Wednesday, April 18, 2018

PH KETANDUSAN CALON (?)

Dah tak ada isu, itulah yang dimainkan...

Minoriti calon PH tidak dinafikan kurang dikenali umum dan ada yang muncul dan bangkit berjuang apabila tidak boleh lagi berdiam di bawah kerajaan yang zalim, mereka bangkit menuruti tuntutan agama.

Majoriti mereka calon tempatan yang sudah pun dikenali setempat dan bertanding di kawasan sendiri sebagai anak tempatan adalah tepat.

Peluang ini lah mereka akan mula dikenali. Lebih penting bukan mengukir nama tetapi mengukir jasa kepada rakyat.

Hakikatnya dalam isu negara yang zalim dan huruhara ini, calon yang belum dikenali bukan isu utama tetapi calon ada nama yang kaki rompak, korup itu lebih merbahaya.

Mana satu nak pilih.

Peluang harus diberi kepada anakmuda sebegini untuk menjadi sebahagian pemimpin menguruskan negara....

11 comments:

  1. Kami benar2 kecewa apabila pemimpin hebat spt jamal yunus tidak diberikan tempat utk bertanding.

    #Jamalyunus4selangormb
    #ahmadmaslan4tpm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal jamban dan merajuk kerana umno terlebih calon...muka2 lame yg tak produktif dan bermasaalah..masih di calonkan...mcm noh omar..idris jusoh...anuar muso...isa samaf

      Delete
    2. Susah payah jamal jsmban tinjuk samseng hingga berdarah hidong dan ditangkap polis nak bela najib tapi dilupai...nak jadi ketua pemoda najib tanggoh pemilihan hingga jadinparti haram..

      Delete
  2. Kalo aku jafi jsmal pon aku marah...banyak dah modal aku kluar hingga shelay dirobohkan oleh azmin dan bagi makan free...betul lah tak patut umno..

    ReplyDelete
  3. Tapi aku heran se samsing orang mcm jamal jamban merahb pon takut billionaire segera cina prompak jho lo...

    Hilang jamal maka hilang lah baju merah...

    ReplyDelete
  4. Saper orng umno yg boleh ganti jamal jamban untuk jadi samsing umno?...

    ReplyDelete
  5. Anak muda dlm vedeo diatas patut diambik di peringkat parlimen ato bahagian untuk beri satu tugas...gilap dan dedahkan cara berpolitik sebagai pemimpin pelapis...idea ade otak pon ade...

    ReplyDelete
  6. Kekurangan calon wibawa kerana bersatau masih baru...silap pilih nanti kena rjen upahan umno untuk sabotaj parti seperti yg dah acapkali umum kluar parti...

    Pkr dulu pon mcm tu hingga lingkup kerajaan PR di perak..

    Tapi sekarang siapa yg berani lari dari pkr?...Ezam yg rugi perjuangan sekerat jalan...

    ReplyDelete
  7. Nurul Izzah derma RM1 juta wang menang saman
    Apr 18 2018 / Suara Keadilan
    Naib Presiden KEADILAN Nurul Izzah Anwar akan mendermakan wang RM1 juta yang dimenanginya dalam saman fitnah pada 2015.

    Nurul Izzah berkata wang saman itu akan disalurkan kepada anggota keluarga mangsa yang terkorban dalam insiden pencerobohan Lahad Datu pada 2013.

    Wang itu bakal diperolehi daripada bekas ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dan anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

    Ismail dan Khalid masing-masing diarahkan membayar RM600,000 dan RM400,000 kepada Nurul Izzah kerana bersalah memfitnahnya berhubung lawatan beliau ke Filipina.

    "Mereka membuat pelbagai tuduhan terhadap saya (kononnya sebagai pengkhianat). Tetapi saya seorang patriot," katanya.

    "Dalam kita memasuki PRU ke-14 ini adalah peringatan kepada kita untuk mengamalkan politik baru dan bersih. Mereka menyerang saya di Parlimen menggunakan media arus perdana," katanya sewaktu ditemui wartawan selepas keputusan itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

    Peguam Nurul Izzah, Sivarasa Rasiah berkata keputusan itu adalah peringatan daripada mahkamah kepada mereka yang berkuasa untuk memastikan kenyataan mereka adil dan tidak bersifat fitnah.

    Khalid dan Ismail turut diarahkan membayar kos berjumlah RM80,000, dan membenarkan injunksi melarang mereka mengulangi perkataan fitnah dalam mana-mana penerbitan atau penyiaran.

    Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Faizah Jamaluddin dalam keputusannya berkata, Khalid telah memfitnah Nurul Izzah dalam satu acara di masjid Bukit Aman pada 22 Mei 2015.

    Bagi Ismail Sabri pula, Faizah berkata beliau membuat fitnah pada hari sama dalam majlis berkhatan anjuran Umno Bahagian Bera.

    Dalam acara itu, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah sementara itu mendakwa Nurul Izzah telah mengkhianati negara dan mengisytiharkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong, dan boleh dipenjara bawah Kanun Keseksaan dan Akta Pencegahan Keganasan 2015 (Pota).

    Najib dan lobai Hadi lobai Pas berani saman kena fitnah?...tulur tarak...

    ReplyDelete
  8. Ade sekor cai upahan najib kejora bapuk tulur kicik cakap PH tak ade sokongan anak muda...kaki temberang ni tak reti tengok orang tua ato orang muda yg bercakap dlm vedeo kat atas...

    ReplyDelete