Monday, April 2, 2018

SOALAN PRU14 (7) BERAPA BANYAK VERSI 2.6B....


Kenapa lah Najib tak suruh mamat ni jumpa Tun... awal² dah settle

26 comments:

  1. Apa dia cakap pun aku x paham

    ReplyDelete
  2. Itu adik saifudin nasution...dia ni dulu setiausaha politik najib.....kaki temberang..

    Konon kalah dengan mahfuz kerana tun madey sabotaj...

    Raja arab bagi derma tak mao bising2...

    Kalo gitu ambank yg terima duit dalam akaun najib boleh sahkan dari bank mana datangnye duit 2.6 billion...dan dari akaun mana...bank ade rekod tranksaksi urusniaga keluar masuk duit...

    Puak2 klentong memang pandai buat klentong...

    Baik vedeo ni disiarkan dlm tv3..

    ReplyDelete
  3. Oooo.2.6 utk Ketua kabilah bani malayu pulaak laah? Hmmm.
    Abis? Yg dongengan chapter pulangkan 2.6 tu blk apakehe tk citer pulak? Poton stim tul.
    Cer citer sket.

    ReplyDelete
  4. Berani ke dia jumpa tun cakap raja arab yg kasi duit...kalo tun tanye mana bukti terberak mamat klentong ni...

    Tun tunjuk bukti arab sepet yg bagi 2.6 billion dari rompakan 1 mdb terus cabut mamat ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh... Tun sendiri fak pernah nampak bukti dari mana datang 2.6 billiin tu..... tak payah lah nak dengar Tun yang nyanyuk tu..... Islam itupun mengelirukan dia... apa lagi tentang kebenaran derma dari arab saudi tu. Menteri luar saudi pun dah buktikan dengan pengakuan beliau..... lj nak percaya tun itu lu punya pasal..... ingat tak pasal tun kata 1mdb hilang duit samapai 40b lebih... lepas tu turun... dan turun lagi.... akhirnya dia kata... sata tak tabu... orang yang kata begitu....

      Delete
    2. Ko bebal lah suhaili...tun bukan tuduh sembrono mcm ko dan najib..

      Delete
  5. Cai2 umno masih pertahankan najib blm didapati bersalah merompak oleh mana2 mahkamah didunia...

    Cedik bunyi alasan ni...

    Kalo tak merompak kenape takut bantah ato cabar laporan saman doj keatas prompak yg kaitkan najib dengan perompak?...

    Dan najib boleh mintak pengesahan ambank wang 2.6 billion dlm akaunnye bukan dari akaun arab sepet...dari akaun bank raja arab original.....ade brani ker?

    ReplyDelete
  6. mamat ni klentong deras skali.
    Dia ni mesti dari kalangan bani melayu kuno eunuch utk Maharaja Klepto.
    Kalau ikut catatan hikayat Dinasti Ming. Eunuch ini namanya Kern Chin Quat. Tugasan utama,pertahanan utk Sheikhul Cino Taek Jho.
    Ehhh, best la hikayat dia bawa tu. Tapi rantaian palitan 2.6 Taek itu telah menibggal kesan dari mula smpai masok Tong destinasi.
    Adoi, mcm mana pulak tuuh.

    Jgn kemana2.
    Saksikan sambungan hikayat 2.6 selepas iklan ini.

    ReplyDelete
  7. Soalan Tahun 5.
    Tabika Kejora Kanak Ceria.
    Guru kelas: Lobaikuno

    Andaikan Tun masok semasa tgh sedap membaca hikayat tu? Apakah akan berlaku ?
    A) Tersembur gigi.
    B) Keras sambil betdiri.
    C) Terkucil spray manik2 taek.
    D) Semua diatas


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terkancing gigi mamat ni...kalo tun tanye terus terkincing...sape orang umno berani berhadapan dgn tun?

      Delete
  8. 1mdb, 2.6b ulang repeat ulang repeat.smpai naik mual. hehe terus kan klu rajin. usaha tangga kejayaan katanya hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila prompak dah disiasat dan dibicarakan baru tamat hikayat 1 mdb....ade paham oooi si bodooh?..

      Delete
  9. Jumpa tun terkucil majam ubat gegat mamst ni

    ReplyDelete
  10. Sudahlaa macai Pengampu-Jeeelat Mahaton Mugabe, Hnetikanlah SANDIWARA dan LOYAR BURUK! baca tulisan ini bagaimana Mahaton disekolahkan dan patut masuk balik kelas Fardhu Ain darjah 1 Sekolah Kebangsaan.

    Konklusi : Jauhilah orang SESAT dan BODOH MURAKAB!

    (http://www.harakahdaily.net.my/index.php/berita/15-tanah-air/6001-tun-sahkan-islam-beliau-memang-tidak-betul)

    Tun sahkan Islam beliau memang tidak betul
    DR KAMARUL ZAMAN YUSOFF 02 APRIL 2018


    Untuk makluman Tun, soal pemikiran Islam tidak betul Tun yang mengutamakan akal fikiran ini bukan sahaja dinyatakan oleh Almarhum Datuk Dr Harun Din malah oleh ramai lagi agamawan tanah air, termasuk mereka yang sekarang berada di keliling Tun.

    Akal sebagai antara sumber ilmu memang diakui tetapi, seperti disebut oleh Imam as-Syafi’ie; “Sesungguhnya akal mempunyai batasan yang menjadi penghujung kemampuannya sebagaimana penglihatan mempunyai batasan yang menjadi penghujung pandangannya”.

    Tun sendiri pernah menyebut, di dalam ucapan Tun di The Oxford Centre For Islamic Studies pada 16 April 1996 mengenai “di mana Quran atau Hadis tidak jelas, sarjana boleh memberikan pandangan atau ijtihad, mengguna kemampuan berfikir”.

    Di dalam ucapan Tun yang tidak diketahui siapa penulisnya ini Tun mengakui bahawa ilmu yang berteraskan wahyu adalah lebih tinggi dari ilmu yang berteraskan akal, di mana bila ada dalil qat’ie atau jelas di dalam Quran atau Hadis maka akal tidak boleh diguna.

    Bukan sebarang orang yang boleh berijtihad kerana ada syarat-syarat yang perlu dipatuhi seperti menguasai Bahasa Arab, mempunyai pengetahuan di dalam al-Quran dan al-Sunnah, mempunyai pengetahuan mengenai ilmu Usul al-Fiqh serta ijma’ dan khilaf.

    Masalah Tun ialah Tun suka mempertikaikan, dengan mengguna akal fikiran, perkara-perkara yang sudah ada dalil qat’ie atau jelas di dalam Quran atau Hadis seperti pensyariatan Hudud dengan menyebut, pada 26 Februari 2012, “Hudud tidak terdapat dalam al-Quran”.

    Bukan setakat Tun sahaja, malah anak Tun sendiri, iaitu Datuk Paduka Marina, juga menyebut perkara sama sebelum ini, termasuk di dalam akhbar The Star pada 18 Julai 2012 bahawa kononnya “None of the so-called Hudud punishments can be found in the Quran”.

    Jika Tun dan Datuk Paduka Marina membaca al-Quran dengan betul maka sudah pasti akan didapati bahawa istilah 'Hudud' terdapat dalam al-Quran, antara lainnya di dalam ayat 187 dan 229 Surah al-Baqarah, ayat 13 dan 14 Surah al-Nisa’ serta ayat 1 Surah al-Talaq.

    Jika al-Quran dibaca dengan betul maka sudah pasti akan didapati bahawa hukum Hudud terdapat dalam al-Quran, antara lainnya di dalam ayat 38 Surah al-Ma’idah (curi), ayat 33 Surah al-Ma’idah (hirabah), ayat 3 Surah al-Nur (zina) dan ayat 4 Surah al-Nur (qazaf).

    Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin, berkata di dalam portal berita Malaysia Kini pada 23 Ogos 2012 bahawa “orang yang menentang hukum yang ada di dalam al-Quran, dia terkeluar agama” dan “kalau pertikai Hudud itu sendiri, dia telah keluar agama”.

    Begitu juga dengan Timbalan Penasihat Umum PAN, Abdul Ghani Samsudin, yang menyebut, pada 3 Januari 2013, bahawa kenyataan Tun bersabit “Hudud tiada dalam al-Quran” adalah “kenyataan salah yang perlu ditarik balik dan menggugat akidah umat Islam”.

    Masalah Tun ialah Tun mempunyai kefahaman salah mengenai perkara ini di mana, di dalam ucapan Tun di Al-Azhar University pada 10 Mei 1998, Tun menyebut kononnya “hanya jika ucapan dua kalimah syahadah ditolak barulah seseorang itu terkeluar dari agama Islam”.

    bersambng....
    ----------------------------------------

    KD Pencacai, harap ko tak takkabur dan angkuh tolak kebenaran dan menyelamatkan Aqidah Ton dan kaum2 pencacai sekalian. Korang terlalu taksub dan sangat parah, kerana politik, habis hancur Aqidah.Sudah2lah. Ingat Allah dan kematian bila2 masa tak kira siapa. Jika benar sekali pun Najib merompak dan kita bersubahat, dia tak jatuh kufur dan kita pun sama. Setkat FASIQ. Ini pemikiran Mahaton sudah kepada KUFUR!Nauzubillah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko suruh baca tulisan dr kankong kamarut ?...sori benda sampah aku tak baca...

      Tajuk yg menarik...dia sendiri ikut ajaran islam?....islam suruh sokong dan bela perompak?...puak umno belajar islam dgn ayoh pin...

      Delete
  11. KEHADAPAN PENTAKSUB TONMUGADEEY.. U-TURN LAH SEBELUM JATUH DALAM GAUNG

    Kepada Pencacai-JEELAT Mahaton Mugadeey, harap korang tak menambah lagi tahap takkabur dan angkuh LOYAR BURUK untuk tolak kebenaran, dan selamatkan Aqidah. Sampai bila korang nak menari2 sesat dengan Ton, semata mata menuruti hawa nafsunya yang pelik dan serupa haiwan liar.. hanya dengan mereka-reka, menuduh najib merompak, maka 'dihalalkan'untuk melakukan apa sahaja demi helah tersebut atas kegilaan kuasa, habis Aqidah korang sanggup jadi hancur? Korang terlalu taksub, kini kian sangat parah, kerana politik, sempadan akhirat sudah dicabut dan ditiadakan. APA INI? Kita semua pasti mati. Kita ada hanya ada dua pilihan.. Syurga atau Neraka. Nauzubillah dr nerakaNya yang amat sengsara. Najib rompak? rompak apa? bila? mana dia bukti? Mahkamah mana? Dalam Islam bagaimana nak hadapi kes begini? Ada Qawaid-nya, tatacara dan prinsip undang2nya tetapi kenapa takkabur tak mahu ikut?? Pilih cara syaitan? Allah SWT tak perintah kita jadi Malaikat. Atau menyusahkan hamba-Nya. Sebab itu Hukum berzina amat susah dijatuhkan melainkan ada cukup saksi yang adil. Mesti terbukti dengan jelas, bukan samar walaupun kita tahu mereka berzina, tapi dari segi syarat bukti tiada, gugurlah hukum, betapa susahnya Islam nak jatuhkan hukuman. Kalau tak terbukti merompak, apa digedikkan lagi? serahlah pada Allah, jika dia menipu juga bukan tugas kita, masalahnya dia ikhlas, merompak apa Imdb dah cakap TIADA duit hilang. Disisi Allah sudah cukup tak perlu panjangkan lagi tuduhan. Kenapa korang LANGGAR semua ini??

    Nak tegak kebenaran kenapa ikut jalan kebathilan, kenapa bersekongkol dengan puak BATHIL juga seperti DAPig, LGBT, media kafir asing?? Banyak platform lagi tak digunakan, kenapa mesti begitu? Sebab tak yakin dengan Allah Taala? Suka Bathil?

    YA SEBAB AGENDA LAIN.. AGENDA SYAITAN.. 100% PEMBOHONGAN OLEH TONMUGADEEY 'KUNUUUN' NAK 'SELAMATKAN' negara/rakyat? Usah bohongi Allah Taala.. berat nanti Musibah-Nya.

    Terus Loyar Buruk semata2 untuk spin dan menyakitkan hati.. SIAPA YANG RUGI SEBENARNYA?? Sudah2lah. Ingat Allah dan kematian bila2 masa tak kira siapa. Jika benar sekali pun Najib merompak dan kita bersubahat, dia tak jatuh kufur dan kita pun sama. Paling MUNGKIN jatuh FASIQ. Ini pemikiran Mahaton sudah JELAS kepada KUFUR! Nauzubillah!

    Bagi aku DS Najib insan terbaik untuk memimpin negara ketika ini. Dia boleh ditegur, dimaki hamun, dia tak pecat atau sekat ia ulama, dia tak sekat rakyat nak beramal ibadah malah memberikan sangat banyak insentif kepada JAKIM dan Sekolah Pondok Islam (digelar dedak oleh TonMugadeey). Apakah kita sibuk mengimarahkan masjid dan majlis ilmu atau sibuk memfitnah? Semua disediakan masjid terus kosong. Siapa yang tak betul sekarang? Najib ke rakyat yang jahil dengan agenda TonMugadey??

    Sedangkan disisi Allah SWT itu bukan dedak, dikira ibadah, apa macam nak kambus dosa? Allah SWT tak perintahkan kita berlebihan dalam hukum Syariat. Ada bukti dakwa lah ikut prinsip. Takde bukti duk diam sudah. serah Allah Maha Kuasa. Lebih dari itu maka jadilah korang golongan SESAT dan akhirnya tiada Rahmat Allah.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape buktinko tuduh tun mereka2 cerita najib merompak?.

      Kalo najib tak merompak kenape najib takut cabar doj?
      .ato sekurang2 nye hantar nita bantahan kpd amerika...

      Tak usah temberanglah nak bela kapla prompak..

      Kalo ade tulur debatlah dgn tun ...hihihi

      Delete
    2. Ini pteori puka loyar buruk kaki temberang..bukti dah cukup...mintak saje dengan FBI..dakwa di mahkamah...biar mahkamah tentukan...

      Tapi nak bela prompak tak mao bawak mahkamah..reka alasan..konon tak ikut cara islam...puuiii

      Delete
  12. AMBank, Credit Suisse, UOB, Coutts, Standard Chartered....all these banks has been PENALISED, repeat PENALISED! These banks banks been served with penalties to the tune of millions of $ and RM....and ALL with regards to dealings in relation to 1MDB!

    BSI-Falcon? Ordered CLOSED!

    So, nampak sangat mamat tuh punya ler temberang bak JASA, Annuar Musa, SSK dan ramai barisan menteri menteri pelindung-perompak....akhir kata...kelentong lah selagi boleh kelentong, temberang lah selagi berupaya temberang, tipu lah selagi tidak merasa berdosa...andai Dunia 'melihat' tapi Malaysia 'membuta', then just wait for the wrath to come knocking.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak umno tutup mata tutup telinga...tetap nak bela kapla prompak...

      Delete
  13. Mamat ni too generalized... bila tak betul, perlu dibetulkan. Tu namanya critic yang membina. Bukan jadi "yes"man...itu namanya lembu yg dicucuk hidung.

    Kalau dah berbillion duit rakyat diselewengkan, takkan nak jadi lembu dan mengaku itu semua betul.

    Buang masa tengok video ni.

    ReplyDelete
  14. I am a sarawakian and I know this man personally. out of 100 yang dia ucapkan 5 aje perkataan atau ayat yang betul. yang lain TIPU. kita tinggu dan lihat where wud he be if BN loses this coming election...fren fren....bila lagi u nal sedar.....

    ReplyDelete
  15. Setia Usaha PM kalah dengan Mahfuz.
    Yang lain-lain itu fikir sendirilah.

    ReplyDelete
  16. Setakat ini belum lagi ada komen komen yang berani mempertahankan pemikiran jahiliah Tun M mengenai Islam, Quran ,hadis dan sunnah yang bersandarkan kepada pemikiran manusia sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 217.
      Ko tu kuno. Kapasiti minda kecil, topik lain ..lompat lain.
      Ko ada sinfrom kucil kan?
      Ko juga ada sifat setan riak. Ko rasa bila dilontar soalan brrbentuk agama..diri ko dah iman hebat?

      Podaaah. Kuno Taksub

      Delete

KUBH

   Maklumat yang perlu diisi Nama MyKad Alamat Email HP Nama Ahli KUBH yang memperkenalkan https://www.wassap.my/60196655181/kubh Akan dimas...