Thursday, April 19, 2018

SYAITAN YANG DIREJAM..







Pemimpin sekarang,  pemimpin dahulu dan pemimpin akan datang - janji Allah adalah benar. 


16 comments:

  1. Namanya AMANAH tp khianat dan DENGKI. Ada ka patut?

    ReplyDelete
  2. PAN malangnya hanyalah ternakan DAP yg berwajah Islam untuk menipu undi Islam. Pemimpinnya sah raikan kekufuran dengan hadir di gereja dan menyokong permurtadan Melayu. Ada yg raikan bersama upacara puja ayam Tahun Baru Cina. Paling malang tiada apa apa dalam manifesto yg perjuangkan Islam.
    Cerita pemimpin yg tipu rakyat ni patut kita sedar siapa sebenarnya. Ada pemimpin yg sah tipu rakyat pasal lesapkan duit Forex 30 billion. Belum skandal lain. Kedai Roti bangkrap pun nak tipu. Malang kita masih sokong pemimpin yg penuhi maksud hadith di atas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko buat fitnah Amanah hadir majlis murtad?..

      Jebon ko masih keciwa RCI Forex lingkup...ini bukan RCI yg tun madey tubuhkan...

      Kedai roti bukan milik tun se orabg dan bukan tun yg uruskan dan tak membabitkan duit kerajaan....

      Jebon Bodoo

      Delete
  3. KIKIKIKI.. ILANG AKAL DAH BLOGER KLUENGMEN NI.... ARE YOU OKEH KLUENG.?

    DAH DEKAT SSGT DAH TU.....

    ReplyDelete
  4. Peguam Amanah dan KD, meh baca ni kasi hadam;
    PENANGGUHAN PEMILIHAN UMNO SEHINGGA APRIL 2019 - UMNO TIDAK JATUH HARAM

    Sudut Undang-Undang - Akta Pertubuhan (Akta 335)

    1. Parti politik mempunyai hak penuh dalam membuat tafsiran seterusnya membuat keputusan ke atas perlembagaan parti tersebut. Seksyen 18c Akta Pertubuhan jelas menyatakan:

    “The decision of a political party or any person authorized by it or by its constitution or rules or regulations made thereunder on the interpretation of its constitution, rules or regulations or on any matter relating to the affairs of the party shall be final and conclusive…..”

    Sudut Perlembagaan Parti - Perlembagaan UMNO

    1. Perlembagaan UMNO memperuntukkan pemilihan parti di semua peringkat (cawangan, bahagian dan Majlis Tertinggi) perlu dibuat setiap 3 tahun serta boleh dilanjutkan untuk tempoh 18 bulan.

    2. Pemilihan UMNO di semua peringkat kali terakhir diadakan pada tahun 2013 dan sepatutnya berakhir pada tahun 2016. Pada tahun 2015, Majlis Tertinggi UMNO telah membuat keputusan untuk menangguhkan pemilihan parti di semua peringkat untuk tempoh maksimum 18 bulan.

    3. Mengikut Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (Ku Nan), tarikh kuatkuasa penggal 2013-2016 bermula pada November 2013 selari dengan tarikh Perhimpunan Agung UMNO 2013.

    4. Tafsiran permulaan penggal ini juga adalah selari dengan Fasal 32 Perlembagaan UMNO iaitu:

    “Jika berbangkit sebarang perselisihan di atas tafsira Perlembagaan ini atau Peraturan Persidangan Perhimpunan Agung UMNO yang dibuat di bawah kuatkuasanya, maka tafsiran yang diberikan oleh Majlis Tertinggi adalah muktamad.”

    5. Justeru, penggal 2013 selepas dilanjutkan 18 bulan hanya akan berakhir pada May 2018. Maka, tuduhan yang menyatakan UMNO telah menjadi haram pada 28 Februari 2018 adalah tidak benar sama sekali.

    Ini cerita perlembagaan UMNO, tak sama dgn jalan cerita PPBM kena haremmm!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Its ok nanti jawab di mahkamah.

      Sementara ini boleh jadi parti langsir pontianak.

      Delete
    2. RoS hanye bagi lanjut masa sehingga 19 april sahaja...Ku nan klentong ahli umno Ros bagi sehingga 2019..

      Delete
    3. Perlembagaan umno klause 10.16 hanye benarkan 18 bulan sahaja tempoh penangguhan..

      Delete
  5. Selangkah je lagi perangai PAN akan sama macam perangai DAP. Perangai PPBM akan sama macam perangai Semangat 464

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg masuk kubur tu ppbm beb, tak payah babitkan umno. Perlembagaan lain² jadi penilaian RoS terhadap setiap pertubuhan juga berasingan. Sifat dengki ko kpd umno tak memberi kuman kudispun kpd umno, kd woi! Dari lagak gaya dan cara penulisan ko, nampak terserlah hati rosak dan berbintik hitam berkudis. Kalau ko sayang ppbm, apa ke jadah berkisah kpd umno? Ko minat azmin tak perlulah ko membenci azwan, tak gitu kd? Bersihkan hati dari kekotoran bisikan syaitan tu bro..

      Delete
    2. Kapal dah nak karam.. Cepat cari pelampung, jangan mati katak,
      kata rais yatim.. Dah nazak pun org umno masih nak sombong.

      Delete
    3. Kapal umno makin besar bocor...10 hb tenggelam..

      Delete
  6. Umno bin RAHMAN.
    Asyik sekat parti lawan.
    Last2 dia yg jd sawam.
    5 Tahun klepet tiada pemilihan.
    Ahli bawah semua kena tawan.
    Dibuang sapa berani lawan.
    Dikelilingi cabal klepetan.
    Taek diberi makan.
    Komunis dia buat kawan.
    Dah sampai masa sudah di RAHMAN.

    ReplyDelete

  7. Enam belas ahli Umno mahu ROS bubarkan Umno
    Hafiz Yatim
    20 Apr 2018, 11:32 tengahari (Dikemaskini 20 Apr 2018, 4:27 petang)

    Enam belas anggota cawangan Umno hari ini memfailkan permohonan untuk kebenaran semakan kehakiman untuk membatalkan keputusan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) yang membenarkan Umno lanjutan masa untuk mengadakan pemilihan parti di semua peringkat.

    Permohonan itu difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

    Mereka adalah daripada 11 cawangan di enam negeri dan menamakan ROS dan Setiausaha Kerja Umno, Datuk Seri Ab Rauf Yusoh sebagai responden.

    Mereka juga memohon perintah mandamus untuk mewajibkan ROS untuk menggunakan Seksyen 13, 14, 16 dan 66 Akta Pertubuhan untuk menyiasat Umno berdasarkan surat-menyurat yang dihantar kepada ROS.


    Selain itu, mereka juga memohon perintah mandamus untuk memaksa ROS mengambil tindakan serta-merta ke atas Rauf kerana didakwa melanggar Perkara 9.3, 9.4, 15.3, 18.2 dan 10.16 Perlembagaan Umno kerana tidak mengadakan pemilihan parti dalam tempoh 18 bulan yang ditetapkan.

    Di samping itu, mereka juga memohon supaya Umno dibubarkan sementara sebaik sahaja ROS menyelesaikan siasatannya berhubung dakwaan melanggar perlembagaan parti.


    Ini ahli umno yg setia dgn Tun dlm umno....mampoos umno

    Tanding pru pakai logo cap AYAM laa

    ReplyDelete