Friday, April 20, 2018

TAWARAN YANG SUKAR DITOLAK BAGI MEREKA YANG MASIH WARAS DAN SIUMAN...


74 comments:

  1. Ye ke...... tak teruja pun. Penulis syok sendiri je ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB, Assalamualaykum....

      Budak gay sewel Kejora itu tidak berilmu tinggi hanya rahu kopipes, mencarut, memaki hamun, melalut, berhakyal lucah, syok/angkat sendiri, berpantatun entah apa-apa, dan paling ketara sekali pengecut pondan.

      Idolanya si Najib pulak dah terang lagi bersuluh juga seorang panglima bugis yang penakut lagi pengecut, tak berani masuk gelanggang, hanya berdegar-degar cakap besar tapi kuat mengumpat di belakang2 macam jalang di lorong belakang. Akhirnya tersingkap sudah Najib takut bertarung dalam gelanggang bagai seorang jantan sejati untuk mempertahankan kerusI presiden partinya. Sebelum itu, berkali dia takut face-to-face dgn Tun Mahathir.

      Bila di fikir2 & kaji.....
      Najib tuu budak bila, siapa dia, sekolah takat apa, apa pencapaian & khidmat baktinya kpd negara & dunia, kok berani2nya kurang ajar dgn seorang tokoh negarawan yg diiktiraf seantero dunia.....??

      Salam Perjuangan....!!

      Delete
    2. othaman ahmad ni tua ke muda? malu sikit dengar umur tu bila menulis. tengok balik ic tu pak othaman, baru mula menulis. taklah nanti malu bila anak2 baca.

      Delete
    3. Tok guru kepada perasuah malaysia
      Najib, Anwar, Azmin, Rahim thambi, Isa samad, shahrizad dll..tak lain ialah doktor Mahathir.

      Mujurlah beliau sudah keluar umno..Najib bakal menggunakan Otak untuk pertama kali..

      Mahathirism era sudah berada tahap tepu.. Semua anak murid beliau tak tahu berbuat apa2 selain mahu kontrak kerajaan..

      Delete
    4. "Najib bakal menggunakan otak utk pertama kali"

      Kah kah kah kah kah kah kah kah....

      Pengakuan cai najis bahawa najis xpenah gunakan otak.
      Dh xreti guna otak kenapa cai masih sokong?

      Delete
    5. "Pengakuan cai najis bahawa najis xpenah gunakan otak.
      Dh xreti guna otak kenapa cai masih sokong?"

      but*h hang..cai mamak..

      Aku cuma pemerhati bebas..Ingin membebaskan Malaysia dari Pukauan MAMAK..

      malaysia rosak, umno rosak anwar, dll semua nya copycat Madey.


      bagi peluang UMNO tampa Madey..

      Delete
    6. Najib tuu budak bila, siapa dia, sekolah takat apa, apa pencapaian & khidmat baktinya kpd negara & dunia, kok berani2nya kurang ajar dgn seorang tokoh negarawan yg diiktiraf seantero dunia.....??

      Delete
    7. .....mengapa Kejora Pondan siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
    8. To all Najib's lackeys....the Chief-Thief in reality has MISCALCULATED bigtime!!!!!

      Latest video back in 2015 is SOLID EVIDENCE when he announced and read and referred to UMNO's bible ie. Buku Perlembagaan sendiri that PENANGGUHAN TIDAK BOLEH DI TANGGUH SELEPAS 18 BULAN from the first deferment, period.

      Dia kejung nak umum bubar parliament sehingga dia tak boleh kira 18 bulan sudah melepasi had....that....is the reality.

      The lesson here is simple as abc and clear as water....nak kelentong, temberang, tipu, muslihat, kambus, salah-guna kuasa, gelap, semua tuh andai tak diizin ALLAH akan terburai juga temberang walau dapat mendekati makam Rasulullah s.a.w .....

      Senang jer minta ampun pada yang maha esa dan akui kepada rakyat... that would help UMNO survive but the scars will be there for all eternity.....yet to be back governing....UMNO-BN would need a century or two to recover, let alone trust redeemed!

      GE14 for us unpaid and 'freedom Cyber fighters' for Malaysia di luar negara has become a lot easier.....gangster macam Nazri dah jadi macam sambal belacan jerrr....

      Delete
    9. Baca secara terperinci dan fahamkan betul2 Akta Pertubuhan 1966 dan Perlembagaan UMNO. Setakat dengar2 cakap macam burung kakak tua semua orang boleh buat.

      Tapi apa2 hal pun terserahlah kepada pencacai2 mamak nak percaya apa pun. Tidak ada hal punyalah. Ianya tiada kesan langsung pun kepada Najib, UMNO dan BN.

      InsyaAllah UMNO dan BN menang dengan majoriti lebih 2/3.

      Delete
    10. Kejora Musibat tak abis sekolah....

      Perlembagaan UMNO dah jelas nyata.....'PENANGGUHAN TIDAK BOLEH DI TANGGUH SELEPAS 18 BULAN'.

      Saya mantan Pengerusi Tetap Bahagian sebanyak 5 penggal dan telah mengikuti kursus Perlembagaan entah berapa kali di Ibupejabat UMNO PWTC.

      Perkara ini juga kami sekarang hangat 'brainstorming' dgn kekawan dari golongan professional, termasuk lawyer, Pendakwaraya & Hakim Mahkamah Tinggi. Semua petunjuk mengarah satu ketentuan....semua penyandang jawatan UMNO sudah tamat tempoh dan dianggap sudah tak sah.

      Good luck to UMNO.....!!

      Delete
    11. Ha ha ha

      Mudah lupa dan selalu u-turn. Kebolehpercayaannya kosong!

      Selamat mencuba wahai pencacai2.

      Delete
  2. Sdra KD,

    nak tanya boleh tolong dapat maklumat mengapa twitter dr rais hussin tak ada berita pasal Bersatu atau politik? skrg nampak gayanya beliau suka twit pasal liverpool. dia kerakuk ke atau dah kena beli?

    heran betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pon nak tanye?...tak de soklan yg cedik sikit?...

      Ingat nak tanye ape kesan kpd malaysia jika hutang dengan cina kominis beratus billion..

      Bila nak jadi cedik macai najib..

      Delete
    2. Bangsa asing... indon, bangla, myanmar etc sibuk kumpul harta kat negara ni, org tempatan sibuk berpolitik 24jam.. pas tu bila bising lak terbeban kos sara hidup, gst, gaji rendah dll... woi... bangsa asing pun boleh hidup senang je kat sini... siap hantar riburiban kat negara depa.. ni le puak2 yg kufur nikmat n pemalas.

      Delete
    3. Bangsa asing memang lah tak kisah pasal negara ni sebab ini bukan negara mereka. Kita sebagai warganegara sendiri kena lah ambik peduli sebelum kita pulak kena jadi warga asing di negara orang. Jangan guna kan bahasa kufur & pemalas jika awak sendiri tak faham kedudukan negara & bangsa sendiri.

      Delete
    4. Setuju anon 6:37:00 - 24jam berpolitik sampai org asing kenyang

      Delete
    5. Sdra KD,

      nak tanya boleh tolong dapat maklumat mengapa Kejora Pondan siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebali 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia yg pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
    6. The Straits Times melaporkan mahkamah di Jakarta memutuskan tindakan kerajaan menyita kapal mewah yang dikaitkan dengan ahli perniagaan Low Taek Jho tidak sah, kerana pemilik Equanimity itu tidak pernah disabit dengan apa-apa kesalahan jenayah.

      “(Jika) tiada jenayah (dibuktikan), tak boleh sita,” kata akhbar itu memetik Hakim Ratmoho di Mahkamah Daerah Jakarta Selatan, dan menambah sitaan itu tidak sah dan tidak berasas dari sisi undang-undang.

      Delete
  3. Dengar boleh, percaya jangan.Janji yg terlampau manis. Semua nak hapus lepas tu apa nak jadi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun madey bukan nak hapuskan ko...jangan lah gelabah..ko suka harga barang mahal dan minyak naik?...

      Kalo ko suka bila umno tumbang ko bayar harga minyak ikut harga yg ditetapkan oleh najib....setuju?...

      Delete
    2. alahai kbb. tun tu bukan politician budak2 yang tak ada rekod. tol, bail out, minimizekan subsidi dan sebagainya tu adalah dari akal dia sendiri. janji macam2, tapi kroni dia jugak akan untung. dengar boleh percaya jangan.

      Delete
    3. Betul atau tidak perbandingan ini untuk harga petrol pada tahun 1997 dan 2018?

      Tahun 1997:

      Harga minyak dunia USD20 (USD20 x 2.5 = RM50) setong
      Harga minyak petrol seliter, RM1.06
      Peratusan, 2.12%

      Tahun 2018:

      Harga minyak dunia USD70 (USD70 x 3.9 = RM273) setong
      Harga minyak petrol seliter, RM2.20
      Peratusan, 0.81%

      Kalau mengikut peratusan tahun 2018 (0.81%), harga minyak petrol pada 1997 sepatutnya RM0.40 bukannya RM1.06 dan rakyat pada masa itu telah dikenakan cukai sebanyak RM0.66 untuk setiap liter petrol.

      Manakala jika mengikut peratusan tahun 1997 (2.12%), harga minyak petrol pada 2018 sepatutnya RM5.79 bukannya RM2.20. Ini bermakna kerajaan kini memberi subsidi sebanyak RM3.59 untuk setiap liter petrol.

      Betul ke tidak?

      Delete
    4. Bijaknya spin, sekolah mana tuu yg mengajar, economy ker economoney....??

      .....mengapa Kejora Pondan siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
    5. OA7:49,

      He he he. Ini saja yang mampu kamu jawab! Dah ketandusan isu2 la tu.

      Delete
  4. TAWARAN YANG SUKAR DITOLAK BAGI MEREKA YANG MASIH WARAS DAN SIUMAN... kecuali yang datangnya dari mereka yang tak waras dan tak siuman...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunjukkan siapa dlm umno yg waras...prompak pon dibela...

      Delete
    2. Laporan PAC yang bersandarkan laporan audit oleh JAN mengambil kira setiap wang 1MDB dibentangkan di Parlimen pada 7 April 2016 membuktikan tiada unsur jenayah dalam pengurusan 1MDB dan mengesahkan tiada wang 1MDB yang hilang.

      Delete
    3. Bekas Timbalan Pengerusi PAC turut mendedahkan bahawa beliau telah meneliti laporan Ketua Audit Negara berhubung 1MDB beberapa kali dan mendapati tiada bukti Najib terlibat dalam isu tersebut.

      “Apa yang anda mahu saya katakan, bahawa Najib bersalah? Tolonglah, ba¬gaimana anda boleh menuduh individu itu bersalah apabila tiada bukti. Apa terjadi kepada prinsip asas undang-undang jenayah innocent until proven guilty (tidak bersalah sehingga terbukti bersalah)? Itulah yang saya minta selama ini,” katanya.

      Delete
    4. Bijaknya spin konon Tony Phua telah meneliti laporan Ketua Audit Negara berhubung 1MDB beberapa kali dan mendapati tiada bukti Najib terlibat dalam isu tersebut. Pegi daaaaaaaaa....!!

      .....mengapa Kejora Pondan siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
    5. Laporan dalam sebuah akhbar.

      PUTRAJAYA - Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan, Tony Pua gagal dalam rayuannya untuk mengenakan semula tuntutan mahkamah terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan kerajaan atas dakwaan salah laku dalam mengendalikan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      Panel tiga hakim Mahkamah Rayuan terdiri daripada Datuk Ahmadi Asnawi, Datuk Kamardin Hashim dan Datuk Yeoh Wee Siam sebulat suara menolak rayuan Tony Pua dan memerintahkannya membayar kos RM5,000 masing-masing kepada Najib serta kerajaan.

      Delete
    6. Dunia belum kiamat - It's not the end of the world yet.
      UMNO pun kini diragui sama ada boleh bertanding dalam PRU nanti setelah diselongkar menipu ahli2nya takut masuk gelanggang pertahankan kerusi2 & bangku2 yg disandang sesuai dengan peraturan perlembagaannya sendiri.

      Perjuangan tetap diteruskan.....ketentuan hanya diketahui selepas PRU 14 pd 9 Mei, 2018.

      Delete
    7. OA8:31,

      Oh sampai macam tu sekali terdesaknya para pencaci semua takut hendak berhadapan dengan Najib, UMNO dan BN secara berdepan.

      Apa2 hal pun, Pendaftar Pertubuhan Malaysia yang membenarkan pemilihan Majlis Tertinggi UMNO dijalankan selewat-lewatnya pada 19 April 2019 setelah menerima permohonan rasmi.

      Jadi apa masalahnya?

      Delete
  5. KAH KAH TAWARAN SUKAR DI TOLAK KIKI..!!
    BERSEPAH LAGI LA TOL ANAK DAN KRONI
    DOLU HAPUS PTPTN SKG TANGGUH KINI
    TAWARAN PUTUIH HARAP MENYAKIT ATI



    ...KIKIKIKI... MANIFESTO DOLU MANSUHKAN MANIFESTO SEKARANG. .. BUTA2 JER RAAKYAT KENA BODOS ..
















    NIAGA ROTI PUN LINGKUP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko meroyan kerana umno nak kena haram....hihihihi..

      Delete
    2. .....mengapa Kejora Pondan siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
    3. Tiada sebab untuk kami takut UMNO akan diharamkan, UMNO membuat keputusan dan melaksanakan tindakan mengikut peruntukan2 yang ditetapkan oleh Akta Pertubuhan 1966 dan menepati Perlembagaan Parti. Permohonan penangguhan dihantar secara rasmi dan sudah mendapat kebenaran daripada Pendaftar Pertubuhan secara bertulis.

      Tambahan lagi kebenaran penangguhan diperolehi pada 31 Oktober 2017, beberapa bulan sebelum 19 April 2018.

      Ia berbeza dengan kes parti mamak itu, Pendaftar Pertubuhan hanya meminta minit mesyuarat dan laporan kewangan. Takkan itu pun tak boleh dipenuhi!

      Delete
  6. UMNO TERHARAM ADALAH TANDA KEGAGALAN NAJIB YANG TIDAK HARUS DIMAAFKAN OLEH AHLI2 PARTI ITU

    Apa pun hujah dan alasannya, kegagalan UMNO mengadakan pemilihan sehingga ia kini berdepan kemungkinan menjadi pertubuhan yang diharamkan, tidak lain adalah tanda gagalnya Najib Razak sebagai presiden parti itu.

    Kegagalan ini tidak seharusnya dimaafkan oleh ahli-ahli UMNO kerana setelah beliau merosakkan imej parti dengan pelbagai perangai dan kelakuannya sejak menjadi Perdana Menteri dan Presiden UMNO pada 2009, satu lagi kerosakan kepada nama baik dan imej parti telah diciptanya.

    Kali terakhir UMNO mengadakan pemilihan kepimpinannya ialah pada 2013 dan berdasarkan perlembagaan parti itu sendiri yang mensyaratkan pemilihan mesti diadakan setiap tiga tahun sekali, pemilihan seterusnya perlu diadakan pada 2016.

    Namun demikian, berdasarkan perlembagaan UMNO juga yang memberi peruntukan kepada parti itu menangguhkan pemilihannya sehingga 18 bulan, tempoh itu sepatutnya berakhir pada 19 April 2018 yang lalu.

    Selepas tempoh penangguhan 18 bulan, tiada lagi peruntukan dalam perlembagaan UMNO yang membolehkannya menangguhkan pemilihan buat kali kedua atau melebihi tempoh 18 bulan yang ditetapkan itu.

    Sesungguhkan peruntukan dalam perlembagaan UMNO adalah cukup jelas dan mudah difahami oleh sesiapa pun jua.

    Oleh kerana UMNO gagal mengadakan setelah tempoh penangguhan 18 bulan itu berakhir, dari segi hukumnya, UMNO sudah terbatal atau terharam dengan sendirinya.

    Dalam hal ini, ROS hanyalah badan kawal selia semata-mata dan yang benar-benar mengikat UMNO ialah perlembagaannya sendiri.

    Bagaimana ROS boleh memberi penangguhan selama setahun lagi kepada UMNO untuk mengadakan pemilihannya sehingga 19 April 2019 adalah benar-benar diragui.

    Dengan penangguhan yang dibenarkan oleh ROS sehingga 19 April 2019 itu bermakna UMNO sudah menangguhkan pemilihannya selama 30 bulan.

    Adakah klausa yang mengatakan UMNO boleh menangguhkan pemilihannya sehingga 30 bulan?


    Jika sesuka hati boleh ditangguhkan, apa guna UMNO ada perlembagaan yang mengatakan tempoh pemilihan hanya boleh ditangguhkan selama 18 bulan saja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa ada hal? mahkamah dah buat keputusan? najib tu pengerusi bn, bertanding guna lambang bn. jangan la merapu macam orang cirit birit. takde pernahpun najib bertanding pilihanraya guna nama parti umno dan lambang umno....

      Delete
    2. Wui, macam pakar la KeBaB7:41. Wui, tak tabik spring la!

      Fasal 9.1, Fasal 32 dok ada.

      Seksyen 13A (4) pun kena hadam betui2 la hang oi.

      Lagu mana hang baca tu!

      Delete
    3. Ko paham ke section 13 (a) untuk ape?....hihihi..

      Delete
    4. seksyen 18(C) akta pertubuhan 1966 menyebabkan dakwaan akan dibuang oleh mahkamah...
      maka harapan bapok bodo juga akan longkai tersembam ke longkang. umno tetap juga teguh berdiri, sedangkan bapok bodo terkencing bergelumang hanyir longkang..

      Delete
    5. Sebab aku faham dan aku yakin.

      UMNO tidak melanggar sebarang Fasal2 dalam Perlembagaannya dan peraturan2 yang ditetapkan oleh Akta Pertubuhan 1966.

      Isu ini sengaja direkacipta oleh mereka2 yang terdesak untuk menjatuhkan UMNO dan BN kerana melihat sokongan yang meluas daripada pengundi2 bukan sahaja oleh ahli2 dan penyokong2 yang setia tetapi juga pengundi2 atas pagar terutama golongan muda yang berkongsi visi yang sama dengan kepimpinan UMNO dan BN.

      INI KALILAH, LET IT BE END TO PENCACAI'S LIES!

      Delete
    6. .....mengapa Kejora Pondan siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
    7. OA7:53,

      Itu saja yang mampu kamu jawab! Merapu! Keh keh keh. POOODAHH!

      Delete
  7. Bila tengok gambo tokwan 93, terus yakin ini adalah janji paling waras di bima sakti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji! Ha janji! Keh keh keh

      Delete
    2. Tok Wan luar biasa, dianugerah kecedrdasan, kesihatan & kembali memimpin walau dah berusia lanjut 93 tahun. Mana ada kurniaan luarbiasa ini di mana jua? Hadi Awang & Najib yg begitu jauh muda pun tak sesihat, secergas dan sekharisma Tok Wan Special ini. Bukan setakat dalam negara, seantero dunia masih kagum & hormati ketokohan Tok Wan ini,

      Najib & Hadi, APA ADA...............????

      Delete
  8. Rasanya yang sorang ni pakai nama Kejora Bapuk Bodo memang bodoh kut. Komen2 dia dan ayat2 dia macam orang sewel je pun. Ada masaalah mental kut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...cai umno dah mental ketakutan umno haram..

      Delete
    2. Sengaja KBB nak tonjol meonjolkan betapa 'bodoh & sewel' makhluk yg menggelarkan dirinya 'Kejora'.

      Alaaa, kira macam pukul anak sindir menantu tuu ler. Tak gitu......??

      Delete
    3. Apa yg hang dok melalut ni 8:46? Dok ketandusan isu2 ka?

      Equanimity tak dak apa2.

      Cubaan mengatakan UMNO akan diharamkan pun tak kemana.

      Loretta, Comey, McCabe pula yg dok kena.

      Alahai si pencacai2 mamak terjun dengan labu2nya.

      Ha ha ha

      Delete
    4. Tak baik panggil dia kejora. Elok panggil dia bapuk. Elok terletak aje nama tu

      Delete
  9. VIVA PAKATAN HARAPAN!

    Ahmad Muslim Badawi Badawi 

    Pakatan Harapan semakin diterima rakyat

     Lagi seminggu menghampiri hari penamaan calon, Mahathir buat hal lagi.. selepas langkawi, semalam di Pagoh.. lautan manusia menyambut kehadiran Tun mahathir dan pimpinan Pakatan Harapan.. ia juga mengejutkan Rafizi yg pertama kali sertai jelajah Tun Mahathir... 

      Fenomena begini masih belum pernah lagi berlaku dalam politik Malaysia kecuali di Kelantan di era reformasi.. tanpa kerahan ahli dan cawangan, tanpa bas.. Ceramah pakatan melimpah keluar padang.. 

     bagi aku, hatta Ds Anwar sendiri gagal menghimpun kan rakyat di seramai itu di Permatang Pauh..walaupun Permatang Pauh itu kubu kuat Ds Anwar..tetapi Mahathir berjaya melakukan, semua nya dikawasan hitam pembangkang.. Selepas kawasan Felda, Langkawi.. kini Pagoh... ini adalah kubu kuat UMNO.. ini petanda Mahathir sudah berjaya memecahkan tembok pertahanan daulah UMNO.. 

     Jika Sebelum PRU 13 dulu, Ds anwar banyak jelajahnya menumpu kawasan2 bandar separa bandar, kini Mahathir berjaya memecah tradisi boleh dikatakan kawasan luar bandar dna kubu kuat UMNO.. jika aku di kedudukan Najib.. ini satu signal tahap merah buat UMNO.. tanda2 tsunami melayu hampir pasti berlaku.. 

     Samada Pembangkang dapat menguasai Putrajaya dengan pelbagai halangan, percaturan licik SPR, ini kita tidak pasti... hakikatnya ia satu petanda buruk bagi UMNO.. masih ada 19 hari ke hari pengundian.. InsyaAllah.. gelombang Kebangkitan Rakyat akan lebih membesar hari demi hari... 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lautan manusia! Get real! Kalau setakat 5,000-8,000 hadirin di kawasan kecil untuk menampakkan kepadatan, tak usahlah nak mendabik dada.

      Hadirin di era S46 dan reformasi senang2 boleh tarik antara 25,000-28,000 orang.

      Tanpa PAS, jangan mimpilah akan adanya tsunami Melayu.

      Delete
    2. hahahahaha...lawak lawak. ph makin diterima rakyat? rakyat makin dekat dengan pas weh deme? ph tu ada madey, ada kit siang, ada gone eng. orang tak hendak. orang melayu meluat dengan nama2 tu. madey, kayakan kroni, kaki bail out. habis glc diguna bail out kompani kroni2 dia. kit siang, gone eng, masih ingat apek ni nak ligan melayu masuk hutan? hohohoho....tak payah bodohkan melayu dengan momokkan najib. ikut kaulah nak kenakan najib, kurang2 melayu lari sokong pas...hahahaha

      Delete
    3. Tok Wan luar biasa, dianugerah kecerdasan, kesihatan & kembali memimpin untuk kedua kali walau dah berusia lanjut 93 tahun. Mana ada kurniaan luarbiasa ini di mana jua.....??

      Hadi Awang & Najib yg begitu jauh muda pun tak sesihat, secergas dan sekharisma Tok Wan Special ini. Bukan setakat dalam negara, seantero dunia masih kagum & hormati ketokohan Tok Wan ini.

      Najib & Hadi, APA ADA...............????

      Kejora Pondan - toksah cakaplah......mengapa si Pondan ini siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
  10. MANIFESTO DOLU HAPUS MANIFESTO SEKARANG
    MACAI DAN BARUA DAP&SPORK PUN TERKINJA RIANG
    TAK ADE YG BARU PUN TAPI RAKYAT DEH SEDAR GABAN
    MACAI BARU JER YANG RELA KENA BANGANG....


    KIKIKIKIKI....





    DAH TUA PUN BODOHHHH.....(ayat p.ramlee)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ......mengapa si Pondan ini siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
  11. Ada tak sesiapa di sini yg pakai Rayban hitam pkl 11 mlm di dataran merdeka? Pakai singlet pulak tu. Kalau tak ada yg mengaku, yg aku jumpa tu orang gila agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ......mengapa si Pondan ini siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
  12. Tsunami biru dan hijau kini melanda selangor..slmt tgl asmin ..terima kasih krn jadi mb plg bongok sekali kat selangor..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa tak mustahil di selangor akan muncul kerajaan baru berwarna biru hijau...

      Delete
    2. ......mengapa si Pondan ini siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
  13. PENDAKAP LEHER& GIGI DAH MULA DIBAWA
    MAKLUM SAJA MB TERSINGKAT TITLE DIA
    LEPAS PRU NNTI TURUN NAIK COURT PULA
    KRONI DAN KAWAN CABUT LARI SEMUANYA


    KIKIKIKIKI.....







    PINTU GERBANG 10JOTA PUN TAK NYALA










    DAH TUA TUA PUN BODOHHHH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok Wan luar biasa, dianugerah kecerdasan, kesihatan & kembali memimpin untuk kedua kali walau dah berusia lanjut 93 tahun. Mana ada kurniaan luarbiasa ini di mana jua.....??

      Hadi Awang & Najib yg begitu jauh muda pun tak sesihat, secergas dan sekharisma Tok Wan Special ini. Bukan setakat dalam negara, seantero dunia masih kagum & hormati ketokohan Tok Wan ini.

      Najib & Hadi, APA ADA...............????

      Kejora Pondan - toksah cakaplah......mengapa si Pondan ini siang malam berusaha keras tapi masih menyorokkan identiti sebenar berselindung & menikus di sebalik 'AnonyMOUSE'.....??

      Pejuang jenis apakah dia nih yg hanya pandai lontar dakyah tapi sembunyi tangan takut dipertanggung-jawabkan kemudian hari, 'Pejuang Keparat' ker.....??

      Delete
    2. Iye die memang luarbiase sesangat. Mudah lupe yang terpilih2 dan mudah u-turn bile terdesak.

      Ma-9b, mi-17b, mo-21b dan mu-13b, betul ke? OA tolong bagi pencerahan, ini ke yang deme kate luarbiase tu!

      Delete
  14. Oh my....don't take us as damn fool. Stop insulting the people of Malaysia. Even the kampong folks are better thinkers thanks to the internet access.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesss....indeed it is. The entire world is watching & condemning the evil scheming & kleptocratic goverment of Benawe Najib (BN).

      Delete
    2. OA8:21,

      Siapa sebenar2nya kleptokratik?

      Sila tengok video2 ceramah B. Agan, G. Patah, P. Andan, S. Buloh, K. Amanah berkenaan kekayaan mamak dan anak2nya.

      Kuman di seberang, gajah di depan mata!

      Delete
  15. Ada orang tua gila pakai Rayban pkl 11 mlm di Dataran merdeka. Pakai singlet pulak tu.

    ReplyDelete
  16. Provokasi tahap tadika 824...budak2 hingus perasan Sarip Fol...bunyi kuat dari jauh saja tuu

    ReplyDelete