Wednesday, April 4, 2018

SOALAN 17/100 PRU14: TUN DAN PH KENA AKUR DENGAN BANYAK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN...

Duit tak ada
Kuasa tak ada

Yang memberi kemenangan.. 
Bukan duit
Bukan kuasa
Tu semua asbab sahaja.. 
Yang itu kena jelas. 

Yang ada semangat juang.. 

Terserah pada rakyat
Kuasa Rakyat
Kalau menang.. Rakyat yang menang
Kalau kalah.. Rakyat yang buat pilihan

Cuma lawan tetap lawan
Pegang kebenaran... Bawa kebenaran.. 
Prinsip kebenaran... Jangan sampai yang mungkar dapat kemenangan. 

Tak perlu lah doa untuk jahanamkan pihak lain.. 
Memadailah.. Sendiri sendiri.. 
Niat Jihad fisabilillah...tak ada langsung kerugian. 

15 comments:

  1. Memang PH banyak kekurangan lebih2 lagi baru ditubuhkan...tapi atas semangat menentang kejahatan dan kebobrokan BN dengan kebijaksanaan tun berjaya menyatukan semua parti2 komponen PH dengan matlamat yg murni...

    BN pon ade kelemahan walo pon ade kelebihan berkuasa...kebodohan dan kurang kebranian pemimpin umno menjadi kelemahan besar...pemimpin umno menjadi tidak berani kerana tahu najib telah melakukan kesalahan yg besar kpd rakyat dan negara...

    ReplyDelete
  2. Lain macam je statement tn blog ni .. udah hidu kekalahan ke? Blum ke medan perang dah tercirit.. kata nak ubah negara... ni politik cari makan.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang lah angkuh dan kebodohan kau. Takkan sampai benda simple pun nak putar2 jugak.
      Perlukah menjadi haramjadah dlm hidup ni?
      Dasar bangsat dan pengkhianat.

      Delete
    2. Hahahaha...sape penakut antara tun dan najib palawan bugis?...

      Delete
  3. Insyaalah, marilah kita semua berdoa untuk kemanenagan pihak yang benar. Selamatkan Malaysia adalah tanggungjawab kita bersama. Bukan PH tapi kita perlu gerakkan badan pergi unidi PH.

    ReplyDelete
  4. BN OK...PH K.O tak bermaya dah takde Soul n Spirit, dibelenggu Dark Ages.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak bermaya sehingga 302, terpakaa tebalkan muka serang alih meja diwarong pro PH.
      Kalau UmnoBnPas tak salah dia tak takut, dia tak kalot serang sini.
      Ehhh, simple nmpk sgt manik2 kucilan Taek pada kata 302 tu.

      Delete
    2. Hari2 cai merapu ..tak modal?....hihihihi..

      Delete
    3. Maaflah 302. Nak ada soul macam mana. Kau nak ajak persaing kau lawan. Kau pakai senjataapi dan ada peluru, kau ajak lawan yang hanya guna keris dan parang. Perumpamaan ini adalah sepertimana yang berlaku sekrang. Belumpun Parlimen bubar untuk berkempen, BN dan pacak merata jalan Bendera BN, kemudian bendera Pakatan Harapan dilarang pasang. ITU BACUL, PENAKUT, PONDAN TAHAP GABAN. yang aku tahu berkaitan SOUL adalah "HABIS NEGARA NI KENA SOLD" oleh KERAjaan sekarang adalah.

      Delete
  5. [4/4, 6:26 PM] azizan asna: Indian Prime Minister Narendra Modi on Tuesday *reversed* an order to punish journalists found guilty of reporting “fake news”, after an outcry over a perceived government crackdown on the press.
    [4/4, 6:26 PM] azizan asna: ☝🏿hayat akta...2 jam

    ReplyDelete
  6. Insya Allah depa dh hidu akan kalah teruk. Akan ada yang cabut lari.. pujuk sana sini tak makan.. kutuk maki pun tak banyak mana yang sokong.. apa lagi..siap untuk kalah je lah. Boboi lepas ni xpyah berlakon 'balik' Kedah cakap loghat kedah sampai 'herot' lidah.. ko bukan org kedah pun..berlakon je lebih!

    ReplyDelete

  7. PEMIMPIN SABAH DAN SARAWAK, SEPAKAT KECAM UCAPAN MADEY MENGHINA SABAHAN DAN SARAWAKIAN

    "Kalau selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri dia tak bagi apa-apa, apakah dia akan mula memberi ketika dia berusia 93 tahun?" tanya Pairin dalam satu kenyataan. (RUJUK SINI)

    Pairin turut merujuk kepada rayuan Mahathir agar Pakatan Harapan diberikan kemenangan untuk mengambilalih kerajaan negeri dan Pusat bagi membolehkan mereka menaikkan taraf infrastruktur di Sabah dan Sarawak.

    "Kalau dia benar-benar ambil berat, dia sepatutnya melihat banyak jajaran jalan-jalanraya baru, penempatan semula, pemilikan tanah, perkampungan dengan bekalan tenaga elektrik dan bekalan air bersih di Sabah sebarang. Kesemua pembangunan ini hanya datang dan wujud lama selepas dia tidak lagi menjadi Perdana Menteri. Dia patutnya sedar siapa yang punya kerja semua tu, tapi dia masih tamak," kata Pairin.

    Pairin turut menambah, pemerkasaan terhadap kakitangan awam tempatan dan pengembalian hak yang termaktub dalam Perjanjian Malaysia 1963 sedang dilakukan sekarang, sedangkan semasa pentadbiran Mahathir, ianya diabaikan dan tidak dipedulikan.

    "Najib Abdul Razak yang mengisytiharkan Hari Malaysia sebagai cuti awam, memberikan pengiktirafan kepada pembentukan Malaysia pada 16 September 1963. Najib Abdul Razak jugalah yang memberikan rakyat Sabah dan Sarawak lebih rasa kecintaan kepada negara. Najib jugalah yang berani untuk mewujudkan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat imigran di Sabah. Hasilnya ialah laporan tentang Projek IC dan banyak salahlaku yang dilakukan oleh pentadbiran Mahathir.

    Kata Pairin lagi, selepas Mahathir meletakkan jawatan pada 2003, Sabah dan Sarawak terus mengecap kemajuan kerana peruntukan daripada Kerajaan Pusat yang jauh lebih besar berbanding ketika zaman pentadbiran Mahathir.

    "Ketika kita sudah menghampiri Rancangan Malaysia Ke-11, hampir RM15 bilion telah diperuntukkan kepada Sabah oleh Kerajaan Persekutuan. Tahun ini sahaja, jumlahnya adalah RM3.87 bilion. Berbanding semasa Rancangan Malaysia Ke-7, (1996-2000), hanya RM6.93 bilion sahaja diperuntukkan.

    "Di bawah RMK-8, jumlah tersebut telah digandakan kepada RM13.2 bilion. Di bawah RMK-9, jumlahnya meningkat kepada RM17.7 bilion dan akhir sekali pada RMK-10, Sabah telah diberikan RM21.96 bilion."

    at April 04, 2018

    ReplyDelete
  8. On Tuesday, U.S. District Judge Dale Fischer in Los Angeles denied the request by the trusts that hold title to the “Equanimity” to keep it anchored in Bali while they’re challenging the 300-foot vessel’s seizure

    ReplyDelete
  9. Moga BN kekal memerintah.

    ReplyDelete

KUBH

   Maklumat yang perlu diisi Nama MyKad Alamat Email HP Nama Ahli KUBH yang memperkenalkan https://www.wassap.my/60196655181/kubh Akan dimas...