan. Ketika itu dia bagai beruk tunggal terloncat-loncat dapat belacan. Kini apa cerita, haaaaaaa.....??

      Kaitan Equanimity, 1MDB tak disentuh di mahkamah Indonesia
      25 Apr 2018, 5:31 petang (Dikemaskini 25 Apr 2018, 5:35 petang)

      Terjemahan bahasa Inggeris perbicaraan bertulis Mahkamah Jakarta Daerah Selatan mengesahkan perbicaraan itu tidak mempersoalkan pemilik kapal layar Equanimity dan dakwaan kaitannya dengan 1MDB.

      Sebaliknya, mahkamah hanya menyentuh perkara-perkara teknikal berhubung penyitaan polis Indonesia pada 28 Februari di Teluk Benoa di perairan Bali.

      Laporan Utusan Malaysia, New Straits Times, Berita Harian dan penerbitan lain minggu lalu mendakwa mahkamah memutuskan bahawa Equanimity dimiliki syarikat Equanimity (Cayman) Ltd dan tidak mempunyai kaitan dengan 1MDB.

      Hakim Ratmoho pada 17 April lalu memetik Perlembagaan Mahkamah 2014 yang memperuntukkan bidang kuasa mahkamah daerah dalam hal-hal berkaitan pra-perbicaraan.

      Pra-perbicaraan di Indonesia adalah sama dengan writ habeas corpus dalam bidang kuasa undang-undang di Malaysia. Antara lain, perbicaraan itu meneliti sama ada pihak berkuasa mempunyai "bukti yang cukup" untuk menahan seseorang di bawah siasatan atau sama ada prosedur penahanan, siasatan, dan tangkapan dipatuhi.

      Terjemahan penghakiman bertulisnya diserahkan kepada Mahkamah Daerah California Tengah oleh peguam Equanimity Ltd semalam sebagai sebahagian dokumen dalam saman sivil penyitaan yang difailkan Jabatan Kehakiman AS (DOJ).

      Malaysiakini sudah merujuk dokumen berkenaan.

      Apabila dihubungi di mahkamah pada 18 April lalu, salah seorang peguam Equanimity Ltd di Jakarta Rando Purba mengesahkan soal pemilikan Equanimity dan kaitannya dengan 1MDB tidak dibangkitkan di mahkamah.

      Pada 28 Feb, polis Indonesia merampas Equanimity dalam operasi bersama FBI melalui arahan waran tangkapan yang dikeluarkan Mahkamah Daerah California Tengah pada Jun tahun lalu.

      DOJ mendakwa Equanimity diperoleh melalui dana yang didakwa diseleweng dari 1MDB dan digubah secara haram melalui sistem kewangan AS dan dimiliki olej ahli perniagaan Low Taek Jho.

      Delete
  4. SAYA ADA MIMPI SEJAK 19 april yg lalu

    ReplyDelete
  5. Undang2 memang tak mahir. Tapi bila baca perkara berkaitan, harap hakim dapat membuat keputusan tanpa tekanan dan takut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau hakim kamaruddin, memang najib memang

      Delete
  6. Topik bertaraf sampah oleh blogger bertaraf sampah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen sampah dari sampah masyarakat. Kahkahkah

      Delete
    2. 716,
      Kebanaran dan kenyataan adalah bayang kau. Larilah sejauh mana selagi ko mahu. Ko tahu hakikat,tapi nafsumu yg lebih sipentingkan.
      Apapun keputusan,adil atau tidak....RAKYAT YG WARAS SUDAH NEKAD.
      UMNOBN DAN PAS SUDAH MENYIMPANG, dan WAJIB DIHUMBAN.

      Delete
  7. Dah dekat 11.30 ni. UMNO dah haram belum? Kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno belum haram tp bos dia pernah ckp haram jadah. Kahkahkah

      Delete
    2. Ruper2 nyer UMNO kini penuh dgn hasad, dengki, tamak, haloba, korup, menipu, membohong, pengecut tak berani masuk gelanggang untuk bertanding bagi pemilihan juara sebenar sejak 2013 lagi.

      Hari ini mungkin mahkamah tentukan sama ada umno masih sah dan boleh bertanding ker tidak pd PRU 14.

      Apapun keputusan mahkamah hari ini, yang pasti UMNO secara rasmi diistiharkan MATI PUCUK dek kepimpinan Najib pondan.

      Mati yg sangat mengAIBKAN/MEMALUKAN.
      Mati yg tak perlu dimandikan.
      Mati yg tak perlu dijenazahkan.
      Mati yg tak perlu dikebumikan.
      Mati yg tak perlu ditalqinkan.
      Mati yg tak perlu dibatu-nesankan.

      Delete
  8. Hasil tarbiah nik aziz lah pas keluar dari bersama Dap...pas kembali ke perjuagan asal tanpa malaun...takbir

    ReplyDelete
  9. Woi3 KD..umno dah haram belum..apa cita ni..jgn sampai org tua kutuk tu kena sakit jantung..lambat aih buat keja..mat sabun sama tokong xsabq nk yamseng tu..

    ReplyDelete
  10. Aku harap harap tidaklah.. Tak sampai hati tengok hassan malek tanding pinjam logo mic
    Kikikiki

    ReplyDelete
  11. Hebat DAP hidup melayu dan hidup Islam DAP lebih Islam dari parti yg konon Islam haprak dan nak undi tapi bodohkan org melayu guna Islam bkdoh punya parti semoga DAP berjaya dan PH juga

    ReplyDelete
  12. elok juga haramkan UMNO, nanti semua ahli UMNO join PAS bagi memastikan Kapir Harbi DAApig tidak menguasai Malaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kapir harbi tu ksulah yg nama je Islam tapi tak mengaji

      Delete
    2. orang melayu muslim gila takut DAP. konon hima islam

      yang pi pertahan penyamun boleh pulak! islamic ke?

      melayu hanya ada nama tapi kuramg berfikir. kesian. walahuaklaM

      Delete
    3. Yg manyamun tu ayahanda kau. Brape bnyk dh dia kebas? Tak tengok betapa kaya raya keturunan dari anak ke cucu cicit dia. Lagi mau auta ke dol?

      Delete
    4. Kenape polis tak tangkap?...ko buat crita dongeng...

      Delete
    5. cakap kosong. yg terima 2.6 bil tak terima pastu terima......

      iti saya kata kurang berfikir atau otak memang kosong.

      tinggu keputusan hakim petang ini...innalillah wainna ilaihi rajiun

      Delete
  13. Hakim hanye nak menentuka had kuasa KP RoS...

    KP RoS dah dibuktikan oleh mahkamah tak reti membaca surat penjelesan Bersatu..

    Nak paham had kuasa bawah akta ROS lagi payah...

    ReplyDelete
  14. Alaa mne keputusan mahkamah ni dh haram ke belum.Lambat btoi hakim buat keputusan.Nampak hakim Msiapun keje mcm doj us terkemut2 kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar.....karang jgn menangis teresak2

      Delete
    2. Tp ada org tu baru kena sergah dgn doj dah terkemut2 nak jawab. Sampai berpuluh kali selasa masih tak saman2. Terpaksa le upah macai kerak untuk menjawab. Itu pun terkemut2 lubang kunyit nak menjawab pasai pungkoq kena tutoh dgn Bangla. Kahkahkahkah

      Delete
    3. Ruper2 nyer UMNO kini penuh dgn hasad, dengki, tamak, haloba, korup, menipu, membohong, pengecut tak berani masuk gelanggang untuk bertanding bagi pemilihan juara sebenar sejak 2013 lagi.

      Hari ini mungkin mahkamah tentukan sama ada umno masih sah dan boleh bertanding ker tidak pd PRU 14.

      Apapun keputusan mahkamah hari ini, yang pasti UMNO secara rasmi diistiharkan MATI PUCUK dek kepimpinan Najib pondan.

      Mati yg sangat mengAIBKAN/MEMALUKAN.
      Mati yg tak perlu dimandikan.
      Mati yg tak perlu dijenazahkan.
      Mati yg tak perlu dikebumikan.
      Mati yg tak perlu ditalqinkan.
      Mati yg tak perlu dibatu-nesankan.

      Delete
    4. The High Court of Kuala Lumpur has fixed tomorrow morning to deliver its decision on whether to grant leave to 16 "sacked" Umno members on their judicial review application in seeking party's dissolution over irregularities in the leadership elections.

      Delete