Tuesday, April 17, 2018

RAKYAT MISKIN NAK MASUK KUBUR PUN MINAT MOHON DIKECUALIKAN GST (?)





Rakyat miskin dalam proses nak masuk kubur pun dikenakan GST tetapi kontraktor China ECRL dikecualikan berjuta-juta..

Tetapi biasa lah, takkan tuan punya badan nak jawab...

Untuk atasinya, ada pula kroni tabur duit..


# Kesah pesakit lupa daratan, datang tidak diundang, pergi tidak dihalang... Klik sini

19 comments:

  1. Pisang emas dibawa belayar.
    Masak sebiji diatas peti.
    GST rakyat mesti bayar..
    Sykt tongsan boleh kecuali.

    Kera di tongsan dikasi susukan
    Ank d rmh mati kelaparan.
    Selasa selalu dibuat lupakan.
    RABU mesti diSELESAIKAN.

    ReplyDelete
  2. Tun ada seorang pesakit kencing manis tahap 4 dan pembawa kuman penyakit kuku dan mulut.

    Pesakit ini memang kena buat major pembedahan, dia boleh alih dan elak tetapi hanya ada isnin hingga ahad untuk masuk bilik pembedahan.

    Dia fobia dengan selasa, pilih rabu 9hb Mei. Well done.

    9/5916 Filipina dapat presiden baru.
    9/5/17 korea dapat presiden baru
    9/5/18...kecuali tipu (?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalutnya tulis tarikh tu. Double check beb. Apapun, jgn percaya dgn turutan nombor kerana tidak bergerak suatu zarah apapun jika Allah tak izin. Turutan adalah kebetulan dan Allah memberi izin tak ikut urutan spt dipercayai hambaNya..wallahua'lam.

      Delete
    2. Nombor pun kau dah goyang..

      Kalau tak tipu le?

      Delete
    3. Betultu.. jgn dipercaya urutan nombor.

      Tp isunya kenapa rakyat negara cina disusukan?
      Bukankah gst menurunkan harga barang?

      Delete
    4. UMNO kata DAP bahaya,
      tapi munafik bersahabat dgn Cina komunis pula.

      Baca nie......

      Pengecualian GST kepada syarikat besar seperti China Communications Construction Company (CCCC) yang melibatkan RM55 bilyon bagi projek ECRL itu sama seperti merompak orang miskin dan beri keistimewaan kepada orang kaya.

      Projek berskala besar, mengapa dikecualikan GST? Pada masa sama, perkara lain melibatkan rakyat biasa sampaikan hendak keluar duit daripada bank pun dikenakan GST.

      Sepatutnya perkara dikecualikan GST hanya melibatkan 500 item barangan keperluan makanan seperti gula, beras, tepung dan sebagainya.

      Apakah tindakan Najib adil kepada rakyat jelata yang jelas tersisih akibat amalan ‘double standard’ (berat sebelah) ini? Ibarat anak di rumah dibiarkan kelaparan, beruk di hutan disusukan.

      ps:
      Nampak sangat gelojohnya Najib hendak menyegerakan projek membazir ini untuk mendapatkan untung peribadi RM25 bilyon masuk poket sendiri. Tak hal Sykt CCCC sendiri telah istiharkan projek hanyak bernilai RM35 bilyon, tapi Najib 'mark-up' & umum RM55 bilyon pulak.

      Tak ker itu perbuatan korup dan klepetokrat Najib......??

      Delete
  3. Setiap manusia ada harganya..harga kebanyakkan rakyat Malaysia brim je nilainya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi la insan yang bersyukur. Brim pun rezeki yang Allah dah tentukan. Rakyat marhain seperti kami ini, nilai rm500 tu adalah amat besar dan dah tentu tiada nilai sprt anda yg amat kaya raya. Bersyukur tanda ingati pada yang maha esa.

      Delete
    2. Anon 933, teruslah jadi rakyat bangang dan dedakian.

      Delete
    3. Dapat brim pon pandai masuk blog?...ade duit bayar internet...

      Kaki temberang

      Delete
  4. I'd like to thank you for the efforts you have put in penning this website.
    I'm hoping to view the same high-grade content from you in the future as well.
    In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own blog now ;
    )

    ReplyDelete
  5. Rakyat miskin dapat habuan BR1M dan berbagai bantuan berbentuk kebajikan dari GST seperti hospital dan sekolah percuma. Terimalah kenyataan bahwa lebih 170 Negara amalkan system ini dan GST Malaysia antara yg terendah. Elaklah diri dari jadi mangsa fitnah pemimpin yg bertuhankan kuasa dan harta. Renunglah hasil fitnah Equanimity yg dikaitkan dengan DSN dan 1MDB - mahkamah Indonesia sahkan tiada jenayah yang dapat dibuktikan. Lepas bertahun DOJ diguna mainkan isu 1MDB namun hingga hari ini tiada apa apa kes yg dibawa kemahkamah US. Ingat fitnah besar Prebet Adam? Masih percayakan peimimpin yg sah fitnah dan dusta? Belum kira pembohongan kuda dan kedai roti. Dusta dan bohong seolah dah darah daging pemimpin ini. Apakah yg menyebabkan kita taksub hingga matahati tertutup pada kebenaran?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana satu tajuk yg kau nak bincangkan?

      Delete
    2. Sekolah percuma tapi kena bayar mcm2 yuran..
      Nrgara lain yg amalkan gst tak sebabkan harga baranh melambong mcm gst najib...

      Gat najib digunakan untuk bayar bunge hutang 31 bilkion setahun dan hutang najib yg menimbun..

      Mahkamah indonesia bebaskan equanimity atas alasan penahanan tidak ikut prosedur...

      Ini tidak bermakna kapal ini bebas dari pengesanan fbi..

      Berani ke kapal ini belayar ke amerika?....mr J masih hidup tapi bodoh blm abis...

      Delete
    3. Kalo 1 mdb tiada kes tapi adekah perompak boleh mintak bebaskan harta yg dah di sita mcm japal mewah equanimity?...

      Delete
    4. Mt Jebon...
      Adekah laporan akhbar prebet adam tahun 92 satu fitnah?....adekah lap9ran akhbar ade sebut kaitan prebet adam dengan sultan johor?...tolong buktikan kalo ade...

      Ko tak oernah bagi bukti bila di mintak sebbab ko kuat temberang...

      Delete
  6. kah kah kah ramai yang bersyukur syurkur dengan adanya BRIM . Tu macam sedekah kat pngemis. Jika di takbir dengan baik , bersih , berhemah , pasti orang dapat cari makan dengan lebih senang. Tak payah BRIM atau bagi seluar dalam , berebut rebut untuk mendapatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brim telah terbukti dapat meningkatkan ekonomi golongan miskin...dah ramai duduk rumah batu dan boleh pakai kereta...

      Bagus betul brim najib...

      Delete
  7. Majlis Tindakan Ekonomi Negara dah keluarkan kenyataan sindir najib suruh bagi semua projek kpd cina kominis jika alasan nak jimatkan kos kerana pengecualian gst keatas syarikat cina kominis...

    Aku pon setuju supaya lebih ramai cina kominis boleh masuk dan cepat kuasai malaysia...

    ReplyDelete