Wednesday, April 11, 2018

DALAM TEMPOH LIMA TAHUN RAKYAT DIBERI SATU HARI UNTUK MENGUNDI, KENAPA HAK ITU DIGANGGU GUGAT.....

Jika antara pemimpin ada masalah peribadi sesama mereka - itu bukan masalah rakyat.

Jika pihak Istana ada masalah peribadi - dendam peribadi dengan mana² pemimpin - itu bukan masalah rakyat.

Rakyat ada masalah tersendiri,  ada keperluan,  ada kemahuan, ada impian dan berilah kami kebebasan dan ketenangan mengundi tanpa campuraduk yang bukan urusan kami. 

Kesetiaan Anggota Keselamatan hanyalah kepada Raja dan Negara bukan kepada parti atau individu setakat mana pun mereka nak berlakon dekat dan rapat dengan Pasukan Keselamatan terutama menjelang PRU.

Semua pihak ada peranan dan tanggungjawab dan antaranya menghormati hak rakyat untuk bebas dan selamat untuk mengundi tanpa ugutan, ditakutkan, dipergunakan, digula-i, dibohongi, ditipu dan diper
bodohkan.

SPR sewajarnya menjadi jambatan MEMPERMUDAHKAN rakyat untuk menjalankan pengundian.

Merekalah sepatutnya memainkan peranan dan mengambilkira kos, masa, pengangkutan, keselamatan dan keselesaan rakyat untuk mengundi.

Keadilan tanpa berpihak hendaklah sentiasa ada samada secara terangan atau sembunyi.

BUKANNYA DIPERGUNA, MENJADI ALAT PERKAKAS DAN MENJADI PENGHALANG KELANCARAN DAN KEMURNI-AN  PIILIHANRAYA SEBAGAI SALAH SATU KOMPONEN SISTEM DEMOKRASI BERPALIMEN DAN RAJA BERPERLEMBAGAAN. 


PENYARTAAN INI MEMBAWA MAKSUD RAKYAT SEDAR DAN SEDANG MEMERHATI.

Tolong viralkan.








30 comments:

  1. Delete nmpk kikiki..terimalah hakikat KD.. Nasihat dr kwn lama bn bkn senang ditumbgkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siar dan delete..
      Supaya nampak komen low class..

      Selagi tak korup, PAS 25 tahun pun bertahan di Kelantan..
      Selagi tak korup.. Penang dan Selangor pun berpenggal penggal bertahan..

      Now siapa korup?
      Tunggu je lah tumbang..

      Delete
    2. Tanda awal tuhan telah memberikan kemenangan kpd tun dan PH bila najib terpaksa tunduk kpd petisyen cuti pada 9 mei.....keh...keh...keh

      Delete
    3. Bkn senang ditumbangkan tak bermaksud tak boleh ditumbangkan.. Tungguuuuuuuuuuuuuu....

      Delete
  2. Tak tau ke KD? malaysia kan negara klepto demokrasi!!! Beza sikitlah ngan negara demokrasi tulin!! Ha2 ha2

    ReplyDelete
  3. Seblm ni rakyat dibpdohkan oleh umno dgn slogan lawan umno lawan kerajaan...orng kampong takut bila disebut lawan kerajaan...

    Tapi sekarang dah ramai yg bersekolah tahu bezakan antara parti dan kerajaan...umno tak boleh bodohka nmelayu lagi nak buncitkan perut...

    ReplyDelete
  4. Kerana melayu tidak boleh dibodohkan lagi najib terpaksa tunduk dgn petisyen rakyat...

    ReplyDelete
  5. Dlm affidavit pembelaan SR terhadap saman Hadi dinyatakann pemimpin pas korup terima duit sedekah haram dari umno...disenaraikan nama dan harta pemimpin pas pusat dan pemimpin pas kelantan...

    Kalo lobai pon korup apetah lagi yg jahil....cai lagi jahil...

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah Selangor jatuh ke tangan PAS kali ini. Ini kali lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju supaya umno melopong tak dapat rampas selangor...keh...keh...keh..

      Delete
    2. Terbaik! Sama2 kita humban pakatan ke dlm sungai kajang.

      Delete
  7. Bertaubatlah macai2 harami sekalian, kerana hasil pendapatan dari mencacai yg kamu perolehi adalah haram, habuan yg diterima adalah haram, pemberian dari pemimpin bernama najib itu adalah merupakan hasil dari penipuan, rompakan dan penyamunan ditambah pula
    menganaiya dan menzalimi rakyat.

    Nik Abduh sudah mengakui turut menerima laba dan habuan dari najib.

    Haram tetap haram macai harami!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haram tulisan ko ni. Masa bila pulak nik abduh mengaku terima habuan dpd najib? Fitnah tu haram dan berdosa.

      Delete
    2. Tak sabar aku nak tengok Clare gunakan bukti ini di Mahkamah London. He.He.He. Sampai kucing bertanduk le!

      Sampai la ni Clare gagal membuktikan di Mahkamah London TG Hadi menerima RM90 juta dr Najib.

      Delete
  8. Hari pengundian pada hari Sabtu jika sangat konfiden boleh menang , letak hari Selasa atau Rabu rasa boleh kalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam Tun M...letak PRU 1995 dan 1999 sebab akan kalah ke masa tu?

      Delete
    2. Yang letak tarikh kuasa SPR bukan Tun M

      Delete
  9. Kata dah superhebat jd kenapa rasa tergugat klu setakat mengundi hari rabu..PH dah terlalu hebat kan sekarang klu spr ckp undi kul 12 mlm pun rasanya xjadi masalah pd PH pun..lg pun bkn pengundi PH saja yg bekerja hari rabu pengundi BN pun sama kan..pening la dengan KD ni semua serba tak betul..dah bg cuti dah hr rabu tu so xpayah la bising2 lg k..reax kan PH terlalu hebat dah skrg xyah kalut2 la k..zmn tun buat elction hari biasa dulu xde pun memekak, maybe sbb tun dah join PH kut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan tergugat. Sebenarnya kami tak nak kasi BN kalah teruk. Nanti macai nak makan apa? Kahkahkah

      Delete
  10. Jangan salah pilih
    Jangan pilih dacing
    Pilih KEADILAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pilih biru tua, jangan pilih pm tua.

      Delete
    2. Jgn pilih KETIDAKADILAN, pilihlah DACING/BN.

      Delete
  11. Kutip cukai begitu banyak, di mana pergi wang itu?, Tanya Pakar ekonomi
    Oleh : Khabar-Siyasah



    BUKIT MERTAJAM - Kebajikan rakyat tidak memuaskan hati, walaupun kutipan cukai semakin naik adalah berpunca dari negara diperintah oleh pencuri. Demikian tegas Pakar Ekonomi, Dr Ahmad Khalid.

    "(Menteri cakap) lepas ada GST, harga barang jatuh. So, bila barang tak jatuh.. (maknanya pemerintah) menipu la... Fake News", sindir Dr Ahmad Khalid disambut ketawa dari hadirin dalam satu forum yang dianjurkan oleh ABIM.

    Apabila ditanya berkenaan GST dan cukai tinggi berlaku di negara luar, beliau menyatakan di negara itu, kutip cukai memang tinggi, tetapi rakyat mereka boleh nampak apa yang kerajaan berikan kepada mereka.

    "Sebab apa (rakyat di negara lain) tak marah (walhal cukai mereka tinggi)?... (Kerana) Universiti (mereka) free, kesihatan free, pengangkutan efisien.. nak pi jauh, keretapi 330 KM sejam. Tak ada orang mencuri. Pemerintah tidak mencuri.

    "Kita nampak duit itu digunakan di mana", jelas pengasas dan ketua pakar ekonomi firma DM Analytics Malaysia yang berasal dari Pulau Pinang itu.

    Menurut beliau lagi, perbedaan besar dengan Malaysia, apabila pemerintah negara ini gagal menunaikan tanggungjawab yang betul kepada rakyat.

    "(Negara) kita tarik balik subsidi. (Negara) kita potong peruntukan kesihatan. (Negara) kita potong peruntukan pendidikan", kata Dr Ahmad Khalid yang pernah berkhidmat di Institut Penyelidikan Khazanah, Suruhanjaya Sekuriti dan Institut Kajian Strategik dan Antarabangsa (ISIS)

    "Dulu (masa tak ada GST) RM50 (dapat) dua beg (plastik barang belian). Sekarang (selepas ada GST), (hanya dapat) satu beg (sahaja)", kata Dr Ahmad Khalid lagi. ~ sumber

    ReplyDelete
  12. Apa lg puak2 ni mahukan? Tarikh mengundi dah ditetapkan pun? Dah bg cuti pun pd hari mengundi tu? Nak kata hak ape lg yg dinafikan... tiba time nyer gi le mengundi.. pangkah le ikut suka? Kelam kelibut kat sini ape yg dapat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila dijangka undi rabu, tetap kantoi, terpaksa le bagi cuti..

      Delete
    2. dok fitnah kata najib buat rabu sebab nak menang...nah sekarang najib dah isystihar rabu cuti...masih lagi bising..tu petanda PH pasti kalah..

      Delete
    3. Memang nk bg cuti supaya boleh sama² gi mengundi. Dah bagi cutipun bising, macam tau nak kalah je lagaknya. Ntah apa² ntah.

      Delete
  13. Tajuk takut sendiri. Pergi la mengundi nanti, tak de sapa nak mengganggu gugat kecuali.....segelintir yang akan berperangai macam samseng jalanan atau samseng kampong dusun (macam dlm filem P Ramli).

    ReplyDelete
  14. Mcmna dah slow ni KD.. Mn tajuk baru.. Dah patah harapan ke.. Kikiki

    ReplyDelete
  15. Aku siarkan juga luahan² pecacai pertamanya kerana bahasa ok dan hanya tinggal sebulan je lagi, lepas ni semua lenyap macam nyamuk denggie kena sembur asap.

    BN menang atau kalah, pecacai sudah tidak berguna lagi, sampah.
    Itu sendiri mau tau.

    Sejak aku buat tapisan, dapatlah aku sekolahkan mereka ini supaya jaga bahasa, 90% sukses.

    ReplyDelete