Saturday, April 28, 2018

PENYOKONG CALON PKR PALING MINORITI...

Rata rata seluruh negara bagi penamaan calon hari ini,  penyokong² yang mengiring calon PKR adalah yang paling sedikit berbanding dengan jumlah penyokong yang mengiring PAS dan BN

Di Langkawi,  penyokong BN menenggelami penyokong PKR dan PAS.

Apakah ini petanda BN akan menang besar kali ini,  melebihi dua pertiga.

41 comments:

  1. bukan takat penyokong jer takda,setakat semalam pdm pun belum buka lagi..jumlah bendera pun kalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut undang² bro.. Semua itu dibuat selepas penamaan.

      Jangan cepat sangat pasang bendera macam tak konfiden menang..



      Delete
    2. Apa ada hal kd. Bendera ada bnyk, nnt tak habis pasang. Tukang pasangpun nak jugak kutip komisyen pasang bendera. Rezeki musim pilihanraya. So, jgn la beralasan kd.

      Delete
    3. tadi aku tengok awani masa pengumuman calon bentong, aku hairan pkr (dap) calon dia nak masuk bertanding muay thai ka kungfu china ka...muka masam mak aii..

      Delete
  2. tak payah tgk penyokong & bendera. dah sah2 pkr kalah teruk. suruh madey siap2 pikir alasan2 bila kalah. lepas tuduh sabotaj, ntah2 tuduh ada org nk bunuh dia plak. betul2 berimaginasi betul org tua tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap3 beliau kalah & insaf..

      Mula2 saya baca surat Madey kpd Tunku dah tahu isi hati Madey yg racist..

      Bila BN menang Madey tak akan di dakwa..jika Pakatan Menang.nasib madey & najib bergantung kpd Nuar..

      Beliau satu satunya PM yang membudayakan kleptokrasi dan kronisme..KKN..

      Di mana semua kwsp petronas digunakan untuk bisnrs kroni & keluarga..

      Jika beliau tak jadi PM selepas Hussien..tiada amalan kronisme & kleptokrasi.

      Paklah yang mewarisi hutang TNB, menaikkan tol berkali2 ikut perjanjian Madey..dimana IPP, syarikat tol dapat bonus 9 bulan atas selepas madey letak jawatan..

      Paklah yang tak pandai bercakap menipu terpaksa membebaskan Anwar untuk menjelaskan kenapa tol pwrlu dinakkkan berkali2 akibat perjanjian yg berat sebelah..

      Anwar diberi peluang berhujah, dan Imam Ramlang Porogi diberikan peluang muncul di TV3 bagi membantu memenangkan Anwar.

      Anwar dikhabarkan disumbat ke penjara kerana tak mahu sign wang untuk bail out syarikat kroni guna dana awam..Maka seperti biasa fail2 lama dibuka..

      Ini membezakan Anwar dgn pengamal sistem kroni yg lain seperti Rafidah, Shahrizad, Nazri, Zahid komidi, Thamby Chik, Samy velu, Ling liong kim,yaik, dll .


      Semua ambil & sokong..Manakala Nuar nak cabar..

      Sekarang mcm mana..PKR nak sokong Madey?

      Biarlah beliau kalah & insaf..anak beranak pun kaya dgn membolot sumber kerajaan malaysia..

      Delete
    2. Dulu ko kata anwar di jail kerana meliwat...sekarang sejak baham sedak haram otak ko dah biol...

      Delete
    3. Madey yg cakap, PAS paklah dll tak cakap sial mcmmadey..

      Mulut madey sampai hari ini mmeg nak menipu aja..

      -cakap paklah tak bagi gaji penasihat petronas..tagih simpati orang kampong (menipu trick helah)..Akhirnya paklah bagi tahu, madey memang tak ada gaji elaun 60K sebulan..& secure projek petronas..(kalau pandai niaga pergilah ambil projek Chevron )

      - lepas tu buka kedai roti bila dah rugi tak mengaku, nama dalam ROC sah kata madey punya

      -La ni kata ada orang nak letupkan pesawat..


      Dah tau nak kalah buat cerita..Wayang Tamil kerala dah tak laku, manisia sekarang bukan mcm KATAK bawah TEMPURUNG..

      Najib jail Nuar kerana dipengaruhi madey. Madey nak sangat nuar masok jail takut Nuar cakap banyak, Paklah pun dijatuhkan nak secure madey.

      Mahyudin dihasut jatuhkan Najib kerana 1MDB membeli IPP madey.

      Saya harap Najib & Madey dikalahkan.
      Takbir..

      Delete
    4. Madey sekarang Muka Tak Malu menggunakan Simbol Peliwat nak bertanding Pilihanraya..

      Bila dah sesak Meliwat pun OK?
      Kalau BN kalah Madey nak lari mana, najib kena tangkap, madey pun masuk sekali..

      Jalan terbaik masuklagh kem LIWAT & lebam Mata..

      kah kah kah.. bingai punya Kejora Bapok Bodo..

      Bingai..kah kah kah..

      Delete
    5. Biar muka tak malu guna simbol. Jangan muka tak malu tadah dedak..
      Malu besar weiiiii... Melainkan kalau muka tu tampal kulit... Aku pun malu nak sebut. Kahkahkah

      Delete
    6. Saturday, April 28, 2018 3:38:00 AM

      Madey bukan tak malu guna simbol..

      Beliau umpama makan berak sendiri..

      Makan dedak kira ok. Makan berak 1998..kerja darurat..

      Dah kata Nuar tak layak sekarang tak malu nak guna simbol lebam liwat..

      Bodo punya keling kerala..vs melayu bugis

      Delete
  3. Mood di slgor biru dan hijau#BN menang 2/3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada mood tengok biru tua dan hijau. BN dapat 1/3 undi jerrrrrrr.

      Delete
  4. Tsunami melayu takan berlaku..melayu samada biru tua atau hijau.cina biru muda/roket.india bercampur campur.sabah solid bn..sekian

    ReplyDelete
  5. Dasat sungguhlaa...aampai press pun kena marah dengan polis sebab ramai sangat kerumun calon BN kat langkawi tadi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dasat tu... Sbb dah terlampau ramai sokong BN, biarlah aku pangkah PH. Takkanlah BN rugi, kalau hilang satu undi. Kikikikiki

      Delete

  6. Nawawi tak goyang Dr M diiringi ribuan penyokong

    28 Apr 2018, 2:33 tengahari(Dikemaskini 28 Apr 2018, 3:11 petang)

    PRU14 |  Di atas kertas, nampaknya Tun Dr Mahathir Mohamad sudah menang di Langkawi.

    Jumlah penyokong yang mengiringi pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) jauh melebihi lawannya - masing-masing dari BN dan PAS.

    Berdasarkan pemerhatian sederhana Malaysiakini, ada lebih 2,000 orang berarak serta bersorak untuk Dr Mahathir. Di sisi lain calon BN Datuk Ir Nawawi Ahmad disertai kira-kira 1,000 penyokong.

    Seorang lagi calon ialah Yang Dipertua PAS Langkawi, Zubir Ahmad, yang diiringi penyokong dalam jumlah separuh daripada penyokong Nawawi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak adrvorang nak iringi tun madey seperti calon bn dan pas...cianye

      Delete
    2. Ko tu bapok bodoe, patutnya usaha la lebih sikit pergi ke langkawi iring tun madey. Ni ckp mcm nak rak, ikhtiar iring calon paling diharapkan pun malas. Pendekar taik kucing je ko ni. Sian tun madey...

      Delete
    3. Nak buat apa pegi Langkawi? Dah tentu PH menang. Baik lek2 kat umah. Yg nak kalah tu silalah turun padang. Jgn sibuk kat sini. Kihkihkih

      Delete
    4. 2.26
      saudara tak turun Pekan ke gi iring si kleptokrat tu??

      Delete
  7. Habis la usaha + kederat ko selama ini kd. Mcm tak berbaloi 'pukul bantai' kerajaan dan umno selama ini. Pengkomen2 yg sokong ko dh hilang kemana? Tak iring calon ke. Yg ada kt pusat penamaan calon hanya yg ko gelar 'cai najib' je...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habislah usaha macai selama ini. Dah puas membodohkan diri, org masih tak nak sokong BN. Psttt... Bulan ni ada dedak ke tak? Kihkihkih

      Delete
  8. Aku baru up sikit tajuk.. Macai dah jadi bongkak sombong..

    Jangan mendahului..

    ReplyDelete
  9. BARU NAK UP DI TUDUH BONGKAK PLAK
    2/3 MAJORITY DI JADI KAN TANDATANYA
    KIKi...TAK YAH NAK UP ITU DAH KEHENDAK
    KEHENDAK RAKYAT HAPUS FITNAH DURJANA








    #"DAH TUA TUA PUN BODOH"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari pangkah parti yg sibuk nak 2/3 majoriti, baik aku pangkah yg nak hapuskan gst. Baru ada makna.

      Delete
  10. Td baru baca statement dari jurutera kapal terbang. Baru aku tau rupanya tayar kapal terbang takde nut utk keluarkan angin mcm tayar kereta. Tak boleh saja² nk bagi pancit. Ingat betul la ada org sabotaj kapal terbang tun madey supaya eksiden, rupanya gebang tun madey je. Nak kesian tp tak jadi pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila tak ada nut, mcm mana dia boleh pecah kalau tak ada tangan mat jemah dok kopek benda tu.

      Delete
  11. Calun PKR kerusi parliament Wangsa Maju terlupa bawa kad pengenalan semasa proses penamaap calun. Komen.... Budak sekolah nak menduduki SPM pun tak lupa bawa kad pengenalan. Di Rantau pulak, calun PKR tak ada pas SPR untuk memasuki pusat penamaan calun. Komen... dah tahu nak jadi calun, apasal tak baca aturcara2 nya.
    Kalau benda simple macam ni pun tak terbuat.. . Macamana nak diharapkan memerintah negara. Bodoo bengap betul calun2 PKR ni.

    ReplyDelete
  12. Unsur2 cash is king..dedaq merata2..malu betul ada calon mcm nii mudah dibeli..bn tahu jika bertarung dipeti undi mereka akn kalah..jln terbaik jolok calon ph dgn duit..kd aku mula rasa xsedap hatii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni salah satu alasn bila tahu akn kalah selain jet disabotaj..cari lagi alasn cpt sbb xlama dah tu nk dpt kemaluan besar.kah kah kah

      Delete
  13. Tun M kelentong pasal isu jet peribadi nya. Pihak penguasa penerbangan awan dah buat siasatan. Kan dah kata Tun M menagih simpati politik.
    Apa pulak alasan KD nak mempertahankan ayahanda nya ni.

    ReplyDelete
  14. KIKIKI.. TED DAH MOLA TAK SEDAP ARI...
    ASAL JANGAN KENTUT BIJAN X MENJADI
    DARI DOLU LAGI DAH RASA 2/3 MAJORITY YG BODOH EGO JER TAK BERPIJAK REALITY






    Kiikikiki...








    ProoOOOTTTTTTTTttt.......!!!!

    "#DAH TUA PUN BODOH"

    ReplyDelete
  15. Mangkok berayon nii mmg baghal..kita semua tahu permainan silap mata nqjib..bila terdesak wang jadii taruhan..najib tahu jika dia klh sungaii buluh menanti..takpe perjalanan pru masih panjang..tunggu dn lihat saja apa yg berlaku..tipu pilihanrqya kita turun jalanraya..

    ReplyDelete
  16. KALAH PRU TURUN JALAN RAYA...
    tURUN JLN RAYA PAMPERS BAWA SAMA
    KIKI..KEJO YEOP KEJOR DNG PULIS MESIA
    'DAH TUA PUN BODOH' 2/3 BN SAPU SUMA








    BILA EGO LEBIH TEBAL DARI PANDAI...
    #'DAH TUA PUN BODOH'

    ReplyDelete
  17. Selama ini aku penyokong tegar bn akan mengundi PH, kekalkan bn akan mengakibatkan pelbagai cukai akan dikenakan kepada rakyat. Slogan BN HIDUP RAKYAT tapi mengapa banner dicetak oleh syarikat dari negara Chi
    na, tiadakah syarikat tempatan tak diberi kontrak

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyee ke ko penyokong tegar bn. Tak payah menyamar lah. Ha ha ha . Hiduppppppppppppppppppppppppp BN

      Delete
  18. Hidup gst ... Hidup yang cabut subsidi
    .... Hidup yang naik tarif elektrik. . . Sebab aku miskin tapi tang tu aku bole bayar . ... ???? Nota:.. Tak makan dedak ...

    ReplyDelete
  19. Hidupppppppppppppppppppp BN. Kasi taruk PH dalam jamban. BN menang lebih 2/3 nanti. Sokonggggggggggggggg BN

    ReplyDelete