Saturday, April 28, 2018

PH SUDAH KETINGGALAN 0 - 3

1) Suasana penamaan calon,  PAS lawan BN
2) Penyokong calon PH sedikit dan tidak berpakaian seragam
3) Beberapa calon PH kena reject

https://kluangmanexpress.blogspot.my/2018/04/apakah-penamaan-calon-hari-ini-pun-kena.html?m=0



Hakikatnya,  banyak lagi cabaran dan halangan yang sedang menunggu kerana umno benar² dalam ketakutan ?

Menyalahkan SPR atau umno tidak mendatangkan apa² kebaikan kecuali membawa isu ini ke mahkamah,  walapun di sana juga "tipis".

Ketinggalan 3-0 adalah kerana salah sendiri 100%, tidak ada pengurusan calon tetapi lebih kepada trust.

Calon sendiri tidak jujur terutama mereka yang berstatus muflis atau nama mereka dicalonkan terlalu dekat dengan tarikh penamaan calon hingga tidak sempat berurusan dengan jabatan berkaitan.?

Mungkin juga ada yang sudah kena beli dan sengaja menjadikan isu teknikal untuk tidak layak bertanding dan berlindung dengan alasan tersebut.??!!

Bermula dengan segala kelemahan, kekurangan dan kegagalan itu terpaksa dibawa sebagai bekal dalam baki perjuangan, tiada pilihan.

Sebelum ini pun pemimpin atasan PH sedar strategi lawan,  dah bercakap pun tetapi kenapa masih alpa dan lalai.  Apa sudah jadi dengan Taklimat??? Cukup ke untuk berberucap dengan semangat tsunami rakyat tsunami melayu??!!

Rakyat sudah ada rasa kecewa dengan kegagalan dan kelalaian calon,  ada yang minum todi agaknya hingga dokumen wajib pun lupa bawa?
Kekecewaan itu kena dibendung dengan sikap bangkit dan juang.

Bagi rakyat yang ingin perubahan,  ingat lihat pencuri ditangkap,  ingin lihat yang turut makan duit curi ditangkap,  ayuh bangkit juga jadikan tsunami, masih ada lebih 200 gol utama lagi.. Ketinggalan 3 bukan bererti dunia sudah kiamat.

Bagi BN yang mendahuli 3-0.. sudah terbuai buai,  biarkan..

13 comments:

  1. Hero mestilah klh dulu kd..gugur sebelum berjuang mmg sakit..semoga ranjau dihadapan dpt diharungi dgn jayanya..pelan2 kayuh biar sampaii tujuan..jln masih ada berusahalah sehabis baikk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdegar2 dlm ni pun tak guna.. terjemahkan le dlm peti undi 9hb ni. Mentaliti pihak yg kecundang sebelum bertarung.. hehehe

      Delete
  2. Kekecewaan lubuk sanubari KD jelas terpancar..biasakn KD untuk kecewa lbh besar lg pd mlm 9/5#BN menang 2/3

    ReplyDelete
  3. Nak jadi calon bukan setakat nak hantam najib aja..

    Hornati peraturan..
    Semak undang2..kurang rm 2k ialah rm 1999.

    <2k ialah 1999.

    Apa otak udang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi bukti denda 2000 tidak terpakai untuk pru 14...

      Delete
  4. Banyak buat fitnah kat bn, dosa fitnah kan, maka pembangkang dapat balasan masalah, padan muka, kik3

    ReplyDelete
  5. Macamana nak perintah negara, perkara perkara kecil pun tak terurus. Misal nya terlupa kad pengenalan.... budak sekolah nak pergi peperiksaan SPM pun tak lupa bawa kad pengenalan. Calun yg tak buat kad SPR pulak... apa pasal bengap sangat. Bukan tak baca peraturan pencalunan sebelum itu .
    Nampaknya pemimpin2 PH melepaskan diri sendiri je, calun2 bawahan di biar nya mengurus bersendirian.
    This is called a selfish leadership.

    ReplyDelete
  6. Perancangan Allah yg terbaik.
    Hari2 buat fitnah sana sini, dgn mudah
    Allah gagalkan mereka.
    BN akan menang besar ..insya Allah..percayalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bongkak. Allah belum tunjukkan lagi. JANGAN MEROYAN SELEPAS INI...

      Delete
  7. Hahahahaha.......geli hati aku...

    ReplyDelete
  8. Calon penaga telah semak status muflis seblm penamaan calon...status muflis kluar dihari penamaan calon?...

    ReplyDelete
  9. 1. nabi isa as telah diangkat ke langit oleh Allah swt dan akan kembali sebelum kiamat. tujuannya untuk MEMPERBETULKAN KEPERCAYAAN UMATNYA setelah begitu lama disesatkan.

    2. TDM bukan nabi dan maksum. he has been a leader for 22 years and retired and given good health and now approaching 93. he is coming back grom retireme to CORRECT THE CURRENT KLEPTOCRATIC LEADER AND HIS FOLLOWERS and bring the country back to where it should belong.

    satu persoalan dan tanda tanya. SERUPA TAPI TAK SAMA?

    Ada yang kata TDM pasti akan melihat sendiri kerosakan akibat perbuatannya.

    Atau Allah telah rancangkan TDM akan kembalikan kegemilangan Malaysia daripada kerosakan....???????

    ada akan kata saya macai atau macam macam lagi. saya hanya melayu beragama islam yang sedih dengan nasib sebangsa, seagama dan senegaraku yang telah dihancurkan oleh wang ringgit, kuasa dan hipokrisi.....wallhuaklam

    ReplyDelete
  10. Ada byk lg kerusi yg layak PH bertanding. Kita buktikan pada 9 Mei nanti. Sokong PH

    ReplyDelete